Jedeel Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Mijn normale/standaard gebruik van dit forum is klikken op 1. "Toon alle berichten sinds je laatste bezoek". 2. Vervolgens loop en lees ik (sommige) berichten door. 3. Ná het laatste topic klik ik op "Markeer alle berichten als gelezen". Stel dat ik stap 1 doe om 12:00. Ik heb b.v. 1 uur nodig om alles te bekijken en ev. te lezen. Dan doe ik stap 3 om 13:00 Ben ik dan ook de berichten kwijt die tussen 12:00 en 13:00 gepost zijn? Ik heb namelijk die indruk wel. Ik hoop dat ik begrijpelijk overkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the dvm Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 wat ik in dergelijk geval doe is niet alle berichten markeren, maar selectie markeren. (kan 1 pagina tegelijk met het vinkje boven het eerste topic) op deze wijze haalt hij alleen de berichten uit de lijst welke u geselecteerd heeft. zo ververst deze pagina meer en kunt u alle ongelezen topics bekijken zonder risico dat er topics mee gaan met "alle gelezen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pip Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Al ik alles gezien heb klik ik nogmaals op "Toon alle berichten sinds je laatste bezoek". dan zie je bovenaan wat er is bij gekomen in het voorbije uur, en dan kan je gerust op op "Markeer alle berichten als gelezen". klikken :blij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Al ik alles gezien heb klik ik nogmaals op "Toon alle berichten sinds je laatste bezoek". dan zie je bovenaan wat er is bij gekomen in het voorbije uur, en dan kan je gerust op op "Markeer alle berichten als gelezen". klikken Precies, zo doe ik het ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 wat ik in dergelijk geval doe is niet alle berichten markeren, maar selectie markeren. (kan 1 pagina tegelijk met het vinkje boven het eerste topic) op deze wijze haalt hij alleen de berichten uit de lijst welke u geselecteerd heeft. eb je daar een plaatje bij? Want ik heb geen idee wat je bedoelt... Hoe kun je berichten selecteren, en: ik zie nergens een vinkje... Ik zie vast iets over het hoofd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedeel Posted January 15, 2014 Author Share Posted January 15, 2014 wat ik in dergelijk geval doe is niet alle berichten markeren, maar selectie markeren. (kan 1 pagina tegelijk met het vinkje boven het eerste topic) op deze wijze haalt hij alleen de berichten uit de lijst welke u geselecteerd heeft. eb je daar een plaatje bij? Want ik heb geen idee wat je bedoelt... Hoe kun je berichten selecteren, en: ik zie nergens een vinkje... Ik zie vast iets over het hoofd? Ik sluit mij bij Karin aan. Ik heb 2 forum-schermen open: één die ik daadwerkelijk lees en één met jouw reactie Maar kan jouw posting ook helemaal niet matchen op wat ik zie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedeel Posted January 15, 2014 Author Share Posted January 15, 2014 Al ik alles gezien heb klik ik nogmaals op "Toon alle berichten sinds je laatste bezoek". dan zie je bovenaan wat er is bij gekomen in het voorbije uur, en dan kan je gerust op op "Markeer alle berichten als gelezen". klikken Precies, zo doe ik het ook... Oké, dus de nieuwste (recenste) postings komen bovenin? (Was mij nog nooit opgevallen.) Ik klikte wel eens wederom om "Toon alle berichten sinds je laatste bezoek", maar dan krijg je ook voor de 2e keer die berichten die je niet gelezen hebt (oninteressant vind). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pip Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Al ik alles gezien heb klik ik nogmaals op "Toon alle berichten sinds je laatste bezoek". dan zie je bovenaan wat er is bij gekomen in het voorbije uur, en dan kan je gerust op op "Markeer alle berichten als gelezen". klikken Precies, zo doe ik het ook... Oké, dus de nieuwste (recenste) postings komen bovenin? (Was mij nog nooit opgevallen.) Ik klikte wel eens wederom om "Toon alle berichten sinds je laatste bezoek", maar dan krijg je ook voor de 2e keer die berichten die je niet gelezen hebt (oninteressant vind). Ja dat klopt, maar daar let je dan maar niet meer op , alleen het bovenste eventjes nakijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvy Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Als je naar 'Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek' gaat, dan zie je rechts de 2 knoppen 'Markeer alle berichten als gelezen' en 'Markeer selectie als gelezen'. Onder die 2e knop zie je allemaal witte vakjes die je 1 voor 1 aan kunt vinken. Wanneer je daarna op die 2e knop klikt, worden de aangevinkte items uit de lijst gehaald. Dit gaat per pagina. Dan wordt er dus niet verwijderd, wat je niet hebt aangevinkt. Ik doe het zelf andersom. Ik klik in het allerbovenste witte vakje om zo alles in 1x te selecteren/aan te vinken van die pagina, en ik vink daarna 1 voor 1 weer uit wat ik wel wil lezen. Ben ik sneller klaar. Dit is ook wat the dvm beschrijft, in andere woorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Als je naar 'Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek' gaat, dan zie je rechts de 2 knoppen 'Markeer alle berichten als gelezen' en 'Markeer selectie als gelezen'. Onder die 2e knop zie je allemaal witte vakjes die je 1 voor 1 aan kunt vinken. Nope. Niet als ik 'Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek' kies, en ook niet wanneer ik 'Toon alle ongelezen berichten' kies: Ik snap er echt niks van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL wolo Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Heb het even uitgezocht: Ga naar Profiel->Profiel wijzigingen->Layout voorkeuren Kies daar bij "snel modereren" voor "checkboxen" Nog even opslaan en voila! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvy Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Heeee dát is raar, ik zie dit: Ik vind dit echt heel maf. Heeft mss te maken met de layout-voorkeuren? Ik weet nog toen er sneeuw op het forum was, dat sommigen die voorkeur gewijzigd hebben... Of wellicht browser-cache opschonen? Geen idee. Anders Sander even vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvy Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Hahaha Wolo! Goed van you! Je was me net voor. Maar daar zit 't 'm dus in. Thanx. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Heb het even uitgezocht: Ga naar Profiel->Profiel wijzigingen->Layout voorkeuren Kies daar bij "snel modereren" voor "checkboxen" Ik had inmddels mijn hele profiel doorgespi -dacht ook al dat het hem daar wellicht in zat- maar dat het om de optie 'snel modereren' ging, had ik nooit bedacht. Veel dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedeel Posted January 15, 2014 Author Share Posted January 15, 2014 Jeetje-minna wat zitten die functionele instellingen verstopt. Ik heb het nu ingesteld zoals wolo adiviseerd. Kom nu ook pas het vinkje tegen om de meest recente postings als eerste te tonen, waar pip het over had. Nu even checken of het nu werkt..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
the dvm Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Ik zie de reacties op mijn bericht nu pas. Gelukkig is er ook al uitleg van een ander lid gegeven. Ik hoop dat een ieder nu begrijpt wat ik bedoelde? Wellicht een iets wat foutieve woordkeuze van mijn zijde geweest. Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jip Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Dank voor deze vraag en dank voor het antwoord! Volgens mij ook het antwoord waar een flink aantal mensen al tijden op zaten te wachten. Hoe simpel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Ik hoop dat een ieder nu begrijpt wat ik bedoelde? Wellicht een iets wat foutieve woordkeuze van mijn zijde geweest. Nee hoor, jij was niet onduielijk. Maar het blek een optie te zijn die je in je eigen profiel moet aanzetten, en die een nogal, eh, onduidelijke naam heeft. Dat was alles :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedeel Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Nee hoor, jij was niet onduielijk. Maar het blek een optie te zijn die je in je eigen profiel moet aanzetten, en die een nogal, eh, onduidelijke naam heeft. Dat was alles :) Exact! Niet jouw woordkeuze is onduidelijk, maar ik vind de (persoonlijke) instellingen een soort van adventure-game. Je zoekt je te pletter waar wat zit ;-) Maar misschien had ik ook meer moeten lezen over hoe dit forum werkt ipv gelijk maar alles van het dampen te willen weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gast Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Inmiddels heb ik deze optie voor iedereen aangezet en ook nieuwe leden moeten standaard die optie hebben. Mocht het er niet zijn graag even per pb aan mij melden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Inmiddels heb ik deze optie voor iedereen aangezet en ook nieuwe leden moeten standaard die optie hebben. Mocht het er niet zijn graag even per pb aan mij melden. Thanks. Bere-handig is dit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Inmiddels heb ik deze optie voor iedereen aangezet en ook nieuwe leden moeten standaard die optie hebben. Mocht het er niet zijn graag even per pb aan mij melden.\ Dank je wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts