Guest Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 De Aspire Vivi Nova’s, wie kent ze niet? Deze clearomizers zijn erg populair. Aspire heeft er vast en zeker een flinke klus aan gehad om de Vivi Nova te overtreffen. Ze proberen dit met hun nieuwste product, de Aspire Nautilus BDC. Tijd om deze eens nader te bekijken! Verpakking en inhoud De verpakking alleen al ziet er heel gelikt uit. Het is gemaakt van stevig karton met daar omheen een plastic wrap om het doosje goed te beschermen. Doordat dit zo mooi gemaakt is heb je gelijk al in de gaten dat je met een clearomizer te maken hebt die in een hoger segment ligt. Uiteraard gaat het om de inhoud dus we verwijderen snel de wrap en het dekseltje van het doosje. In het doosje vind je: - een uitgebreide handleiding, geschreven in Engels - een beauty ring voor als je de Nautilus BDC wilt gebruiken voor op een eGo batterij - een 1,8 Ohm coil - de Aspire Nautilus BDC clearomizer met een 1,6 Ohm Coil geïnstalleerd Je hebt de term BDC al een paar keer gelezen, maar wat betekent dit nu eigenlijk? BDC is een afkorting voor Bottom Dual Coil. De coil bevindt zich onder in de tank en in de Coil van de Nautilus vind je niet één, maar twee gloeidraadjes met wick. Hierdoor wordt er twee keer zoveel liquid verdampt en dus twee keer zoveel damp en plezier. De clearomizer Zoals veel clearomizers heeft de Nautilus BDC een 510 aansluiting. Dit betekent dat je deze clearomizer op alle mods en eGo batterijen kan gebruiken. Mocht je de Nautilus op een eGo batterij schroeven, schroef dan eerst de bijgeleverde beauty ring er op, zodat de Nautilus mooi naadloos op de eGo batterij sluit. Het materiaalgebruik van de Nautilus is RVS en het tankje is van Pyrex. De clearomizer is volledig te demonteren, zodat je deze goed kan schoonmaken, en bestaat uit: - de bottom cap - dual coil - pyrex tank - topcap met luchtschacht - driptip De Nautilus heeft een aantal grote voordelen. De tank is gemaakt van pyrex. Dit is een glassoort en dit betekent dat je liquids kan gebruiken met een hoog zuurgehalte. De tank is maar liefst 5 ml groot, waardoor er dus lekker veel liquid in kan. Daarnaast is de Nautilus 22 mm breed, net zoals veel (mechanische) mods en de clearomizer dus naadloos over gaat in de mod. De centerpin heeft een klein veertje wat kan bewegen en dus altijd goed aansluit op het connectiepunt van de mod. Het grootste voordeel is dat de Nautilus airflow control heeft! Dit betekent dat je dus zelf kan bepalen of je een zware, gemiddelde of lichte trek wilt. De aiflow control bevindt zich in de bottomcap en heeft maar liefst 4 gaatjes. De diameter hiervan is 0,9 mm, 1,1 mm, 1,4 mm en 1,8 mm. Voor ieder wat wils dus. Je verstelt de airflow control simpel door aan de ring te draaien die zelf ook een gaatje heeft. Zodra het gaatje voor één van de vier andere gaatjes komt, hoor en voel je een klikje en je setting is gedaan. Simpel, maar heel efficiënt! Dampervaring met de Nautilus BDC Tijd om de clearomizer te vullen! Dit doe je simpelweg door de bottomcap er af te schroeven en de tank te vullen aan de zijkant van het glaasje, net tot onder de luchtschacht. Draai de bottomcap weer op de tank, en dampen maar! Zoals eerder gezegd, is de Nautilus een Bottom Dual Coil en in theorie betekent dat er twee keer zo veel damp van af komt dan bij een single coil. Nou, dat is inderdaad echt zo! Binnen een paar seconden trek je een heel rookgordijn op. De smaak is ontzettend vol van de Nautilus. Dit komt dus, doordat het een dual coil systeem is. De trek die kun je zelf regelen door middel van de airflow control, maar de airflow control speelt ook een grote rol in de smaakbepaling. Ik heb de Nautilus BDC nu een paar dagen in gebruik en hij heeft nog totaal niet gelekt. Even alles op een rijtje zetten: Voordelen: - grote tank (5 ml) - pyrex tank - airflow control - geen lekkage - zeer compleet geleverd - past op alle eGo batterijen en mods - driptip verwijderbaar - BDC techniek - heel veel damp en smaak Nadelen: - prijs??? - doordat de Nautilus vrij breed is, wordt deze in combinatie met een eGo batterij topzwaar Conclusie Allereerst maar even beginnen met de prijs. Ja, de prijs van de Nautilus BDC is wat aan de hoge kant, maar daarvoor krijg je ook heel wat terug. Denk bijvoorbeeld aan de degelijke bouwkwaliteit en materialen, de nieuwste technieken op het gebied van clearomizers, een tank gemaakt van pyrex en de volle smaak. Een echt nadeel kan ik het dus niet noemen. Veel BDC clearomizer presteren naar mijn mening niet echt heel lekker op een standaard eGo batterij. Daar heeft de Nautilus BDC totaal geen last van. Of het er mooi uit ziet? Daar zijn de meningen over verdeelt, maar het werkt wel. Ik gebruik de Nautilus BDC liever op een mod. Aspire heeft zichzelf dubbel en dwars overtroffen met deze nieuwe clearomizer! Ik ben heel erg tevreden met de Nautilus BDC en ik ben er van overtuigd dat anderen dat ook zijn! Ik hoop dat u wat aan deze review hebt gehad en wens u uiteraard veel dampplezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wajang Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Mooie review Julian. Ik heb hem ook en ben er ook zeer tevreden mee. Voor mij tot op heden, de beste clearo ever. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Ik kan het ook beamen. Echt een super goede clearomizer. Alleen voor het opschroeven heb je veel kracht nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Ik kan het ook beamen. Echt een super goede clearomizer. Alleen voor het opschroeven heb je veel kracht nodig. Gebruik niet te veel kracht anders kan het glaasje knappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lamppie Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Goede en leuke review Julian, top gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Ik heb er ook 1 cadeau van een heel lief iemand ... ik ga hem zo testen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bootsman Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Weer een mooie review Julian! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen19 Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Damp hem ook al bijna 2 weken ...... Hij is TOP !!!! :tjoeke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ArjanR1 Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Die van mij kwam vandaag binnen, en doet het prima op de 134. Daar staat die ook mooi op, het is een forse clearomizer en daar hoort ook een dikke mod bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen19 Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Die van mij kwam vandaag binnen, en doet het prima op de 134. Daar staat die ook mooi op, het is een forse clearomizer en daar hoort ook een dikke mod bij Foto ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen19 Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Ik moet me steeds meer inhouden anders koop in er nog 1 !!! :blij Voor dat ik hem kocht heb ik mijn twee ICLEAR 30 tanks en mijn PROTANK 3 verkocht en heb nu nog maar 1 tank clearomizer, wel de beste tot nu toe. Af en toe lastig want de tank is zo groot en hij is zo zuinig dat ik zo drie avonden de zelfde smaak zit te dampen !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ArjanR1 Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Die van mij kwam vandaag binnen, en doet het prima op de 134. Daar staat die ook mooi op, het is een forse clearomizer en daar hoort ook een dikke mod bij Foto ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterp0st Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Goede review Julian,ben benieuwd hoe lang ik de verleiding kan weerstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvy Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Hahaha, ik heb de verleiding niet weerstaan en ga 'm vandaag uitproberen. Ben heel benieuwd want ik word maar met weinig clearo's vriendjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bootsman Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Hahaha, ik heb de verleiding niet weerstaan en ga 'm vandaag uitproberen. Ben heel benieuwd want ik word maar met weinig clearo's vriendjes. Hier ga je denk ik vriendjes mee worden Yvy, al zitten er coils bij die niet goed werken. Maar als ze werken...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvy Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Ik heb 'm nu op de vMecha, maar daar trekt ie heel lullig op. Wat ik ook verdraai, daar gaat ie niet goed op. Zware trek. Zal 'm eens op de Beyond zetten... edit: trekt ook raar op de Beyond, ook op de Vamo... Hmmm vreemd, moet ik nog wat mee spelen. Smaak is iig erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ik heb 'm nu op de vMecha, maar daar trekt ie heel lullig op. Wat ik ook verdraai, daar gaat ie niet goed op. Zware trek. Zal 'm eens op de Beyond zetten... edit: trekt ook raar op de Beyond, ook op de Vamo... Hmmm vreemd, moet ik nog wat mee spelen. Smaak is iig erg goed. je hebt de airflow control niet dicht zitten? als in, zie je een gaatje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvy Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ik heb alle 4 gaatjes geprobeerd KM. Ik weet niet wat het is. Ben nog steeds aan het kloten ermee. Wat ik ervaar is ehm... hoe beschrijf ik dat... Als ik aan mijn favo clearo trek, dan hoor ik en voel ik dat er damp uit komt. Bij de Nautilus hoor en voel ik dat niet, dus is het net of je aan een dooie clearo zit te lurken. Uiteindelijk krijg ik wel wat damp binnen, maar het geeft niet de voldoening die mijn favo clearo geeft. Dat gevoel dat het in je mond komt dwarrelen waarna je de gier ervaart. Ik heb dit nog bij geen enkele clearo meegemaakt, en ik heb er al heel wat geprobeerd, dit is echt een hele rare ervaring. Ik kan nog proberen of wellicht een van de gaatjes verstopt zit of een andere coil. Maar vind 't zo zonde om nu al de coil te vervangen. Ik betwijfel of het aan de coil ligt. Raar dus, heel raar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ik heb alle 4 gaatjes geprobeerd KM. Ik weet niet wat het is. Ben nog steeds aan het kloten ermee. Wat ik ervaar is ehm... hoe beschrijf ik dat... Als ik aan mijn favo clearo trek, dan hoor ik en voel ik dat er damp uit komt. Bij de Nautilus hoor en voel ik dat niet, dus is het net of je aan een dooie clearo zit te lurken. Uiteindelijk krijg ik wel wat damp binnen, maar het geeft niet de voldoening die mijn favo clearo geeft. Dat gevoel dat het in je mond komt dwarrelen waarna je de gier ervaart. Ik heb dit nog bij geen enkele clearo meegemaakt, en ik heb er al heel wat geprobeerd, dit is echt een hele rare ervaring. Ik kan nog proberen of wellicht een van de gaatjes verstopt zit of een andere coil. Maar vind 't zo zonde om nu al de coil te vervangen. Ik betwijfel of het aan de coil ligt. Raar dus, heel raar. Ja als hij wle damp geeft vuurt hij dus wel, het is niet het gaatje dus dan is het echt de coil De nautilus geeft zo ongelofelijk veel damp dat het bijna eng is... (ik zag mijn eigen neus niet meer voor het eerst in mijn leven) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvy Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Hahaha KM... Nou morgen dan maar een andere coil proberen, nou ff geen zin in. Dat geklier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Hahaha KM, je weet het weer mooi verwoorden, maar je hebt wel gelijk. Yvy, het klopt dat de Nautilus minder "knettert" dan andere clearo's (lees je hoort hem bijna niet), maar dat er weinig damp van af komt, dat klopt niet helemaal. Ik denk ook dat het de coil is die niet perfect is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cil Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Heb de nautilus nu ook een aantal dagen in gebruik. Geweldige smaak / damp , maar na een tankje of 5 doet ie het niet zo geweldig meer. Smaak net niet verbrand maar droog raspig .... . Zet m op t grootste luchtgat maar dat helpt iets bij kleiner luchtgat wordt t erger ,maar niet meer zo goed. Is m'n coil nu al op? Ik heb er gold ducat 50/50 in. Wat is jullie ondervinding ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
anvil Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Mijn bevinding met de Nautilus is dat je er erg aan moet wennen. Zeker in combinatie met een variabele volt of variabele watt instelling op je set. Daarnaast zijn de coils imo zeker niet altijd van goede kwaliteit. Maar als-ie het doet, dan doet-ie het ook geweldig goed! Mijn coil vervang ik elke 2 dagen, die gaat dan zwemmen in een ethanolbadje. Daarna een dag in het water. Meestal werkt het dan gewoon weer goed. Er zijn echter coils bij,...hopeloos! Wanneer je helemaal geen trek hebt blaas dan eens zachtjes door je coil, je merkt dan of hij doorlaat of niet. Het is een fijn ding die Nautilus (als hij gewoon zijn werk doet), ik baal er echter van (gezien de prijs) dat-ie ook hier niet zomaar probleemloos schijnt te kunnen werken. Welk verschil bespeuren jullie tussen de 1.6 en de 1.8 coil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Als ik er een dag of 5 a 6 mee damp is de coil hopeloos verloren. Krijg hem met geen mogelijkheid meer schoon. Hij ziet er dan zwart uit en dat blijft ook. Eentje heb ik diverse testen onderworpen zoals een nacht in de brandspirutus, een nacht in een glas met flink wat was middel en nog een nacht in de vodka maar niets hielp. Blijft zwart aangekoekt. Dus nu ben ik vandaag ook begonnen om de coil na 2 dagen eruit te halen en in een glas met een bodempje Vodka te doen. Die er nu in zit wissel ik dan over 2 dagen. Kijken of ze dan langer mee gaan Zodra de kant en klaar coils van fasttech binnen zijn (zal nog wel minimaal 3 weken duren) ga ik die opgebruikt zijn recoilen met een 1.8 coil en bio watten. Kijken of ze dan een 2e leven kunnen krijgen https://www.fasttech.com/p/1591801 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Safina Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ga nu toch wel twijfelen...wacht nog maar even met de aankoop...eerst nog maar wat bevindingen afwachten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts