Josje22 Posted August 22, 2025 Posted August 22, 2025 Hallo dampers, Belachelijk die prijzen voor watjes. Je koopt een hele zak voor minder dan €10 voor jaaaaaren! Enige waaraan ze moeten voldoen zijn ongebleekt en organisch katoen. Vaak hebben ze het over muij, japanse ongebleekte katoen pads. En een rolletje ss316L draad (clapton of solid) kost ook geen drol en daat doe je ook heel lang mee. Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat t echt niet zo duur hoeft te zijn. mvrgr, josje22 1
richard-V Posted August 22, 2025 Posted August 22, 2025 (edited) Ik haal´Bel nature´watten´bij Jacob Hooy of Ekoplaza Kapperslont is hier ook wel genoemd,maar dat heb ik nog niet geprobeerd. En waar komen Muji watjes nou eigenlijk vandaan.Dit is wat ik kan vinden.Is het niet een hype? Ik heb geen idee.https://www.muji.com/sg/en/store/articles/muji-blog/campaigns/86 Edited August 22, 2025 by richard-V
Josje22 Posted August 22, 2025 Posted August 22, 2025 je hebt helemaal gelijk richard-v, waar moeten watjes aan voldoen: - niet de smaak van je dampvloeistof beinvloeden - geen giftige stoffen afgeven - goed de dampvloeistof opnemen en afvoeren - niet te snel verbranden of door hitte van samenstelling veranderen - makkelijk te bewerken tot bruikbare watjes voor onze spoeltjes (vezels in 1 lengte richting) - niet te duur Dat is alles. Van dat japanse muji katoen wordt gezegd dat er veel wordt geproduceerd die aan al deze eisen voldoet. Maar verkoopt onze lokale winkel ook geschikte katoen velletjes, waarom niet? mvtgr, josje22
Sandrazv Posted August 22, 2025 Posted August 22, 2025 Ik damp sinds 2013 met vol genot. Helaas is mijn conditie enkel verminderd door lichamelijke mankementen die niet gerelateerd is aan dampen. Ws was mijn conditie nog meer verminderd als ik was blijven roken. 1
Recommended Posts