Guest NoNickNoName Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 base VPG 70/30/6 - 2% Nr 2 heeft iets filtersigaretachtigs. Smaak is goed en rokerig maar vrij mild. Het is iets zoetig, maar niet té zoet. Het komt in de richting van een bekende filtersigaret, maar ik heb geen idee meer welke. Marlboro in ieder geval niet. Zou Caballerofilter kunnen zijn, of misschien Camel. Het lijkt in ieder geval wel op een sigarettensmaak. Lekker, maar van mij mag ie net iets pittiger. Cijfer: 7 Update Eergisteren nog twee druppels extra in het flesje gedaan, flink geschud en weer weggezet. Nu is hij heerlijk en eigenlijk vind ik ém nu nog lekkerder dan de 150. Volgende keer maak ik deze met iets meer dan 2%. Nr 150 Eerste indruk: smaak is yummie! Drum halfzwaar? update Na anderhalf uur dampen word ik steeds enthousiaster over de 150, hij is echt lekker, wel licht, maar niet zo licht dat je er nauwelijks iets van proeft. Ben blij dat ik deze nog extra besteld heb, want het komt erg in de richting van halfzware shag. Ben benieuwd of dit een adv gaat worden. Cijfer 7,5 14 30 Een tegenvaller, te licht en te zoet voor mij. Ik proef ook iets nootachtigs. Cijfer 5. 119 Deze komt heel dicht in de buurt van een pittige tabak. Lekker! Cijfer 7,5 713 Licht, rokerig, zoetig. Het doet me een beetje aan pijptabak met caramel denken. Lekker! Cijfer 7,5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpy Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 De 119 70/30 12% Die brengt (wat mij betreft) alle gewaardeerde herinneringen aan tabak helemaal terug. Hij smaakt prima maar is behoorlijk sterk. Als je het idee hebt dat je "iets" mist aan nicotine o.i.d. gebruik dan deze. Na een uurtje stevig dampen, beginnen je slapen te bonzen en kreeg je keelpijn. En je mond zit weer een nest dode muizen. Kortom een ideale vervanger van het vertrouwde sjekkie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 base VPG 70/30/6 - 2% Nr 2 heeft iets filtersigaretachtigs. Smaak is goed, maar vrij mild. Het is iets zoetig, maar niet té zoet. 50/50/6mg - 1,5% Een rokerige tabakssmaak, zacht en zwaar, zonder enig zoetje. Erg lekker. Van mij krijgt-ie een 8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Alles gemixt met 50/50/6, met 2% flavour, drie weken gesteept: CdD #1: Donkere, licht sigaarachtige tabak. Rating: 6. CdD #2: Een rokerige tabakssmaak, zacht en zwaar, zonder enig zoetje. Erg lekker. Van mij krijgt-ie een 9! CdD #7: Rokerig, met een zweem van een dry-hit, maar erg goed van smaak. Een 8! CdD #14: Enigszins zoet, maar vol en lekker. Hint van vanille. Virginia-achtig? Een 7. CdD #20: Tabakkerig, licht zoetje, rokerige ondertoon, en iets van fruit. Een 7. CdD #30: Heel tabakkerig. Diep en zwaar, als Van Nelle, maar zonder het zoetje. Bij de eerste hijs verslikte ik me zowat. Een 7. CdD #117: Donker en zoet. Lichte karamel, noot-achtig. Een 6. CdD #119: Een lichte, 'blonde' tabaksmaak, met iets van karamel. Een 6 tot 7. CdD #150: Rokerig, vol en rond, niet zwaar, met een fris zoetje. Beetje Samson :). Een 8. CdD #158: Droge, donkere. Iets fruitige tabakssmaak, met ondertoon van pure chocolade. Een dikke 9! CdD #301: Getver. Zware, licht rokerige tabak, met iets bittere afdronk. Ik werd er misselijk van... Een 2. CdD #305: Zware, licht rokerige tabak, met frisse fruitsmaak als afdronk. Een 8. CdD #713: Licht rokerige smaak, zacht oriëntaals, licht zuurtje. Een 8. Updated & uitgebreid! 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
basliner Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 net besteld no 2 5 7 13 14 15 17 18 19 20 22 24 25 30 44 63 118 150jippie 178 211 246 706 710 713 716 ben benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NoNickNoName Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 base VPG 70/30/6 - 2% Nr 2 heeft iets filtersigaretachtigs. Smaak is goed, maar vrij mild. Het is iets zoetig, maar niet té zoet. 50/50/6mg - 1,5% Een rokerige tabakssmaak, zacht en zwaar, zonder enig zoetje. Erg lekker. Van mij krijgt-ie een 8. Hahahaa, niet te geloven hoe ver deze bevindingen dan uit elkaar liggen! Van mij een 7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basliner Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 bingo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 net besteld no 2 5 7 13 14 15 17 18 19 20 22 24 25 30 44 63 118 150jippie 178 211 246 706 710 713 716 En braaf recenseren, he, als ze klaar zijn :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
basliner Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 zal ik doen miss spaink. kan ff duren heb veel te mengen en ga ze 1 voor 1 testen anders word ik heb ook de eierlicor besteld schijnt goed te zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
messedup Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 base VPG 70/30/6 - 2% Nr 2 heeft iets filtersigaretachtigs. Smaak is goed, maar vrij mild. Het is iets zoetig, maar niet té zoet. 50/50/6mg - 1,5% Een rokerige tabakssmaak, zacht en zwaar, zonder enig zoetje. Erg lekker. Van mij krijgt-ie een 8. Hahahaa, niet te geloven hoe ver deze bevindingen dan uit elkaar liggen! Van mij een 7. Ik vind nr 2 vrij vol van smaak, iets zoetig en had wel iets pittiger mogen zijn. Tabak nr 114 vind ik ondanks dat ik geen menthol/mint liefhebber ben erg prettig. Vrij zachte tabakssmaak met een hint mint/menthol die een lekkere verfrissing in de mond/keel geeft zonder echt een mint/menthol smaak achter te laten. De andere tabakssmaken die ik heb vergeet ik steeds weer welke bij welk nummer hoort. Ik zal er beter op letten zodat ik daar ook een indruk over kan geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basliner Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 hanky panky nothing like a good spainky Link to comment Share on other sites More sharing options...
basliner Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 wie dampt tabak van cdd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Vandaag m'n 2e bestelling van CdD binnen. Met de vorige kortingsactie nog genoeg base over en de smaakjes Tabak nr 2, 17 en 18 en Kirsche en kokosnuss. Vandaag kwamen daarbij: Tabak nr 7, nog een nr 17, 30 en 304 en voor de zoete trek: marzipan, eiscup, en cookies. Tabak nr 17 is een van m'n favorieten (vandaar ook het 2e flesje). Een lekkere (franse) pijptabaksmaak. Niet zo zoet als gold ducat van Inawera, maar wel erg lekker. Kirsche vind ik ook erg lekker. Nr 18 is eigenlijk een beetje een combi van die 2. Nr 2 zou, volgens de site van CdD, de smaak van Camel benaderen. De overige smaken ben ik eigenlijk nog niet aan toegekomen, aangezien ik enkele weken geleden ook m'n 2e setje smaakjes van Inawera ontving en ik sindsdien een beetje hooked ben van GD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie76 Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Hier CDD#145 gemaakt. Als tester eerst aangemaakt met Powerbase, 12 mg. 4 ml met twee druppels aroma. Zonder steepen al heerlijk. Ik ben nog maar net echt van de A-tjes af (dag 3 en ontelbare pogingen en tot nu toe recreatief dampen) en kom van heel veel Javaanse Jongens 3/4 en dit komt wel heel dichtbij hoor! Heeft iets gecompliceerds, ouderwetse laurierdrop, piepklein zoetje, port? Deze smaak, eindelijk een goeie tabakssmaak, geeft me precies het vertrouwen dat ik die Javaantjes echt niet meer nodig heb. Dikke duim omhoog, nu al een 8. Gauw meer maken en ultrasonen! Edit: Nog enthousiaster hier: http://www.elektrisch-roken.nu/reviews-liquids/87/club-der-dampfer-no-145/18235/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest janine Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Ik heb gisteren ook maar eens flavours en base besteld, hopelijk komt het snel binnen (weet ook niet hoelang zoiets duurt). Dan kan ik ook beginnen met het experimenteren, mijn bestelling loopt uiteen van tabak tot Lavendel.(ben gek op lavendel, hopelijk ook straks om te dampen ) Zodra ik iets meer weet hou ik jullie op de hoogte, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smali Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Wat een muts ben ik ook af en toe. Bij het bestellen van de proefjes van CDD zat ik te mopperen. "Wat zeggen mij die nummers nou. Dan maar lukraak wat bestellen wat goede reviews heeft door meerdere personen." Pfff, nu vind ik dit draadje! Enfin, over paar weekjes komen mijn nummers hier ook bij! Misschien is het een idee alle nummers in een google xcell sheet te meppen en alle diverse bevindingen te ordenen per nummer? Ze hebben er zo veel? Janine: ik had het binnen 2 dagen in huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NoNickNoName Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Wat een muts ben ik ook af en toe. Bij het bestellen van de proefjes van CDD zat ik te mopperen. "Wat zeggen mij die nummers nou. Dan maar lukraak wat bestellen wat goede reviews heeft door meerdere personen." Pfff, nu vind ik dit draadje! Enfin, over paar weekjes komen mijn nummers hier ook bij! Misschien is het een idee alle nummers in een google xcell sheet te meppen en alle diverse bevindingen te ordenen per nummer? Ze hebben er zo veel? Janine: ik had het binnen 2 dagen in huis. Alles in een spreadsheet is wel heel overzichtelijk. Zoiets als dit? https://spreadsheets.google.com/spreadsheet/pub?key=0AkX4_hQ6Fu8HdEwwR2dLRUJlVjlabEN1NG1ucktuUVE&gid=27 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smali Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Ja zo maar dan met al onze geteste smaakjes? Ik stond ze vanmiddag te maken met dit spreadsheet dus erbij maar de meeste stonden er qua %% nog niet op en een omschrijving al bijna helemaal niet. We kunnen het natuurlijk hier allemaal blijven opschrijven maar ik denk dat we dan straks tig pagina's moeten lezen voor we alle smaakjes hebben gehad. Sommige dubbel gereviewd maar die staan weer 6 pagina's verder. Het was maar een idee, dat is alles. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smali Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Ik heb voor de tabaksmaken die nog niet in het Duitse spreadsheet stonden 1.5% aangehouden omdat de meeste tabaksmaken-gemiddelden daarop uitkwamen. Wat doen jullie qua %%? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Ook 1,5% :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Voor tabak nr 17 zat ik op 2,2%, maar heb de laatste batch aangemaakt met 2,75% p.s. Mocht je kokos van CdD hebben, dan heel spaarzaam gebruiken. Niet meer dan een half of een heel procent. Deze is vrij geconcentreerd, kwam ik achter, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest janine Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Ik kwam deze tegenop het net , mischien staat ie al ergens ,maar hier worden ook de procenten aangegeven voor de CDD aromen, https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Atfnbn5Gr2TCdGo3OEo0V19MS3ZCX3N6YnNfcXM1a0E#gid=23 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Die geeft voor kokos nog hogere% dan de eerdere spreadsheet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest janine Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 ja kwam hem toevallig tegen , maar ben niet zo goed in procenten want mijn experimenten smaken nergens na, op een enkeling na dan. Waarschijnlijk maak ik een mega fout, ik heb hier 18 verschillende smaakjes, ik heb 18 glazen flesjes gevuld met 5ml (10 met 50/50/6mg en 8 met 70/30/12mg) nu heb de aroma's met een glazen pipet erin gedruppeld , geschud, geUC't, geroken , niks! Toen weer 4 druppels per flesje bijgedruppeld, weer geschudt , uc , geroken, weer niks , er kwam totaal geen geur af, nada noppes niets, nu heb ik dus per 5 ml in totaal 0.5ml aroma toegevoegd :fluit, ben nu al sinds vanmorgen bezig met de bekende trillingen ,maar niks gebeurt, het enigste wat smaakt is de bosvruchten(hmmmmm). in de 50/50 heb ik fruit/drank/smaken en in de 70/30 heb ik tabaksmaken, sommigen ruiken heel erg sterk maar zijn niet terug te proeven in de tankjes zowel top als bottem niet. zijn ze rijp voor de vuilnis of kan ik enigzins nog wat redden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 nu heb de aroma's met een glazen pipet erin gedruppeld , geschud, geUC't, geroken , niks! Toen weer 4 druppels per flesje bijgedruppeld, weer geschudt , uc , geroken, weer niks , er kwam totaal geen geur af, nada noppes niets, nu heb ik dus per 5 ml in totaal 0.5ml aroma toegevoegd Voor tabak is dat een boel: ze adviseren 1,5%, dat is 0,15 ml op 10 ml. Ik weet niet hoe lang je ze in de UC hebt gehad, maar vermoedelijk te kort. Zet ze eens twee weken weg en proef dan nog eens. Ik vermoed dat je dan wel iets proeft. Sterker: dikke kans dat je er dan minstens 5ml base per flesje bij wilt mixen :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts