Jump to content

Review: EGO-K batterijen en SMOKtech 64mm DC RVS cartomiser

Guest Suzanne

Recommended Posts

Guest Suzanne

Ik zocht twee nieuwe accu's en ben uitgekomen op de nieuwe EGO-K. (EGO-KING)

1100mah batterijen met pass through (nou ja sort of maar dat is een verassing voor zometeentypin.gif)

Besteld via ebnferro, de enige in de buurt die ze heeft (en ja, binnen 24 uur geleverd!)

Daarbovenop een nieuwe korte EGO DC van SMOKtech 64mm RVS van Monkey geschroefd en dampen maarrrr.

k1.jpg

Deze batterijen zijn 4.2 volt en hebben dus een hoger voltage dan de standaard ego's.

Dit is niet in te stellen, alleen aan en uit (5 kliks) maar daar is de prijs ook naar.

Trouwens waarom zou je minder willen?

Ze zijn pass-through via een afschroefbaar dopje aan de onderkant en een mini-usb aansluiting.

k2.jpg

Ze worden geleverd met een soepel en automatisch oprollend usb-kabeltje voor non-stop dampen als je in de buurt bent van een usb aansluiting. (van telefoonoplader tot pc)

En nu komt het: Ze laden ook op via deze aansluiting!, maar ook via de reguliere joyetech oplader dus het gebruiksgemak is wel groter geworden.

k3.jpg

k4.jpg

Een rood ledje in de onderkant brand tijdens het laden en gaat uit als je batterij vol is.

k5.jpg

Deze batterijen zijn ook te krijgen als EGO-Q, dit zijn felgekeurde batterijen speciaal voor de dames. (EGO-QUEEN)

deze vond ik echter een beetje te knal, en dan zit ik weer met het probleem dat het met een DC niet echt een geheel word qua looks.

Maar er is keus genoeg uit een stuk of 10 laser-gegraveerde en ook net zoveel kleurige modellen. (K of Q)

De DC's van Monkey zijn er in RVS en zwart en sluiten perfect aan op deze batterijen.

Maar met de nieuwe DC van Monkey is het een heel mooi geheel geworden.

k0.jpg

Deze carto's werken precies hetzelfde als de langere standaard versie, zijn van binnen ook hetzelfde, alleen de lege ruimte is verdwenen.

Wat wel fijn is is dat er een hard mondstukje bijzit wat die nare rubberen versie vervangt. (vond ik nooit prettig die zachte)

Deze combinatie maakt het totaal iets korter dan de oude setup met 1000 mah's en de smok dualcoils. (ongeveer een centimeter.) terwijl deze 1100 batterijen wel weer ruim een centimeter langer zijn dan de 1000's.

Dat zal wel komen door de grotere capaciteit en de extra usb aansluiting onderaan.

Voor mij is dit geheel weer een verbetering tov van het oude setje. EBNFerro en Monkey thanks!

Links:

EGO-Q: http://ebnferro.com/onderdelen-1/accu/embossed-ego-q-1100mah-passthrough-q1

EGO-K: http://ebnferro.com/onderdelen-1/accu/engraved-ego-k-1100mah-passthrough-k1

SMOKtech 64mm RVS: http://www.e-cig4u.nl/Webwinkel-Product-6557862/Ego-DC-cartomizer.html

OH JA!, enne ff vieren dat ik meer dan een half jaar geen peuk meer heb aangeraakt, woohoo! woohoo.gifdisco.gifBananaRow.gifanal smile.gifupside.gif

• 4 weeks later...
Guest Suzanne

Na twee weken ben ik behoorlijk onder de indruk van de power die er uit deze batterijen komt.

Ze gaan super lang mee, usb opladen is veel gemakkelijker dan via de standaard laders, gaat ook veel sneller.

En veel meer damp, ik vulde mijn dualcoils meestal allebei 1x per dag maar nu kan ik ze in een avondje leegstomen.

De trekjes die je neemt worden ook korter, i.p.v. 4 sec kan ik nu met 2 sec al voldoende damp produceren.

De smok dualcoils van hierboven kunnen het maar net bijbenen, als je te lang achter elkaar zit te lurken krijg je dry-hits, paar minuutjes wachten en dan gaan ze wel weer.

Doet me denken aan de nieuwste smartphones, binnenkort ook triple-, en quad-coils? lijkt me zeker de moeite. . . . . . :yeahh

(ter vergelijking: de vorige batterijen waren joyetech 1000Mah's)

Guest Bugblatter

Goede review, bedankt !

Volgens mij is de aansluiting mini-USB en niet de meer recente micro-USB ? Kan ze altijd moeilijk uit elkaar houden...

Goede review, bedankt !

Volgens mij is de aansluiting mini-USB en niet de meer recente micro-USB ? Kan ze altijd moeilijk uit elkaar houden...

klopt

• 5 months later...
Guest LaXaLa

Ik en mijn vriendin hebben eind januari 2013 en begin februari een aantal van de eGo-Q's besteld, echter hebben we daar tot nu toe regelmatig problemen mee gehad. Na het laden van de batterijen, gebeurde het regelmatig dat de clearo's er niet meer op werkten. Dit bleek niet aan de clearo's te liggen, want als we deze op een ego-t of ego-w schroefden, was er niets aan de hand. Dit probleem was wel op te lossen door het contactpuntje van de batterij iets naar boven te wippen, maar nogmaals met de ego-t of ego-w geen problemen. Bovendien na het omhoog wippen van het contactpuntje, leek ook de smaak een stuk verbrander, minder van kwaliteit. Ook hier weer: als dezelfde clearo op een egot of egow gedraaid, bleek de smaak weer een stuk beter.

Mijn allereerste (ik had er 3) ego-q batterij heb ik overigens ook gesloopt, omdat ik het contactpuntje iets te ver naar boven had gewipt en toen was ie voorgoed defect. Ik heb nu nog 2 ego-q batterijen, maar ook hier weer maar een enkele clearomizer die er nog op werkt. Zojuist het contactpuntje van de batterij iets naar boven gewipt, maar een zeer scherpe, verbrande smaak. De originele liquid smaak is ver te zoeken.

Gelukkig is de service bij ebn ferro wel heel goed, want ik heb gebeld en kan beide batterijen gratis retour sturen, waarna ik een actiecode retour krijg met de aankoopwaarde van de batterijen. Mijn vriendin heeft haar ego-batterijen al een tijdje eerder allemaal retour gestuurd en ook zij heeft een code gekregen en is inmiddels overgegaan naar het ego-t model.

Het is wel heel jammer, want de ego-q batterijen zijn echt de mooiste batterijen die op dit moment verkrijgbaar zijn, maar ja als er constant problemen mee zijn, is het ook niet fijn dampen. In de eerste weken dacht ik overigens dat het aan de clearomizers lag, dus daar heb ik er ook een aantal gewoon van weggegooid, dus echt zonde ...

De ego-q's en ego-k's zijn overigens klonen en niet van het originele merk Joyetech, dus daar zal het dan ook wel mee te maken hebben.

Zijn er nog meer mensen die deze problemen hebben ervaren?

Guest Kimopo

Hoi,

Ik heb ook meer Q & K dan 'normale' eGo's en met 1 heb ik ook dat t contactpuntje soms 'bijgesteld' moet worden maar omhoog heb ik nog niet gedaan... meer even wiebelen met de pincet pootjes ernaast (uiteraard alleen als de batterij uit is ! )

Verder ben ik met je eens dat t echt wel de blikvangertjes onder de batties zijn... :wink

Guest maryen65

Ik heb het ook wel eens met mijn ego C upgrade batterij. Maar het ligt volgens mij toch echt aan de clearo's die je erop hebt. BV met de G5 510 clearomizer heb ik dat ik de contactpunt van de batt even moet opwippen

Guest Kimopo

ik heb t (als t gebeurt) meestal met 1 CE4 v3 (die al ns op de grond gevallen is; misschien ligt t daaraan  :weetnie ) maar meestal alleen op de 'kloons' dus

Guest LaXaLa

Tot nu heb ik alleen ervaring met de ce4, ce4+ en de ce5 clearomizers. Maar met alle drie de types heb ik het probleem met de ego-q batterijen en dan met name na het laden. Met de ego-c en ego-t tot nu toe nergens last van. Eergisteren hebben mijn vriendin en ik de vivi nova's besteld (de originele); als het goed is komen ze vanmiddag aan, we zijn heel benieuwd. Met de CE4+ en CE5+ hebben we beide de ervaring dat ze toch snel dat er een licht verbrand smaakje bijkomt en we hopen dat dit met de vivi's is opgelost... 

Guest Hill2

LaXaLa

ik heb exact hetzelfde probleem met 2 queens zowel met de T3 als de Vivi er op in 1.8 ohm

bij 2.4 ohm gaat het beter maar nog niet optimaal, ik gebruik ze dan ook gewoon maar niet meer

Guest LaXaLa

Dag Hill,

Ik weet niet waar je ze hebt gekocht en hoe lang je ze al hebt, maar bij ebn ferro willen ze ze wel terug nemen tegen de aankoopprijs. Misschien is dat voor jou ook een idee?

Groetjes,

Joke

Guest LaXaLa

Een vriend van ons heeft overigens 2 ego-k batterijen. Ook hij heeft dezelfde ervaringen. Hij fixt ze steeds door of wat te wiebelen met het contactpuntje in de clearomizer of de batterij en dan werkt het weer totdat de batterij weer herladen moet worden. Ik zet het er maar even bij voor het geval iemand over zou willen gaan tot aanschaf van de ego-k.