Jump to content

Review Innokin iclear30b clearomizer

Guest
 Share

Recommended Posts

Gisteren heeft Zwoofs de nieuwe Innokin iclear30b clearomizer in de verkoop gezet. Ik was al erg benieuwd naar deze clearomizer en heb hem gelijk besteld, samen met de nieuwe driptip. Ik heb de zwarte/grijze iclear30b besteld. Bij deze weer een reviewtje.

Inhoud van het doosje

De iclear30b komt in een simpel kartonnen doosje en niet in een luxe doos zoals bij de iclear30s Dit is uiteraard geen drama, want het doosje verdwijnt of in de prullenbak of in de kast. Het gaat immers om de inhoud. Daarnaast heb ik de nieuwe driptip besteld en deze wordt los geleverd in een plastik zakje.

w1s02p.jpg

De clearomizer

De iclear30b is een geheel nieuwe clearomizer en is een Dual Bottom Coil (BDC) clearomizer. De iclear30b heeft een 510 aansluiting en is dus te monteren op iedere mod en eGo batterij (i.c.m. een eGo batterij is een beauty ring aan te raden, dit staat namelijk mooier). Het materiaalgebruik is verchroomd RVS en de driptip is van RVS. De bijgeleverde driptip is roteerbaar en kan in een hoek van 45 graden gekanteld worden. De driptip die ik er bij besteld heb is ook van RVS gemaakt en is een vaste driptip. De tank is gemaakt van plastik.

De iclear30b is volledig te demonteren, om hem goed schoon te kunnen maken, en bestaat uit 5 onderdelen: de bottomcap, de Dual coil, de tank, de topcap en driptip. De bottomcap heeft twee kleine sleuven die er voor zorgen dat de lucht van onderen kan worden aangezogen. De totale inhoud van de tank is 3 ml, maar volgens mij kun je er makkelijk 4 ml in kwijt. De diameter van de iclear30b is 20 mm

[img width=400 height=300]http://i40.tinypic.com/2iauelu.jpg

Uiterlijk van de iclear30b

De iclear30b is van verchroomd RVS met zwarte strepen. Je kan de stepen mooi vinden of niet, maar het geeft wel een leuk contrast. Hierdoor oogt de clearomizer wat strakker dan we van Innokin gewend zijn. De bijgeleverde driptip is een typische Innokin driptip en geeft de clearomizer toch wel weer een beetje de steampunk look. Met de andere driptip krijgt de iclear30b een heel strak, modern uiterlijk. Het is dus wat je zelf mooi vind.

[img width=400 height=300]http://i39.tinypic.com/k034gw.jpg

iclear30b vs iclear30s

De diameter is 20 mm, dus 1 mm breder dan de iclear30s. Dit is jammer, want hierdoor past de clearomizer niet in de VTR. Wil je de iclear30b toch gebruiken i.c.m. de VTR, dan zul je dus de adapter van de VTR moeten gebruiken. Een gemiste kans, of juist een slimme zet?

Dampervaring met de iclear30b

De iclear30b is een dual bottom coil. Toch heeft de clearomizer niet een hele lichte trek, zoals we gewend zijn van bottom coils. Dit komt waarschijnlijk doordat de iclear30b 2 coils heeft i.p.v. een. De trek is gemiddeld, wat ik persoonlijk wel prettig vind. De 510 draad is van goede kwaliteit, waardoor de clearomizer makkelijk op iedere 510 aansluiting geschroefd kan worden. De iclear30b vul je aan de onderkant door de hele bottomcap er af te schroeven. de coil blijft vast zitten in de bottomcap. Doordat de tank vrij breed is vul je de tank makkelijk aan de zijkant met een flesje, een naaldflesje is dus niet noodzakelijk.

Er wordt een coil bijgeleverd en deze meet 2,2 Ohm. Deze coil geeft enorm veel damp en een hele volle smaak. de damp is qua temperatuur niet koel, zoals we gewend zijn van bottomcoils, maar ook niet warm. Ook dit komt weer doordat de iclear30b een BDC is.

Voordelen:

- BDC techniek

- heel veel damp en smaak

- keuze uit twee driptips (vaste driptip wel tegen betaling)

- driptip verwijderbaar

- goede schroefdraad

- past op alle mods en eGo batterijen

- volgens mij past er meer dan 3 ml in

- coils in verschillende weerstanden direct leverbaar (1,5 Ohm, 1,8 Ohm en 2,1 Ohm)

- tank in meerdere kleuren verkrijgbaar

Nadelen:

- plastik tank (dus gebruik van liquids met een hoog zuurgehalte is niet aan te raden)

- zwarte sierstrepen zijn er op geschilderd, en hebben hierdoor al krasjes

Conclusie:

Innokin heeft weer een hele goede clearomizer op de markt gezet met deze BDC. De smaak is ontzettend lekker en je kan er een heus rookgordijn mee optrekken, mijn kamer stond na 5 trekjes volledig in de mist. Op een standaard eGo batterij doet de iclear30b het wel, maar het beste resultaat haal je als je hem gebruikt op een mod of een v/v eGo batterij. Ik vind het echter wel heel jammer dat ik de iclear30b niet in de VTR kan schroeven en gebruik moet maken van de adapter, maar ondanks dat is deze clearomizer zeker een aanrader!

Tot slot nog wat leuke plaatjes:

[img width=400 height=300]http://i42.tinypic.com/2m41sld.jpg

iclear30b op het Oliespuitje

[img width=300 height=400]http://i43.tinypic.com/289zfxc.jpg

iclear30b op de Sigelei #19

Ik heb de iclear30b gekocht bij Zwoofs en kost € 14,99 en de optionele driptip € 3,49

http://www.zwoofs.nl/verdampers-clearomizers-atomizers/innokin-iclear30b/

Ik hoop dat U wat aan deze review heeft gehad en wens U uiteraard veel dampplezier  :ratje

top,netjes geschreven,ga hem binnenkort ook aanschaffen. :duim

welke prefereer je,de 30s of 30b?

Oef, dat is vragen of ik een ferrari wil of een Aston Martin. Ik vind beide heel erg fijn.

Prima geschreven Julian.

Ik heb hem ook en de dikke (niet te koude) damp, goede smaak, redelijke trek en goede gier/th kan ik alleen maar beamen.

En het feit dat ie goede vriendjes is met m'n Hammer(die het toch al voor z'n kiezen kreeg afgelopen week), draagt ook bij aan het genot.

Er gaan er vast nog een of 2 bijkomen.

Je hebt er werk van gemaakt,.. :clap

Viel mee hoor  :wink Fotootjes zijn gemaakt door een een iPhone en als ik een review schrijf, maak ik gebruik van vaste kopjes/alinea's. Binnen een half uurtje gepiept. Het testen, daar deed ik wat langer over hahaha.

Maar het is in ieder geval geen Spuitje met een eGo CC hahaha

Die hou je nog van me tegoed. Na het weekend ben ik bij mijn ouders geweest dus zal het er maandag nog even inwrijven :wink

Nette review, ben benieuwd naar de Coolfire 1.

Morgen binnen..........

Handjes jeukten te erg............ :grins

Ja die coolfire is ook mooi. Die dampt standaard op 8,5 watt. Daar damp ik ook vaak op. Ik zag de coolfire alleen te laat en had de iclear30b al besteld haha.

Alvast veel plezier!

Hé Julian,

Bedankt voor de snelle review! Ik zit er ook aan te denken deze te kopen, vooral omdat ik eruit lees dat het een beetje tussen een topcoil en een bottomcoil ervaring inzit, klopt dat?

Ik hou wel van de zwaardere hijs van een topcoil en wat warmere damp.

Je zegt:

De iclear30b vul je aan de onderkant door de hele bottomcap er af te schroeven. de coil blijft vast zitten in de bottomcap.

Bedoel je dat dit hetzelfde systeem is als de 30s waarbij de 510 aansluiting aan de coil vastzit als het ware? Ik vind dat een nadeel van de 30s, op sommige batterijen maakt deze geen goede connectie omdat die niet diep genoeg komt, vandaar.

Prima review!

Edit: vergeet die laatste vraag, ik heb de foto's nog even goed bekeken en zie dat je de bodemplaat met de coil eruit haalt maar dat de coil los in de 510 aansluiting zit. nevermind!

Ben benieuwd hoe die gaat staan op de Beyond Vaping Spire :grins

Dat klopt. De coil schroef je in de bottomcap en de coil maakt contact met de aansluiting, zoals elke BCC's eigenlijk. Op de eerste foto is te zien in welke volgorde je de clearomizer in elkaar schroeft. In vergelijking met de 30s is de bottomcap bij de 30b 1 geheel.

Hij ziet er strak uit vind ik, zowel op een zwarte evic met een flatcap als een vamo in 18350. Moet wel zeggen dat hij een stuk mooier wordt als je de driptip gebruikt die je erbij kunt bestellen.

Als iemand die normaal gesproken van topcoils houd ben ik wel aangenaam verrast! Hij zit wat mij betreft precies tussen een justfog 1453/2043 en een protank 2 in, zowel met de zwaarte van de hijs als de koelte/warmte van de damp.

Voor mij geen wow gevoel zoals ik bij de justfog wel had toen ik die in gebruik nam, maar lekker genoeg om hem wat langer te testen. Als deze nou ook nog wat minder gebruikt als een justfog dan zou het zomaar een blijvertje kunnen worden.

Nu alleen nog dat kantelen afleren  :stom

Er nu een paar uurtjes mee aan het dampen op 1,5 ohm coil. Op het oliespuitje of K1000 pijp staat ie mooi maar voor mijn gevoel te veel lucht en te weinig damp. Op de VTR geen gezicht want pas niet door ring maar dampt goed op 8,5 watt. Voor mij is de winnende combi op een Spinner op 4,1 volt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik heb hem net binnen. Het rare is: mijn SVD raakt in de war van de dubbele coil en telt ze bij elkaar op: 4.0 ohm, denkt-ie, terwijl het een 2.1 ohm coil is. Dus op die mod gaat-ie niet werken.

(Het vraamde is dat de SVD dat niet bij de Aspire deed, noch bij de iClear30...)

Zeker vreemd, met een evic en een vamo heb ik er geen last van, geven beide 2 ohm aan. Misschien een gare coil meegeleverd?

Edit: gelijk nog maar op een itaste v3 (ook Innokin?) gezet en ook daar geen last van.

Ik heb hem net binnen. Het rare is: mijn SVD raakt in de war van de dubbele coil en telt ze bij elkaar op: 4.0 ohm, denkt-ie, terwijl het een 2.1 ohm coil is. Dus op die mod gaat-ie niet werken.

(Het vraamde is dat de SVD dat niet bij de Aspire deed, noch bij de iClear30...)

Ooow shoot! Ik heb de 30b ook besteld en er als kadootje 'maar' een SVD bij uitgezocht. Een ander doet het andersom, maar goed. Ik spoor nou eenmaal niet...

Anyway, het was de bedoeling dat die twee samen een mooie combi zouden worden.  :mmm

Als ik de boel binnen heb, zal ik e.e.a. eens uitproberen, en ook kijken hoe de 30b het op de Vamo doet.

Dan laat ik het hier weten.