VapingToos Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Voor de mensen die graag een 30 watt "tube" mod willen. Ik denk dat dit een hele goede keuze kan zijn! Bij deze mijn review: [youtube]http://youtu.be/CZIVyvrwScM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auroortje Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Goede review Toosgrandioos. Ik wil 1 klein dingetje zeggen [emoji54] Je gebruikt nogal vaak het woordje "eeehhmmm" [emoji6] Link to comment Share on other sites More sharing options...
VapingToos Posted August 13, 2014 Author Share Posted August 13, 2014 Goede review Toosgrandioos. Ik wil 1 klein dingetje zeggen [emoji54] Je gebruikt nogal vaak het woordje "eeehhmmm" [emoji6] Dat klopt Auroortje ;). Ik doe altijd mijn best dat zo weinig mogelijk te doen, maar het zit in het systeem :P. Ik zal er in de toekomst extra op letten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Horizon Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Ik weet niet hoe je precies Sigelei uitspreekt, maar jij legt de klemtoon ergens anders en spreekt de EI uit als IE. Is dit correct? Er zijn hier een paar videoreviewers en iedereen doet 't op zijn manier. Bij Hans mag er wel meer vaart inzitten (meer toe de point), bij Maussie kan proberen om stiltes te voorkomen (wel heel netjes, zegt bijna nooit uhhhh). Bij jou valt de uhhhh erg op. Het is denk ik niet erg om de video daarna nog te editten. Die van Rip Trippers is een en al edit, maar houdt daardoor wel de vaart er in. Toch fijn om dergelijke videoreviews te zien.Ā Trouwens ik doe het jullie niet na. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VapingToos Posted August 13, 2014 Author Share Posted August 13, 2014 Ik weet niet hoe je precies Sigelei uitspreekt, maar jij legt de klemtoon ergens anders en spreekt de EI uit als IE. Is dit correct? Er zijn hier een paar videoreviewers en iedereen doet 't op zijn manier. Bij Hans mag er wel meer vaart inzitten (meer toe de point), bij Maussie kan proberen om stiltes te voorkomen (wel heel netjes, zegt bijna nooit uhhhh). Bij jou valt de uhhhh erg op. Het is denk ik niet erg om de video daarna nog te editten. Die van Rip Trippers is een en al edit, maar houdt daardoor wel de vaart er in. Toch fijn om dergelijke videoreviews te zien.Ā Trouwens ik doe het jullie niet na. Ik heb de uitspraak volgens mij ooit bij een Amerikaanse reviewer gehoord. En het leek mij correct. En op zich maakt het ook niet zoveel uit. In mijn andere reviews heb ik wel veel ge-edit maar vond het tijd dat het niet meer zoveel ge-edit werd. Mooi dat je het fijn vind om "mijn" video reviews te kijken. En ik hoop dat er meer mensen mee geholpen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 Goede review Toosgrandioos. Ik wil 1 klein dingetje zeggen [emoji54] Je gebruikt nogal vaak het woordje "eeehhmmm" [emoji6] Dat klopt Auroortje ;). Ik doe altijd mijn best dat zo weinig mogelijk te doen, maar het zit in het systeem :P. Ik zal er in de toekomst extra op letten. Geen zorgen Toos, hier zit er nog een die het woordje "eeehm" maar niet uit zijnĀ woordenboek krijgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limbeckx Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 Goede review Toosgrandioos. Ik wil 1 klein dingetje zeggen [emoji54] Je gebruikt nogal vaak het woordje "eeehhmmm" [emoji6] Dat klopt Auroortje ;). Ik doe altijd mijn best dat zo weinig mogelijk te doen, maar het zit in het systeem :P. Ik zal er in de toekomst extra op letten. Geen zorgen Toos, hier zit er nog een die het woordje "eeehm" maar niet uit zijnĀ woordenboek krijgt Uhmm... daar heb ik ook wel last van jaĀ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vapeti Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 Sterke reviewĀ :duim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auroortje Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 Ik zal is de "eeehhhsss" gaan tellen in alle video's. Is zien wie er koploper is hihihi [emoji6] Link to comment Share on other sites More sharing options...
VapingToos Posted August 14, 2014 Author Share Posted August 14, 2014 Is zal is de "eeehhhsss" gaan tellen in alle video's. Is zien wie er koploper is hihihi [emoji6] Hahahaha, ik ben erg benieuwd. Maar eeuhhh ik denk dat ik de winnaar wordt :P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 Na lang denken, ga ik het toch proberen. (reviews zijn niet echt mijn ding) Ik heb het filmpje van VapingToos gezien, en ik zie dat hijzelf toch wat vragen heeft over dit apparaat. Ik heb hem gevraagd of het okĆĀ© is om deze review iets aan te vullen. Dus dit is met overleg. Ten eerste, de vraag waar de middelste ring voor is op de bottom cap. Deze is bedoeld om de batterij afstelling te vergrendelen, en is zeker aan te raden. Los in de zak kan anders je batterij afstelling los gaan en je batterij gaan rammelen, of te vast gaan zitten. Bij beiden heb je een probleem wat zich voordoet bij veel mensen over de hele wereld. De batterij kan gaan indeuken, zowel aan de onder als boven kant, daardoor is er geen fatsoenlijk contact meer en kun je de batterij vervangen. Helaas hebben ze een fout gemaakt met de ventilatie gaten, want zodra je de ring gebruikt zoals hij bedoeld is sluiten de ventilatie gaten af. De oplossing in 2 minuten: Schroef de bottom cap compleet van de batterij tube. Stel hem in op de kleinste batterij, dus alles tegen elkaar schroeven. Ik heb 2 van de 4 gaten doorgeboord van binnen naar buiten met een 2 mm boortje. Daarna met de hand en een 4 mm boortje de bramen verwijderd van alle gaten (6 stuks) en aan beide kanten. Klik op de fotoĆ¢ā¬ā¢s voor eventuele vergroting en dit is het resultaat: [img width=300 height=225]http://i108.photobucket.com/albums/n8/Richard_065/Vaping/resultaat_zpsd9152a10.jpg Als nu de batterij kort is of lang is en je vergrendeld de batterij afstelling dan blijf je ventilatie houden. Theorie: De sigelei specs: Min 3.2 volt max 8.5 volt Min 7 watt max 30 watt Min 0.6 ohm Max 3 ohm Zie in de foto met de wet van ohm wat dat betekend, groen is regelbaar haalbaar. [img width=300 height=168]http://i108.photobucket.com/albums/n8/Richard_065/Vaping/theorie_zps87a8e8d4.jpg Gemeten: [img width=300 height=225]http://i108.photobucket.com/albums/n8/Richard_065/Vaping/gemeten_zpsd006a0d4.jpg In een gemeten vergelijking met andere mods blijkt de sigelei achterlijk nauwkeurig, zelfs beter dan de DNA 30 van evolve. [img width=300 height=168]http://i108.photobucket.com/albums/n8/Richard_065/Vaping/vergelijking_zps995f4fec.jpg De top cap is gemaakt voor een 23mm verdamper, hoe ziet dat eruit? Flash-E-Vapor-V32 [img width=300 height=225]http://i108.photobucket.com/albums/n8/Richard_065/Vaping/Flash-E-Vapor-V32_zpsde7e152c.jpg Kanger Aerotank Mega [img width=300 height=225]http://i108.photobucket.com/albums/n8/Richard_065/Vaping/Aerotank-Mega_zps3df33047.jpg Kayfun Lite [img width=300 height=225]http://i108.photobucket.com/albums/n8/Richard_065/Vaping/kfl_zps4f64d4c3.jpg Taifun GT [img width=300 height=225]http://i108.photobucket.com/albums/n8/Richard_065/Vaping/taifungt_zps6b04fc42.jpg In het kort: Zelf vind ik hem mooier dan de Sigelei 20w, vooral de sticker en de top cap maar ze zijn uitwisselbaar. Geen voltage drops omdat nergens veren gebruikt worden. Nauwkeurige uitput, en gaat vreselijk hard. Evic like uiterlijk, maar zonder poespas aan info, nauwkeuriger dan een originele DNA 50 en dat alles voor een fractie van de prijs, net geen 100 euro. Aanrader? Voor mij wel, prijstechnisch zeker, en ik houd niet zo van box mods dus kan dit beter? Ja, de domme fout van vergeten ventilatie gaten in de bottom cap. (dat koste mij 2 minuten) Een stepdown, zoals bij de sx350. Mijn visie, nieuwe bottom cap, en druk er een sx350 in en je hebt een onovertroffen winnaar. Groetjes Richard, een tevreden Sigelei 30w gebruiker. ps. bedankt VapingToos dat ik dit in jouw review topic mocht plaatsen. Mocht iets niet goed staan of de hele aanvulling niet bevallen, heb ik geen problemen met aanpassing of verwijdering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VapingToos Posted August 16, 2014 Author Share Posted August 16, 2014 Richard, bedankt voor deze zeer uitgebreide aanvulling. Een heel goed verhaal en top dat je de testen hebt toegevoegd. Voor herhaling vatbaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest martinh123 Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 Jullie 2 worden bedankt, Toosgrandioos en Richard. Wou eigenlijk niets meer kopen heb al genoeg spullen maar na het filmpje en de review heb ik vandaag toch besloten om hem te kopen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest martinh123 Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Heb hem nu 2 of 3 dagen in gebruik en wat ik van geen van jullie 2 heb gehoord is dat als je een verdamper erop schroeft en de segelei staat op 7 watt en je drukt de vuurknop in de segelei zelf het Wattage erbij zoekt. Dus als ik een verdamper met 2,2 Ohm erop schroef en heb de Segelei 30 Watt op 7 Watt staan, en druk op de vuurknop geeft hij 7,8 Ohm aan. Met een 1,8 Ohm geeft hij een Wattage van 8,9 Ohm aan. Heb hem nog steeds op 7 Watt ingesteld. Of hebben jullie hier geen last van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Hmmmm, dan heb je iets gemist ben ik bang voor. Dat is weldegelijk gezegd, tevens heeft de orginele DNA30 hetzelfde probleem. Dezen hebben geen stepdown. Dit betekent dat ze niet regelbaar zijn onder de voltages die je erin stopt. Theorie: De sigelei specs: Min 3.2 volt max 8.5 volt Min 7 watt max 30 watt Min 0.6 ohm Max 3 ohm Zie in de foto met de wet van ohm wat dat betekend, groen is regelbaar haalbaar. Ook mijn test foto 1 laat dat zien, oranje is niet haalbaar, groen wel. (Bij een 4 volts schema) (de foto is 2x te vergroten, klik erop) Bij 2.2 ohm = 7 watt 3.92 v Uigaande van een 4 volt accu kan hij dit dus niet naar beneden brengen. De volle wattages zijn bereikbaar volgens het schema bij 2.3 en 2.4 ohm Daarboven valt de bovenste wattages weg. Daar zie je het veld weer oranje worden. Narekenen met "De wet van ohm" kan hier http://faq.tweakers.net/cme/wetvanohm.html Heeft je accu een voltage van 4.3 volt is de afwijking groter, is de accu onder de 4 volt kom je dichter bij de 7 watt. De SX350 kan dit wel, en is ook genoemd. Is dit dan beter? Ja en kostbaarder. Bij deze dus de vraag, is er hier interesse in de Sigelei 35W? Waarom deze vraag? Nou, hij is duur. Hoe duur? +- 350-400 euro afhankelijk van hoe groot we bestellen. Het minimum is 50 stuks voor ons om te bestellen. Bij lagere aantallen is de inkoopprijs al 450 euro excl. BTW... (als we hem dan voor de inkoopprijs verkopen zouden we al 544,50 moeten vragen) http://www.dampforum.nu/index.php?topic=24906.msg570338#msg570338 Ik hoop dat dit iets duidelijker word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VapingToos Posted August 22, 2014 Author Share Posted August 22, 2014 Nou een uitgebreider antwoord kun je bijna niet krijgen martinh123 [emoji6]. Richard weer bedankt voor het uitgebreide en snelle antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bootsman Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Ik hoop dat dit iets duidelijker word. Dat denk ik wel Heb je die tabel zelf gemaakt? Ik kon hem nog niet, erg makkelijk. Ik heb zelf een IPV2 die ook geen stepdown ondersteunt dus wel handig om het in een tabel te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Jawel, maar dit was gedeelte theorie. Sigelei geeft de volgende waardes: The voltage range is 4.0v-8.5v Protection shutdown: 3,2v In de calculator van "de wet van Ohm" zie je 4 gekleurde vlakken met codes. Code in het groen zie je v(pxr) in excel is dat =WORTEL(veld.watt*veld.ohm) Rekensom = Wortel van (7 watt x 2.2 Ohm) = voltage getal afgerond op 2 cijfers achter de komma = 3.92 volt dus te weinig. De IPV2 heb ik niet, ik ken zijn range ook niet, maar de theorie blijft hetzelfde, simpel na te maken met excel. De wekelijkheid incl vloeistof, wijkt altijd iets af. Daarom kwam daarna gemeten en de vergelijking, en bleek de Sigelei uiteindelijk uiterst nauwkeurig de waardes af te vuren. Dat maakt dit apparaat zo goed, de praktijk ligt zo dicht bij de theorie, en doet wat hij moet doen, mits het in zijn bereik ligt. En dat voor 99,95, maakt het zijn geld meer dan waard. Mocht de IPV2 dezelfde waardes hebben dan is deze tabel ook te gebruiken, zeker omdat het theoretisch is. Is de range van de IPV2 veel anders gebruik dan de calculator (vul maar 2 waardes in en klik op berekenen) of maak een excel. Dan uiteraard bekijken of de IPV2 kan waarmaken wat hij in theorie moet kunnen doen. Ik wil deze excel eventueel ook wel als bijlage toevoegen ipv een plaatje, als er belang bij is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bootsman Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 De wet van ohm is mij bekend. Het ging mij er meer om dat ik nu bijvoorbeeld (ongeveer) kan zien dat het pas zin heeft om op 10 watt te gaan dampen als ik een 1.6 ohm coil heb. In ĆĀ©ĆĀ©n oogopslag, zonder het eerst zelf uit te moeten rekenen. Exellutje ervan kan geen kwaad Range van de IPV2 loopt overigens van 7 tot 50 watt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Ik snap hem. Aangepaste versie van t/m 50 Watt Pas de kleuren naar je eigen smaak aan. Verander de watts, en de bovenste Ohm per rijtje en de volts gaan automatisch. Have funĀ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest martinh123 Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Heb over het tabelletje overheen gelezen. Het is duidelijk nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts