Jump to content

Club der Dampfer - Club Aroma Tabak


Guest NoNickNoName

Recommended Posts

nu heb de aroma's met een glazen pipet erin gedruppeld , geschud, geUC't, geroken , niks! Toen weer 4 druppels per flesje bijgedruppeld, weer geschudt , uc , geroken, weer niks , er kwam totaal geen geur af, nada noppes niets, nu heb ik dus per 5 ml in totaal 0.5ml aroma toegevoegd

Voor tabak is dat een boel: ze adviseren 1,5%, dat is 0,15 ml op 10 ml.

Ik weet niet hoe lang je ze in de UC hebt gehad, maar vermoedelijk te kort. Zet ze eens twee weken weg en proef dan nog eens. Ik vermoed dat je dan wel iets proeft. Sterker: dikke kans dat je er dan minstens 5ml base per flesje bij wilt mixen :)

Klopt helemaal.

Mocht je het willen versnellen, laat ze dan minstens 2 uur in de uc met warm water. Dat komt (met een goedkope uc van de Lidl) nagenoeg overeen met 2 weken steepen in de kast.

Link to comment
Share on other sites

0.15ml op 10ml , ik heb gewoon bijna 7 x meer gedaan op 5ml, oepsie , Nu ik heb ze in een doosje gedaan en bovenop de koelkast gezet.

Ze hebben al met al toch een dik 2 uur staan trillen, dus  ze zijn te sterk en moet ik het aroma gehalte naar beneden halen om het enigszin te laten smaken?!! hahaha dat worden dan wel hele grote flessen.

Link to comment
Share on other sites

Guest NoNickNoName

Ik heb voor de tabaksmaken die nog niet in het Duitse spreadsheet stonden 1.5% aangehouden omdat de meeste tabaksmaken-gemiddelden daarop uitkwamen. Wat doen jullie qua %%?

Ik zit tussen de 1.5 -2%

Link to comment
Share on other sites

Ze hebben al met al toch een dik 2 uur staan trillen, dus  ze zijn te sterk en moet ik het aroma gehalte naar beneden halen om het enigszin te laten smaken?!! hahaha dat worden dan wel hele grote flessen.

Ik zou ze eerst een weekje laten staan, dan proeven. Is jhet te chemisch: 5 ml base erbij, goed schudden, even in de UC, nog eens proeven; indien nodig: repeat procedure :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

304: lichtzoet, gier redelijk, damp voldoende, voor mij doet hij aan als een lichte pijptabak. Mij iets te zoetig. 6/10

150: wat pittiger, wat rokeriger, lichter zoetje, droog, meer gier, Lichtzoete tabakssmaak, hijdoetmij denken aan een mix tussen freedomjuice en tribeca van halo. 7/10

119: een iets zwaardere tabakssmaak, eerste instantie leek ik in de verte iets mintachtigts proeven, dat verdween, ook deze is iets zoetig, hij lijkt op nr 304, soort pijptabak achtig, meer gier, mij te zwaarzoetig. 6/10

63: Ook milde pijptabak associatie, zoetige tabakssmaak, voldoende gier, ze beginnen allemaal op elkaar te lijken, 6/10

7: lekkerste van de vijf, goede gier, mag iets meer,kan denk ik wel op 2%, lichtzoetje, tabakstonen, lichtnotig, 8/10.

Link to comment
Share on other sites

178 : Heeft de typische smaak van een bekende sigaret met een vleugje honing. Ik heb deze sigaret wel eens gerookt, maar geen idee meer welke het was.

Deze smaak geeft met het gevoel van de vakantiesigaret. Je eigen merk is op en je gaat over op een local merk. Dus prima te dampen.

       

Mengverhouding : 2% aroma toegepast op 50/50 vpg, nicotine 12 mg.

Bijz. Ik ga hier van de week experimenteren om dit aan te vullen met wat druppels Tabacco Dark Flavour.

Voorlopig cijfer : 8/10

Link to comment
Share on other sites

Bestelling gedaan voor de nummer 150, 145 en 204 + 70/30 base.

In totaal 600ml base waarvan 200ml 0mg 70/30 - 200ml 24mg 70/30 en 100ml PG 12mg en 100ml VG 12mg.

Het streven is om alles rond de 12mg te houden voorlopig. met de verhoudingen PG/VG kan ik spelen.

Ben van nature een sigaar roker geweest, vandaar 204 maar ook een javaanse jongens 3/4 roker geweest.

Ga eens kijken wat ik hier mee kan. zodra het binnen is ga ik eens wat testen... de ultrasoon staat klaar.

Hele domme vraag: waar staat RY voor in RY4? ik dacht aan de term "Roll your own" maar dan die 4????

En wat is nu de smaak definitie van RY4? Ik kom het overal tegen dat ik het idee heb het woordenboek

e-liquid vak jargon te hebben gemist. wellicht een idee voor een beginners woorden verklaringslijst oid.

Link to comment
Share on other sites

Woensdag ook eens een stel 1 ml eppies besteld en vrijdag tot mijn grote verbazing de boel al binnen. Zo'n 25 smaakjes, waarvan een stel smaakjes anders dan tabak die ik nooit zou bestellen ergens, maar nu voor de probeer omdat het cheap was....ook eens nam.

Maar dit topic gaat over de tabakkies....

Ik heb de nummers 2, 7, 13, 35, 114, 145, 150 en 713.

Ook alles gelijk gebrouwen deze keer en tja, duurt nog ff voordat ik er wat meer over kan vertellen.

Gewoon bij ruiken had ik bij 2 stuks iets van O NEE, als het maar geen Desert look-a-likes zijn want dat is niet mijn smaaktype.... (had ik bij de 7 en 713) Maar eenmaal gesteept en in een tankje DAN pas gaat het erom.

Heb alles OP 10 ml gemaakt, want dat rekende het makkelijkst. En gewoon van alles 2% gedaan. Met dat OP bedoel ik, dat ik 10 ml base heb waar dan nog 2% van smaakstof bij komt.  Dus op een werkelijke 10 ml zou ik ietsjes lager zitten met de smaakstof. Leek me het makkelijkst ook om het zo te doen ipv lastig afmeten van de base etc

Bij de meeste smaken was het advies 1 - 2,5 %.

Wordt vervolgd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...