Guest Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Ik heb van Yvla de Atomic RDA van MCV Philippines mogen overnemen (waarvoor heel veel dank). Een aantal mensen hebben mij gevraagd of ik er een review over wilde maken. Aangezien ik graag op deze manier mijn steentje kan bijdragen aan de dampgemeenschap in Nederland ben ik vandaag maar eens aan de slag gegaan. Voordat de daadwerkelijke review begint, kon ik het niet laten om mijn projectje "Creabea" aan jullie te tonen [youtube]http://youtu.be/9VQMQpAovYk Een originele Atomic is o.a. te koop bij www.intaste.de of bij www.shmovapes.co.uk De EHPRO Atomic is te koop bij www.evapor.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
peeetor Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Leuke review,maar wat aan de lange kant. Geeft wel een goed beeld hoe het ding is opgebouwd en wat je er allemaal mee kunt. Sommige stukjes heb ik doorgespoeld omdat ik het wat langdradig vond worden. Toch en goede review.. bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Ik schrok ook wel een beetje van de lengte. Ik had inderdaad een aantal dingen kunnen weglaten. Bedankt voor je reactie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yvla Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Goede review en super dat je er zo blij mee bent! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ich Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Idd zeer mooie combo Mvg, Ich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Duidelijke review Julian. Ik verwacht de mijne (Ehpro) elk moment binnen van Greyhaze, dus leuk om hem alvast aan het werk te zien. 1 mm smaller dan de Igo-L. Dat kan nog lachen worden als ik hem ga coilen. Ik wacht wel tot vrouw en dochter niet thuis zijn (is beter voor hun vocabulair ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zimphire Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Leuke review! Vond de lengte nog wel meevallen, als je kijkt naar pbusardo zijn filmpjes af en toe ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Foeie revieuw. Het zou iets bondiger kunnen, maar ik ben allang blij dat je niet een coiltje gaat draaien en laat zien hoe je die vastzet :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HaRon Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Mooi gedaan Julian, en liever iets te lang en uitgebreid dan te kort. De kijker kan als t wat langer duurt tenslotte even vooruitspoelen. Bij een te korte review houdt t voor de kijker al snel op. Leuk dat er nu een paar mensen hier op deze wijze reviewen, wordt zeer gewaardeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Duidelijke review Julian. Ik verwacht de mijne (Ehpro) elk moment binnen van Greyhaze, dus leuk om hem alvast aan het werk te zien. 1 mm smaller dan de Igo-L. Dat kan nog lachen worden als ik hem ga coilen. Ik wacht wel tot vrouw en dochter niet thuis zijn (is beter voor hun vocabulair ) Ik ben beniewd naar je bevindingen. Plaats je ze ook hier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Vandaag kwam bij mij de Atomic van Ehpro binnen (samen met de Orieco Storm). Ik heb de echte nog niet live gezien, maar hij ziet er inderdaad exact gelijk uit als op het filmpje en de foto's, maar dan zonder merk erop. Hij kwam, zonder drip tip, in een handig doosje met een stukje ecowool, wat kanthal en wat extra o-ringen. Na alle onderdelen in de uc gebadderd te hebben, kon ik eventjes niet verder. Zojuist heb ik hem dan toch opgebouwd. 2 x 8 wikkelingen van 0,25 kanthal kwamen netjes uit op 0,94 ohm. ( Bij dikker kanthal is het handig om de gaatjes in de posts toch ietsje uit te boren). Wat bamboe erdoor en even trimmen. Het was even lastig om de bamboe op het kleine dekje juist te positioneren. Een tandartshaakje bood uitkomst (met dank aan de mondhygiëniste). Daarna even primen, middelste luchtgaatjes opengezet, nadruppelen, tip erin en dampen maar. Ik heb nog geen high end mod, maar op de mech (caravela van ft) met een konion erin ging ie ook als een gek. Wat een damp en vooral smaak! Ik proefde die Pchela's poison gewoon in het kwadraat. Ik zit nu nog een beetje te tollen, want ik had alleen 12 mg sapjes voorhanden en kon even niet op tijd stoppen Wat een leuk, klein en handig ding is dit. Ik had wel even het ' sick as titts-gevoel '. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Leuk om te horen Foggy. Veel plezier ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 En m'n Atomic is binnen Snel verzonden deze Atomiseur ATOMIC RDA door Wonderfulvap. Snel in de UC gedaan, gedroogd en opgetuigd. In een woord, gewoonweg HEERLIJK. Qua smaak kan daar, tot nu toe, geen dripper tegenop. De beloofde vergelijking met de kloon: Op het logo na, kan ik bijna geen verschillen ontdekken met de Ehpro kloon. Al zijn ze er wel: - De posts zijn ietsje stabieler en staan op gelijke afstand van elkaar. Bij de Ehpro kloon zat daar een miniem verschil in, waardoor aan een kant de schroefkopjes van de plus en de min elkaar bijna raakten. Dit maakte qua dampen nu nog weinig uit, maar wellicht na veelvuldig gebruik wel. En ik ben van plan dit ding veeeeelvuldig te gebruiken. - Het schroefdraad aan de bovenzijde van de verdampingskamer (het deel waar je de topcap op schroeft) loopt bij de kloon door, terwijl je bij het origineel eerst een kaal randje hebt en dan schroefdraad. Het schroefdraad is daar ook iets fijner en bij de kloon dus iets grover. - De groeven aan de buitenzijde van de Atomic staan ietsje verder uit elkaar. Voor mij was hoofdzakelijk het eerste punt van belang. Ik heb ik bij beiden dezelfde set-up gebruikt en qua damp- en smaakontwikkeling, maakt het verder geen enkel verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Route Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 Dankzij e-wolk die voor mij stad en land is afgeweest om een originele atomic ergens vandaan te halen, heb ik er nu eindelijk ook 1. En man oh man wat ben ik daar vreselijk blij mee !! Wat een ontzettend lekker drippertje. Hij gaat echt als een malle op de variant, mega wolken en toch zeer goed behoud van smaak. Van ka hing heb ik begrepen dat dit de allerlaatste was en ze dus helaas niet in zijn shop komen, maar dat een shop eigenaar speciaal voor mij opzoek gaat verdient toch wel een dikke pluim ! Nogmaals bedankt ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 Fijn is die he? Het is bij mij nog steeds de meest gebruikte dripper. Hij is zelfs zoveel gebruikt, dat de o-ring nu toch wel redelijk is afgesleten en de topcap een beetje wiebelt. Als iemand weet waar ik deze o-ringen kan bestellen, dan ben ik je eeuwig dankbaar. Edit: dan zijn nu volgens mij de Atomics toch echt op. Ik kan ze ook nergens meer vinden. Maar wees niet getreurd... MCV komt met een nieuwe Atomic uit, ik zit met smart te wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 Dankzij e-wolk die voor mij stad en land is afgeweest om een originele atomic ergens vandaan te halen, heb ik er nu eindelijk ook 1. En man oh man wat ben ik daar vreselijk blij mee !! Wat een ontzettend lekker drippertje. Hij gaat echt als een malle op de variant, mega wolken en toch zeer goed behoud van smaak. Van ka hing heb ik begrepen dat dit de allerlaatste was en ze dus helaas niet in zijn shop komen, maar dat een shop eigenaar speciaal voor mij opzoek gaat verdient toch wel een dikke pluim ! Nogmaals bedankt ! Wat tof van E-Wolk! Ik ben eind afgelopen week ook flink aan het zoeken geweest en vond vrijdagavond bij een franse shop nog de laatste. Ik ken wel een klein beetje frans, maar te weinig om uit de tekst op hun site te komen. Gewoon een mailtje in het engels gestuurd en ik kreeg binnen het uur antwoord. (dat het niet erg was dat mijn frans niet goed was, en dat zijn engels ook niet zo ging , hij hielp me graag verder en gaf aan dat ik de laatste had) Toen het bestellen niet lukte, na een mail weer binnen het uur bericht terug ( ca 23 uur 's avonds!) Zaterdag gelijk een trackingnummer en vandaag binnen (met een kaartje met handgeschreven "Bonne Vape!! :-) ") Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Atomic zal zijn. (al begint de Mephisto ook zwaar te lonken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 Route en Foggy, echt zo gaaf dat jullie nog een originele Atomic hebben kunnen vinden. Veel plezier er mee, maar dat zal vast en zeker lukken. Hebben jullie nu er ook zo last van dat je een Panzer er bij wilt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 Route en Foggy, echt zo gaaf dat jullie nog een originele Atomic hebben kunnen vinden. Veel plezier er mee, maar dat zal vast en zeker lukken. Hebben jullie nu er ook zo last van dat je een Panzer er bij wilt? Kun jij gedachten lezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 Route en Foggy, echt zo gaaf dat jullie nog een originele Atomic hebben kunnen vinden. Veel plezier er mee, maar dat zal vast en zeker lukken. Hebben jullie nu er ook zo last van dat je een Panzer er bij wilt? Kun jij gedachten lezen? Haha erg he. Ik zoek eigenlijk de rvs of de Black Hawk versie. De Golden Army heb ik al in twee shops gezien, maar ik hou niet van goud. Ik had Ka-Hing al gevraagd of die de Panzer nog zou krijgen (hij heeft wel de Golden Army versie), maar helaas gaat dat niet gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Voor iedereen die zo hard op zoek was naar deze RDA, de Atomic is weer op voorraad bij Intaste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Grappig. Toen ik eervorige week op zoek was had ik enkele shops gemaild. Van Intaste kreeg ik als enige antwoord (en snel ook), dat ze geen enkel idee hadden of- en zo ja, wanneer hij ooit weer zou komen. Of gaat het om de nieuwe Edit: ik zag in het andere toppic al dat het om de 'oude' gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Jep, het is inderdaad de oude. Ik zou er best een bij willen hebben als reserve. Maar ja, ben ook beniewd naar de nieuwe. En de Quasar in rvs... Wie weet komt die ook nog wel een keer. Dan nog de Stillaire en de PlumeVeil en en en en..... Pffffff Ik vind eigenlijk dat ik genoeg heb, maar er is nog zoveel leuks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foggy Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Ik heb de ehpro kloon als reserve (gisteren even de gaatjes in de posts uitgeboord). Ik wil eigenlijk ook nog een Mephisto, maar ben te nieuwsgierig naar de nieuwe Atomic om die nu al te kopen. Daarnaast wil ik nog een goede regelbare kwaliteitsmod a la dna 30 of hoger. Toen ik eervorige week naar de Atomic zocht, had ik bij Midlands bijna op de bestelknop gedrukt voor de Pyra dna, maar toch niet gedaan. De rede was iets sterker dan de emotie. Ik heb ook het idee, dat er komende maanden nog heel wat moois op de markt gaat komen. Als je alleen al ziet hoe snel de dna-achtige mods zich ontwikkelen en verspreiden. En natuurlijk is het wachten op de nieuwe batch van de Squape. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Oh ja over mods gesproken. De WAE, speciaal voor de Erlkönigin, de Edna voor euh, iets wat nog moet gaan komen, maar ja, ik heb net een paar uur de Kato mod in huis. Maar goed, die heb ik gekregen dus dat telt niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts