Guest Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Dat Kangertech goede clearomizers in zijn stal heeft staan, dat is inmiddels bekend. Ze zitten echter niet stil bij Kangertech en hebben een nieuw paradepaardje toegevoegd: de Kanger Aerotank. Tijd om deze clearomizer eens onder de loep te nemen. Verpakking en inhoud Zoals we gewend zijn van Kangertech komt ook de Aerotank in een luxe doos, gemaakt van stevig karton. Ook hier hebben we weer te maken met een clearomizer die in een wat duurder segment ligt dus de verwachtingen zijn hoog. Als we het doosje open schuiven vinden we: - een gebruiksaanwijzing, geschreven in Engels - beauty ring - twee reserve rubberen ringetjes - twee dual coils van 2,0 Ohm - de Kanger Aerotank Ook de Kanger Aerotank is een Bottom Dual Coil (BDC) clearomizer, wat betekent dat de verdamperkop zich onder in de clearomizer bevindt en twee coils heeft, dus twee maal zo veel damp als bij een single coil. De clearomizer De Kanger Aerotank wordt dus zeer compleet geleverd. Hij heeft een 510 aansluiting en kan dus op alle mods gebruikt worden die op de markt te verkrijgen zijn. Maar ook met gebruik van de beauty ring kun je de Kanger Aerotank op een eGo batterij schroeven. Het eerste wat opvalt, is dat de Kanger Aerotank er heel strak en robuust uitziet. Deze clearomizer is volledig gemaakt van RVS en net zoals zijn Pro Tank voorgangers, heeft de Aerotank een pyrex glaasje. Ook deze clearomizer is volledig te demonteren zodat je hem goed kan schoonmaken. We schroeven de boel eens uit elkaar en vinden: - Airflow control unit - Dual Coil - Bottom cap - Pyrex tankje - Top cap - Driptip [img width=400 height=300]http://i61.tinypic.com/t0knbm.jpg Wacht even, Airflow control unit? Jazeker! Deze clearomizer heeft Airflow control! Dat betekent dat je zelf de trek kan regelen bij deze clearomizer. Hoe werkt dit op de Kanger Aerotank? Heel simpel: de Airflow control unit heeft drie gaatjes met daar omheen een ring die je door middel van een schroefdraad naar boven of naar onderen kan draaien. Hou je van een lichte trek? Dan draai je de ring volledig naar onderen, zodat alle gaatjes volledig open staan. Hou je van een iets zwaardere trek? Dan schroef je de ring omhoog, zodat de ring de gaatjes bedekt. Peace of cake! Net zoals zijn andere broertjes en zusjes heeft ook de Kanger Aerotank een pyrex glaasje, waardoor je liquids kan gebruiken die een hoger zuurgehalte hebben en je niet bang hoeft te zijn dat deze liquids je tank aanvreten. Dampervaring met de Kanger Aerotank Doordat de Kanger Aerotank Airflow control heeft, schroef je de coil in de Airflow control unit in plaats van in de bottom cap. De Bottom cap, tankje, top cap en driptip zet je op de gebruikelijk manier in elkaar. Je vult de clearomizer aan de onderkant (met het tuitje van het flesje aan de zijkant van de tank). Daarna schroef je de Airflow control unit met coil er op. Even de boel een paar minuten laten intrekken en het feest kan beginnen. Het is in het begin even zoeken en spelen met de Airflow control, om de juiste trek te vinden, maar als je die eenmaal hebt gevonden, is de Kanger Aerotank een heerlijke clearomizer. Er komt een volle smaak vanaf met lekker veel damp. Ik heb de Kanger Aerotank nu een paar weken in gebruik en het is me opgevallen dat die totaal niet lekt. Op een standaard eGo batterij dampt de Kanger Aerotank lekker, maar op een regelbare mod is het echt een feestje. En ja, voor alle VTR liefhebbers onder ons, de Aerotank past in de VTR! Voordelen: - volledig gemaakt van RVS - Pyrex tank - verwijderbare driptip - geen lekkage - zeer compleet geleverd - BDC techniek - Airflow control - heerlijke damp en smaak - Past in de VTR Nadelen: - euh….. nog niet kunnen ontdekken [img width=400 height=300]http://i61.tinypic.com/2ytxopw.jpg Conclusie Persoonlijk vind ik het uiterlijk van de Kanger Aerotank zeer geslaagd. Ik hou wel van minimalistische elektronische sigaretten, dus deze clearomizer past daar mooi tussen. Naast dat die er mooi uitziet, dampt die natuurlijk als een trein en daar gaat het uiteindelijk om. Kangertech kon natuurlijk niet achterblijven als het aankomt qua Airflow control en is op hun manier geslaagd in dit systeem, het werkt simpel, maar het werkt uitstekend. De Kanger Aerotank is de jongste telg uit de stal van Kangertech, maar naar mijn mening wel de beste! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Hoe verhoudt hij zich tot de nautilus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wolff Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Passen de 'gewone' coils ook in de aerotank of zit je vast aan de (duurdere) protank3/aerotank coils? Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 @ KM Beide hebben zo hun charmes. de tank is met 2,5 ml de helft kleiner dan de Nautilus. Maar goed, de Nautilus heeft dan ook wel een mega tank. De airflow is in het begin wel even iets meer zoeken dan de Nautilus, maar als je eenmaal de juiste setting hebt gekozen dan is het heerlijk dampen. Qua uiterlijk vind ik de Aerotank er erg mooi uitzien en hij past in de VTR! Een goede reden om beide te nemen dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Passen de 'gewone' coils ook in de aerotank of zit je vast aan de (duurdere) protank3/aerotank coils? Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Ik heb het nog niet geprobeerd. Als ik het snel bekijk zijn de coils van de Aerotank wel langer dan de gewone coils. Ik denk dat je echter wel de Aerotank coils nodig hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 @ KM Beide hebben zo hun charmes. de tank is met 2,5 ml de helft kleiner dan de Nautilus. Maar goed, de Nautilus heeft dan ook wel een mega tank. De airflow is in het begin wel even iets meer zoeken dan de Nautilus, maar als je eenmaal de juiste setting hebt gekozen dan is het heerlijk dampen. Qua uiterlijk vind ik de Aerotank er erg mooi uitzien en hij past in de VTR! Een goede reden om beide te nemen dus Ja, ik heb de nautilus en ben er erg blij mee, hij is echt fantastisch, maar niet geschikt om mee te nemen onderweg (ik heb mijn VTR in mijn broekzak, en met die kegel en dan de nautilus... tja dat is net een buizenversterker)... nu wil het toeval dat dit jaar mijn verjaardag op 10 februari valt en de aerotank staat bovenaan mijn lijstje, dus ik hoefde mijn vrouw maar heel lichtjes te bedreigen om deze te mogen aanschaffen... (ik heb mijn zoontje moeten gijzelen... de foto met de krant van vandaag in zijn handjes deed haar de das om... tja een moederhart... hihihi) Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterp0st Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Hoe verhoudt hij zich tot de nautilus? Goede vraag, Julian heeft nu over beide een goede,maar bovenal,positieve review gepost.Hij zal wel even tijd nodig hebben om de twee te kunnen vergelijken maar ik kijk uit naar zijn bevindingen,want een ding staat vast,zodra het € toe staat koop ik zo'n nieuwe generatie clearomizer.Overigens,bedankt Julian voor je waardevolle bijdrage Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Hoe verhoudt hij zich tot de nautilus? Goede vraag, Julian heeft nu over beide een goede,maar bovenal,positieve review gepost.Hij zal wel even tijd nodig hebben om de twee te kunnen vergelijken maar ik kijk uit naar zijn bevindingen,want een ding staat vast,zodra het € toe staat koop ik zo'n nieuwe generatie clearomizer.Overigens,bedankt Julian voor je waardevolle bijdrage Zijn nautilus is stuk las ik net... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Peter, beide reviews zijn inderdaad positief bevonden, maar dat komt omdat ik beide clearomizers heerlijk vind. Helaas heb ik het glaasje van de Nautilus gebroken en kon wel janken. Maar gelukkig had ik de aerotank nog. Groot voordeel van de Aerotank vind ik dat die in de VTR past en iets minder kwetsbaar overkomt dan de Nautilus. De airflow setting bij de Nautilus is in vergelijking met de Aerotank weer makkelijker. Mijn persoonlijke conclusie is dat ik beide geweldig vind dampen en ze beide niet kwijt wil. Nu is het even wachten totdat het glaasje van de Nautilus op voorraad is en dan kan ik van beide weer genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flintlocke Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Passen de 'gewone' coils ook in de aerotank of zit je vast aan de (duurdere) protank3/aerotank coils? Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Single coils passen er ook in, makelijke manier om lekken tegen te gaan is een extra "hoedje" van een andere coil op de schoorsteen van de coil te plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lamppie Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Mooie en duidelijke review, kan er eentje worden voor onderweg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bappie-NL Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ik heb hem zojuist mee besteld bij mijn nieuwe Capella flavours via goedkooproken.net. Helaas was ik niet in staat vandaag voor 17.00 uur te bestellen en dus zal ik moeten wachten vrees ik tot woensdag en dan maar hopen dat mijn buurman thuis is, om het pakket in ontvangst te nemen. Anders wordt het nog later dan woensdag. Je kunt de coils uitwisselen, je zit dus niet vast aan de dual coils. De coils van de Kanger Pro II passen er ook in. Sterker nog je kunt het gedeelte met de airflow zelfs op je Kanger Pro schroeven, alle versies wel te verstaan. :-) Ik vind het design erg mooi, maar dat vond ik van de II & III versies ook. Voor mij wordt het mijn eerste ervaring met een dual coil, daarom bestelde ik er ook geen coils bij. Bevalt het niet zet ik er gewoon weer single coils in. Altijd weer spannend nieuwe clearomizers uit proberen. :-) Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterp0st Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Peter, beide reviews zijn inderdaad positief bevonden, maar dat komt omdat ik beide clearomizers heerlijk vind. Helaas heb ik het glaasje van de Nautilus gebroken en kon wel janken. Maar gelukkig had ik de aerotank nog. Groot voordeel van de Aerotank vind ik dat die in de VTR past en iets minder kwetsbaar overkomt dan de Nautilus. De airflow setting bij de Nautilus is in vergelijking met de Aerotank weer makkelijker. Mijn persoonlijke conclusie is dat ik beide geweldig vind dampen en ze beide niet kwijt wil. Nu is het even wachten totdat het glaasje van de Nautilus op voorraad is en dan kan ik van beide weer genieten. Maar zodra het kan,zou je dan een verschil/voorkeur kunnen geven,hoeft niet op korte termijn want daar is het allemaal nog te nieuw voor,maar ik ben niet van plan om beide aan te schaffen,ben dus benieuwd naar het verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterp0st Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ik heb hem zojuist mee besteld bij mijn nieuwe Capella flavours via goedkooproken.net. Helaas was ik niet in staat vandaag voor 17.00 uur te bestellen en dus zal ik moeten wachten vrees ik tot woensdag en dan maar hopen dat mijn buurman thuis is, om het pakket in ontvangst te nemen. Anders wordt het nog later dan woensdag. Je kunt de coils uitwisselen, je zit dus niet vast aan de dual coils. De coils van de Kanger Pro II passen er ook in. Sterker nog je kunt het gedeelte met de airflow zelfs op je Kanger Pro schroeven, alle versies wel te verstaan. :-) Ik vind het design erg mooi, maar dat vond ik van de II & III versies ook. Voor mij wordt het mijn eerste ervaring met een dual coil, daarom bestelde ik er ook geen coils bij. Bevalt het niet zet ik er gewoon weer single coils in. Altijd weer spannend nieuwe clearomizers uit proberen. :-) Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk Dat is al een + ten opzichte van de Nautilus,of zie ik wat over het hoofd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Dat is al een + ten opzichte van de Nautilus,of zie ik wat over het hoofd? Opzicht wel, maar als ik kritisch ben, dan gaat mijn voorkeur uit naar dual coils. Ze kosten iets meer, maar ik vind de smaak beter ten opzichte van een single coil. Ik zelf zal er dus geen single coils in doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest draakje Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ik ben ook erg blij met de aerotank! zijn de dual coils schoon te branden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutchhans Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Dit weekend heb ik ook aerotank besteld, ligt klaar voor morgen. Ik ben benieuwd hoe hij zal dampen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bappie-NL Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Dat ga je ons morgen dan toch wel vertellen? :-) Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dikkeeric Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ik heb de aerotank nu ook een tijdje in gebruik en toen ik hem net binnenhad en ging gebruiken was de coil die erin zat niet helemaal lekker. ik moest heel hoog in de wattage gaan zitten wilde er wat damp vanaf komen,smaak was wel goed. Dus ik baalde als een stekker en dacht.....is dit het nou pfffff toch 25 euro. Gelukkig wordt hij geleverd met 2 coils en besloot de eerste op te geven en de 2e erin geschroefd,nou reken maar dat dat een wereld van verschil was! dikke vette dampwolken :tjoeke en een zee van smaak MMMMMMMM heerlijk en zeker zijn 25 euro waard en heb gelijk maar een 5 pack coils erbij gekocht. Al met al een een heerlijke clearomizer met knappe looks,aircontrol en het mooiste van alles......geen lekkage op de batterij meer. en juliantomoriati bedankt voor je review. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sandra-h Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Je kunt de coils uitwisselen, je zit dus niet vast aan de dual coils. De coils van de Kanger Pro II passen er ook in. Sterker nog je kunt het gedeelte met de airflow zelfs op je Kanger Pro schroeven, alle versies wel te verstaan. :-) Hm....dat biedt perspectieven Wilde een zelf te rebuilden clearo, was aan het twijfelen over een RBA maar nu ik (met een beetje geluk morgen ) een VTR krijg ben ik me toch weer eens aan het orienteren op een bottomcoil. Hoewel ik niet echt van de koude damp ben wil ik het toch maar weer eens gaan proberen. De aerotank trok me het meest, vanwege de mogelijkheid om de airflow te regelen. maarja...dual coil. Daarom was de keus eigenlijk al gevallen op de protank 2, waarvan de coils toch een stukkie goedkoper zijn, en makkelijker te rebuilden. Maar nu ik dit lees gaat het toch de aerotank worden, best of both worlds zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Je kunt de coils uitwisselen, je zit dus niet vast aan de dual coils. De coils van de Kanger Pro II passen er ook in. Sterker nog je kunt het gedeelte met de airflow zelfs op je Kanger Pro schroeven, alle versies wel te verstaan. :-) Hm....dat biedt perspectieven Wilde een zelf te rebuilden clearo, was aan het twijfelen over een RBA maar nu ik (met een beetje geluk morgen ) een VTR krijg ben ik me toch weer eens aan het orienteren op een bottomcoil. Hoewel ik niet echt van de koude damp ben wil ik het toch maar weer eens gaan proberen. De aerotank trok me het meest, vanwege de mogelijkheid om de airflow te regelen. maarja...dual coil. Daarom was de keus eigenlijk al gevallen op de protank 2, waarvan de coils toch een stukkie goedkoper zijn, en makkelijker te rebuilden. Maar nu ik dit lees gaat het toch de aerotank worden, best of both worlds zeg maar. Ik heb de aerotank (nog) niet maar de protank II had ik ooit wel, en die kan ik in alle tooonaarden afraden, wat een onding, gorgel sputter puf en lek... en dat de hele avond... een mooi ding, maar waardeloos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bappie-NL Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ik heb de aerotank (nog) niet maar de protank II had ik ooit wel, en die kan ik in alle tooonaarden afraden, wat een onding, gorgel sputter puf en lek... en dat de hele avond... een mooi ding, maar waardeloos En nou ben ik het wel zo niet met je eens! Het is dat je vandaag jarig bent en ik dus wel een beetje lief voor je moet zijn, maar anders!!!! Billenkoek!!!! Ik gebruik helemaal niets anders dan Kanger Pro II tanks, ik heb er 4, niet 1 lekt, pruttelt, gorgelt of iets in die geest. Wat je gewoon niet moet doen is fabrieks coils gebruiken, dat is niets dan ellende vaak. Ik heb ze wel, maar gewoon voor nood bij me. Eenmaal gebruikt weet ik niet snel ik ze uit elkaar moet trekken en recoilen. Dat verwacht ik eigenlijk ook met de dual coils, ook al kan de aero tank niet lekken. De smaak beleving met eigen gemaakte coils is zoveel beter! Hoe dan ook KritischeMassa, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dat er nog maar vele vele vele happy damp jaren bij mogen komen. :-) Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ik heb de aerotank (nog) niet maar de protank II had ik ooit wel, en die kan ik in alle tooonaarden afraden, wat een onding, gorgel sputter puf en lek... en dat de hele avond... een mooi ding, maar waardeloos Ik gebruik helemaal niets anders dan Kanger Pro II tanks, ik heb er 4, niet 1 lekt, pruttelt, gorgelt of iets in die geest. Wat je gewoon niet moet doen is fabrieks coils gebruiken, dat is niets dan ellende vaak. Ik heb ze wel, maar gewoon voor nood bij me. Eenmaal gebruikt weet ik niet snel ik ze uit elkaar moet trekken en recoilen. Dat verwacht ik eigenlijk ook met de dual coils, ook al kan de aero tank niet lekken. De smaak beleving met eigen gemaakte coils is zoveel beter! Recoilen ook gedaan, gaat even goed, maar ik vond het echt 3 keer niets... een onding.. en ja ik solliciteer naar billenkoek, ik ben tenslotte jarig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bappie-NL Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Sorry, niet vandaag, vandaag is het je verjaardag! Op dit moment ben ik de Innokin Itaste 30S aan het testen. Hij zat tenslotte bij mijn VTR. Nou die kunnen de verkoop in. Ik wil wel damp als ik aan het dampen ben, inmiddels zit de Kanger Pro II er weer op. :-) Uiteraard met mijn eigen gemaakte nanocoil. Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gillette Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Heb er net een besteld. De uni en protank 3 vind ik ondingen,constant lekkage (zal wel aan mij liggen) en ze gorgelen als de pest. Gebruik nu iClear30s en die bevallen me prima,dat de Aero in de VTR past heeft mij over de streep getrokken er ook een te proberen. Zelf coils maken doe ik (nu nog?) niet trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts