Jump to content

Review Kanger Aerotank


Guest

Recommended Posts

Vraagje…

Ik ben nog niet zo van het recoilen, denk dat ik daar eerst eens een meeting voor moet hebben gezien, duidelijk uitleg.

Dus… Hoe lang gaat 1 coil ongeveer mee, ik damp iets minder dan een tankje per dag?

En waar kan ik ze het goedkoopste bestellen?

Hoe lang de coil meegaat is een beetje afhankelijk hoeveel je dampt en wat voor een liquid je dampt. Het eerste lijkt me duidelijk en het tweede zal ik iets toelichten. Damp je liquids die zoet zijn of een koffieachtige smaak hebben, dan koekt je liquid als het waren aan op de coil.

Je merkt vanzelf wanneer je coil op is. Dan geeft dit minder damp, de smaak wordt anders en kan soms zelf continue verbrand smaken. Dan is het tijd om je coil te vervangen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dat heb ik gezien, maar ben eigenlijk een beetje van de makkelijke… Wil niet ook nog een Ohm-meter hoeven kopen.

Eerst in het echt zien of het iets voor mij is.

Als je wilt gaan recoilen is een ohm meter toch wel een van de benodigde dingen die je nodig zult hebben. Als je een mod hebt die je weerstand kan meten dan heb je hier genoeg aan. Een losse ohm meter heb je dan niet nodig.

Link to comment
Share on other sites

Ok, dat is duidelijk…

Tweede vraag was: Waar kan ik ze het voordeligste aanschaffen? Zie bij sommige shops nog het korte 'steeltje' op de foto, lijkt me niet de goede.

De Kanger Aerotank gebruikt dual coils (maar je kan er kennelijk ook singlecoils in doen). Mocht je dezelfde dampproductie willen hebben zoals je gewend bent dan kun je ze o.a. hier kopen http://www.zwoofs.nl/verdampers-clearomizers-atomizers/kanger-dual-coil-2.0-Ohm

Ze zijn iets duurder t.o.v. de single coils, maar dat komt, omdat het dual coils zijn.

Link to comment
Share on other sites

Denk ook dat het die gaan worden inderdaad. Maar zoek altijd of ik ergens nog een goedkopere aanbieding kan vinden… ;)

Maar bedankt voor je hulp!

Geen probleem! daar is dit forum immers voor en het is altijd leuk om mensen op weg te helpen. Ik zag dat je ook al actief was in het dampmeeting forum in Limburg. Ik hoop dat er iets gaat uitkomen. En anders kun je uiteraard altijd zelf een meeting organiseren met de vraag of iemand kan helpen met coilen haha. Ik zag dat Haron al stevig ja zat te knikken. Haron is een persoon die zich ook bezig houdt met coilen... wie weet?

Link to comment
Share on other sites

Vraagje…

Ik ben nog niet zo van het recoilen, denk dat ik daar eerst eens een meeting voor moet hebben gezien, duidelijk uitleg.

Dus… Hoe lang gaat 1 coil ongeveer mee, ik damp iets minder dan een tankje per dag?

En waar kan ik ze het goedkoopste bestellen?

Hoe lang de coil meegaat is een beetje afhankelijk hoeveel je dampt en wat voor een liquid je dampt. Het eerste lijkt me duidelijk en het tweede zal ik iets toelichten. Damp je liquids die zoet zijn of een koffieachtige smaak hebben, dan koekt je liquid als het waren aan op de coil.

Je merkt vanzelf wanneer je coil op is. Dan geeft dit minder damp, de smaak wordt anders en kan soms zelf continue verbrand smaken. Dan is het tijd om je coil te vervangen.

Om die reden,die zoetstof dus,heb ik net m'n coil moeten vervangen,terwijl de coil nog niet zo veel gebruikt was,als die koeklaag er niet op had gezeten,kon die best nog wel een tijdje mee.

Is er een manier om die koeklaag er af te weken?(hij ligt nu in een kopje water met afwasmiddel maar dat gaat niet lukken,alcohol?)

Link to comment
Share on other sites

Rare vraag, doet Bacardi het ook? Geen wodka in huis…

Je bent te snel Serena,t's nog maar de vraag of je koek kan los weken met alcohol.Misschien iets met de ultra soon?

Overigens,doe het niet met van die lekkere alcohol,bij de drogist kan je voor dit soort doeleinde veel betere kopen,geen Barcardi gebruiken dus,dat staat gelijk aan alcohol-misbruik.

Link to comment
Share on other sites

Guest manon77

Ik spoel ze altijd in heet water schoon, tijdje laten weken...werkt ook...en dan erna als ze droog zijn dryburnen..

bacardi heeft wel een smaakje..misschien is dat een nadeel? Anders lijkt m alchohol is alcohol, maar goed...ik ben geen kenner hierin!

Heb de dual coils ook nog niet hoeven schoonmaken, ben benieuwd hoe die dryburnen..iets lastiger te zien misschien..

maar de aerotank bevalt mij wel super! Heb ook protank2, maar vind die toch wat licht, net als de iclear30b..heerlijk dat j met de aerotank de luchtinlaat kan controleren!

Link to comment
Share on other sites

Het was ook geen reactie op jou Peter, was gewoon een algemene vraag…

OK,Ja maar dan toch,als je echt wil ontsmetten enz met alcohol moet het van een promillage zij die misschien bij de slijter te krijgen is (Rum 90%) maar dan ben je veel duurder uit dan bij de drogist.

Link to comment
Share on other sites

Guest Bappie-NL

Na een dikke week mijn Aero tank in gebruik te hebben, hierbij mijn persoonlijke conclusie.

Is de Aerotank zijn nieuw prijs waard? In mijn optiek niet. Zoals velen weten gebruik ik niets anders dan Kanger clearo's, vergelijkingsmateriaal genoeg dus.

De nieuwe strakke design moet je liggen. Persoonlijk vind ik het oude Kanger Pro II design nog steeds het mooiste in mijn VTR passen i.c.m. een airflow controller. De nieuwe driptip vind ik echt ronduit vreselijk. Deze is mij te recht, te dik en heeft een scherpe rand, aanschaf van een betere driptip is dus voor mij een must. Wel heeft Kanger eindelijk eens een model waar de driptip wel vast op zit en dus niet wiebelt! Dat vind ik echt een super pluspunt! Wanneer je er een andere driptip opzet zit ook die goed strak!

De airflow controller zat bij aanschaf muurvast, ik heb wel wat brute kracht moeten gebruiken om deze los te krijgen. Maar daarna is deze nooit meer vast gelopen, je verdraait hem eerder te gemakkelijk. Maar echt een probleem vind ik dat weer niet, je stelt hem met het zelfde gemak weer in op jouw favoriete standje. :-) Maar het had beter geweest, als deze niet zo gemakkelijk van zijn plaats af te draaien was. Maar deze toevoeging ving ik absoluut top, zo hoef je geen losse airflow controller meer te kopen.

De dual coil ga ik niet veel over zeggen. Dat ligt je of niet. Wel vind ik het fantastisch dat je gewoon je single  Kanger Pro / Evod coils kunt gebruiken in de Kanger Aero clearo. Die zit er inmiddels bij mij dan ook in. De smaak die die dingen afgeven is gewoon goed en zo verbruik je heel wat minder liquid.

Wat ons dan meteen bij het lekken aanbrengt. Liquid lekken op je centerpin naar de accu toe zit er niet meer in. De lucht toelaat gaatjes zitten nu aan de zijkant. Handig voor hen die last hadden van lekkende Pro tanks. Zelf had ik hier nagenoeg nooit last van. Toch vind ik dit een verbetering!

Bijkomend nadeel is dat de coils los komen te zitten, na vullen, plaatsen op andere accudrager etc. Dit gebeurd bij zowel de dual coils als single coils.

De smaak:

Zelf ervaar ik geen enkel verschil tussen een Kanger Pro II i.c.m. een airflow controller, eigen gemaakte coil en zelf gemaakte liquid. Voor deze vergelijking, heb ik alles precies hetzelfde aangehouden. Geen verschil te merken!

Kopen als:

1. Je het model heel mooi vind.

2. Je last hebt van lekkende tanks.

3. Nog geen airflow controller hebt.

4. Je over wilt stappen naar dual coils, of ook single coils wilt kunnen gebruiken.

5. Je een Kanger clearo wilt, waar de driptip eindelijk eens echt vast op zit, zonder wiebelen.

Laten liggen als:

1. Je al een Kanger Pro tank hebt en een airflow controller.

2. Je toch geen dual coils wilt gebruiken.

3. Geen last van lekkende Pro tanks hebt.

4. Je niet van strakke driptips houdt.

5. Je niet wilt dat je coil vanzelf los komt.

Als ik nu een nieuwe Kanger clearo zou moeten kopen, kocht ik de Kanger Pro II tank. Puur gebaseerd op mijn PERSOONLIJKE bevindingen. Gelukkig hoef ik die keuze mometeel niet te maken. :-)

Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest manon77

Ik vind de airflow op aerotank wel stuk fijner te regelen als die met airflowring op protank 2...Dat ben ik nl ook aan het proberen, maar lukt me niet zo goed..vind dat een behoorlijk gedoe om af te stellen...of k krijg geen lucht, of heel veel..of protank zit te los op tank, of er gebeurt helemaal niets..

wat dat betreft aerotank veel fijner...Door afstellen daardoor ook betere smaak hier maar dat komt vooral door de minder luchtige trek.

Voor wat betreft het design en de driptip ben ik het helemaal met bappie eens dat de protank driptip VEEL mooier en fijner is en het design ook!

Link to comment
Share on other sites

Guest Gillette

Net mijn tweede aerotank besteld plus twee doosjes single coils.

Die dubbele slurpen mijn tank iets te snel leeg naar mijn zin :ja

Ben erg tevreden over de aerotank dus!

Draai de luchttoevoer erg klein trouwens.

Ga maar wat clearo's te koop zetten denk ik....

Link to comment
Share on other sites

Is er een manier om die koeklaag er af te weken?(hij ligt nu in een kopje water met afwasmiddel maar dat gaat niet lukken,alcohol?)

Dat losweken duurt mij veel te lang. Ik trek gewoon het lontje eruit, geef de coil een grondige 'dry burn' totdat alle spiraaltjes rood gloeien, trek er dan een nieuw lontje doorheen, check even of de spiraaltjes niet van hun plaats zijn verschoven, corrigeer dat desnoods met een tandenstoker ofzo, en damp er weer op los.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gillette

Is er een manier om die koeklaag er af te weken?(hij ligt nu in een kopje water met afwasmiddel maar dat gaat niet lukken,alcohol?)

Dat losweken duurt mij veel te lang. Ik trek gewoon het lontje eruit, geef de coil een grondige 'dry burn' totdat alle spiraaltjes rood gloeien, trek er dan een nieuw lontje doorheen, check even of de spiraaltjes niet van hun plaats zijn verschoven, corrigeer dat desnoods met een tandenstoker ofzo, en damp er weer op los.

Tsja,zover ben ik nog niet....

Link to comment
Share on other sites

Is er een manier om die koeklaag er af te weken?(hij ligt nu in een kopje water met afwasmiddel maar dat gaat niet lukken,alcohol?)

Dat losweken duurt mij veel te lang. Ik trek gewoon het lontje eruit, geef de coil een grondige 'dry burn' totdat alle spiraaltjes rood gloeien, trek er dan een nieuw lontje doorheen, check even of de spiraaltjes niet van hun plaats zijn verschoven, corrigeer dat desnoods met een tandenstoker ofzo, en damp er weer op los.

Tsja,zover ben ik nog niet....

Je hebt een nieuwe binnen begrijp ik daaruit?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gillette

Is er een manier om die koeklaag er af te weken?(hij ligt nu in een kopje water met afwasmiddel maar dat gaat niet lukken,alcohol?)

Dat losweken duurt mij veel te lang. Ik trek gewoon het lontje eruit, geef de coil een grondige 'dry burn' totdat alle spiraaltjes rood gloeien, trek er dan een nieuw lontje doorheen, check even of de spiraaltjes niet van hun plaats zijn verschoven, corrigeer dat desnoods met een tandenstoker ofzo, en damp er weer op los.

Tsja,zover ben ik nog niet....

Je hebt een nieuwe binnen begrijp ik daaruit?

Ja,hij was inderdaad defect,ben erg content met mijn nu wel goed werkende tank :ja

Link to comment
Share on other sites

Guest Gillette

Tsja,zover ben ik nog niet....

Mijn antwoord was ook niet aan jou.  :aai

Nee dat weet ik.

Was ook meer een treurige opmerking mijnerzijds bij het besef hoeveel ik nog zou willen leren... :bloem

Link to comment
Share on other sites

Guest Poops_McGhee

Ik heb nu een single coil in mijn Aerotank gedaan, want met de PT3 replacement coils zonder airtube wordt ie erg heet. Heet genoeg om een afdruk in een kaars achter te laten, zonder te drukken. Ik dacht eerst dat het aan mijn mod lag, maar met die PT3 coils heeft ie vandaag al 2 volle batterijen leeggetrokken en nog geen 2 tankjes sap kunnen verdampen.

Zal vast aan de coil liggen. Waarschijnlijk een hot leg, ofzo. Wat ik wel heel opmerkelijk vond is dat de Aerotank tot op de laatste druppel leeggedampt kan worden, zonder ook maar het kleinste beetje gurgle. Voor de gein geprobeerd tot hoever je kan gaan en dat blijkt dus tot aan het gaatje te gaan. Petje af.

Link to comment
Share on other sites

Petje af.

Omdat Kanger eindelijk een Protank heeft gemaakt (na drie iteraties) die gewoon doet wat ie moet doen? Kijk ik gebruik de Aerotank graag hoor daar niet van, maar dat ze 3 (en eigenlijk 4, want de unitank was ook niks ) pogingen moeten doen om een functionerende tank op de markt te brengen is eigenlijk dieptriest...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb niet alles hier boven gelezen, ben een beetje geïrriteerd door die stomme aerotank.

Ik krijg dat ding gewoon niet aan de praat. Gepruttel, geen damp of het gevoel pure liquid te drinken, zonder damp ook weer. Gisteren dus uit elkaar gehaald, net een nieuwe coil erin.. En weer hetzelfde! Begin het op te geven, 5 dagen klooien zonder resultaat begint irritant te worden

(Moest het ff kwijt)

Edit! Het begint beter te worden, na weer een andere coil lijkt het nu ergens op.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb niet alles hier boven gelezen, ben een beetje geïrriteerd door die stomme aerotank.

Ik krijg dat ding gewoon niet aan de praat. Gepruttel, geen damp of het gevoel pure liquid te drinken, zonder damp ook weer. Gisteren dus uit elkaar gehaald, net een nieuwe coil erin.. En weer hetzelfde! Begin het op te geven, 5 dagen klooien zonder resultaat begint irritant te worden

(Moest het ff kwijt)

Je hebt m ook al een paar keer met een tissue uitgeslagen? Aerotank borrelt wel eens maar na twee keer uitslaan is dat voor uren verdwenen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...