Jump to content

Fotoreview: The Dream BT804

KritischeMassa

Recommended Posts

De "The Dream BT 804" is een kayfun cloon met een, voor de VTR, ideale diameter van 19,2 mm. De kloon is in Nederland niet of slecht verkrijgbaar maar bij e-smokeireland momenteel zeer voordelig (12 euro). Het betreft dan wel de non-extended versie.

Ik had echter het geluk dat ik er 1 heb gekregen van forumlid Christa. Echt gaaf  :bliss

Vandaag kwam hij binnen en ik heb hem meteen in gebruik genomen, maar wel na het kijken van een

want toen ik hem voor het eerst openmaakte vroeg ik mij serieus af hoe ik deze nu moest gaan opbouwen.

Op de eerste foto is de BT804 volledig gedemonteerd:

QwVDSKe.jpg

De base heeft geen schroefjes maar twee minuscule pinnetjes

[img width=357 height=400]http://i.imgur.com/5r7XKIy.png

De base zelf kan verder gedemonteerd worden en bestaat uit twee delen met een veertje, op de volgende foto zie je ook de twee minuscule pinnetjes

[img width=400 height=387]http://i.imgur.com/gHKhtoe.jpg

Je moet de legs van de coil in de gaatjes te steken en dan met de pinnetjes het zaakje klemmen, en dat is best een gedoe. Zeker omdat het een klein deck is en je de coil eigenlijk wat geforceerd moet draaien nadat hij vast zit om hem zo uit te lijnen... nou goed... gelukkig ken ik het hele oude testament uit mijn hoofd dus deze kwam ook in de juiste volgorde voorbij tijdens het bouwen...

[img width=400 height=214]http://i.imgur.com/9hGF3At.jpg

De coil verdient geen schoonheidsprijs, maar het is de eerste build op deze RBA dus ... tja...

Hier de BT804 in korte versie op de VTR

[img width=189 height=400]http://i.imgur.com/Y9YrreD.jpg

En hier de BT804 in extended versie op de VTR

[img width=171 height=400]http://i.imgur.com/dqN0502.jpg

Ik zit nu tevreden te dampen met deze Kayfun kloon. Eindelijk een fatsoenlijke RBA op mijn VTR, en dat zonder zagen en hakken :ja

De BT804 heeft een volle smaakproductie maar haalt zwaarder dan de Kayfun van SvoëMesto. Voor een VTR is het een perfecte RBA, maar je moet niet vies zijn van priegel dingeskies....

Deze RBA haalt vanwege zijn prijs kwaliteit verhouding een zeer ruime 8 uit 10 op de schaal van KritischeMassa

Christa, dank je wel :ja

Guest Wide-O

Hoe strak zit de coil eens je hem er in gepriegelt hebt?

Reden voor de vraag: een goeie microcoil gaat best lang mee, en als hij strak genoeg zit kun je simpelweg de watten vervangen elke paar dagen.    Maar dat wordt dus moeilijker als de coil gemakkelijk los komt ivm die "pootjes"

Ik heb een VTR voor "buiten", maar ik gebruik hem te weinig omdat ik de iClear een beetje méh vind.  Niet slecht of zo, maar vergeleken met de rest van het arsenaal nodigt het gewoon niet uit.

Als deze goed smaakt dan lijkt het me echt een optie - zeker voor die prijsklasse.

Hoe strak zit de coil eens je hem er in gepriegelt hebt?

Reden voor de vraag: een goeie microcoil gaat best lang mee, en als hij strak genoeg zit kun je simpelweg de watten vervangen elke paar dagen.    Maar dat wordt dus moeilijker als de coil gemakkelijk los komt ivm die "pootjes"

Ik heb een VTR voor "buiten", maar ik gebruik hem te weinig omdat ik de iClear een beetje méh vind.  Niet slecht of zo, maar vergeleken met de rest van het arsenaal nodigt het gewoon niet uit.

Als deze goed smaakt dan lijkt het me echt een optie - zeker voor die prijsklasse.

Hij zit goed vast, tenminste... ik kon aardig vrotten om hem te draaien om hem te "richten" en ook het wicken was geen probleem...

Ik kan hem voor VTR bezitters echt aanraden, maar neem wel de extended version, want anders zit je wel heel snel zonder liquid. En inderdaad voor die prijs is het echt een poging waard.... ik bedoel het is geen TaiFun of Erlkönigin....

Ik zeg doen... en als je het doet, geef mij een PB want misschien neem ik er ook nog 1 bij, je weet maar nooit (ik bedoel qua onderdelen, een aerotank is zo vervangen, deze wat minder snel....)

hoeveel liquid past er in de short dan?

Volgens de interweb 1 ml

:mmm da's dan idd wel weinig voor 'on the go'.....

'k vind hem in de short versie mooier op de vtr staan, maar het is gelukkig niet zo'n lantaarnpaal als het hulpstuk van de vtr zelf in de lange versie... :mmm

:denk

hoeveel liquid past er in de short dan?

Volgens de interweb 1 ml

:mmm da's dan idd wel weinig voor 'on the go'.....

'k vind hem in de short versie mooier op de vtr staan, maar het is gelukkig niet zo'n lantaarnpaal als het hulpstuk van de vtr zelf in de lange versie... :mmm

:denk

Ik zeg, koop sowieso de extended, het scheelt iets van 4 euro (je nee niet met die aanbieding van 12 euro) ... je kan hem namelijk makkelijker van extended naar non-extended ombouwen dan vice versa (dan moet je dingen kopen en bestellen en wachten)

Guest Wide-O

Ik zeg doen... en als je het doet, geef mij een PB want misschien neem ik er ook nog 1 bij

Doe ik.  Ik wacht nog even omdat ik net een verschrikkelijke koopbui (van hoestbui naar koopbui?) achter de rug heb.  Volgende maand wellicht, en dat kijk ik of jij er ook nog eentje bij wil.

(GB met een Belg, lekker spannend.  :lol )

Ik zeg doen... en als je het doet, geef mij een PB want misschien neem ik er ook nog 1 bij

Doe ik.  Ik wacht nog even omdat ik net een verschrikkelijke koopbui (van hoestbui naar koopbui?) achter de rug heb.  Volgende maand wellicht, en dat kijk ik of jij er ook nog eentje bij wil.

(GB met een Belg, lekker spannend.  :lol )

Racist ;-) (ja ik ben een Belg!)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Komt ie:

Ik heb dus sinds van 't weekend de 'dream' op de VTR in plaats van de Iclear30.KM heeft er een mooi coiltje in gezet van 1,8 ohm. Het watje en de liquid heb ik even vervangen ('k damp geen anijsachtigen  :smell    :grins  ).Maar tot zover: top!!Het schroefdraad draait aan alle kanten 'als een t..t'! Soepeler dan elk ander onderdeel wat ik heb t.a.v. e-sigs.Het bijvullen is even puzzelen en na de tijd even een restje liquid wegvegen.Géén lekkage bij mij (de watten net even in het 'spoor').Oftewel:KM: hier komt ie:  :knuf :knuf :knuf

een heerlijke combinatie om mee te nemen!

Komt ie:

Ik heb dus sinds van 't weekend de 'dream' op de VTR in plaats van de Iclear30.KM heeft er een mooi coiltje in gezet van 1,8 ohm. Het watje en de liquid heb ik even vervangen ('k damp geen anijsachtigen  :smell    :grins  ).Maar tot zover: top!!Het schroefdraad draait aan alle kanten 'als een t..t'! Soepeler dan elk ander onderdeel wat ik heb t.a.v. e-sigs.Het bijvullen is even puzzelen en na de tijd even een restje liquid wegvegen.Géén lekkage bij mij (de watten net even in het 'spoor').Oftewel:KM: hier komt ie:  :knuf :knuf :knuf

een heerlijke combinatie om mee te nemen!

Wat gaaf :)

Ik ben zelfs sinds een paar dagen VTR-loos  :shock

• 1 month later...