Jump to content

Joyetech e-roll

Guest gast

Recommended Posts

Ik kreeg vandaag mijn joyetech e-roll binnen. Dit is de laatste e-cig van joyetech en lijkt qua grote heel veel op een a-tje. De batterij is 90mah wat heel weinig lijkt en ook is. Maar er zit een pcc (pocket charging case) bij van 1000mah waar de e-roll in past en weer geladen word. Binnen 30 a 45min is deze weer vol nadat die volledig leeg was.

In de doos zit.

1 pcc

2 ato's (gelijk aan de ego-c)

2 batterijen

3 lege tankjes

1 ato houder

1 230v lader

1 handleiding

Ik vind het nog steeds een leuk klein ding ongeveer 0,5cm langer dan een a-tje en iets dikker. Doordat die zo klein is ben ik wel bang dat ik hem snel sloop. Er op gaan zitten is denk ik einde e-roll.

De e-roll is absoluut niet geschikt voor mensen die de hele dag door dampen. Het tankje is heel klein 0,6ml gelijk aan de tankjes voor de joyetech 510. De batterij is een automatische batterij dus geen knopje meer met aan het uiteinde een blauw ledje.

De damp ervaring vind ik tot op heden net zo goed als de ego-c. Het dampen door de e-roll alleen tussen mijn lippen houden en dampen zonder handen wil nog niet echt. Daarvoor is die net te zwaar of ik moet nog even oefenen.

De pcc is kleiner dan een gemiddelde telefoon en is te laden door middel van een micro usb aansluiting. Op de pcc zitten 2 lichtjes. Een die aangeeft of de pcc vol is, leeg is of geladen moet worden. En één die aangeeft of de e-roll aan het laden is of vol is. De laatste zit trouwens niet echt in de pcc maar op het uiteinde van je batterij.

Voordelen:

- klein

- gering gewicht

- 1000mah in de pcc

- minstens net zo veel gier / damp als de ego-c

- lijkt op een a-tje

Nadelen:

- kleine tank inhoud

- vrij duur

- geen ruimte voor extra tankjes in de pcc

- je kan geen uren achter elkaar dampen

• Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

inderdaad mooie review,waar is dit produkt te koop?

Verschillende webshops met kcer certificering op dit forum verkopen de e-roll.

INDERDAAD WEL EEN BEETJE VRIJ DUUR :headslam

voor die prijs heb je al een redelijk dampkanon

maar er zullen wel liefhebbers genoeg zijn, :jazeker

Nu 2 dagen in gebruik en ik heb nog geen spijt van de aankoop.

Voor in de auto is de e-roll niet heel handig. Te klein en lastig met uit de pcc halen.

Buiten de deur en thuis ben ik er nog steeds groot fan van omdat de pcc prima in je broekzak past.

De batterij gaat trouwens makkelijk een uurtje mee en soms zelfs twee als je niet constant dampt.

Van mij had dit ook 45mah mogen zijn als de batterij dan 1/4 lichter was.

Volledig laden is trouwens binnen 15min gedaan.

De pcc heb ik woensdag avond geladen en is tot op heden niet leeg.

Ik moet wel zeggen dat ik er 18mg in ben gaan dampen ipv 6 en ongeveer 2 a 3 ml op een dag damp.

Guest goldenfan

ik ben blij met je goede berichten sander. ik ga er ook aan denken, makkelijk voor op mijn werk. misschien een leuk kerst kadootje voor mezelf

Guest dampkring

Ben vooral benieuwd naar je bevindingen op langere termijn, Sander. :)

Snap trouwens niet dat mensen 'm duur vinden. 50 euro voor een startset is gewoon een goede prijs.

Het meeste geld gaat 'm zitten in die PCC en voor de rest ziet hij er super strak uit.

Ik doe 5 a 6 dagen met een 1000mah batterij en 1,5e dag met een gewoon eGo-C tankje, dus ik denk dat dit voor mij ideaal zou zijn.

Het enige nadeel wat mij lijkt aan dit is dat je een complete set (bat+atocone+tank) in de PCC moet stoppen ipv alleen de bat

en er zit maar 1 ato cone bij, maargoed, voor 1,50 kan je ook niet mis schieten. :)

En wat ik ook jammer vind is dat de PCC geen ruimte bied voor bijvoorbeeld 2 batterijen en 3 tankjes.

Heb wel een PCC gezien waar bij dat kan en die kan je ook uitzetten (dat hij niet gelijk oplaad als je een 510 batt erin steekt), maar daar zitten weer andere nadelen aan. Anyways, Sander, ik ben benieuwd wat je er op langere termijn van vindt.

Het dingetje ziet er erg strak uit.

Heb ook de eroll gekocht en moet zeggen hij bevalt prima.

De tank is idd snel leeg maar ik probeer hem ook te gebruiken zoals ik een gewone sigaret zou roken.

Ik rook het tankje helemaal leeg en stop hem dan weer terug in de pcc

en bij het volgende dampmoment  is de batterij weer helemaal vol en geeft  weer goede kracht om te dampen.

Merk zelfs dat is af en toe onbewust probeer de as eraf te tikken haha automatisme heet dat geloof ik.

Op deze manier ben ik ook niet constant aan het lurken aan de damper, heb ik in het verleden wel gedaan en dan wordt dat ook weer een verslaving.

Guest goldenfan

maar vertel me eens, je hebt hem binnen als nieuw en dan? zit er een nederlandse beschrijving in? zo niet hoe kan iemand die geen engels of zo er uit komen. bijvoorbeeld de eerste gebruiks voorwaarden? wat zou ik moeten doen voor ik hem ga gebruiken. zitten er lampjes op  en hoe werkt dat allemaal.

sorry hoor, kben enorm nieuwsgierig

50 euro kan voor de één heel veel zijn en voor de ander niets.

Vergeleken met andere hardware is die wel wat aan de prijs.

De handleiding is engels en nog een hoop talen en schiet wel iets te kort.

Het is echter totaal niet moeilijk.

As aftikken doe ik soms per ongeluk ook maar dat komt volgens mij omdat ik deze gebruik net als een a-tje.

De pcc doe ik 2 dagen mee zonder bij te laden.

Maar die zou ik op kantoor natuurlijk altijd aan de usb van mijn laptop kunnen hangen als die leeg is.

De lange termijn ervaring moet ik gaan beleven... tot op heden ben ik zeer tevreden.

:hi

Gisteren de e-roll toegekregen voor mijn zoon,zelf heb ik een V6.Zoonlief wil iets dat niet opvalt en zonder knopjes voor hem dus ideaal .Hij heeft wel direct een tweede ato bijbesteld want idd zonder kan je de tweede batt. niet opladen.Als je hem gewoon in de bijgeleverde oplaaddoos wil meenemen zonder dat hij oplaad dan leg je hem gewoon omgekeerd (staat in de handleiding).Is een schattig ding als je iets zoekt dat niet opvalt en werkt prima.Hij is er heel blij mee ,voor mij enkel maar de V6 met vivi nova t'is maar wat je prefereert.

En hij is binnen...wat een lekker peukie. Precies wat ik zoek. Dampt goed, lekkere smaak en heerlijk klein...hup, in de PCC en laden maar.

Overigens is de PCC ook een fraai apparaatje zeg. Past prima in de broekzak.

Wel jammer dat Joyetech er niet twee cones bij levert. dan had je twee volwaardige e-cigs gehad.

Al met al...een tevreden e-roker.

Guest goldenfan

ik heb hem ondertussen ook, een witte. fijn dingetje. dampt lekker, moest wel even wennen weer hoe ik het vast moest houden na bijna 2 jaar geen peuk gehad te hebben. alleen jammer dat het lampje blauw is, maar dat zijn onbelangrijke details.

• 3 weeks later...

Ik ben totaal nieuw met e-roken, en ben nu twee dagen aan het oriënteren geweest.

De eRoll lijkt voor mij de perfecte keuze (rook doordeweeks amper, en in het weekend wat meer).

Mijn vraag is alleen met hoeveel echte sigaretten je het reservoir van de eRoll ongeveer kunt vergelijken?

Ik ben namelijk bang dat ik er op bijvoorbeeld festivals, waar ik een hele dag rondloop, niet genoeg ga hebben aan een capsule van 0,6ml.

En een flesje vloeistof mee naar binnen nemen zal denk ik problemen op gaan leveren bij de security.

Dus samengevat:

-Met hoeveel normale sigaretten is een capsule van de eRoll te vergelijken?

-Zijn er ervaringen met flesjes vloeistof voorbij security krijgen? (Voornamelijk festivals waarbij je de inhoud van je zakken moet tonen aan de security bij de ingang)

Guest misterblister

Hoi,

Welkom hier. Prima idee om te gaan eroken, gaat je vast goed bevallen.

Als je een matige roker/damper bent is de eRoll zeker een prima keuze. Ik damp zelf al een paar jaar en heb hem ook pas en ben er super blij mee. Hij doet niet onder voor een ego-T of ego-c en ziet er wat mij betreft stukken beter uit en is beter geschikt voor sociale gelegenheden. De tankjes zijn inderdaad wel heel klein. Ik denk dat je 1 tankje kan vergelijken met ongeveer 3, max 4 sigaretten. Je krijgt er 3 tankjes bij dus waarschijnlijk gaat dat niet genoeg zijn voor een dagje festival dus dan zal je wel een flesje liquid mee moeten nemen.

Ik heb veel ervaring met op festivals dampen en ga ook nog wel eens naar clubs met een esigaret. Security kijkt meestal wel raar op van je esigaret en/of liquid maar meestal levert het geen problemen op hoor. Ik laat ze altijd samen zien, niet wachten tot ze het vinden bij het fouilleren maar gewoon gelijk aan ze laten zien. Je kan dan  altijd zeggen "ik vul hem wel even om te laten zien", daar hebben ze meestal geen tijd voor/zin in, en kan je doorlopen. Dit zou ik je dus niet laten doen afschrikken, komt wel goed, gewoon kopen dat ding. Bovendien doe je niks illegaals, als ze moeilijk doen zou ik persoonlijk gelijk zeggen dat ik de organisator van het festival/ Hoofd security wil spreken aangezien er niks illegaals aan dampen is, en ik er ook niks aan kan doen liquid vloeibaar is en daarmee wellicht op illegale drugs lijkt.

Even nog een paar eRoll tips:

- Koop er een verloopstukje bij in dezelfde kleur als de kleur eRoll die je kiest (wit is mooi en lijkt het meest op een sigaret natuurlijk), op die manier kan je van de extra atomizer en batterij die je er bij krijgt een 2e eRoll maken en dat is zeker handig gezien de beperkte batterij capaciteit. Kan je lekker doordampen terwijl die 1e in je blitse ladertje zit (duur ongeveer 20-25 minuten om op te laden)

- Logisch, maar koop er liquid bij. Ik zou gelijk 3 soorten kopen zodat je een beetje kan kijken wat je lekker vindt. Bij CMALO (zover ik weet nog de enige nl aanbieder van de eRoll) is de Juicy Shade een lekkere tabaksachtige smaak, van DK lijkt de 555 ook wel op de smaak van een sigaret (de echte sigaretten smaak bestaat niet, dat kan ik je verzekeren na ontzettend veel liquids te hebben geprobeerd), ik hou zelf van menthol, als je dat wat vindt zou ik die er ook bij bestellen want menthol werkt goed in esigaretten, en misschien dan nog een gek fruit smaakje ofzo. Je kan dan ook gelijk verschillende nicotinesterktes proberen, in het algemeen geldt: hoe meer nicotine, hoe sterker de throathit/gier (zeg maar de tik in je keel bij het inhaleren).

Succes! Hoop dat het gaat bevallen! Mocht je nog vragen hebben dan horen we het wel