Jump to content

Douanecontroles: meldingen van vertragingen, nabetalingen en inbeslagnames

Recommended Posts

Posted

Eind 2020 hetzelfde probleem gehad (zie

Het kwam er toen op neer dat Royal Mail zei dat ze het hadden overgedragen, maar dat dit feitelijk niet het geval was. Het pakket heb ik uiteindelijk weken later alsnog ontvangen.

Posted

Kan even duren, Royal mail draagt alleen aan PostNL over, dus daar zul je een rekening van krijgen. Ik had een mod uit de UK onderweg, heeft bijna anderhalve week geduurd voordat hij in de app naar voren kwam. Gelijk betaald, 2 dagen later op de mat

Posted

Vandaag op 17 track eindelijk update gehad. Nu staat er dat het bezorgd is. Contact opgenomen met PostNL en die zegt ook dat het bij mij bezorgd is. Geen kaartje in de bus dat het ergens anders ligt. Pakketje dus weg. Mooi klote dit

Posted

@Professor Xvraag bij postnl een pod (proof of delivery)op.

de zending wordt door de bezorger gescant, hier staan gelijk de coördinaten van de locatie op. Zo kun je zien of het daadwerkelijk geleverd is en waar. Postnl wil jou dit niet zomaar geven en zullen vragen om de verzender een onderzoek in te laten stellen.

succes en door blijven zeuren bij postnl net zolang dat je de pod hebt. Zodat je kunt aantonen dat het niet geleverd is

• Thanks 1
Posted

@Maurice1974 thanks voor de reactie hier heb ik wat aan. Wist hier niet van! PostNL had dit vanmorgen gezegd

Volgens mij heb ik de reden gevonden waarom het niet bij je is. Het lijkt erop dat er een ander adres op het pakket staat en dat het daar is geleverd. Zou je jouw volledige adres eens kunnen sturen? Dan dubbelcheck ik dit even. Groetjes, Gea

De bestelling bij Alie is al opzich heel raar gegaan. Het product dat ik wilde hebben zag ik als eerste bovenaan staan en kon haast niet geloven dat het zo goedkoop was. Ook kon ik kiezen uit verzending uit Duitsland. Dit had ik gedaan, en na 2 dagen was het pakket verzonden maar dan uit China. Vervolgens toen ik op het product keek zag ik dat zowel het product als de hele winkel van Alie was verwijderd. Ik dacht toen gelijk al ben benieuwd of het product wel aankomt. Vorige week had Alie automatisch de product gesloten omdat deze bezorgd zou zijn. Dit was niet zo. En nu gisteren dus het product ook nog ergens anders bezorgd is. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Qua geld heb ik niks te verliezen want het was spotgoedkoop. Enkel ik wil het product nu wel heel graag hebben omdat ik er al 28 dagen op wacht en hoop dat PostNL toch het adres wil geven. 

Posted

Trouwens nu snap ik ook waarom ik bij PostNL niks kan vinden enkel op 17 track. Bij PostNL moet je een postcode invullen. Denk je dat dit expres is gedaan? Ik bedoel mijn adres staat al jaren in Alie het zelfde en ik heb dit nog nooit meegemaakt. De verkopers printen de labels uit die via Alie software gaat. Ik heb dit een keer gezien in een video fragment. Daarom kan het niet fout gaan. Weet iemand of je ergens kan achterhalen wat voor postcode is gebruikt?

Posted

Postnl zegt nu dat de track een POD is😠. Ze zeggen dat de afzender Alie dus contact moet opnemen met PostNL zodat zei kunnen zien waar het mis gaat. Ze verschuilen zich achter de privacy wet om adres gegevens te versturen. Ik heb chat berichten waarop de Alie verkoper zegt om ook een pod naar hun te sturen. T&t en volledige screenshots van de bestelling. PostNL geeft aan dat ze inderdaad kunnen zien dat het pakket voor mij is, maar met een oplossing willen ze niet komen. Is het nu echt zo dat ik klan fluiten naar het pakket? Of kan ik nog iets doen? Ik zei tegen PostNL denk je nou echt dat een Chinees contact gaat zoeken met PostNL? Maar goed ik weet me nu dus even geen raad. 

Posted (edited)

@Professor Xeen goede verkoper gaat wel achter die gegevens aan. Zij doen dat bij hun plaatselijke vervoerder en deze vragen dat dan op.  Je kunt ook een geschil openen en aangeven dat je het niet ontvangen hebt. Alie zal hier dan achterheen gaan.

de track and trace is absoluut geen volledige pod. Hier zitten altijd scangegevens met coördinaten aan vast en in sommige gevallen ook een handtekening.

op deze manier kunnen ze zien of het op een ander adres geleverd is

Edited by Maurice1974
  • Thanks 1
Posted

@Maurice19741.5 week geleden had AliExpress de verkoop gesloten omdat ik het pakketje al zou hebben ontvangen. Ik heb toen een dispuut aangevraagd en verkoper ging ermee akkoord. Nu is de verkoper met de noorderzon vertrokken en ik heb inmiddels mijn geld al terug. Maar ik wil het pakket. Ik heb Alie al gemaild dat ik het geld wil terugstorten als de pakket maar aankomt maar daar krijg ik geen reactie op dus de verkoper gaat geen contact opnemen met PostNL 

Posted

@Professor Xgelukkig heb je geen financiele schade. 
overnieuw bestellen is geen optie ?

je kunt ook nog eens proberen via twitter of facebook contact te zoeken. Meestal vind postnl het niet zo heel grappig en fijnals iemand per ongelijk iets negatiefs zegt op social media.
Heel raar maar het kan toeval zijn dat sommige dingen dan ineens wel kunnen.

Posted

@Maurice1974 het is inderdaad geen financiële schade. Ik heb sinds kort een nieuwe hobby en had de product die ik nodig had op Alie gezien. Achteraf veelste goedkoop dat wist ik toen nog niet omdat ik net ben begonnen. Product had ik voor 20 euro. Nu als ik dezelfde product bekijk op Alie schommelt deze tussen de 70 en 130 euro. Ik wist dat dus niet. Ik denk dat het volgens mij zo gegaan is. Die verkoper was pist en heeft express mijn naam en adres fout erop gezet. Dit kan niet missen. Want toen ik een dispuut had aangemaakt ging hij binnen een half uur akkoord terwijl ik niet eens had vermeld wat er was gebeurd. Ook zoals ik zei heeft hij de hele winkel gelijk gesloten na het verzenden.

Wat betreft PostNL is een gebed zonder end. Ik heb gepraat als brugman niks dat helpt. Ze wilden een pod toesturen maar daar zou ik volgens eigen zeggen het volgende van krijgen.

Het enige wat wij eventueel kunnen verzenden is een overzicht van de loop van het pakket. Alleen hier zullen dan de gegevens in ontbreken van de geadresseerde. Dus je zal dan alleen de datum van aflevering ontvangen samen met de Track&Trace code. Gegevens die jij kennelijk ook al hebt. Wij mogen écht niet meer verschaffen dan dat, ondanks alle gegevens die jij aanlevert. De volledige NAW-gegevens komen namelijk niet overeen met de gegevens van het pakket. Ik begrijp dat dit erg frustrerend voor jou is maar wij hebben ook wetten waar wij ons aan moeten houden. We bezorgen aan het adres dat wij doorkrijgen. Als dit niet het juiste adres is dan zal er een onderzoek moeten opgestart worden bij de afzender.

Dit riedeltje blijven ze maar herhalen. Ik heb ze een screenshot gestuurd van AliExpress met dat het pakket naar mijn adres is gestuurd. Heb ze een screenshot gestuurd van mijn overheid waarop mijn adres op staat. Klaarblijkelijk boeit dat allemaal niet. Ik wordt doorgestuurd naar Alie. Als Alie een onderzoek instelt kunnen hun het rechtzetten. Alsof de "gelukkige" straks zijn gratis cadeau zou overhandigen. Het te vreemd voor woorden. Zoals je zei ik heb het geld terug maar zou graag het pakket willen. Ik moet mij er maar bij neerleggen. Ik weet niet hoe jij die POD hebt gekregen maar ik krijg hem niet. Internet staat vol met zelfde probleem dat ik heb en ook daar weigeren ze.

O ja en tot slot het vreemde t&t nummer dat ze me 1.5 week geleden per sms hebben gestuurd. Daar vroeg ik vandaag nog naar. Want ik kan dit dus niet tracken in PostNL enkel 17 track. Dus ik heb ze een bericht gestuurd en gezegd laat me raden is zelfde pakketje met ook weer een ander adres. Ze zei is niet zelfde pakket (kan helemaal niet want ik heb maar 1 ding dat uit buitenland komt, en niemand heeft ook iets stiekem naar mij gestuurd) maar ze zag dat ook bij dit t&t een andere naam en adres staat. Ik heb ze teruggestuurd:

Jullie zijn één grote grap. Lees je bericht eens terug en kijk zelf hoe stom het klinkt. Een wild vreemde gaat mijn telefoonnummer koppelen aan een totaal ander adres. Juist heel logisch

Ik geef de moed op. In ieder geval iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en jullie tijd. Dit is weer een moment om niet zo snel weer te vergeten🤣🤣

• 6 months later...
Posted (edited)

Hellvape Arez besteld bij fasttech, kreeg net een brief binnen dat het in beslag genomen is en vernietigd gaat worden.. volgens de inbreuken omdat er geen waarschuwing op de verpakking stond.. de mods zonder waarschuwingen waren de laatste die beschikbaar waren, nu zijn ze zelf verwijderd van de site zucht.. nuja als belg mogen wij zowiezo niks bestellen via internet.

Moest de zwarte eens beschikbaar zijn in europa zou ik ze niet moeten bestellen in china ffs.

Edited by Moloch
Posted (edited)
2 hours ago, Cyber_Huub said:

Eerste verzend alleen naar cyprus, 2e alleen naar duitsland. Heb een gunmetal besteld in griekenland voor 63eur incl. dus zou normaal geen douane aan te pas komen.

1 hour ago, Joe said:

Krijg alleen cyprus als optie bij afrekenen, indien het toch 15eur is is 80eur wel te veel voor die mod 😛

Edited by Moloch
  • 2 years later...
Posted (edited)

Is er iemand op dit forum wel eens geconfronteerd met inbeslagname en/of bestuurlijke boete als koper, met betrekking tot een bestelling bij LPV in Frankrijk ? Ik lees in de Tabakswet en aanverwant regelingen uitsluitend over het verbod op grensoverschrijdend verkopen van tabak en aanverwante artikelen. 

Edited by Ruud68
Posted

Geen boete maar wat ik wel eens heb gehad is dat het pakje van LPV al geopend was. Alles zat er gewoon in maar iemand heeft er duidelijk in zit neuzen.

Geen idee of dit de douane was of de bezorger. Of dat het wellicht toch ergens achter was blijven hangen. Maar ik vond het wel opmerkelijk.

Niets gehoord van een boete of iets dergelijks. 

Posted

Ik wil geen slapende honden wakker allereerst.
Pakketten van LPV komen probleemloos aan, en een inbeslagname is een te dragen risico, maar bestuurlijke boetes kunnen behoorlijk oplopen, vandaar mijn vraag. 
Als dit topic ongepast of schadelijk is voor dit forum zal ik het verwijderen of mag het door de beheerder verwijderd worden. 

• Like 1
Posted
17 minutes ago, Ruud68 said:

Als dit topic ongepast of schadelijk is voor dit forum zal ik het verwijderen of mag het door de beheerder verwijderd worden

Goeiemiddag Ruud,

Topic is niet schadelijk voor dit forum, ook niet ongepast, voor de slapende honden heb ik jouw topic samengevoegd met het reeds 11 jaar oude topic waarin je zojuist hebt gereageerd. 

• Like 1
  • Thanks 1