Jump to content

Joyetech e-roll

Guest gast

Recommended Posts

• Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Haha ik heb een aantal dagen niet op het forum gekeken, was nu je reacties aan het lezen en toen ik over de krassen las dacht ik "gelukkig ik ben niet de enige". Ik had precies hetzelfde de eerste dag nameiljk ;)

Wat betreft de atomizers, zou iemand mij uit kunnen leggen welke atomizers hier allemaal in kunnen en wat is er anders aan een lage weerstand atomizer ?

• 2 months later...
Guest brobart
... Wat betreft de atomizers, zou iemand mij uit kunnen leggen welke atomizers hier allemaal in kunnen en wat is er anders aan een lage weerstand atomizer ?

Alle eGo-C type-A atomizers kunnen blijkbaar in de eRoll. De lage weerstand (LR) atomizer (1.7 Ohm?) wordt door de grotere stroom (I = V/R in Ampere) heter en/of sneller heet (P = V x I in Watt). Ik las zelfs op een Engels forum dat je hierdoor per saldo minder mAh verbruikt en de batterij dus minder snel aan de oplader moet: http://www.e-cigarette-forum.com/forum/joye-510/340059-joyetech-eroll-6.html

Of dit laatste waar is weet ik niet. Mijn eRoll is nog in bestelling..  :jahsmke

... Wat betreft de atomizers, zou iemand mij uit kunnen leggen welke atomizers hier allemaal in kunnen en wat is er anders aan een lage weerstand atomizer ?

Alle eGo-C type-A atomizers kunnen blijkbaar in de eRoll. De lage weerstand (LR) atomizer (1.7 Ohm?) wordt door de grotere stroom (I = V/R in Ampere) heter en/of sneller heet (P = V x I in Watt). Ik las zelfs op een Engels forum dat je hierdoor per saldo minder mAh verbruikt en de batterij dus minder snel aan de oplader moet: http://www.e-cigarette-forum.com/forum/joye-510/340059-joyetech-eroll-6.html

Of dit laatste waar is weet ik niet. Mijn eRoll is nog in bestelling..  :jahsmke

Het klopt dat de lr er op kunnen, maar dit komt niet helemaal ten goede van de damp kwaliteit en hij word gewoon echt te heet. das niet prettig meer.

Ik raad het echt af persoonlijk

:bedankt

goede rreview!!!

lijkt me handig voorop je werk mag namelijk niet roken op me werk dit zou in een borstzakje passen waar een stylo in gaat

kan je lekker even trekken als de baas er niet is  :zweep

Guest Happydamp

Het klopt dat de lr er op kunnen, maar dit komt niet helemaal ten goede van de damp kwaliteit en hij word gewoon echt te heet. das niet prettig meer.

Ik raad het echt af persoonlijk

Helemaal eens, met lr schiet hij meteen op halve kracht en brand je je vingers.

Als je snel van je batterijen af wilt, dan moet je LR atomizers gaan gebruiken in de eRoll......

NIET DOEN DUS! Een LR atomizer kun je gebruiken op batterijen vanaf 600 mah om ze zo min mogelijk te belasten, aangezien de eRoll batterij 90 mah is.... :protest

Guest brobart

Als je snel van je batterijen af wilt, dan moet je LR atomizers gaan gebruiken in de eRoll......

NIET DOEN DUS! Een LR atomizer kun je gebruiken op batterijen vanaf 600 mah om ze zo min mogelijk te belasten, aangezien de eRoll batterij 90 mah is.... :protest

Ik denk niet dat de batterij een probleem zal hebben met een LR atomizer (1,8 Ohm ipv standaard 2,5 Ohm). Het kan hooguit zo zijn dat door het voltage van 3,7V een LR atomizer in de eRoll erg heet wordt en versneld aan zijn einde komt. Maar ik heb inmiddels al verschillende zeer positieve ervaringen gelezen over de eRoll icm LR atomizers. Als je erg lange halen neemt, dan wordt een LR inderdaad heel erg heet, maar omdat de LR sneller heet wordt is het niet nodig om zulke lange halen te nemen. Men heeft het over meer en warmere damp en meer smaak dan met veel grotere verdampers. En de batterijen zijn in theorie 2,5/1,8 = 1,4 keer zo snel leeg. In de praktijk schijnt er echter nauwelijks verschil te zijn.

Als het goed is heb ik vandaag mijn eRoll in huis. Als beginner ga ik 'm natuurlijk eerst met de standaard atomizer uitproberen. Maar als het bevalt dan sluit ik zeker niet uit dat ik er nog eens een LR atomizer op zet :)

Guest brobart

misschien een domme vraag, maar hoe zie ik welke atomizer ik heb? De enkele keer dat ik de eroll nog gebruik brand ik namelijk ook de vingers.

deze heb ik er destijds bijgekocht en zit er ook 1 van in http://www.ismoke.nl/webshop/accessoires/atomizers/atomizer-ego-c-detail.

Ik weet niet of er een zichtbaar verschil is tussen standaard en LR atomizers. De atomizer die bij de eRoll wordt geleverd is in ieder geval de standaard atomizer, dus niet de LR. Ik heb begrepen dat een eRoll met standaard atomizer ook al behoorlijk heet kan worden.

Anyway, de enige reden dat je een gewone sigaret aan de onderkant vasthoudt is omdat je aan de voorkant je vingers brandt. Een eRoll kun je gewoon vooraan vasthouden, brand je nooit je vingers :)

Guest kampsie

Ik heb zelfs een brand plek op mijn tafel. Mijn eroll lampje begon vanzelf op te lichten terwijl hij op tafel lag.

Goh vreemd dacht ik nog. Toen ik 5 minuten later terug kwam in de kamer, stond het bierviltje waar de eroll op lag alin de hens.

De batterij is natuurlijk overleden, maar mijn grootste vraag is of die vaker voorkomt.

Best link!

Verder is de eroll een fijn ding.

Guest Happydamp

Mijn conclusie blijft dat het geen goede combi is en dat de standaard atomizer voldoende plezier zou moeten brengen. Mijn persoonlijke ervaring is ook dat de combinatie van slag raakt (oplichten led) en niet het maximale eruit gehaald wordt.

Guest brobart

Ik heb zelfs een brand plek op mijn tafel. Mijn eroll lampje begon vanzelf op te lichten terwijl hij op tafel lag.

Goh vreemd dacht ik nog. Toen ik 5 minuten later terug kwam in de kamer, stond het bierviltje waar de eroll op lag alin de hens.

De batterij is natuurlijk overleden, maar mijn grootste vraag is of die vaker voorkomt.

Best link!

Verder is de eroll een fijn ding.

Hier kan ik me helemaal niets bij voorstellen. Om een bierviltje in brand te krijgen moet de atomizer cone een temperatuur hebben bereikt van minstens 700°C. Dit kan zelfs niet gebeuren bij een 100% kortsluiting in de atomizer (0,0 Ohm). Dit verzin je.. 

Guest kampsie

Geloof me,  het viltje was al half weg. Ik denk dat iedereen met een eroll zich wel al eens de vingers verbrand heeft. Dan even voorstellen dat de batterij door blijft gaan met verwarmen en je hebt een aardige temp te pakken.

Die 700 graden meen je toch net he? Da's nl genoeg om aluminim te laten smelten, papier is al foetsie bij  230 graden nl. Een boom ontbrand spontaan bij 400 graden...

Guest brobart

Okay, 700°C was een wat overdreven schatting :) Dus je zegt dat met een standaard atomizer de eRoll niet heter kan worden dan zo’n 200°C en met een LR atomizer wel. Dat zou idd goed kunnen..

Iets om rekening mee te houden dus, mocht je overwegen om LR atomizers in de eRoll te zetten. Thanks! ;)

zucht, lekker eigenwijs zijn, zet er maar een LR atomiser in dan, en ondervind wat er gebeurt.  :tong

Waarom nemen jullie het niet gewoon aan dat het niet gaat werken als combi?

ja, voor even, maar mij niet bellen als het verkeerd gaat en je batterij snel stuk is.

Bij mij geen garantie voor dit soort dingen, lees de instructies voor gebruik!

Guest brobart
... Bij mij geen garantie voor dit soort dingen, lees de instructies voor gebruik!

Er staat niets in de handleiding bij de eRoll over het te gebruiken ohmage van de atomizer  :fluit