Jump to content

Mijn 1e SmartCigs impressie - review

Guest Kimopo

Recommended Posts

Waar ik vanmorgen op de track&trace site nog zag dat mijn pakketje in Amsterdam was om gesorteerd te worden bleek bij thuiskomst na het werk het pakketje op tafel te staan  :yeahh

Na het eten dus meteen de boel uitgepakt en bekeken en geproefd  :jazeker

Ik heb de Premier starterskit van SmartCigs gekocht met daarin:

2 batterijen, kleur naar keuze net als automatisch of handbediend,

15 cartridges naar keuze 3 smaken en nicotine mg a 5 cartridges

een USB lader met een losse 220v plug

opbergdoosje voor 2 batterijen en 2 cartridges (wel los van elkaar te vervoeren)

Tevens had ik er apart een 10 smaken doosje besteld om zo hun variatie te leren kennen.

Bovengenoemde bestelling koste omgerekend ca € 63 incl. verzendkstn en was dus 26 oktober online besteld (zonder extra snel optie) en is vandaag, 31 oktober hier in huis... Volgens mij niet slecht.

De ervaring tot op heden met hen is dus goed... nu gaan we de levensduur van de batterij testen en het verbruik van mijn cartridges...

Vandaag "slechts" 5 A-shaggies op en de rest dus mijn V2... Ik denk dat ik zomaar eens een leuke datum ga verzinnen om geheel over te schakelen  :draaiduim

Indien gewenst kan ik ook mijn 1e indruk van de smaakjes bijvoegen

Dat gaat al goed zeg. Maar 5 a'tjes... Ik ben benieuwd hoe lang je met zo'n cartridge doet. En met de batt. natuurlijk.

Het lijkt mij zo snel op. Maar ligt er ook aan hoeveel je voorheen rookte.

Dat horen we vast nog wel van je.

Een leuke datum... wat dacht je van de elfde van de elfde. Is wel al snel hè...  :169

Vandaag zit ik op 3 A'tjes waarvan ik eerlijk moet zeggen dat ze vrijwel alle3 genomen zijn uit "nieuwsgierigheid" hoe ze zouden smaken want missen deed ik ze niet  :bloos

Mijn 1e test cartridge (Texas Red) is nu net leeg.. en de automatische batterij die ik de hele dag gebruikt heb (niet non-stop natuurlijk) is nu ook net leeg dus tot op heden mijn conclusie:  1 cartridge en batterij per werkdag, dit zal op een vrije dag misschien meer zijn maar die kan ik zondag pas testen want morgen en zaterdag moet ik ook werken  :knipwink

In mijn prognose berekening ging ik al uit van 1 cartridge per dag wat voor mij zou uitkomen op ca € 1,15 per dag tegen 3,5 á 4 pakjes A-shag per week dus qua kosten mag dat eerst zelfs iets meer dan 1 cartridge per dag zijn maar liever niet natuurlijk...

Met mijn beide orders, deze en een zeer uitgebreide die nog moet gaan binnenkomen heb ik dan 5 batterijen en 1 batterij aan een USB snoer voor constante stroom en 50 cartridges... zou ik dat omrekenen in A-shag moet ik 11 weken rookvrij zijn om die investering incl de 50 cartridges dus "terug" te verdienen.

En qua datum, de 11e van de 11e is idd mijn doel en ik weet dat dat kan want gisteren 5 en vandaag 3 A'tjes zonder "nood" is een welkome verrassing  :knipwink

Wordt vast vervolgd  :blab

Guest Briggitte

In mijn prognose berekening ging ik al uit van 1 cartridge per dag wat voor mij zou uitkomen op ca € 1,15 per dag tegen 3,5 á 4 pakjes A-shag per week dus qua kosten mag dat eerst zelfs iets meer dan 1 cartridge per dag zijn maar liever niet natuurlijk...

Met mijn beide orders, deze en een zeer uitgebreide die nog moet gaan binnenkomen heb ik dan 5 batterijen en 1 batterij aan een USB snoer voor constante stroom en 50 cartridges... zou ik dat omrekenen in A-shag moet ik 11 weken rookvrij zijn om die investering incl de 50 cartridges dus "terug" te verdienen.

Ik ben begonnen met een heel simpel look-a-like-gevalletje..

En voor dat ik nog niks wist van/over dampen-dampmateriaal was deze in

principe niet eens echt slecht: de vanille-smaak was zelfs heerlijk!

Ik dampte alleen wel makkelijk 5 van die cartridges leeg op een dag..

En zat ik voor m'n gevoel om het half uur een batterij te wisselen..

Dus qua comfort & onrust was ik hier niet echt tevreden over  :angryboos  ,

maar ik was een straffe roker, en ben nu best een flinke damper...

Ik heb deze te kort gebruikt om iets te kunnen zeggen over de levensduur..

Wat ik nou eigenlijk zeggen wil.. ook ik had flink ge-investeerd in mijn 1e damper,

had idd ook eenberekening zus & zo gemaakt, maar die cartridges alleen al gingen vele malen minder lang mee dan 'beloofd' etc etc..

Ik heb me in die 1e periode arm gekocht aan cartridges [gelukkig maar 2 weken, hooguit],

en heb het daarna maar los gelaten wat het kosten-baten-plaatje betreft..

Veel succes gewenst iig!!  :duim