Guest Tante Til Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Rob heeft met de kolomboor geprobeerd gaatjes te maken in mn carto's Maar hij komt met geen mogelijkheid door het harde staal heen. Wat doet ie verkeerd? Met 1 is het uiteindelijk gelukt, met veel geduld, maar bij de 2e was er al geen doorkomen meer aan. Hoe doen jullie dat in hemelsnaam? Zelfs met een dremel heeft iemand geloof ik al gaatjes gemaakt. We snappen er geen bal van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Python Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 wel met een metaalboortje he ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL210419 Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Titanium boortje gebruiken :jazeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tante Til Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Het was een metaalboortje, maar geen titanium. Oke, bedankt Robert, dan gaan we daar eens voor op pad. :bestfriend Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikbat Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 heb je ook eerst een centerpuntje gezet. Zodat de boor niet weg loopt op het glade oppervlak?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tante Til Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Hey Ikbad, dat is een goed nidee. Zodra we een titaniumboortje gehaald hebben maken we eerst een putteke met een spijkertje. :bestfriend Misschien is een titaniumboortje dan niet eens nodig, maar kwaad jan het ook niet, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikbat Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Kwaad kan t zeker niet. Maar denk dat het wel een beetje overbodig is dan. Het boortje gaat denk ik veel te snel slijten op het "zachte" metaal. Het matteriaal steld nl echt niets voor. De constructie maakt het lastig om er door heen te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tante Til Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Okee dan. :bestfriend Dat scheelt weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
monky Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 lieffie, koop gewoon carto`s met 2 gaatjes erin :a025 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tante Til Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 :lolz Ja dat kan natuurlijk ook ja, maar ik heb er noig een heel stel, ze gaan bij mij zoooooooo lang mee...........!!! Vandaag pas de 1e in mn Camicase-doosje gedaan. 3 maanden mee gedaan. Dusssssssssssss.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Python Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 of 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
monky Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 stuur ze maar op, dan zal ik ze voor je punchen als je dat wilt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tante Til Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Hihi, hartstikke lief van je, maar Rob heb nu een kolombiirmachientje en die wil dat natuurlijk proberen. Eerst ging t niet, maar met de tip van een putje erin meppen voor het boren, nu gaat het lukken., Ik heb al met een stift puntjes gezet nop de goeie plaats voor t spuitje. Verkoop je ook carto's zonder gaatjes............?? :lolz Geintje...................!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
monky Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 :lolz , wil Rob tuuk niet zijn hobby verstieren :a025 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tante Til Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 :lolz Ja dat kan natuurlijk ook ja, maar ik heb er noig een heel stel, ze gaan bij mij zoooooooo lang mee...........!!! Vandaag pas de 1e in mn Camicase-doosje gedaan. 3 maanden mee gedaan. Dusssssssssssss.............. Na 3 dagen beginnen ze bij mij te gorgelen, te pruttelen, de liquid gaat er uit zien van blank naar koffie en het 'hijsen' van een kokosnoot door een rietje heeft zich aangekondigd.. met een beetje mazzel pas op de 4e dag, maar beslist niet langerder!!! HOE DOE JIJ DAT?? Lijkt me sterkt dat jij in 3 maanden nog geen 20-30ml wegwerkt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Animal Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Heb jij ze dan ook aangepast briggitte? En zo ja, hoe dan? @TT: is idd wel uitzonderlijk hoor. Als ik het goed doe, kan ik net 2 weken met een carto toe. Heb je een speciale manier van hijsen die wij niet kennen? :Peetje Link to comment Share on other sites More sharing options...
monky Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 :lolz Ja dat kan natuurlijk ook ja, maar ik heb er noig een heel stel, ze gaan bij mij zoooooooo lang mee...........!!! Vandaag pas de 1e in mn Camicase-doosje gedaan. 3 maanden mee gedaan. Dusssssssssssss.............. Na 3 dagen beginnen ze bij mij te gorgelen, te pruttelen, de liquid gaat er uit zien van blank naar koffie en het 'hijsen' van een kokosnoot door een rietje heeft zich aangekondigd.. met een beetje mazzel pas op de 4e dag, maar beslist niet langerder!!! HOE DOE JIJ DAT?? Lijkt me sterkt dat jij in 3 maanden nog geen 20-30ml wegwerkt.... 3 dagen is ook wel weer extreem kort Brigitte. En als je eens even met een naaldje in zijn kontje poert? Als het goed is gaat hij daarna weer lichter trekken, ff poeren, dan uitblazen vanaf dripkant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tante Til Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Nou, ehm.......... ik blaas ze een paar keer per dag ff vanaf de driptrip uit, ik neem heel vaak ff een droge hijs, dus zonder knopje in de drukken, ik veeg regelmatig de battrerij en die omgeving ff af, ik hou het gaatje in de gaten, dat dat bij het hijsen ook onder de liquid blijft, bij het bijvullen altijd ff wat over de watten en in het gaatje van de carto, daarna uitblazen, en tja, verder weet ik t ook niet. Ik heb 2 carto's gehad die het van het begin af niet deden, maar die wat het wel deden deden het gelijk heel lang. 1 is nu op, de andere doet t nog steeds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Animal Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Nou, dat werkt blijkbaar prima dan :jazeker Zal het zaakje hier ook es wat vaker uitblazen dan, wie weet kom ik dan zelfs op drie weken Maar goed ben wel een stevige doordamper natuurlijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Ik zie het al.. het Spuitje heeft me LUI gemaakt :lolz Ik vul de 6ml-tank, wissel batt's wanneer nodig, e voila.... alleen maar dampen, tankje bijvullen & verder niks... Ik heb ook niks 'aangepast' hoor: carto uit de blister etc etc :blab & dampen maar :jazeker Pas als ik dus die nodige nieuwe carto pak, dan maak ik eea netjes schoon van het Hmmm... Thnx voor de tips allemaal: nou nog ff kijken waar ik voor kies: lui of zuinig :lolz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tante Til Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Briggitte, Moet je eens opletten. Als je ze uitblaast, in een papieren zakdoekje of zo, dan is het vaak veel donkerder dan de originele liquid. Ik blaas tot het de juiste kleur weer heeft. Kan me voorstellen dat dat die donkere kleur bij je geeft, en dat dat je carto verstopt of zo? Ik vul ook vaker op een dag wat bij, als ik weg ga of zo, ik wacht nooit tot ie leeg is. En dan vul ik ook altijd te veel in de carto zelf en dat blaas ik er dan ook weer uit. Het is voor mij nou meer een sport geworden om zo lang mogelijk met een carto te doen. Ik ga voor goedkoop. Elke euro gespaard kan ik weer aan iets leuks uitgeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Monky & Tante Til: ik heb jullie tips maar es ff gekopieerd en geprint: heb ik het bij de hand in de keuken, en nu maar proberen he :knipwink :dogroos THNX :dogroos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Ik ben er hier maar ff op verder gegaan: De carto van de DC-tank. Carto gaat z'n 10e dag in :tonge Thnx meiden!! :dogroos :dogroos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts