Jump to content

Videoreview KSD Vamo 30 watt

Limbeckx

Recommended Posts

Ola luitjes,

Vandaag in de eindelijk in de review: KSD Vamo 30w. Ik heb dit maal voor het eerst geprobeerd een spanningstest te doen. Ik heb de spanning die de vamo bij verschillend ingestelde vermogen vergeleken wat de vamo daadwerkelijk af zou moeten geven. Hiervoor heb ik een multimeter gebruikt. Het is zeker geen wetenschappelijke methodiek maar geeft wel enigszins inzicht.

De Vamo chip heeft geen step down en levert eigenlijk effectief niet meer dan 26 a 27 watt. Buiten deze waarden om is hij niet heel accuraat maar komt wel aardig in de buurt.

performance-vamo-30w.png

Daarnaast werkte de Vamo pas goed bij het derde exemplaar dat ik ter review kreeg. Daar heb ik het ook over in mijn review :)

De rest van mijn review vind je hier:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r1josDaPsaI

Have fun :)

Fijne review weer Limbeckx. Ook al was ik in mijn begin der damp tijden :p vamo v5 fan, ik blijf van deze toch maar af....

Fan van de Vamo ben ik nooit geweest maar was wel mijn eerste full blown mod. Deze is toch net iets te onbetrouwbaar imo Toos. Ik ben echt benieuwd naar de Segelei 30w moet ik zeggen :) Misschien dat wel een mooie 30w mod voor een mooie prijs...

Ik had 5 min. eerder een review gepost van Obi's dampfer sofa en die had dus ook al een slecht exemplaar. Voorlopig wacht ik wel met aanschaf tot we bij versie 3 zijn aangekomen, net zoals bij de Chana 30.

Dat je deze niet koopt, kan ik mij voorstellen Horizon. Over de Chana DNA30 verschillen we echter wel van mening. Prima apparaat imo.

Ik had 5 min. eerder een review gepost van Obi's dampfer sofa en die had dus ook al een slecht exemplaar. Voorlopig wacht ik wel met aanschaf tot we bij versie 3 zijn aangekomen, net zoals bij de Chana 30.

Dat je deze niet koopt, kan ik mij voorstellen Horizon. Over de Chana DNA30 verschillen we echter wel van mening. Prima apparaat imo.

We verschillen niet van mening, want de Chana is prima vanaf v3 en bevalt me zeer goed. Nu gaat de Chana mee onderweg ipv de Vamo. Eerst een Chana v2 gehad en die had connectieproblemen (shorted/check atomizer).

Die had ik ook gezien. Hij had een voltage drop van 3 volt :shock Toen ben ik afgehaakt. Morgen jou review eens bekijken Limbeckx :duim

Bedankt voor de nette en eerlijke review  :bedankt

En zoals ik ook al in een comment zei op YouTube zelf:

Goede review!

We hebben inmiddels ook contact opgenomen met KangSiDe over de niet (juist) functionerende Vamo 30 Watt's. Ook zij gaan een onderzoek instellen.

Ondertussen controleren wij zelf de Vamo's die wij op voorraad hebben, aangezien het uitval percentage bovengemiddeld is.

Zo is het eigenlijk vrijwel onmogelijk dat klanten vanaf heden een niet (juist) functionerende Vamo zullen ontvangen vanuit ons, want dat zouden wij uiteraard uiterst vervelend vinden en dat mag ook niet de bedoeling zijn.

:duim

~ Fleur

• 2 weeks later...

Hey Wolking. Daar kan Fleur van Smokesmarter miss antwoord op geven. Hoe zou ik kunnen zien welke versie ik heb? Betekend het trouwens dat er een vamo 30w v2 is?

Dit is de informatie die ik van Kangside heb gekregen.

"Hmm, the first batch is not good, but we have update the chip. and you got the update one."

De 'oude' Vamo's die wij hadden, leveren wij in ieder geval niet meer aan klanten.

De klanten die eventueel wel nog een 'oude' hebben ontvangen, hebben in ieder geval een Vamo ontvangen die ook door ons is getest.

De nieuwe levering die wij hebben ontvangen, hebben inderdaad de nieuwe (goed functionerende) chip. Deze chip heeft trouwens het nummer "MP3824".

Het verschil tussen de oude chip en de nieuwe chip is voornamelijk dat de nieuwe chip stabieler werkt. Ik zal er verder niet al te diep op ingaan  :wink

~ Fleur

De 'oude' Vamo's die wij hadden, leveren wij in ieder geval niet meer aan klanten.

De klanten die eventueel wel nog een 'oude' hebben ontvangen, hebben in ieder geval een Vamo ontvangen die ook door ons is getest.

De nieuwe levering die wij hebben ontvangen, hebben inderdaad de nieuwe (goed functionerende) chip. Deze chip heeft trouwens het nummer "MP3824".

Het verschil tussen de oude chip en de nieuwe chip is voornamelijk dat de nieuwe chip stabieler werkt. Ik zal er verder niet al te diep op ingaan  :wink

~ Fleur

Mooi dat het in ieder geval van twee kanten bevestigd word dat er een nieuwe Vamo 30w is. Zijn er uiterlijke kenmerken waaraan een Vamo 30w bezitter kan zien welke versie hij heeft.

Mooi dat het in ieder geval van twee kanten bevestigd word dat er een nieuwe Vamo 30w is. Zijn er uiterlijke kenmerken waaraan een Vamo 30w bezitter kan zien welke versie hij heeft.

Zelf zag ik er sowieso geen verschillen in, maar ik heb het zojuist ook even voor de zekerheid nagevraagd bij Kangside en ook zij geven aan dat er geen verschil zit in uiterlijk.

Dus daar kunnen bezitters het helaas niet aan af zien.

~ Fleur

Guest remco85

Ik weet niet welke versie ik heb maar ik heb hem van de bovengenoemde webshop en hij werkt gewoon goed

Hij zit soms wel 0.2 ohm er naast maar!!! Ik weet niet of mijn gewone vamo accuraat is  :hi

Ook niet door net als bij de 15watt

De firebutton ingedrukt houden en dan de batterij dr in doen

Zodat je kan zien welke versie je heb

Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg niets in het schermpje te zien over een bepaald type of versie.

Het schermpje start gewoon normaal op (eerst het logo en daarna dus de batterijcapaciteit, Ohm waarde, het voltage en wattage).

~ Fleur

Ik weet niet welke versie ik heb maar ik heb hem van de bovengenoemde webshop en hij werkt gewoon goed

Hij zit soms wel 0.2 ohm er naast maar!!! Ik weet niet of mijn gewone vamo accuraat is  :hi

Ik weet niet zo goed of het niet goed weergeven van de weerstand (en dus ook de verkeerde spanning sturen naar de weerstand om een bepaalde vermogen te halen) kan worden geschaard onder 'goed werken'. Maar als jij tevreden bent met je Vamo 30w is het prima natuurlijk.