Jump to content

Review Dani S Extreme by Dicodes

Guest

Recommended Posts

Al enige weken heb ik de Dani S Extreme in gebruik. Vandaag heb toch maar eens besloten om er een review over te schrijven.

Inhoud en verpakking

De Dani S komt in een simpel, maar strak vormgegeven zilveren metalen doosje, een soort van pennenbakje. Als we de deksel verwijderen ligt de Dani S in een warm en comfortabel bedje van schuim te rusten, totdat jij de Dani Bruut wakker maakt met je gretige vingers.

r29g1e.jpg

Uiterlijk van de Dani

Net zoals de verpakking is de Dani een zeer strakke mod om te zien. Naar mijn mening een strakke mech, maar dan geregeld. Geen gekkigheid met inkepingen hier en daar, gewoon recht toe recht aan. Aan de ene kant bevind zich een display dat verdeeld is in twee vakjes. Aan de andere kant vinden we een RVS vuurknopje dat gedeeltelijk verzonken ligt in de tube. Daaronder vind je een grappige opdruk van een tandrat en schoorsteen die het serieuze uiterlijk van de Dani toch een beetje speels maken. De diameter van de Dani is 22 mm. De meeste RBA's/RDA's hebben deze diameter, dus dit zal er geweldig uit zien!

[img width=400 height=400]http://i59.tinypic.com/2961184.jpg

De Dani in losse onderdelen

Euh... losse onderdelen? jawel, slechts een onderdeel: de bottomcap. Dit is het enige onderdeel van de Dani die je kan losschroeven. De bottomcap is een robuust onderdeel met een luchtgaatje, zodat gassen die vrij komen van de batterij kunnen ontsnappen (mocht dat gebeuren). Verder heeft de bottomcap een silverplated veertje en aan de onderkant vinden we de opdruk "Powered by Dicodes Wilms design"

[img width=400 height=400]http://i58.tinypic.com/e1eqm8.jpg

Geen tubes? Nope! Voordat je een Dani aanschaft moet je je er dus heel bewust van zijn welk formaat batterij je wilt gaan gebruiken. De Dani is verkrijgbaar als Dani S (voor 18350 batterijen), Dani M (voor 18500 batterijen) en Dani L (vanzelfsprekend, de 18650 batterijen). Ik heb voor de Dani S gekozen, omdat ik het formaat heerlijk vind.

Tijd om er een 18350 batterijtje in te zetten! De pluskant van de batterij moet naar boven en de min naar beneden. als we de bottomcap er op schroeven valt gelijk op hoe soepel de schroefdraad is, deze is echt boterzacht!

De Dani heeft een 510 schroefdraad met een messing contactpunt. Het contactpunt is echter niet verstelbaar, maar veel RBA's hebben een verstelbare centerpin, dus om de boel flush te krijgen dat moet wel lukken. Ikzelf gebruik er een Kayfun Lite Plus op. Die zit niet helemaal flush, maar  met wat gefreubel (isolator ring afvijlen) krijg je ook de Kayfun flush op de Dani.

[img width=400 height=400]http://i59.tinypic.com/2i7pnxd.jpg

Het menu van de Dani

Hier zal ik niet te uitgebreid op in gaan, aangezien de Dani een zeer uitgebreid menu heeft en helemaal in te stellen is naar jou persoonlijke voorkeur. Ik zal de belangrijkste punten bespreken.

Om de Dani aan te zetten druk je eerst 5 maal kort achter elkaar op de vuurknop. Mocht je dit te veel vinden, dan kun je de Dani instellen in het Extended Function menu (EF). Ga vervolgens naar On Clicks (OC) en je kan kiezen tussen 1 en 5 keer klikken om je speeltje aan te zetten. 0 keer is ook mogelijk, maar dan moet je de vuurnop 0,25 sec lang in gedrukt houden, voordat de Dani zichzelf aanzet.

Om in het menu te komen druk je kort op de vuurknop (en ook het aantal clicks is weer in te stellen om in het menu te komen d.m.v. naar AC te gaan in het EF menu). Om te beginnen kun je je wattage in stellen d.m.v. Power Up (PU) en Power Down (PD) in het menu te selecteren. De dani gaat van 5 Watt t/m 20 Watt. Je kan kiezen door je wattage te verhogen/verlagen bij hele Watts of halve Watts (ook weer in te stellen in Extended Function menu).

Uiteraad heeft de Dani een weerstandsmeter die zeer nauwkeurig is. Deze vind je in het menu door Check Ohms te selecteren (CO).

Check Battery (CB) laat zien hoe vol je batterij nog is. Wat erg handig is, is dat je de Dani ook kan instellen zodat de batterij niet te diep ontladen word d.m.v. System Battery (SB) te selecteren in het menu. Als je batterij het ingestelde voltage bereikt heeft, dan stopt de Dani er ook echt mee. Tevens geeft de Dani van te voren al aan dat de batterij te leeg wordt d.m.v. het knipperen van het display.

Als laatste kun je System Off (SO) selecteren. Deze functie zegt eigenlijk al genoeg lijkt me :wink

Extra features van de Dani

Je hoeft de Dani niet perse uit te zetten. Na een aantal minuten schakelt de Dani zichzelf uit en ook dit is weer in te stellen. De Dani kan 7 foutmeldingen weergeven (F1 t/m F7)

F1 => Resistance of heater winding open

F2 => Resistance too high (> 3.0 Ohms)

F3 => Resistance too low (< 0.7 Ohms)

F4 => Short or loose winding or overload

F5 => Battery (accu) voltage too low

F6 => Temperature too high (PCB-temperature > 55°C)

F7 => maximum vapor time exceeded

(bron: handleiding van de Dani)

Tot nu toe heb ik alleen een F4 en F5 melding gehad. Bij een F4 melding zal de Dani niks meer doen, ook al heb je je kortsluiting verholpen in je RBA/RDA. Je zal de batterij bij deze melding even uit de Dani moeten halen en er weer in. F5 zegt genoeg.... tijd voor een nieuwe batterij :grins

De Dani maakt gebruik van wisselstroom. Wat dit precies inhoudt weet ik nog niet zeker. Een paar dingen zijn wel duidelijk. Door gebruik te maken van wisselstroom springt de Dani heel zuinig om met de energie. Ik heb nog nooit zo lang kunnen dampen op een 18350 batterij (800 mAh). Daarnaast gaat d.m.v. de wisselstroom de coil ook langer mee.

Begint het al te duizelen? Tja, dat had ik ook toen ik de handleiding doornam, maar spelenderwijs ga je de Dani al snel begrijpen.

Dampervaring met de Dani

De Dani is een zeer robuuste mod en voelt stevig aan. Het menu is in het begin even wennen, maar dit heb je al snel genoeg door. Veel geregelde mods hebben een vapetime van 10 seconden en dan stopt de mod met vuren. Die 10 seconden haal ik vaak wel en vind dat soms vervelend aangezien ik langer dan 10 seconden inhaleer. De Dani daar in tegen heeft een vapetime van 20 seconden, voordat die stopt met vuren! Niet dat ik die 20 seconden haal, maar ik vind het erg prettig. Voor de mensen die wel de 20 seconden halen, je zult daarna een F7 melding krijgen en ook dan zal je de batterij er even uit moeten halen (bottomcap loschroeven is eigenlijk ook al voldoende).

De vuurknop ligt mooi verzonken, maar je voelt hem wel dus je kan hem blindelings vinden. De vuurknop heeft een fijn klikgevoel en heeft tot nu toe nog nooit gehaperd.

Ik vind het fijn dat je de Dani helemaal kan instellen naar jou wensen d.m.v. het Extended Function menu. Let wel, dit heeft alleen de Dani Extreme. De Dani Basic heeft dit niet.

Het is natuurlijk afhankelijk welke clearomizer of RBA/RDA je er op zet (en in dat laatste geval ook je coil kunsten), maar het lijkt er op dat de Dani veel meer damp en smaak geeft dan bijvoorbeeld de VTR. Zou dit dan ook komen door de wisselstroom?

Voordelen:

- Robuust, stevig en degelijk gebouwd

- fijne vuurknop

- messing contactpunt

- boterzachte schroefdraden

- veel opties en instellingen in het menu

- stabiele weerstandsmeter

Neutraal:

- wees er bewust van welke lengte Dani je wilt nemen

- geen verstelbaar contactpunt, voor een flush look, wel op te lossen met de meeste RBA's (verstelbare centerpin)

Negatief:

- Bij de F meldingen die ik heb gehad moet je de batterij er uit halen en/of bottomcap losschroeven, voordat je weer kan dampen

- euh.... geen?

[img width=400 height=400]http://i58.tinypic.com/214dnjk.jpg

Conclusie

De Dani S Extreme is mijn All Day Vape Machine geworden. Gevaar is wel dat je andere mods nauwelijks tot niet meer gebruikt. Een voordeel is wel dat de jacht naar betere en meer (mech) mods is afgenomen, dus op lange termijn weer goed voor je portemonnee. Is het nodig om een Dani Extreme te verkiezen boven een Dani Basic? Hmmm, dat is een lastige vraag. ikzelf ben begonnen met de Dani Extreme en merk wel dat die extra fine tuning aan je apparaat wel prettig is. Geef je daar echter helemaal niks om? Dan is de Dani Basic ook perfect voor je! Nu alleen nog kiezen welke lengte je wilt en je hebt de mooiste geregelde mod in je bezit die er te verkrijgen is.... dat is uiteraard mijn persoonlijke mening :wink

Edit: Zodra er een foutmelding optreedt en deze is opgelost, dan kun je deze resetten door twee seconden lang op de vuurknop te drukken. Toevoeging van Redchilly.

Een uitgebreide handleiding over de Dani Extreme vind je hier: http://www.dicodes.de/upload/dicodes_battery-holder_Dani%20Extreme_manual.pdf

Ik heb de Dani S Extreme gekocht bij Redchilly/Vapexperience

http://www.vapexperience.nl/batterijen-laders/mechs-mods/dicodes-dani-s-extreme.html

Mocht je toevoegingen hebben betreft het technische aspect van de Dani (bijvoorbeeld op het gebied van wisselstroom), voel je vrij om deze te plaatsen.

Ik hoop dat U wat aan deze review heeft gehad en wens U uiteraard veel dampplezier  :ratje

• Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mooie review !

Hier vergelijkbare ervaring met de dani S extreme.

Nadeel is wel dat ik na gebruik van de dani S ook de dani L erbij wilde hebben voor de nog langere batterij duur.

Dat was in ieder geval een nadeel voor mijn portemonnee  :pan

Wat betreft die langere dampduur (of hoe je het ook wilt noemen): ik vind het heerlijk dat je de 10-secondengrens achter je laat met de Dani. Bovendien werkt de Dani Extreme meteen als je op de knop duwt, dit in tegenstelling tot bv de SVD, die altijd eventjes op gang moet komen: daar heb je 1 seconde vertraging tussen vuren en warm zijn. Niet zo bij de Dani!

Ik heb 'm overigens zo ingesteld dat-ie na 1 minuut uitgaat, en met 1 klik weer aan. Op die manier kan ik hem gewoon wegzetten en dan gaat-ie in de uitstand, en zodra ik één keer klik, werkt-ie, en wel subiet.

Een prachtige, zeer efficiënte mod!

Dank voor de mooie en uitgebreide review :duim

Extra info over de F meldingen, deze kun je ook "recette" zonder de accu er uit te halen.

Zodra je de melding in beeld hebt (nadat de oorzaak verholpen is) en de vuurknop 2 seconden indrukt,

daarmee is de melding weg en laat hij weer F- (= geen foutmelding) zien.

Ik heb 'm overigens zo ingesteld dat-ie na 1 minuut uitgaat, en met 1 klik weer aan. Op die manier kan ik hem gewoon wegzetten en dan gaat-ie in de uitstand, en zodra ik één keer klik, werkt-ie, en wel subiet.

Een prachtige, zeer efficiënte mod!

Hey Karin, toch ook maar aan de Dani gegaan?  :bliss gefeliciteerd! Fijn ding is het he?

Dank voor de mooie en uitgebreide review :duim

Extra info over de F meldingen, deze kun je ook "recette" zonder de accu er uit te halen.

Zodra je de melding in beeld hebt (nadat de oorzaak verholpen is) en de vuurknop 2 seconden indrukt,

daarmee is de melding weg en laat hij weer F- (= geen foutmelding) zien.

Dankje Redchilly! Ik heb het toegevoegd in de review. Nadelen van de Dani: euh... geen?

Mooie review.

Met welke mods zou je deze kunnen vergelijken?

Heb een Sigelei ZMax mini hier, op zich tevreden, maar wil toch een andere. Is dit een goed alternatief of een niveautje hoger (ook in prijs?).

Qua afwerking is die inderdaad een aantal niveautjes hoger en inderdaad wat KM zegt, de prijs ook haha.

Maar serieus, er is niks mis met de Zmax mini. Bij de Dani zit het hem echter in alle details. Zodra je de Dani vast pakt voel je gelijk dat het echt een bonk kwaliteit is. De dampervaring is compleet anders in vergelijking met andere mods. Ik ben fan van de VTR, maar de Dani wint het toch van de VTR. En als je vraagt waarom? Geen idee. Je moet de Dani vasthouden en proberen om het te begrijpen denk ik.

Op de vraag met welke mod je het zou kunnen vergelijken, dan denk ik dat het antwoord de Semovar is. Ongeveer dezelfde prijsklasse, het menu is ook volledig instelbaar naar keuze, dezelfde degelijkheid, noem het maar op.

Mocht je de Extreme toch te duur vinden, dan kun je uiteraard ook voor de Basic gaan. Die mist alleen wel het Extended Function menu en gaat, volgens mij, t/m 15 watt.

Mooie review! En mooie foto's. En ik ga maar weer op m'n handen zitten. Voor deze maand is het dampbudget alweer besteed.

Maar dat ie gaat komen is zeker!

Nog een vraagje: ik heb intussen naast de Kayfun 3.1 van de groupbuy nu ook de KFL+ (EHPRO) van Red.

Ik merkte dat de schroefdraad van de 510-aansluiting van de KFL+ langer is dan die van de 3.1.

Bij de Nemesis kun je dan zo heerlijk die centerpin een stukje lager draaien zodat ie mooi aansluit.

Hoe zit dat bij de Dani? Ik weet dat die geen verstelbare centerpin heeft, maar sluit de 3.1 dan tenminste wel mooi aan, of ook niet?

Dat de KFL+ niet aansluit kan ik me voorstellen, want die pin is gewoon langer.

Moet ik in beide gevallen gaan vijlen, of maar in 1 geval (die van de +)?

Het zou toch zo leuk zijn als in elk geval eentje mooi aansluit. Dan gebruik ik de andere gewoon op de Nemesis.

Mooie review.

Met welke mods zou je deze kunnen vergelijken?

Heb een Sigelei ZMax mini hier, op zich tevreden, maar wil toch een andere. Is dit een goed alternatief of een niveautje hoger (ook in prijs?).

Qua afwerking is die inderdaad een aantal niveautjes hoger en inderdaad wat KM zegt, de prijs ook haha.

Maar serieus, er is niks mis met de Zmax mini. Bij de Dani zit het hem echter in alle details. Zodra je de Dani vast pakt voel je gelijk dat het echt een bonk kwaliteit is. De dampervaring is compleet anders in vergelijking met andere mods. Ik ben fan van de VTR, maar de Dani wint het toch van de VTR. En als je vraagt waarom? Geen idee. Je moet de Dani vasthouden en proberen om het te begrijpen denk ik.

Op de vraag met welke mod je het zou kunnen vergelijken, dan denk ik dat het antwoord de Semovar is. Ongeveer dezelfde prijsklasse, het menu is ook volledig instelbaar naar keuze, dezelfde degelijkheid, noem het maar op.

Mocht je de Extreme toch te duur vinden, dan kun je uiteraard ook voor de Basic gaan. Die mist alleen wel het Extended Function menu en gaat, volgens mij, t/m 15 watt.

Hier idem, ik ben dolgelukkig met mijn VTR, hij gaat elke dag mee naar mijn werk, hij is robuust en prettig in gebruik, maar als ik thuiskom pak ik mijn Dani met de TaiFun erop, of nu... de SQuape of de Taifun....

http://www.dampforum.nu/index.php?topic=22331.new#new

:lol

@ Yvy

De 3.1 is direct flush op de Dani. de isolator ring van de Lite Plus zul je misschien een heel klein stukje moeten bijvijlen, maar wees daar voorzichtig mee. Iets te veel afgevijld en de centerpin valt te diep. Vijl dus een beetje bij beetje af.

Succes met sparen :duim het is zeker de moeite waard!

Ik zit toch ook te denken aan de Phantom Vario. Ze gebruiken dezelfde Dicodes techniek, maar deze heeft ook de ego aansluiting. :-) (de naam vario zegt het al)

[youtube]http://youtu.be/Glt2vC0Hxps?t=23m49s Vanaf 23 min 49 :-)

Indien je van plan bent om clearomizers met een eGo aansluiting te gebruiken is de Phantom Vario inderdaad een goed alternatief.

Ik denk alleen dat als je zo'n mod hebt al snel naar de grotere clearomizers grijpt met 510 aansluiting. En al kort daarna naar een mooie RBA :wink Dan zul je denk ik de eGo clearomizers niet snel meer gebruiken en is de Ego aansluiting op de Phantom vrijwel nutteloos.

Maar dat is slechts een voorspelling van hoe ik denk hoe het gaat :wink Succes met je keuze en laat even weten wat het geworden is (met fotootje, altijd leuk) :duim

Ik ben het echt eens met bovenstaande, ik zou nooit vanwege alleen een ego aansluiting een mod overwegen, neem dan een adaptertje van 2 euro erbij...

Maar zoals hierboven door Julian(to)* vermeld, je gebruikt het niet... ik heb naast mijn Dani ook een zMax v5 (ook een fijn dingetje) en die heeft een eGo/510 aansluiting, maar de keren dat er een ego opzit is precies 0 keer....

*Ik kom er niet uit, is het nu Julian Tomoriati of Julianto Moriati  :657  camelcase jonguh.... camelcase  :657

OK. Thanx Julian, dan weet ik ff genoeg. Hard doorsparen!  :ja

Plaatje uitprinten, boven je bed hangen en er van dromen :lol dat deed ik vroeger ook altijd haha. Lekker doorsparen  :ponpon you can do it  :ponpon

Hoe is het eigenlijk met het coilen? Lukt het al goed?

Ik ben het echt eens met bovenstaande, ik zou nooit vanwege alleen een ego aansluiting een mod overwegen, neem dan een adaptertje van 2 euro erbij...

Maar zoals hierboven door Julian(to)* vermeld, je gebruikt het niet... ik heb naast mijn Dani ook een zMax v5 (ook een fijn dingetje) en die heeft een eGo/510 aansluiting, maar de keren dat er een ego opzit is precies 0 keer....

*Ik kom er niet uit, is het nu Julian Tomoriati of Julianto Moriati  :657  camelcase jonguh.... camelcase  :657

:lol het is Julianto Moriati, Julian is ook goed... Of Pinda, luister ik ook naar :wink

Of Pinda

Ah, gevoel voor humor in combinatie met zelfspot, een prima combinatie die me aanspreekt, zo zit ik ook inelkaar... de leukste grappen gaan over jezelf ;)

Dank Julian en Kritische Massa

twijfel twijfel. Ik hik nog een beetje tegen de RBA. Ene kant wil ik het graag andere kant lijkt me het zo'n gedoe voor zo'n luie donder als mezelf:-) Maar goed daar is dit draadje niet voor. Dank voor het advies. En als het om een ringetje van 2 euro gaat ziet die S of M er een stuk mooier en handzamer uit.

Hahaha, Julianto ja... Moriaantje.

Het coilen lukt goed ja, nog niet snel, maar dat komt nog wel.

Ik zit alleen met een lekkende, pruttelende KFL+ waarvan ik (nog) niet weet of dat aan de coil ligt of aan iets anders.

Maar ook dat komt ooit goed.  :gek