Jump to content

Video review LRider Mini Lambo 2.0 door VapeHero

Guest Hookoha

Recommended Posts

Guest Hookoha

Een kijkje naar de LRider Mini Lambo 2.0

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LVo76_7pLUU

Ik heb deze LRider Mini Lambo 2.0 gekregen van dampwinkel.nu hij kost daar momenteel €24.75 en hij is hier terug te vinden.

De LRider Mini Lambo 2.0 is een variable voltage apparaat die te reguleren is tussen maar liefst 3.0 en 6.0 volt en is voorzien van een 1300 mAh accu. Ik vind het gezien de prijs wel echt een leuk apparaatje, zeker voor de mensen die net een heel klein beetje meer willen dan een standaard ego batterijtje.

Er waren wel een aantal zaken waarvoor ik contact heb opgenomen met de LRider fabriek zelf, zo kon ik bijvoorbeeld onmogelijk terug vinden wat de minimum en maximum weerstanden waren waarop dit apparaat werkt. Ik heb daarop als antwoord gekregen minimaal rond de 1 ohm en maximaal rond de 5(?)ohm weerstand - ik heb er zelf een 0.9 ohm coil op getest en dit werkte, lager ging hij echter niet.

Overigens merkte ik dat er soms een kleine afwijking plaatsvindt op het meten van de weerstanden ( zo op het oog ongeveer 0.1 ohm ) - de LRider kan weerstanden meten tussen de 0 en 10 ohm.

Wat ik wel merkte en toch even gezegd wil hebben is dat ik het apparaat wel op 6.0 volt kan instellen, zodra ik deze meet zonder load deze inderdaad netjes 5.97volt afgeeft - maar zodra ik hier load op zet ik een behoorlijke spanningsval ervaar. Ook dit heb ik voorgelegd bij de fabrikant en die gaf aan dat het meeste uit dit apparaat te halen is bij een coil van 2.5 ohm - zeker iets om mee te nemen als je over dit product nadenkt. Overigens ter verduidelijking deze spanningsval is er op 4 volt niet en op 5 volt stukken minder - het doet zich voornamelijk voor op 6.0 volt.

Misschien wel een beetje erg veel informatie voor iemand die opzoek is naar een eerste of tweede elektronische sigaret - dus mocht je vragen hebben, stel ze gerust en dan zal ik m'n best doen om antwoord te geven.

Guest FurbZ

Wat ik wel merkte en toch even gezegd wil hebben is dat ik het apparaat wel op 6.0 volt kan instellen, zodra ik deze meet zonder load deze inderdaad netjes 5.97volt afgeeft - maar zodra ik hier load op zet ik een behoorlijke spanningsval ervaar. Ook dit heb ik voorgelegd bij de fabrikant en die gaf aan dat het meeste uit dit apparaat te halen is bij een coil van 2.5 ohm - zeker iets om mee te nemen als je over dit product nadenkt. Overigens ter verduidelijking deze spanningsval is er op 4 volt niet en op 5 volt stukken minder - het doet zich voornamelijk voor op 6.0 volt.

Heeft dit niet gewoon met de Amp limit van dit apparaatje te maken?

Volgens mij is de Amp limit namelijk 3A en ik weet niet hoeveel Ohm je coil op dat moment was maar met 1,8 Ohm op 6V kom je al over die 3A heen (3,33 om precies te zijn) en zal die dus waarschijnlijk max 5,4 Volt geven om op of onder de 3A te blijven ;)

Tap'd!  There's no place like Ohm

Guest Hookoha

Heeft dit niet gewoon met de Amp limit van dit apparaatje te maken?

Volgens mij is de Amp limit namelijk 3A en ik weet niet hoeveel Ohm je coil op dat moment was maar met 1,8 Ohm op 6V kom je al over die 3A heen (3,33 om precies te zijn) en zal die dus waarschijnlijk max 5,4 Volt geven om op of onder de 3A te blijven ;)

Tap'd!  There's no place like Ohm

Yes - dat heeft inderdaad met het ampère limiet te maken van de batterij, om het verhaal technisch af te maken dan maar ( al denk ik dat dat wel zijn doel voorbij schiet xD ) Het ampère limiet ligt ergens rond de 2,1 amp (cijfers achter de komma nagelaten, denk in de realiteit zelfs op 2 amp..), als we bijvoorbeeld een standaard 2 ohm coil fabriekcoils nemen ( V = I x R ) dan kan de output dus nooit meer zijn dan 4,2v. Ongeacht hoe hoog je de voltages zet.

De reden dat LRider dus ook aangeeft om een hogere weerstand coil te nemen is dus ook daarom, door coils te nemen met een hogere weerstand is het uiteindelijk wel mogelijk om helemaal tot aan de 6volt te reguleren. Dus ( R = V / I ) zou een coil van 2.8 ohm ongeveer optimaal zijn om de volledige regulatie van het apparaat te kunnen gebruiken.

Nu weet ik natuurlijk niet of er mensen zijn die zulke hoge weerstand coils gebruiken, als ik fabrieks coiltjes gebruik zit ik meestal tussen de 1.5 of 2.0 ohm, wat helaas dus wel een beperking is dus van dit apparaat.

Mits mensen zich van deze beperking in ieder geval bewust zijn ( dat het scherm ook vrolijk 6v aangeeft :D ), blijft het een prima apparaat voor een beginner :-) Al denk ik wel dat dit iets te veel informatie is haha

Guest Hookoha

En hoe lang dacht je te kunnen dampen met deze waarden???? Een half uurtje en dan is ie gloeiend heet. Dus of dit iets is voor starters heb ik zo mijn twijfels........ :bloos

Met de 1300 mAh accu, een 2.0 ohm coil, rond de 4.5v hou ik het zeker een hele dag vol, maar dat is denk ik wel redelijk persoonlijk hoeveel en hoevaak je dampt. Denk dat het beter uitdrukbaar is in damp uren..maar heel eerlijk ik hou de uren die ik damp eigenlijk nooit bij op een dag, ik zal dat eens beginnen doen.

Leuk review. Bedankt VapeHero!

Naar mijn idee staat het product review hier wel verkeerd. De Lrider mini lambo 2.0 is niet meer dan een Vision spinner met ohm en restvoltage meter, niet echt geavanceerde hardware. :pan