Guest Briggitte Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Nou, wie weet kan ik nog iemand blij maken met de volgende tips behalve mijzelf: Uit onderstaande bleek dat ik nogal lui geworden was wbt een beetje onderhoud aan de carto voor de DC-tank... Na drie, hooguit 4 dagen was het op.. overleden.. helaas-pindakaas Zie ook hier: Klik >> Re: kolomboor en gaatjes maken in carto's Maar.. braaf zoals ik soms ben, de tips van Monky & Tante Til gegeven in bovenstaand lijntje toegepast.. E voila: de carto zoals genoemd op 6 augustus loopt nu pas op z'n laatste benen. Dit kan een toevalstreffer zijn, maar dat denk ik niet. Deze carto was op 6 augustus zo'n 3 dagen in gebruik, en gaat nu dus +- z'n 10e dag in: da's al winst van zo'n carto of 2 . Dus: - in ieder geval 1x per dag, of met Til's methode, zo'n 3 a 4x per dag, even uitblazen vanaf de driptip-kant tot de liquid weer helder is. Dit wel met een stukje keukenrol er om heen, anders krijg je liquid van het gaatje uit de zijkant van de carto over je vingers zei ze ervaringsdeskundig :lolz - op tijd de tank bijvullen dus. - af & toe een droge hijs nemen [doe ik alleen na het schoonmaakbeurtje] - alle aansluitpunten dan gelijk ook ff goed droog/schoonmaken, ook die van de batterij. - zonodig in z'n kontje poeren zegt Monky, als je denkt dat dat nodig is [heb ik nog niet gedaan]: dan trekt de carto weer wat lichter. Heeel flink poeren & roeren & blazen..!! Deze carto van nu heeft natuurlijk die 1e 3 dagen hele zware dagen gehad, zo zonder 'onderhoud', en de afgelopen paar dagen blaas ik deze wel een keer of 4 uit per dag, want het gorgelen [doodskreet :onschuldig ] komt nu vele malen sneller nl. Nou, als iemand nog meer waardevolle tips heeft over dit systeempje: dan hoor ik het heel graag! :jazeker En als je wat aan bovenstaande tips heb natuurlijk ook, ook al heb ik ze niet zelf bedacht :onschuldig . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bman59 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Zelf doe ik eingelijk nooit aan onderhoud van mijn dc carto. Meestal werkt deze bij mij 6 a 7 dagen, en dan stop ik er een nieuwe in :) Maar ik zal het ook eens een keer proberen, mischien gaan ze dan wel langer mee ;) scheelt natuurlijk weer in de kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woods Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Rare vraag misschien, maar kun je ook uitblazen terwijl hij nog op de gevulde tank zit? Ik vul nl altijd voordat hij leeg is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikbat Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Rare vraag misschien, maar kun je ook uitblazen terwijl hij nog op de gevulde tank zit? Ik vul nl altijd voordat hij leeg is. Dat die ik zelf wel. Ik vul wanneer er +-2/3 uit is. En moet zeggen dat het wel werkt hier. Is alleen iets meer prullen en opletten wanneer je in de gaatjes port Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sv3nne Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Zo behandel ik mijn carto's als ze minder beginnen te dampen 1=> 3 x 15 min laten koken in gedistilleerd water 2=> uitspoelen met koud water 3=> grootste deel water eruit blazen (blazen op de kant van de aansluiting) 4=> klein beetje keukenpapier in kant van de watten steken 5=> 2 dagen laten drogen Voila carto is weer zo goed als nieuw Dit werkt het best als je een carto of 10 hebt, je kan moeilijk dit proces alle keren doorlopen als je maar 1 carto hebt liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Carto fnaaf ff in z'n kontje geprikt, maar trekt niet echt lichter nu; ook alle gaatjes ffkes lichtjes een prikje gegeven. Ach.. 't is echt een terminaal cartootje nu.. Maar ok: ook naar z;n laatste lijden toe zal ik deze carto liefdevol begeleiden... Voelt toch heel anders dan gorgeldegorgel-pruttel etc + kliko :onschuldig Rare vraag misschien, maar kun je ook uitblazen terwijl hij nog op de gevulde tank zit? Ik vul nl altijd voordat hij leeg is. Bedoel je dat je gewoon telkens de tank bijvult Woods?, ofwel het geheel van tank & carto OP je batt laat zitten en dan bijvullen? Want dat DEED ik dus -ook-. Volgens mij kun je de carto wel uitblazen zo, maar lijkt mij dat het gevolg is dat je vieze prut uit de carto nu in de tank komt vanuit het gaatje aan de zijkant... Zelf maak ik NU alles ff los van elkaar: - laatste restje liquid ff met een spuitje uit de carto halen, - geheel uit elkaar halen, - carto schoonblazen, - schoon/droog maken, - weer in elkaar zetten en dan weer vullen, - zonodig een paar drupjes liquid op de watten, droge hijs nemen, klaar Lijkt me een heel gedoe zoals jij dat doet Ikbat... En wordt bij mij vast een enorme smeerboel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Zo behandel ik mijn carto's als ze minder beginnen te dampen 1=> 3 x 15 min laten koken in gedistilleerd water 2=> uitspoelen met koud water 3=> grootste deel water eruit blazen (blazen op de kant van de aansluiting) 4=> klein beetje keukenpapier in kant van de watten steken 5=> 2 dagen laten drogen Voila carto is weer zo goed als nieuw Dit werkt het best als je een carto of 10 hebt, je kan moeilijk dit proces alle keren doorlopen als je maar 1 carto hebt liggen Mooi lijstje :jazeker Waarom 3x 15 minuten uitkoken Sv3nne? Dat gedestilleerd snap ik wel.. [tegen de kalk neem ik aan] Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikbat Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Tot nu toe is het nog mee gevallen met de smeerboel. Maar ik heb ze ook pas net hahaha. Da krijg je in het begin doe je alles nog met belijd. Over een paar weken zal het er ook anders aan toe gaan denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
monky Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 niet alleen kontje prikken Brigitte, ook ff roeren erin hoor :jazeker, daarna blazen, dan komt er een partij met zwarte troep uit, oef..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Groovy Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Er komt idd een hele hoop zwarte blubber en donkere liquid uit. Een heel goed topic want mijn eerste carto heb ik gewoon weg gegooid toen hij niet zo goed meer werkte na ongeveer een week. De huidige loopt al bijna tegen de 2 weken nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sv3nne Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 3 x is gewoon omdat het water vervuild wordt door al de verschillende liquids, moest je dit niet doen zo je zo een lichte smaak/geur kunnen overhouden in je hernieuwde carto's Het werkt echt goed, ik heb hier Smok mega dual coils liggen van bijna 5 maanden oud die het nog steeds doen :JaqV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dodojuice Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 niet alleen kontje prikken Brigitte, ook ff roeren erin hoor :jazeker, daarna blazen, dan komt er een partij met zwarte troep uit, oef..... DK tab zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 niet alleen kontje prikken Brigitte, ook ff roeren erin hoor :jazeker , daarna blazen, dan komt er een partij met zwarte troep uit, oef..... Gatsie-bah-neetoch.... Okido Monk & THNX Nou Groovy... Ik heb er zeker al een stuk of 10 weggegooid.. Niet helemaal weg dan: ze zitten in het Camikease-bakkie.. Maar uitzoeken is geen optie, want er zitten er verscheidene tussen die ook doorgebrand waren.. Dus voor nu laat ik dat zo lekker in het bakkie zitten, maar de toekomstige carto's die het gaan begeven, die krijgen dan maar eens een Sv3nne-treatment :knipwink 3 x is gewoon omdat het water vervuild wordt door al de verschillende liquids, moest je dit niet doen zo je zo een lichte smaak/geur kunnen overhouden in je hernieuwde carto's Het werkt echt goed, ik heb hier Smok mega dual coils liggen van bijna 5 maanden oud die het nog steeds doen :JaqV THNX: helder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 niet alleen kontje prikken Brigitte, ook ff roeren erin hoor :jazeker , daarna blazen, dan komt er een partij met zwarte troep uit, oef..... DK tab zeker Hier 99% RY2 & Menthol Dodo. Hoezo???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tante Til Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik draai altijd ff de tank met de carto van mn batterij/spuitje af, neem papieren zakdoekje of zo, blaas een paar keer op de driptip tot de vloeistof weer goed van kleur is, veeg ff de schroefdraad gelijk schoon , draai de tank er weer op, paar keer droog hijsen (doe ik ook tussendoor regelmatig), en klaar is kees. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Dat zeg ik... :knipwink Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Luke Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Ik snap deze even niet (sorry, loop nu een keer zelf achter). Hebben we het over de carto's van bijvoorbeeld dit: http://www.partysmoker.nl/cartomizers/dual-coil-tank.html ?? Damp daar nu enkele weken mee(en veel) en nog niet kapot. Gaan die dingen bij andere mensen dan zo snel kapot? Zijn er verschillen in kwaliteit dan of heb ik het echt over een ander product? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Ik heb je linkje ff bekeken Luke, en het lijkt er STERK op hoor dat het we het hier over hetzelfde hebben :jazeker Misschien heb ik een lotje met maandagmorgenmonsters, dat kan ook nog, maar nu ik een beetje onderhoud pleeg aan die carto's zoals het uitblazen, dan gaat ie al weer langer mee dan eerder :jazeker {{ ik zie wel dat er een HEEL groot gat in die carto zit >> daar ga ik dus ff Tante Til voor tippen :lolz }} Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Luke Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Maar volgens mij was je niet de enige waar ze zo snel kapot gingen, als ik dit topic goed had gelezen. Vandaar dat ik me afvraag of er kwaliteitverschillen zijn. Of dat sommige liquids misschien ze eerder kapot maken? Of een ander gebruik(hoe lang de knop ingedrukt wordt bijvoorbeeld)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest angie Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Als ik het heb over dual coils: ik heb ze van Monky( 510 mega dual coils) en ik heb ze van @37. Die van @37 zijn iets kleiner dan die van Monky. Kwaliteitsverschil is er wel: die van Monky gaan veel langer mee. Ook kan ik daar de eerste keer met de condommethode drie keer een dopje vol in vullen. In die van @37 2 dopjes. Die van Monky gaan per vulbeurt veel langer mee. Bij die van @37 krijg ik al snel een droge smaak. Dan moet ik weer bijvullen. Ik vind ze beide goed dampen, maar omdat die van Monky langer meegaan, vind ik die prettiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Da's nou leuke info Angie :jazeker Eerst m'n lotje carto's maar es opmakendampen, en daarna er eens wat bij Monky bestellen Thnxzzz :dogroos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tante Til Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 {{ ik zie wel dat er een HEEL groot gat in die carto zit >> daar ga ik dus ff Tante Til voor tippen :lolz }} :a025 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
christa Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 ben nieuw dus snap het nog niet helemaal met eennaald in zijn kontje poeren,ik neem aan dat dat de kant is waar hij op de batterij gedraaid word. maar gaan de contact puntjes dan niet kapot vraag 2 tante til haalt u hem nou 3 keer per dag uitelkaar zoals brigitte doet of schroeft u het hele geheel van de batterij af,en blaast dan op de driptip. de carto vullen jullie dus elke keer iets bij als het omhulsel gevuld word heb ik dat goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Briggitte Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 :knipwink Tante Til is gewoon "je" hoor Christa: laat je niks anders wijsmaken :yeahh {de enige "U" hier is Priest, maar die mag je zo af & toe ook :slam alstie weer vervelend is :lolz } Maar goed: de carto: ik heb zelf heeeel voorzichtig gepoerd & geroerd, en ja, dat is bij het schroefdraad van de carto, en toen ging ie toch dood Misschien dat Monky hier nog eens een uitgebreidere uitleg op kan/wil geven, want ik heb dit echt heel heel voorzichtig gedaan, maar blijkbaar toch net te dodelijk ::angryboos Tante Til haalt idd meerdere malen, een keer of 4 a 5 per dag de DCt van de batterij af, - en maakt dan het schroefdraad van de batterij schoon, - het schroefdraad van de carto ook. - [binnenkant van de tank hoeft niet direct] - blaast de carto dan door vanaf de dripkant - zet het geheel weer in elkaar - tank vullen, - 'n drupje liquid op de watjes van de carto {ja Christa, dat heb je helemaal goed } - neemt dan een zgn "droge hijs" > da's een hijs nemen zonder je batterij te activeren - daarna vrolijk verder dampen. Ik doe hetzelfde, maar dan slechts 1 of 2x per dag :aaibol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts