Limbeckx Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Bongiorno dampers! Weer een review van mijn hand. Ditmaal de Grand Vapor Prometheus. Ik heb de Prometheus gekregen voor review doeleinden gekregen van e-wolk.nl. Dit is de eerste Genesis style atomizer die ik geprobeerd heb. En dat valt zeker niet tegen. Smaak en damp is echt briljant. Het bouwen is naar mijn mening wel iets lastiger dan op een KFL of iets wat daar op lijkt. Maar een paar keer oefenen en advies van anderen (bedankt Karin!) helpt enorm. En als die goede build eenmaal in je tank zit, doet hij niet onder voor een dripper. Dus voor alle mensen die van de intensiteit en damp van een dripper houden: De Prometheus is zeker het overwegen waard! En dan hier mijn review: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IX_ruLLA7ug Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomtactix Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Benieuwd! Snap dat hele Genesis gebeuren niet zo goed, dus kommaar op met je review! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limbeckx Posted June 1, 2014 Author Share Posted June 1, 2014 Benieuwd! Snap dat hele Genesis gebeuren niet zo goed, dus kommaar op met je review! Dat had ik dus ook. En het feit dat het kan lekken blijft een nadeel imo. De Kraken van Karin heeft een vulschroef, dat is wel een uitkomst. De Grand Vapor Prometheus heeft dat niet en moet dus rechtop vervoerd worden zeker als de tank vol is. Maar qua smaak en damp is dat ding echt baas! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dino_V Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Alle Kraken's hebben die vulschroef, echter dient bij gennies het vulgat open te blijven voor optimaal wicken. Sommige gennies (waaronder de kraken) wicken zo goed dat het vulgat afgesloten kan worden maar dit kan dus niet bij iedere gennie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limbeckx Posted June 1, 2014 Author Share Posted June 1, 2014 Alle Kraken's hebben die vulschroef, echter dient bij gennies het vulgat open te blijven voor optimaal wicken. Sommige gennies (waaronder de kraken) wicken zo goed dat het vulgat afgesloten kan worden maar dit kan dus niet bij iedere gennie! Duidelijk verhaal Dino. Bedankt voor de toevoeging :) En goed om te weten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Ik kan het filmpje niet zien, en ben sowieso te ongeduldig voor filmpjes, maar heb je hem met mesh gebouwd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Alle Kraken's hebben die vulschroef, echter dient bij gennies het vulgat open te blijven voor optimaal wicken. Alle Kraken wellicht, maar niet alle Kraken kloons :) Ik heb overigens in al mijn gennies een vulschroefje, en ik gebruik die zonder enig wickprobleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limbeckx Posted June 1, 2014 Author Share Posted June 1, 2014 Ik kan het filmpje niet zien, en ben sowieso te ongeduldig voor filmpjes, maar heb je hem met mesh gebouwd? Aangepast, thx! Nee niet met mesh gebouwd. Ik heb nooit mesh gebruikt. De gedachte van metalen wick staat mij een beetje tegen. Zolang er een natuurlijk alternatief is, gebruik ik dat liever. Ik gok dat dit meer met gevoel te maken heeft dan met daadwerkelijke feiten, maargoed... Ik heb em opgebouwd met watten, gaat prima. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest duncs Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Ik heb gewoon een propje watten in het vulgat gepropt en lekt nu ook niet,en er kan evengoed wat lucht bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
PsyCorps Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 jammer, mesh is dus echt wel lekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dino_V Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 En SS rope is nog lekkerder, wickt echt het beste van alle wickmaterialen. Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limbeckx Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Misschien moet ik dat toch een keer gaan proberen dan. SS Rope is een stuk makkelijker als Mesh in gebruik, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real187 Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Misschien moet ik dat toch een keer gaan proberen dan. SS Rope is een stuk makkelijker als Mesh in gebruik, toch? In het kraken/genesis topic staat nog wel een build met howto Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Misschien moet ik dat toch een keer gaan proberen dan. SS Rope is een stuk makkelijker als Mesh in gebruik, toch? Yup, en je doet er bij de coil een 'sleeve' omheen van silica. Of van mesh, natuurlijk :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limbeckx Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Ik ga wat filmpjes kijken. Waar in Nederland koop je SS Rope? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Ik ga wat filmpjes kijken. Waar in Nederland koop je SS Rope? Dampertje. Maar of die het op voorraad heeft....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dino_V Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 Ik ga wat filmpjes kijken. Waar in Nederland koop je SS Rope? Ik heb het hier vandaan: http://www.vape-atomizer-mesh.com/products/Wire-Cable-Rope.html Alle soorten en maten, en belangrijk; zonder synthetische kore. In veel ropes zit een synthetisch draad als center. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Redchilly Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 In Nederland ook gewoon te koop hoor, diverse maten, soorten en diktes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest VaperFais Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Mooie review weer , maar nu wil ik toch echt een Kraken... Wil al heel lang een goeie genie, was nooit een fan maar hoopte overtuigd te worden. Bijdeze op wonderbaarlijke wijze door jou review (e-wolk heeft m ook dus dat komt goed) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wammus Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Of je haalt bij RC de Blackwood, want die heeft een grotere tank inhoud, een heel fijne airflow systeem en meer mogelijkheden qua soorten coils en wick. Ik ben zeer tevreden over de Blackwood en dat was ook mijn eerste Genesis RBA. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest VaperFais Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Of je haalt bij RC de Blackwood, want die heeft een grotere tank inhoud, een heel fijne airflow systeem en meer mogelijkheden qua soorten coils en wick. Ik ben zeer tevreden over de Blackwood en dat was ook mijn eerste Genesis RBA. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk Het oog wilt ook wat... Ik vind de blackwood niet mooi genoeg ondank zijn prestaties en anders wacht ik nog even tot RC wat mooiers (en waarschijnlijk beter) heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wammus Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Mooier misschien wel maar een betere of veelzijdiger Genny dat betwijfel ik. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limbeckx Posted July 17, 2014 Author Share Posted July 17, 2014 @VaperFais: Lukt dat je aan de Gennies begint. Ik was zelf ook een beetje huiverig. Achteraf was dat eigenlijk niet nodig @Wammus: Heb jij de Kraken? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ze elkaar heel erg ontlopen maar dat kunnen alleen de mensen zeggen die em beide hebben. Ik ken alleen Karin die beide heeft en die gaf aan dat beide hun plussen en minnen hebben. Toch Karin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wammus Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 IT-Vapes heeft ook beide en vind de Blackwood beter dan de Kraken. En ik geloof dat Poops dezelfde mening had. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 @Wammus: Heb jij de Kraken? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ze elkaar heel erg ontlopen maar dat kunnen alleen de mensen zeggen die em beide hebben. Ik ken alleen Karin die beide heeft en die gaf aan dat beide hun plussen en minnen hebben. Toch Karin? De Blackwood is flexibeler, maar ze ontlopen elkaar niet veel. Voor de Kraken zijn voor een prikkie allerlei losse onderdelen te koop (andere sleeve, losse glaasjes), ze hebben alletwee fantastische luchttoevoer, en zijn niet moeilijk op te bouwen, als je eenmaal gennies gewend bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts