Jump to content

Ingelogd blijven

Recommended Posts

Guest Diertje

Wat misschien het probleem kan zijn is dat de website van het forum het IP adres van de server waarmee je inlogt opslaat en niet zozeer van het apparaat alleen.. dus op het moment dat je met je telefoon via een andere server verbinding maakt moet je weer opnieuw inloggen en als je dan thuis komt moet je ook weer opnieuw inloggen omdat je dan weer van server wisselt..

(ik ben niet zo heel erg thuis in de materie hoor, maar dat vind ik de meest logische reden)

Guest Vesuvius

Of je neemt Tapatalk, een app voor op je phone. Zoals nu ook ben ik online via de phone.

Het heeft er niets mee te maken of je ook ergens anders nog inglogd bent of was. Ik ben oo mn phone altijd inglogd via tapatalk, maar als ik nu op mijn phone via de browser naar dampforum ga, ben en blijf ik ook ingelogd. Mijn PC in mijn werkkamer is altijd ingelogd en dat geldt ook voor de laptop en tablet in de kamer.

Als je gewoon op een normale browser gaat inloggen, staat er in de buurt van je inlogvenster nog een venstertje en daar kun je kiezen voor de optie om altihd ingelogd te blijven. Als je de cookies niet verwijderd, ben je een volgende keer als je je pc of wat dan ook opstart weer ingelogd. De keuze om altijd ingelogd te blijven moet je natuurlijk wel kiezen, eenmalig, bij alle apps of browser waarmee je je wilt inloggen op het forum.

Er is een mogelijkheid dat dit niet op je werk wil, maar dan is dat waarschijnlijk als beveiliging door IT van je werk in elkaar gefröbeld.

Groet

V

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Guest Vesuvius

En als het probleem alleen maar met aaifoons speelt dan misschien van dit vogeltjesmerk afstand doen?

En als het probleem alleen maar met aaifoons speelt dan misschien van dit vogeltjesmerk afstand doen?

Hier geen probleem met een iPhone! IOS 7.1.1

Laatste versies van Safari en Tapatalk

Guest Vesuvius

Met Tapatalk heeft men sowieso geen geen probleem. Ik heb de pro versie en dat is helemaal super. Al zit ik voor de PC of Laptop, wil ik fotos op het forum ztten, doe ik dat met mn mobieltje via Tapatalk. Dat gaat veel sneller en er zit een volledige fotonewerkingsoptie in als men denkt dat nodig te zijn.

Guest Vesuvius

Als je inlogt via Safari, kom je toch ook op de normale inlogpagina van dampforum uit? Dan moet ook gewoon je inlognaam invoeren en je password. Daar in de buurt vind je nog een klein keuze venstertje waar je kunt aanklikken hoe lang je ingelogd wilt blijven. Paar keuzes, geloof ook 10 minuten, maar ook de keuze voor altijd.

En ook ik maak met cc cleaner veel shit schoon op mn foon maar blijf van mn cookies en geschiedenis af ☺

Guest Vesuvius

Tja, dan ligt het aan de aaifoon. Tenminste, heb je het ook thuis met de aaifoon?

En ook ik maak met cc cleaner veel shit schoon op mn foon maar blijf van mn cookies en geschiedenis af ☺

Ik vind 't oervervelend om op veel sites de reclames tegen te komen van andere sites die ik bezocht heb en dan weer alle artikelen die ik bekeken had, zien langskomen.

Dus: weg met de cookies, dan is dat irritante gedoe afgelopen.

Mijn geschiedenis blijft slechts een week bewaard, en wordt dan automatisch weggegooid, want via een langere wasllijst vind ik toch nooit wat ik zoek en dan gaat eventjes zoeken via google sneller.

JMO  :wink

Guest Vesuvius

Ik kom nooit op sites waar ik reklame van mijn eerder bezochte sites tegenkom.

Guest Vesuvius

Ja maakt niet uit waar ik ben 

Ik blijf alleen ingelogd als ik de website laat staan maar dan moet ik ook nix anders doen op de foon

En wat nu als je een andere browser installeert? FireFox of Google Chrome?

Guest Vesuvius

Dan zal daar de reden van het probleem wel ergens bij in de buurt liggen. ☺

Het is bij mij op de iPad, en ik bleef wel ingelogd tot een week of 2 geleden. Dus ergens is er iets veranderd.. En ja ik vind het vervelend als je even snel een adres wil kopieren van ergens naar hier enzo.

Voor de rest blijf ik overal wel ingelogd, snap gewoon niet waarom het ineens anders is.

En ja dat vakje ken ik heel goed, staat op blijvend, dat blijft wel  :grins

Guest Vesuvius

@alle iPhoners en iPadders die allemaal een probleem hebben met ingelogd blijven. Probeer eens een andere browser dan de standaard Safari. Ik heb zelf geen Applegebeuren, vandaar ook dat ik een paar keer een poging deed te trollen over het merk (wat me niet gelukt is). Het is al eeuwen terug dat ik een iPhone heb gehad, maar ook op een iPhone of een iPad kun je toch FireFox of Google Chrome installeren? Dan sluit je in  ieder geval kort dat het wel of niet aan Safari (standaard browser) ligt.

Volgens mij is dit niet iets dat specifiek voor Apple is omdat ik ook wel andere iPhone gebruikers lees die wel ingelogd kunnen blijven. Dan kan het nog liggen aan type IOS dat als besturingssysteem op de Apples is geïnstalleerd.

Volgens mij, maar dat moet dan nagevraagd worden aan het forumbeheer, is er onlangs wel iets gewijzigd, maar dat weet ik niet zeker.  Ook al zou het zo zijn, dan nog is het vreemd dat het bij de een wel wil en de ander niet.

En Tapatalk als app is niet te installeren op iPhone/iPad? Ja toch? Want dat werkt helemaal prettig. Prettiger dan via een browser.

En Tapatalk als app is niet te installeren op iPhone/iPad? Ja toch? Want dat werkt helemaal prettig. Prettiger dan via een browser.

zeker te weten dat Tapatalk als iPhone/iPad app te gebruiken is.

heb het op beide apparaten staan en heb er geen problemen mee.

in Tapatalk kan je later zelf ook nog eens kiezen om een "web-based" view te hebben.

ik heb overigens geen problemen met uitloggen na een x tijd.