Jump to content

Review Innokin Cool Fire 1

Guest

Recommended Posts

Het houdt niet op dat dampen en iedere keer zoekt men weer iets nieuws. Zo was ik op zoek naar een klein dampmachientje voor onderweg, die wel een grote clearomizer kan dragen. Tuurlijk kan een eGo batterij dit ook, maar dan heb je al weer gauw een beauty ring nodig en het lantaarnpaal effect kan je niet voorkomen. Dus ging ik weer op zoek naar iets nieuws. Al enige tijd had ik via Youtube de nieuwe producten van Innokin gezien en de interesse was gewekt. Gelukkig kwamen de nieuwe producten snel naar Nederland en de bestelling was al gauw geplaatst. Het werd Innokin Cool Fire 1.

Inhoud van de doos

Gadgets, zoals de iPod Touch, komen in een mooi plastiek doosje. Innokin vindt waarschijnlijk dat de Cool Fire 1 ook een gadget is, dus moet ook worden geleverd in een zelfde soort doosje: een klein doorzichtig doosje. In het doosje vind je de Cool Fire 1 en de nieuwe iclear30b. Deze twee liggen in een heerlijk zacht schuimrubberen bedje te wachten totdat ze in gebruik mogen worden genomen. Onder het schuim vind je nog een handleiding voor de Cool Fire 1, een handleiding met verschillende clearomizers van Innokin en hoe deze te vullen en een handleiding voor batterijen.

231ead.jpg

[img width=300 height=400]http://i39.tinypic.com/2h74aky.jpg

De Innokin Cool Fire 1 mod

Om te beginnen is de Cool Fire 1 mod 8,2 cm lang en volledig uitgevoerd in RVS. De mod is standaard ingesteld op een wattage van 8,5 watt. De Cool Fire 1 is dus niet variabel in te stellen. De batterij die er in gaat is een kleine 18350 batterij. Op de mod zelf vind je een grote zwarte ronde knop wat de vuurknop is, maar daaronder zitten verschillende ledjes verstopt die je wat over de status van de batterij vertellen. Allereerst, zodra je de batterij in de mod steekt knippert de zwarte knop rood, oranje en groen. Dit vertelt je dat de mod het doet. Om de Cool fire 1 aan te zetten druk je drie keer op de knop, om te vuren druk je uiteraard simpelweg de zwarte knop in. Bij een volle batterij zal het ledje groen op lichten, bij een half lege batterij oranje en bij een bijna lege batterij rood.

De Cool Fire 1 is beveiligd. Zo kun je niet langer hijsjes nemen dan 10 sec. De knop houdt daarna op met vuren. Daarnaast is de Cool Fire 1 beveiligd tegen het te diep ontladen van de batterij.

Boven op de Cool Fire 1 vind je een beauty ring die je er af kan schroeven. Deze ring heeft twee gaatjes  voor de luchttoevoer De cool Fire 1 heeft een 510 connectie. In het midden vind je een messing centerpin die je een beetje kan indrukken. De centerpin is dus een soort van verstelbaar. Daarnaast heeft de Cool Fire 1 ook een eGo draad, dus alle clearomizers die op de markt te verkrijgen zijn passen er op.

[img width=300 height=400]http://i39.tinypic.com/10zqpsx.jpg

De iclear30b clearomizer

De iclear30b had ik al een paar dagen eerder besteld en daar heb ik een review over geschreven. Deze is hier te vinden: http://www.elektrisch-roken.nu/reviews-e-sigaretten/88/review-innokin-iclear30b-clearomizer/16954/

Het enige verschil is, is dat bij de Cool Fire 1 een groene iclear30b geleverd wordt en in de review zie je een zwarte iclear30b.

Uiterlijk van de Cool Fire 1 met iclear30b

Innokin staat bekend om de steampunk achtige looks en ook de Cool Fire 1 kan zich bij dit rijtje aanvullen. Zoals gezegd is de Cool Fire 1 gemaakt van RVS. De tube zelf en de beauty ring zijn geborsteld, de bottomcap is gepolijst. ik weet niet waarom ze dit gedaan hebben, maar het is in ieder geval niet storend. De iclear30b die ziet er wat strakker uit en heeft niet de steampunk look meegekregen. Toch past die door zijn zwarte ringen wel goed op de Cool Fire 1, maar ach... het gaat immers om de dampervaring. Deze twee samengevoegd hebben een lengte van totaal 15 cm.

[img width=400 height=300]http://i42.tinypic.com/nbves0.jpg

Dampervaring met de Cool Fire 1 en iclear30b

De iclear30 b had ik al een tijdje en vind ik nog steeds een hele fijne clearomizer. De Cool Fire 1 is standaard ingesteld op 8,5 watt en dampt heerlijk met een 2,0 Ohm coil. Mijn VTR (ook met 2,0 Ohm coils) dampte ik standaard ook al rond de 8 en 9 watt. dus voor mij doet die het prima!  Omdat je de Cool Fire 1 niet kan instellen is deze mod net zo simpel in gebruik als een Ego batterij, alleen is die iets dikker.

Er gaat een 18350 batterijtje in. Voordeel is dat de mod lekker klein is, maar de batterij gaat niet echt lang mee. Je zal dus een extra batterij mee moeten nemen. Een leuke optie zou zijn dat er meerdere tubes verkrijgbaar zijn zodat je er ook andere batterijen in kan doen.

Voordelen:

- 510/eGo connectie

- Simpel in gebruik

- Beauty ring verwijderbaar zodat eGo clearomizers er weer makkelijk af te schroeven zijn

- Robuuste en mooie afwerking

Nadelen:

- Alleen te gebruiken met 18350 batterijen

Voor- en nadelen over de iclear30b staan in de andere review.

Conclusie

Persoonlijk vind ik de Cool Fire 1 ideaal, omdat die simpel in gebruik is. Dat de batterij niet heel lang mee gaat is niet zo'n ramp, want ik heb altijd wel plek voor een extra batterij. Maar losse 18500 of 18650 tubes zou wel een leuke optie zijn. De mod is lekker makkelijk mee te nemen. Voor mij is het de ideale mod voor onderweg. Dat de Cool Fire 1 niet instelbaar is, kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel. Damp je rond de 8,5 watt? Dan is dit een perfect no nonsense modje. Damp je op een hoger of lager wattage? Dan zou ik de Cool Fire 1laten voor wat het is en op zoek gaan naar een andere mod die wel in te stellen is.

Ik heb de Innokin Cool Fire 1 gekocht bij Zwoofs en kost € 48,99 http://www.zwoofs.nl/startsets/innokin-cool-fire-mod/

Ik hoop dat U wat aan deze review hebt gehad en wens U uiteraard veel dampplezier  :ratje

En wederom een nette review Julian  :duim

zoooo jammer dat je het v/w niet kan instellen, vind het een prachtige damper maar mis net die functie er op...

bedankt voor je mooie review!

:duim

Helemaal eens. Al was het maar het voltage. Groot nadeel van "fixed wattage" vind ik dat je eigenlijk helemaal niet meer kan varieren, niet met voltage en niet met je weerstand.

ik vind hem super mooi ! als de batterij groter was had ik hem gekocht  :bloos :bloos

Je kan toch gewoon een extra batterij in je broekzak of jas steken? Vroeger had je waarschijnlijk ook een aansteker in de zakken zitten.

Mvg,

Ich

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ik kan me wel vinden in de review. De Cool Fire 1 is handzaam en no-nonsence. Ik had ook liever gezien dat het wattage variabel zou zijn in te stellen, maar 8.5 watt is toch wel redelijk goed gekozen. Fixed wattage is volgens mij beter dan een fixed voltage. Om de 'steampunk' look compleet te maken gebruik ik er regelmatig de Aspire Nautilus op.

Dat de mod alleen maar 18350 batterijen gebruikt houd het geheel klein.

Erg mooie mod!

• 2 weeks later...