KritischeMassa Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Ik weer Vandaag de Dani M Extreme met extentioncap uitgezet tegen de Dani L Exteme. Beide gekocht bij VapExperience. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, deze combinatie is echt de meest compacte en lichte 18650 combinatie van alle high end mods die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad. Even de meetresultaten op een rijtje en dan de foto's Gewicht Dani L Extreme: 147 gram Dani M Extreme: 135 gram Dani M Extreme met cap: 115 gram Lengte Dani L Extreme: 11 cm Dani M Extreme: 9,4 cm Dani M Extreme met cap: 9,8 cm prijs Dani L Extreme: 179 Euro Dani M Extreme: 179 Euro Dani M Extreme met cap: 179 Euro + 24,90 Euro Voor de duidelijkheid, ik heb deze Dani's zelf gekocht en word op geen manier gesponsord door VapExperience (er zat zelfs dit keer geen bamboe bij ) Goed, de foto's, want daar komen jullie voor: Grappig, het doosje is anders geworden van de Dani, er staat nu Dani op, wel zo handig, dan weet je wat je ook alweer nu weer besteld had. De endcap zit in een rond doosje. [img width=400 height=266]http://i.imgur.com/Ojh0gir.jpg De flits doet het hier wel, op de vorige foto vond de flits het licht genoeg, ik snap de camera niet, hij is ook eigenlijk van mijn vrouw... Goed, alles zit netjes in op maat gesneden schuim, niets op aan te merken, gewoon netjes allemaal. [img width=196 height=400]http://i.imgur.com/20wLEDd.jpg De Dani in 18500 en 18650 naast elkaar, alles standaard. [img width=174 height=400]http://i.imgur.com/72NnTMN.jpg De Dani 18500 met nieuwe extention cap en 18650 naast elkaar. Dat scheelt echt voldoende, ik vind het helemaal fantastisch. Let op, ze zijn gewisseld van plaats ten opzichte van de vorige foto, dat is om jullie scherp te houden. [img width=400 height=214]http://i.imgur.com/wxoK0hm.jpg De lasergravering van beide endcaps, het is jammer dat het niet merkbaar is op de foto, maar de gravering is anders van kleur bij de extentioncap, iets lichter en bruiniger... [img width=400 height=207]http://i.imgur.com/B9PB50M.jpg De andere kant, en hier ook meteen het geheim, de nieuwe endcap is hol. Ik vraag me af waarom dit niet standaard is bij de Dani's overigens, het scheelt zoveel in gewicht en lengte. Dat is ook mijn enige echte kritiek, de endcap zou standaard zo moeten zijn, juist omdat de Dani als sterke punt compactheid heeft. Het gewichtsverschil is echt merkbaar, evenals het lengteverschil. [img width=400 height=203]http://i.imgur.com/gQkrjuu.jpg Die flits stom ding [img width=400 height=106]http://i.imgur.com/hgdFHMu.jpg Beide in 18650 met een Kayfun of Russian... helemaal fantastisch toch? Eindoordeel Ja wat ik van de Dani vind is reeds bekend, er is geen betere mod verkrijgbaar, dit ding is zijn geld dubbel en dwars waard. Ik vind de Dani M met Extentioncap echt een verbetering omdat je hiermee extra keuze in batterijmaat krijgt. Al is dat niet eens het sterkste punt van die cap, nee dat is de gewichts,- en lengtereductie ten opzichte van de Dani L Extreme. Nadelen zijn er ook, ik ben van mening dat er iets van kleurverschil is tussen de endcap en de Dani zelf. Ook vind ik hem duur, ik bedoel, een hulsje met een veertje en schroefdraad maar wel 1/7e van de prijs van een Dani, dat is fors. Ik durf zelfs te menen dat deze endcap standaard zou moeten zijn, de originele is zwaarder en voelt robuuster, maar ik snap het nut niet helemaal daarvan... Raad ik deze set aan? Ja Jawohl Si Da Oui Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obnoxious67 Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Leuke review weer, mijn zoontje heet Dani dus ik zou m zo kopen...voor t doosje want de Dani zelf staat geen Dani op, ik zou natuurlijk Dani in mijn Nemesis kunnen laten graveren (net als in mijn Zippo) maar dat lijkt dan weer of ik graag een Dani wil maar m niet kan betalen, maar ik wil geen Dani, of ze moeten mech's gaan maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Leuke review weer, mijn zoontje heet Dani dus ik zou m zo kopen...voor t doosje want de Dani zelf staat geen Dani op, ik zou natuurlijk Dani in mijn Nemesis kunnen laten graveren (net als in mijn Zippo) maar dat lijkt dan weer of ik graag een Dani wil maar m niet kan betalen, maar ik wil geen Dani, of ze moeten mech's gaan maken. Als je hem aan je zoontje geeft mag je hem hebben, kom je hem ophalen of stuur ik hem op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Ik bedoel het doosje he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obnoxious67 Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Leuke review weer, mijn zoontje heet Dani dus ik zou m zo kopen...voor t doosje want de Dani zelf staat geen Dani op, ik zou natuurlijk Dani in mijn Nemesis kunnen laten graveren (net als in mijn Zippo) maar dat lijkt dan weer of ik graag een Dani wil maar m niet kan betalen, maar ik wil geen Dani, of ze moeten mech's gaan maken. Als je hem aan je zoontje geeft mag je hem hebben, kom je hem ophalen of stuur ik hem op? Vind t echt super, kom hem wel ophalen is leuker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL BusdriverTheo Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 dan neem ik voor een zacht prijsje die Dani wel over, zit geen doosje meer bij hè Link to comment Share on other sites More sharing options...
gekopsledge Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Leuke review! Ben ook benieuwd waarom er in 1e instatie niet voor een holle cap gekozen is. Bedankt voor de foto's & tekst niet vanaf mijn pc verstuurd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bootsman Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Leuke review, ik heb dezelfde ervaring. Ik heb een S en sinds zaterdag de extension cap erbij. Ze moeten het omdraaien, deze bottomcap er standaard bij en de originele als extraatje verkopen voor diegene die een batterij in een maat kleiner willen dampen. Ze zouden de S hier ook nog een behoorlijk stukje kleiner mee kunnen maken. Het vreemde aan de prijs is ook dat de standaard bottomcap 15 euro kost, en de extension cap 25, terwijl er toch behoorlijk veel meer metaal in de standaard bottomcap zit. Dat zal wel komen door het mooie doosje waar de extension in zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
ridolfo Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Dani M Extreme: 135 gram Dani M Extreme met cap: 115 gram Is dit ook om ons scherp te houden, of heerst er in huize KM een ander soort zwaartekracht (ja, het zou toch kunnen)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Dani M Extreme: 135 gram Dani M Extreme met cap: 115 gram Is dit ook om ons scherp te houden, of heerst er in huize KM een ander soort zwaartekracht (ja, het zou toch kunnen)? Nee, dit is werkelijk zo, de originele cap is veel zwaarder dan de extentioncap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ridolfo Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Dani M Extreme: 135 gram Dani M Extreme met cap: 115 gram Is dit ook om ons scherp te houden, of heerst er in huize KM een ander soort zwaartekracht (ja, het zou toch kunnen)? Nee, dit is werkelijk zo, de originele cap is veel zwaarder dan de extentioncap. Aha, ik merk nu dat ik zo onder de indruk was van de foto's dat ik een stukje tekst ertussen heb overgeslagen: de extensioncap is hol; dat verklaart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest duncs Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Hier nu ook de extension cap op de dani s .....echt merkbaar verschil in gewicht Ben idd ook van mening dat de extension cap er standaard bijgeleverd moet zitten.....nu wel een reden om nog een m versie aan te schaffen Link to comment Share on other sites More sharing options...
peeetor Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Met alle respect, maar ik vind het wat vreemd dat je hier zo lyrisch over bent. - De extension cap ziet er qua afwerking anders uit dan de originele endcap van de Dani - De extension cap kost een laffe 25 euries... My god... het is 'slechts' een stukje metalen ring met 2 uitgefreesde ringetjes Voor dat geld zou ik verwachten dat ze toch minimaal exact dezelfde afwerking zouden hebben. Ik vind de combi er nu niet zo mooi uitzien dan de originele setting. Just my 2 cents Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Met alle respect, maar ik vind het wat vreemd dat je hier zo lyrisch over bent. - De extension cap ziet er qua afwerking anders uit dan de originele endcap van de Dani - De extension cap kost een laffe 25 euries... My god... het is 'slechts' een stukje metalen ring met 2 uitgefreesde ringetjes Voor dat geld zou ik verwachten dat ze toch minimaal exact dezelfde afwerking zouden hebben. Ik vind de combi er nu niet zo mooi uitzien dan de originele setting. Just my 2 cents De kritiekpunten die je noemt noem ik ook, inclusief de afwerking. Waar ik lyrisch (!) over ben is het feit dat de toch al compacte Dani 18650 nu nog compacter is, en lichter. Dat vind ik een heel groot voordeel. Wat ik altijd een sterk punt van de Semovar en de The Eye vind (namelijk het kunnen wisselen van batterijmaat) heeft de Dani nu ook (deels, want het is nu kiezen tussen twee maten, niet drie zoals de Semovar en de The Eye). Het verschil in lengte tussen de Dani L en de Dani M met cap en het gewichtsvershcil, dat is waar ik lyrisch (!) over ben... Door deze cap wint de Dani punten die hij verloor in de pittfight (namelijk gewicht en wisselen tussen batterijen, en kom op, een tube van de Semovar is ook 16 euro, voor de The Eye geloof ik ook rond de 25 euro, dus dat is lood om oud ijzer) Overigens teken ik bezwaar aan tegen het woord lyrisch, ik hang niet kwijlend boven mijn toetsenbord... of wel, maar dat is standaard bij mij.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Op deze foto zie je duidelijk dat het verschil in materiaal bij beide endcaps aanwezig is, alleen de nieuwe endcap heeft twee inkepingen, dat kan je mooi vinden of niet, maar dat is niet relevant. Dus tja of deze set mooier is of niet is een lastige vraag... ik weet het niet... Ik vind het voordeel van een 12 mm korter en 32 gram (!) lichter echt iets heel erg moois op een toch al compacte Dani, dat is waarom ik enthousiast ben over de combinatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peeetor Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Aha. Ook de standaard endcap heeft een afwijkende afwerking. Dat kwam er op je eerste foto niet goed uit. Ik ken de Dani niet, dus moe(s)t het doen met de foto's Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Aha. Ook de standaard endcap heeft een afwijkende afwerking. Dat kwam er op je eerste foto niet goed uit. Ik ken de Dani niet, dus moe(s)t het doen met de foto's De foto in mijn laatste post is een uitsnede van de foto's in de startpost, om precies te zijn die van de Dani's naast elkaar met de Kayfun en The Russian... Had je al gemerkt dat als je op mijn foto's klikt je ze in volle resolutie ziet? Dat is in al mijn foto reviews zo.... Ik probeer zo scherp mogelijk dingen op de foto te zetten voor jullie omdat ik dat waardevol vind. Ik heb een hekel aan filmpjes... nooit scherp, dat gepiel met hand ervoor en dan die giegel weer in beeld... dit dat neem g*dver gewoon scherpe foto's man! denk ik dan... vooral die hysterische vent met die baard irriteert me van hier tot aan mars en weer terug "sick as tits" mijn hemel...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
peeetor Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 LOL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auroortje Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Lyrische hysterische vent. Gek. Maar wel leuk hahahah Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Leuke review weer . Zit stiekem weer met een glimlach hier. Ben er ook mee eens dat dit de standaard cap moet worden op iedere Dani. Scheelt weer een beetje buis. Ze hadden alleen die twee lijntjes weg mogen laten van me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maddy Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 KM! Met deze review heb je m'n laatste twijfel weggenomen... En ondertussen besteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted June 8, 2014 Author Share Posted June 8, 2014 KM! Met deze review heb je m'n laatste twijfel weggenomen... En ondertussen besteld. Hij is echt mijn favoriet inmiddels... echt een hele goede combinatie en zeer zeker zijn geld waard... Het fijne van de Extreme versie is dat je de autoshutdown op 1 minuut kan zetten, het aan signaal op 0 clicks (dus 1 minimaal 0,25 seconden) en de menu activatie op 5 clicks. Zo is hij altijd aan maar toch ook stiekem niet (Zo gauw je klikt vuurt hij) en het menu ook altijd bereikbaar is maar niet meteen... Dit is met grote afstand de beste VW mod die op dit moment verkrijgbaar is Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterp0st Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 1/7e van de prijs van een Dani, Bedankt KM,vind het echt niet in verhouding staan,helaas voor mij geen extentioncap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted June 8, 2014 Author Share Posted June 8, 2014 1/7e van de prijs van een Dani, Bedankt KM,vind het echt niet in verhouding staan,helaas voor mij geen extentioncap. Tja... een extension tube voor een Semovar doet ook 16 euro, voor de The Eye 25 euro geloof ik... buiten alle proporties, maar dat is met al dit soort spul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts