Guest JeroenR Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Op zich ben ik niet zo'n poster (of reviewer), maar nu maak ik graag een uitzondering. Sinds enkele weken ben ik namelijk de tevreden bezitter van meerder Sirius II mods. Omdat er heel weinig over deze mechanische mod geschreven wordt (zeker in het Nederlands), leek het me een goed idee hem hier eens in het zonnetje te zetten. Omdat ik niet echt ervaren ben met mechanische mods, is dit meer een verslag van mijn indrukken dan een echte review. Voor alle duidelijkheid: ik ben op geen enkele manier betrokken bij de maker ervan. Ik heb deze mods op eigen initiatief gekocht en er normaal voor betaald. De maker heeft mij niets beloofd in ruil voor een review, en heeft ook geen compromitterende foto's of video's van me :) Eerst maar wat feiten: - top firing mechanische mod - 304 roestvrij staal met messing top en bottom cap - koperen contactpunten - Delrin isolatoren - verstelbare pluspool - afwerking geborsteld ('santino') of gepolijst ('mirror') - de kop (met de knop) en de buizen zijn los verkrijgbaar - lengte: 68,5mm (18350 mode), 84,5mm (18500 mode), 98,5mm (18650 mode), 113,5mm (18650 + kick mode) - diameter: 21mm - laser gravering met logo en serienummer op de kop  V.l.n.r.: 18500, 18650, 18650+kick (niet op de foto: de 18350 versie)  [img width=400 height=400]https://dl.dropboxusercontent.com/u/12435404/SiriusII/sirius-koppen.jpg Lasergravering met serienummer op de kop De Sirius II is een minimalistisch ogende, keurig afgewerkte mod. Alle onderdelen passen perfect en de knop is makkelijk te demonteren. Het geheel maakt een bijzonder stevige indruk. Het is echt zo'n mod die je de hele dag overal mee naar toe kan slepen zonder bang te zijn dat hij beschadigt (of erger). Ik had een beetje m'n twijfels hoe hij zou staan met 22mm atomizers, maar het verschil in diameter stoort mij totaal niet. [img width=400 height=400]https://dl.dropboxusercontent.com/u/12435404/SiriusII/sirius-maten-1v2.jpg V.l.n.r.: 18650+kick (mirror), 18650+kick, 18650, 18500 (alle drie santino) De geborstelde versie voelt glad in de hand, maar heeft niet de neiging te glijden als je b.v. zweterige handen hebt. De gepolijste versie glimt je echt tegemoet en is een echte finger print magnet. De constructie van de knop is eenvoudig en daardoor makkelijk te onderhouden, te repareren en af te regelen, zelfs voor iemand met twee linker handen. In praktijk werkt hij heel prettig en heeft nog nooit geweigerd. De knop kan niet geblokkeerd worden, maar doordat hij grotendeels verzonken is, heeft hij bij mij nog nooit ongewild gevuurd in mijn zak, tas of dashboardkastje. Ook heel fijn: de centerpin is van onderaf verstelbaar. Center pin omlaag schroeven, atomizer op de top cap schroeven, center pin aandraaien klaar. [img width=400 height=266]https://dl.dropboxusercontent.com/u/12435404/SiriusII/sirius-koppen-open-1v2.jpg Standaard heeft de kop drie luchtsleuven. Op mijn verzoek heeft George koppen zonder luchtsleuven gemaakt (onderste rij links) De Sirius II wordt gemaakt door George Sifakis op Kreta, Griekenland. Ik heb een paar keer met hem gemaild en hij maakt op mij een vriendelijke, gemoveerde en betrouwbare indruk. De eerste Sirius II die hij stuurde had een nieuwe, niet helemaal geslaagde aanpassing van de knop. Toen ik hem daar over mailde, bood hij mij direct de keus tussen het terugsturen van de mod en m’n geld terug of een andere knop. Gelukkig heb ik voor het laatste gekozen, want alle knoppen werken nu perfect. Hij heeft mij gevraagd het volgende in deze post te vermelden: ‘I just wand people to know that i make everything by my hands, and tools. Some times they can not "feel" that because of the low price.. I just made this model, because i wanted everyone to can afford it.’ Ik heb George gevraagd in hoeverre de Sirius II geschikt is voor sub-ohming. Dit was zijn antwoord: 'I use it with a 0.7 ohms resistance and a battery that gives 4.2 volts when it is full. So that moment i got 4.2 / 0,7 = 6 amperes. And 4,2 x 6 = 25.2 watts I use this set up for over than six months.' Een complete Sirius II (kop + batterijbuis, santino versie) is al te koop voor zo'n € 50, wat naar mij idee een koopje is voor wat je ervoor krijgt. Natuurlijk zijn er goedkopere op de markt, maar de Sirius II is ambachtelijk gemaakt, heeft een (echt) serienummer en George maakt serieus werk van de kwaliteitscontrole en after sales. En: dat het ontwerp is niet gejat en hij is niet onder erbarmelijke omstandigheden door uitgebuite arbeiders in een sweat shop in het Verre Oosten is gefabriceerd voelt wel zo goed. Valt er dan helemaal niets te mopperen? Eigenlijk niet echt. Er zou een paar milimeter van de lengte af kunnen, al vind ik het prima zo. Om er een kick in te zetten moet je een beetje priegelen en je nagels gebruiken (of als je een nagelbijter bent een schroevendraaiertje) om de lipjes er in te wippen. Een afschroefbare bodem zou makkelijker zijn, omdat je dan een batterij zou kunnen verwisselen zonder een kick te verwijderen. De schroefdraden zijn wat scherp, maar daar merk je niets van als hij in elkaar zit :) De levertijd is misschien wat lang, omdat deze mods pas gemaakt worden nadat ze besteld zijn. Er zat bij mij tweeënhalve week tussen het bestellen en het versturen. Niet echt een probleem vind ik. Links De Sirius II is te koop op de website van George: http://www.vapeart.gr/vapeart/category.php?id_category=42&id_lang=1. Als je bij het uitchecken de code 'friend' (zonder aanhalingsteken) gebruikt krijg je nog eens 7% korting. Een videopresentatie van de Sirius II door de master himself: [youtube]http://youtu.be/OGe-eRHaTwg Vergeet niet de (Engelstalige) ondertiteling aan te zetten! De veer van de knop is trouwens alweer verder verbeterd (zie mijn laatste foto). TL;DR De Sirius II is een minimalistisch ogende, top firing mechanische mod met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Ik ben er erg tevreden over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dampsmurf Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Dat ziet er inderdaad goed uit en niet te gek qua prijs. Meteen even een bookmarkje aangemaakt :blij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 De Sirius II head in de gebrushte versie is kennelijk niet te bestellen...? 21 mm, heel mooi met de Erlkönigin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JeroenR Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 De Sirius II head in de gebrushte versie is kennelijk niet te bestellen...? 21 mm, heel mooi met de Erlkönigin! Inmiddels weer wel :blij Link to comment Share on other sites More sharing options...
KritischeMassa Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Mooi ding.. heeft hij ze ook full RVS? Dus zonder messing? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JeroenR Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Mooi ding.. heeft hij ze ook full RVS? Dus zonder messing? Heb ik hem ook gevraagd, maar z'n cnc zou dat niet aankunnen in de juiste kwaliteit rvs. Geen idee wat dat betekent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 En het is echt een 21mm mech...? Ik zit hevig te twijfelen, Erg mooi, geweldig bij de Erlkönigin. Maar dan moet ik wel zeker weten dat de twee bij elkaar passen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Erg mooie mod! 21 mm is echter wel een dealbreaker voor mij persoonlijk. Nette review verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JeroenR Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 En het is echt een 21mm mech...? Ik zit hevig te twijfelen, Erg mooi, geweldig bij de Erlkönigin. Maar dan moet ik wel zeker weten dat de twee bij elkaar passen... Ik heb nog even voor je nagemeten: exact 21mm. Je kan het al een beetje zien op m'n derde foto: de AGA-T2, Kraken Clooney en RSST zijn 22mm, de Sirius iets smaller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 En het is echt een 21mm mech...? Ik heb nog even voor je nagemeten: exact 21mm. Je kan het al een beetje zien op m'n derde foto: de AGA-T2, Kraken Clooney en RSST zijn 22mm, de Sirius iets smaller. Dank! Ik heb je foto al met het vergrootglas zitten te bestuderen :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JeroenR Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 En het is echt een 21mm mech...? Ik heb nog even voor je nagemeten: exact 21mm. Je kan het al een beetje zien op m'n derde foto: de AGA-T2, Kraken Clooney en RSST zijn 22mm, de Sirius iets smaller. Dank! Ik heb je foto al met het vergrootglas zitten te bestuderen :) Ik stuur je morgen wel even een paar hoge resolutie foto's… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Dank! Ik heb je foto al met het vergrootglas zitten te bestuderen :) Ik stuur je morgen wel even een paar hoge resolutie foto's… Graag! Op de site van de maker kun je weinig details zien.... Zal ik je mijn e-maiiladres PB'en? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bootsman Posted June 27, 2014 Share Posted June 27, 2014 Erg mooie mod! 21 mm is echter wel een dealbreaker voor mij persoonlijk. Nette review verder. Same here. Ik vind hem zelf erg mooi en de prijs is ook netjes, maar 21 mm is voor mij een no-go. @JeroenR, thanks voor de review en foto's! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poops_McGhee Posted June 27, 2014 Share Posted June 27, 2014 Ik betrap mezelf erop dat ik wéér naar dit draadje zit te kijken. Ondanks dat ik 21mm voor een mod een No-Go vind, valt 50 pop nog mee om een mod voor de Erlkönigin te reserveren. Eerst maar eens kijken hoe de 22mm glazen tank voor het dingetje uitvalt en als dat niks blijkt, dan is dit modje zeker een optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Ik betrap mezelf erop dat ik wéér naar dit draadje zit te kijken. Ondanks dat ik 21mm voor een mod een No-Go vind, valt 50 pop nog mee om een mod voor de Erlkönigin te reserveren. Eerst maar eens kijken hoe de 22mm glazen tank voor het dingetje uitvalt en als dat niks blijkt, dan is dit modje zeker een optie. Ik zit ook nog steeds in dubio. Mijn Erlkönigin zit sinds een dag ofg wat op een Chi You, en dat bevalt boven verwachting goed - en het staat ook niet slecht! Ik ben benieuwd hoe het 22mm glaasje uitpakt, en ik overweg intussen de Sirius nog steeds... Want een 21mm mech bij een 21mm RTA is wel heel mooi :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poops_McGhee Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Ditta heeft ook een 21mm mech in haar winkeltje staan; de origin. Ik heb er nog aan gedacht om die aan te schaffen voor m'n dametje, maar zoals ze op een Dani staat vind ik ook prima te doen. Toch, als ze eindelijk flush op een 22mm mod zit, yes please. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts