Jump to content

Vision Flare Review

Guest Iasonas

Recommended Posts

Guest Iasonas

Ik heb deze damper gewonnen met een wedstrijd van www.rookesigaret.nl en er is mij gevraagd hier een review over te schrijven.

Ondanks dat het een gegeven paard is zal ik toch een eerlijke mening geven over dit product om toekomstige kopers een zo eerlijk mogelijk beeld te geven.

Toch nog een bedankje naar www.rookesigaret.nl voor de fantastische actie! :bedankt

Verpakking en inhoud:

In de verpakking zitten de volgende items:

- Flare zelf

- Extra liquid tube met zwarte sleeve

- Batterij 18350 connector

- 2x 1.8 ohm dual coil

Flare Specificaties:

De Flare is een variabele damper die je kan instellen van 3,3v tot 4,8v door middel van een draai ring aan de bovenkant wat tevens je vuur knop is.

Er kan 10ml liquid in en is geschikt voor zowel 18650 als 18350 batterijen. (18350 door middel van batterij connector)

Hij is gemaakt van 304 stainless steel en de maten zijn 175x45mm.

De mod is beveiligd tegen kortsluiting en tegen de batterij er verkeerd om in doen.

Flare ervaring:

In het dagelijks leven damp ik altijd met een mechanische mod en een Kfl+ met een coil van 0,7 ohm.

Hier moet ik bij melden dat afstappen van je favoriete vape altijd een beetje wennen is omdat je toch een tijdje bezig bent geweest om de perfecte setup te vinden en daar ook tevreden mee bent.

Met de Flare was dit voor mij zeker het geval.

Omdat ik gewend was aan een 'warme' damp ben ik gelijk maar begonnen met 4,8v en dit is een prima damp ervaring met voldoende damp productie.

Op mijn Kfl+ het ik het airflow schroefje er helemaal uit om zo veel mogelijk airflow te krijgen en in vergelijking heeft de Flare een redelijk dichte airflow.

Om de coil nat te houden moet je de Flare kantelen, er loopt dan liquid naar de coil en kan je dampen totdat je weer merkt dat er weer liquid bij moet.

Dit is niet mijn favoriete manier om te dampen en omdat ik hem op max voltage heb staan moet je na 3/4 hijsen weer kantelen om weer een lekkere vape te hebben.

Ik merkte ook dat er na veelvuldig dampen condensatie opbouwt die dan uit de driptip kan lopen tijdens het kantelen.

De Flare is voor mijn gevoel een zuinige damper en dat je 10ml mee kan nemen is natuurlijk helemaal top.

Wel zou het fijn zijn als ze voor de 2e liquid tube een dopje hadden geleverd zodat je onderweg nog eens van liquid zou kunnen wisselen.

Alle batterijen die ik in mijn bezit heb passen in de Flare (Flat/Button top) en met de 18350 connector zou je dat type batterij ook kunnen gebruiken.

De drip tip heeft een grotere aansluiting en je standaard 510 tips zullen niet passen.

Conclusie:

Voordelen:

-10ml liquid!

-Zuinig in gebruik

-Veelzijdig in batterijen

-Makkelijk instelbaar

-Stevig gebouwd

Nadelen

-Kantelen om liquid bij wick te krijgen

-Niet de mooiste mod (mijn mening)

-Voltage ring draait nog wel eens in zak

-Niet eigen drip tip kunnen gebruiken

-Vrij groot

Al met al is dit een prima damper.

Voor mijn gevoel kan ik wel zeggen dat ik een gevorderde damper ben met mechanische mods, sub ohmen en zelf coils bouwen.

Daarom denk ik ook dat deze damper niet voor mij bedoeld is maar meer voor de beginnende damper die wil beginnen met variabele mods en meer batterij/liquid duur wil. Deze mod voelde dan ook als een stap terug in mijn damp carriere maar is uiterst geschikt voor een damper die, zoals ik al zei, wil beginnen met variabele voltages, meer liquid mee wilt kunnen nemen en een langere batterij duur wilt.

Aan het kantelen begon ik mij na een tijdje te storen maar ik ben dan ook een flinke chain vaper die lekker doordampt en daar is dit niet voor weggelegd.

Al met al krijgt de Flare van mij het cijfer 7,5/10

Ik wil niet ondankbaar klinken richting www.rookesigaret.nl maar ik vond het nodig om eerlijk te zijn wat deze mod inhoudt om zo dampers een eerlijk beeld te geven zodat de juiste doelgroep deze mod kan aanschaffen.

Nogmaals dank voor de winactie!

Is toch niet ondankbaar?

Je hebt vanuit jouw visie je beoordeling over het gewonnen product gegeven. Ik denk dat anderen daar best nut van hebben.

Als je al volledig in de weer bent met mechs, subohmen en zelf coils bouwen, is dit apparaat een flinke stap terug inderdaad.

Toch heb je al voor- en nadelen netjes uitgelegd.

Ik kan me voorstellen dat je je op een gegeven moment gaat irriteren aan het kantelen van het apparaat.

Al met al een logische review, al vind ik je eindcijfer wat aan de lage kant.