Jump to content

Limbeckx dampt Erl Königin


Limbeckx

Recommended Posts

Hallo luitjes,

De Erl Königin in de review na ongeveer 2 weken dampen. De video zeg het eigenlijk allemaal. Toen ik Erl Königin in mijn bezit kreeg was ik eigenlijk nogal sceptisch. Vooral het uiterlijk stond mij tegen. Na twee weken met Erl Königin te hebben gespeeld ben ik eigenlijk totaal van mening veranderd. Het uiterlijk is nog steeds hetzelfde maar de damp prestatie en de schoonheid en afwerking van het materiaal maakt voor mij alles goed. Naja meer moet ik maar niet zeggen denk ik.

Hieronder mijn review:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TpBpmtzUbJ0

Feedback is meer dan welkom :)

Link to comment
Share on other sites

Zo ver wij hebben meegekregen is het materiaal geanodiseerd aluminium, vandaar het opvallende lichte gewicht waar iedereen het over heeft.

Ook zijn er van Old Sam speciale driptips vor de Erlkönigin verkrijgbaar met schroefdraad aansluiting.

IMG_8984.jpg

[img width=400 height=400]http://i239.photobucket.com/albums/ff140/Bloempod/IMG_8988.jpg

[img width=400 height=400]http://i239.photobucket.com/albums/ff140/Bloempod/IMG_8990.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Snuffeltje

Mooie review en weer een handige 'coil-making' video voor me!

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Rustavi

Hıj lijkt met de originele driptip wel een beetje op mn Vivi Nova. [emoji1]

Verzonden vanuit de trein met behulp van Tapatalk.

Link to comment
Share on other sites

Hıj lijkt met de originele driptip wel een beetje op mn Vivi Nova. [emoji1]

Verzonden vanuit de trein met behulp van Tapatalk.

Lol! Daar ga ik maar even niet op reageren [emoji5]ï¸

Limbeckx op zijn mobiel. A recipe for disaster :D

Link to comment
Share on other sites

Ik kan er niet meer zo goed tegen wanneer een kwart van de reviewtijd wordt besteed aan het maken van een coil...

Hoi Karin,

Bedankt coor je feedback. Ik probeer het even te begrijpen. Vind je dat ik traag coil? Of heb je liever dat ik er delen uitknip of denk je dat het bouwen van de coil helemaal niet op film hoeft?

Limbeckx op zijn mobiel. A recipe for disaster :D

Link to comment
Share on other sites

Mooi review Limbeckx, normaal kijk ik bijna nooit NL reviews maar merk dat ik al een paar van jou gezien heb. Ik begrijp de commentaar van Karen, de coil gedeelte spoel ik meestal door maar ik zie niet hoe je dat eruit zou kunnen laten en alsnog een complete review afleveren.

Edit:

Waarom heb je het niet bij Reviews Geavanceerde Hardware geplaatst?

Link to comment
Share on other sites

Guest Poops_McGhee

Zo ver wij hebben meegekregen is het materiaal geanodiseerd aluminium, vandaar het opvallende lichte gewicht waar iedereen het over heeft.

Ook zijn er van Old Sam speciale driptips vor de Erlkönigin verkrijgbaar met schroefdraad aansluiting.

IMG_8984.jpg

[img width=400 height=400]http://i239.photobucket.com/albums/ff140/Bloempod/IMG_8988.jpg

[img width=400 height=400]http://i239.photobucket.com/albums/ff140/Bloempod/IMG_8990.jpg

Het materiaal van de Erlkönigin is V4A edelstaal 1.4401 (X5CrNiMo17-12-2) of iets in die richting  :grins. Wordt ook gebruikt om chirurgisch gereedschap van te maken en implantaten.

Wat betreft die Old Sam...... daar word ik helemaal blij van op m'n Erlkönigin. Een absolute musthave voor deze RTA.

Link to comment
Share on other sites

Ik kan er niet meer zo goed tegen wanneer een kwart van de reviewtijd wordt besteed aan het maken van een coil...

Bedankt coor je feedback. Ik probeer het even te begrijpen. Vind je dat ik traag coil? Of heb je liever dat ik er delen uitknip of denk je dat het bouwen van de coil helemaal niet op film hoeft?

Dat  laatste, want coils bouwen is alleen al de afgelopen maand zo ongeveer dertigduizend keer gedaan op YouTube.

Begin gewoon met een coil die al op het deck zit. Hoe de wick erin moet, is het interessante deel.

Link to comment
Share on other sites

Ik kan er niet meer zo goed tegen wanneer een kwart van de reviewtijd wordt besteed aan het maken van een coil...

Bedankt coor je feedback. Ik probeer het even te begrijpen. Vind je dat ik traag coil? Of heb je liever dat ik er delen uitknip of denk je dat het bouwen van de coil helemaal niet op film hoeft?

Dat  laatste, want coils bouwen is alleen al de afgelopen maand zo ongeveer dertigduizend keer gedaan op YouTube.

Begin gewoon met een coil die al op het deck zit. Hoe de wick erin moet, is het interessante deel.

Duidelijk. Ik zal in t vervolg dat wat minder gaan doen. Misschien doe ik dan nog wel een aparte coil video.

Limbeckx op zijn mobiel. A recipe for disaster :D

Link to comment
Share on other sites

Mooi review Limbeckx, normaal kijk ik bijna nooit NL reviews maar merk dat ik al een paar van jou gezien heb. Ik begrijp de commentaar van Karen, de coil gedeelte spoel ik meestal door maar ik zie niet hoe je dat eruit zou kunnen laten en alsnog een complete review afleveren.

Edit:

Waarom heb je het niet bij Reviews Geavanceerde Hardware geplaatst?

Ik weet niet zo goed wat de voorwaarden zijn. Je mag volgens mij FBT geen twee topics openen. Ik zal een pben :)

En bedankt voor de feedback!

Limbeckx op zijn mobiel. A recipe for disaster :D

Link to comment
Share on other sites

Het coil gedeelte mag er van mij in blijven. als je het saai vind kan je het gewoon verder spoelen. Zo heb ik leren coilen. Misschien voor het volgende filmpje een goede tang gebruiken ipv de schaar. Voor de rest zeer goed gedaan.

Link to comment
Share on other sites

Mooi review Limbeckx, normaal kijk ik bijna nooit NL reviews maar merk dat ik al een paar van jou gezien heb. Ik begrijp de commentaar van Karen, de coil gedeelte spoel ik meestal door maar ik zie niet hoe je dat eruit zou kunnen laten en alsnog een complete review afleveren.

Edit:

Waarom heb je het niet bij Reviews Geavanceerde Hardware geplaatst?

Ik weet niet zo goed wat de voorwaarden zijn. Je mag volgens mij FBT geen twee topics openen. Ik zal een pben :)

En bedankt voor de feedback!

Limbeckx op zijn mobiel. A recipe for disaster :D

Ik zal hem verplaatsen naar Reviews Geavanceerde Hardware, is daar beter op zijn plaats.

Link to comment
Share on other sites

Het coil gedeelte mag er van mij in blijven. als je het saai vind kan je het gewoon verder spoelen. Zo heb ik leren coilen. Misschien voor het volgende filmpje een goede tang gebruiken ipv de schaar. Voor de rest zeer goed gedaan.

Ik heb een scherpe schaar op nagelknipper nodig...

Limbeckx op zijn mobiel. A recipe for disaster :D

Link to comment
Share on other sites

Ik zit er aan te denken om de Erlkoningin ook te kopen omdat ik het vulsysteem van de Kayfun zat begin te worden maar ik vraag me af hoe de Erlkoningin presteert ten opzichte van de Kayfun op het gebied van smaak en damp? En het vulsysteem, hoe goed sluit de bovenste ring de gaatjes er onder af?

Link to comment
Share on other sites

Ik zit er aan te denken om de Erlkoningin ook te kopen omdat ik het vulsysteem van de Kayfun zat begin te worden maar ik vraag me af hoe de Erlkoningin presteert ten opzichte van de Kayfun op het gebied van smaak en damp? En het vulsysteem, hoe goed sluit de bovenste ring de gaatjes er onder af?

Ik vind de damp op een Erl iets warmer dan om een KFL als je ongeveer zelfde hoeveelheid wick gebruikt met zelfde mm en ohm coil. Althans, dat is mijn ervaring.

Over het vulsysteem. De driptip drukt beide onderdelen strak tegen elkaar aan als je driptip aandraait. Ik kan de Erl zonder problemen op de kop houden.

Misschien kunnen andere nog aanvullen, wat vinden andere bezitters van de damp die van een Erl afkomt, als je die vergelijkt met een KFL?

Limbeckx op zijn mobiel. A recipe for disaster :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Smudges

Hoi wat een mooie review. En erg duidelijk. Mocht ik hem ooit kopen (mijn budget laat dat helaas op de korte termijn niet toe) haal ik deze review erbij en ga ik hem stap voor stap volgen.

Dank je wel

Groetjes S

Blije damper

Link to comment
Share on other sites

Guest Poops_McGhee

Ik zit er aan te denken om de Erlkoningin ook te kopen omdat ik het vulsysteem van de Kayfun zat begin te worden maar ik vraag me af hoe de Erlkoningin presteert ten opzichte van de Kayfun op het gebied van smaak en damp? En het vulsysteem, hoe goed sluit de bovenste ring de gaatjes er onder af?

Ik vind de damp op een Erl iets warmer dan om een KFL als je ongeveer zelfde hoeveelheid wick gebruikt met zelfde mm en ohm coil. Althans, dat is mijn ervaring.

Over het vulsysteem. De driptip drukt beide onderdelen strak tegen elkaar aan als je driptip aandraait. Ik kan de Erl zonder problemen op de kop houden.

Misschien kunnen andere nog aanvullen, wat vinden andere bezitters van de damp die van een Erl afkomt, als je die vergelijkt met een KFL?

Limbeckx op zijn mobiel. A recipe for disaster :D

Qua vape temperatuur merk ik eigenlijk geen verschil met een Kayfun. Ik heb 1,5Ohm coils in mijn RTA's, maar ik merk echt niet dat ie warmer is dan de rest. Ten opzichte van een Kayfun produceert ze misschien ietsjes minder vape, maar wel een stuk meer smaak. Dat komt door de kleine en lage verdampkamer.

De vulgaatjes zitten prima afgedicht door de O-ringen om de vulgaatjes heen. De topring drukt de boel ver genoeg aan om alles lekvrij te houden.

48f92fd6-ab7c-44f9-86b0-263e3e519e2f_zpscb3315e8.jpg

Er zit wel een nadeel verbonden aan de Erlkönigin. Tenminste, voor mij wel. Ik heb namelijk geen behoefte meer aan een andere RTA en bemerk dat ik de afgelopen week een stuk minder in webshops aan het browsen ben om te bekijken waar mijn vape budget aan opgemaakt kan worden.....

Link to comment
Share on other sites

Ik kan er niet meer zo goed tegen wanneer een kwart van de reviewtijd wordt besteed aan het maken van een coil... Dat de wick anders is dan normaal, dat is interssant, de coil niet.

Ik begrijp wel dat het voor de gevorderde een beetje saai is, maar als beginner ben ik er wel heel erg blij mee.

Het is een mooie review en heb er veel van geleerd, dank je wel.  :bloem

Link to comment
Share on other sites

We hebben dus coil fans en mensen die het liever niet zien. Ik denk dat ik het ga proberen af te wisselen. Eens in de zoveel tijd zal ook de coils draaien en vaker niet... Dat lijkt me een mooie tussenweg? Wat jullie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...