Jump to content

Joyetech e-roll

Guest gast

Recommended Posts

• Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Happydamp

... Bij mij geen garantie voor dit soort dingen, lees de instructies voor gebruik!

Er staat niets in de handleiding bij de eRoll over het te gebruiken ohmage van de atomizer  :fluit

Dat is op zich waar, maar er staat ook niet in de handleiding dat je de eroll niet met een hamer in de charger moet slaan....:) zou ik toch laten...

De gerenomeerde shops zullen iig geen lr atomizer voor de eroll aanbieden/promoten.

Maargoed...we leven in een vrij land dus toch proberen een vrije keuze.

Gebruik in de eRoll de standaard Ego-C/eRoll atomizers, (bij startset)

Gebruik in de eRoll alleen de standaard atomizers! De LR atomizers zijn niet geschikt voor de eRoll. (bij eroll atomizers)

dan lees je niet goed :tong

Waar staat dat dan volgens jou?

Joyetech zegt niet wat niet kan maar wat wel kan.

Er staat op de site dat je gewone atto's erin kan gebruiken... dat wil dus zeggen geen LR.

Nogmaals het past er op,.

Maar het is echt niet aan te raden, Met een VV mod zitten er regelaars in om je accu's te ontzien. Je moet anders werken met high drain accu's

Dit is niet van toepassing op een eroll, Ook niet nodig

Waarom zou je een high drain accu zetten op een eroll, De eroll is bedoeld om lekker onopvallend te kunnen dampen,

En waarom zou je hem voorbij zijn grenzen willen trekken. Ten koste van je accu.

Je zet in een mercedes vito toch ook geen accu van een fiat panda. En ja het heeft beide 12V (bij benzine dan)

Dus hij zal werken, Je accu is daarna niet aan te raken omdat die ook over belast is. Maar het kan en werkt.

Dus waarom zou je in een eroll een lr zetten, Het effect is het zelfde, Je vraagt meer van je accu, Dan waar hij voor gebouwd is.

Dus je kunt het doen, En het zal werken, Maar dan moet je ook accepteren als je accu na een paar dagen of weken er mee stopt.

En wil je graag toch LR dampen,Maar heb je geen zin telkens nieuwe accu's te kopen. Pak dan een accu die daar voor geschikt is,

Just my 2 cents

Guest janny

ik wil niet veel zeggen, wel dit, ik gebruik hem al ik weet niet hoe lang met de normale ati,s erin. ook dan wordt hij heet, maar niet zo erg dat ik mijn vingers brand en een bier filtje in vlammen opgaat.  het is war martijn zegt, je stopt geen Mercedes moter in een fiat panda,  je moet alleen de sigaret net even anders vast houden dan een normale peuk. vind hem nog steeds een heerlijke  pauze damper

Guest brobart

1,8 Ohm ipv 2,5 Ohm belasting zou vrijwel geen invloed moeten  hebben op de levensduur van de batterij. Een lithium-ion accu is een lithium-ion accu zou ik zeggen. Wat ik me eventueel kan voorstellen is dat het spanningsregelsysteem van de eRoll batterij van slag raakt van een LR atomizer, met als gevolg brandende bierviltjes en kapotte (drained) batterijen..

Heeft echt niemand hier goede ervaringen met LR atomizers in de eRoll? Ik vind op het web alleen maar positieve berichten over deze combinatie..  :mmm

1,8 Ohm ipv 2,5 Ohm belasting zou vrijwel geen invloed moeten  hebben op de levensduur van de batterij. Een lithium-ion accu is een lithium-ion accu zou ik zeggen. Wat ik me eventueel kan voorstellen is dat het spanningsregelsysteem van de eRoll batterij van slag raakt van een LR atomizer, met als gevolg brandende bierviltjes en kapotte (drained) batterijen..

Heeft echt niemand hier goede ervaringen met LR atomizers in de eRoll? Ik vind op het web alleen maar positieve berichten over deze combinatie..  :mmm

Bergeet niet dat 90% van de mensen die veel reviews plaatsen online, maar 1 week max iets gebruiken.

En ook juist de uiterste zoeken. Daarna gaan ze weer terug naar hun all day vape.

En zoals ik al zeg, het werkt het ook. En je kunt het doen. Maar accepteer dan ook dat je accu zo kapot is. (En soms kun je geluk hebben)

En het verschil tussen 2,5 en 1,8 is toch bijna 33% is toch best wat.

Guest brobart

Brobart als jij er nou mee begint en ff een reviewtje maakt dan wachten we dat eerst wel af!! :gek

Ow, dat wil ik graag doen. Daar heb ik wel een paar batterijen voor over ;) Maar vooralsnog lijkt het erop dat mijn PCC defect is. Hij hangt nu al 5 uur aan de muuradapter en het rode ledje brand nog steeds. En hij laadt ook de eRoll niet op (blauwe ledje blijft branden)..

Guest brobart

Okay, de eRoll uit de oplader gehaald en de net-verbinding verbroken en weer hersteld. Zonder eRoll laadde de PCC probleemloos (het ledje werd groen!) Vervolgens kon ik ook de eRoll probleemloos opladen.. :)

Ik moet zeggen; kwa nicotine lijkt dit meer dan voldoende om te stoppen met tabak roken..  :a20

Guest Happydamp

Okay, de eRoll uit de oplader gehaald en de net-verbinding verbroken en weer hersteld. Zonder eRoll laadde de PCC probleemloos (het ledje werd groen!) Vervolgens kon ik ook de eRoll probleemloos opladen.. :)

Ik moet zeggen; kwa nicotine lijkt dit meer dan voldoende om te stoppen met tabak roken..  :a20

Eind goed al goed....en dampen maar dan!

Guest brobart

Yep! En hulde aan Dampertje (Ikbat)! Ik kreeg als verassing een extra atomizer-cone, 10ml Luxe Tabak (nice!) en een injectie spuit (echt nodig voor het vullen van de tankjes!).

Thanks!  :ponpon

Guest brobart

Heb de eRoll nu een paar dagen in gebruik en ik moet zeggen dat ie goed bevalt. De 16mg liquids die ik gebruik zijn wat scherper in de keel dan tabaksrook, maar wel smaakvoller. Misschien maar eens 12mg proberen.. Ik neem trekjes als van een gewone sigaret en dan wordt de atomizer cone niet echt heet. En de inhoud van een tankje is voor mij op dit moment voldoende om een (werk)dag door te komen..

Het valt me wel op dat het dampen (net) niet dezelfde bevrediging geeft als roken. Het helpt me absoluut om het moment dat ik een sigaret opsteek uit te stellen en ik rook nu al ongeveer de helft van wat ik normaal rookte, maar er is een verschil in de chemische werking van nicotine dampen of roken. Ik vermoed dat er in tabak naast nicotine nog andere stofjes zitten die een verslavende werking hebben. Zou dat misschien iets kunnen zijn om te verwerken in e-liquids voor rokers? :zoef 

Ik vermoed dat er in tabak naast nicotine nog andere stofjes zitten die een verslavende werking hebben. Zou dat misschien iets kunnen zijn om te verwerken in e-liquids voor rokers? :zoef

Dat klopt (andere stoffen), en dat gebeurt al (deze verwerken in liquids). Dit zijn zogenaamde WTA (Whole Tobacco Alkaloids) liquids. Ik ben er heel erg benieuwd naar, maar helaas wordt deze liquid alleen nog maar in Amerika gemaakt (voor zover ik weet). De producent kan de vraag momenteel niet aan, en verstuurt niet naar het buitenland. Ik zit er al een paar dagen over te denken om hier een topic over te starten, misschien toch maar eens gaan doen...

Guest brobart
... Dit zijn zogenaamde WTA (Whole Tobacco Alkaloids) liquids. Ik ben er heel erg benieuwd naar, maar helaas wordt deze liquid alleen nog maar in Amerika gemaakt (voor zover ik weet). De producent kan de vraag momenteel niet aan, en verstuurt niet naar het buitenland. Ik zit er al een paar dagen over te denken om hier een topic over te starten, misschien toch maar eens gaan doen...

Hi JD. Dat is interessant! En ik vond deze webshop: http://www.aromaejuice.com/Whole-Tobacco-Alkaloid-WTA-Eliquids_c33.htm

Ik heb ze even een berichtje gestuurd en kreeg direct antwoord. Ze hebben veel WTA liquids op voorraad en leveren gewoon aan het buitenland (inclusief Nederland). De Menthol P-38 WTA schijnt erg goed te zijn (voor 12$ per 10ml).

Ik ga daar maar eens wat van bestellen.  :bedankt

Hi JD. Dat is interessant! En ik vond deze webshop: http://www.aromaejuice.com/Whole-Tobacco-Alkaloid-WTA-Eliquids_c33.htm

Ik heb ze even een berichtje gestuurd en kreeg direct antwoord. Ze hebben veel WTA liquids op voorraad en leveren gewoon aan het buitenland (inclusief Nederland). De Menthol P-38 WTA schijnt erg goed te zijn (voor 12$ per 10ml).

Ik ga daar maar eens wat van bestellen.  :bedankt

Oh, dat is mooi! Ik heb een tijdje terug op die site gekeken, en toen was er een bestel-stop, en stond er explicit vermeld dat er niet naar het buitenland verstuurd werd. Ben je ook iets te weten gekomen over de verzendkosten? Ik zie dat de flavourless DIY nog steeds uitverkocht is, maar misschien dat ik de Dark Honey Tobacco WTA 12mg/ml (ook $12 voor 10ml) eens wil proberen.

De engelstalige Wikipedia pagina over nicotine geeft aanzienlijk meer informatie over die "andere stoffen" dan de nederlandstalige:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine

Tobacco smoke contains anabasine, anatabine, and nornicotine. It also contains the monoamine oxidase inhibitors harman and norharman.[33] These beta-carboline compounds significantly decrease MAO activity in smokers.[33][34] MAO enzymes break down monoaminergic neurotransmitters such as dopamine, norepinephrine, and serotonin. It is thought that the powerful interaction between the MAOIs and the nicotine is responsible for most of the addictive properties of tobacco smoking.[35] The addition of five minor tobacco alkaloids increases nicotine-induced hyperactivity, sensitization and intravenous self-administration in rats.

Guest brobart
… Oh, dat is mooi! Ik heb een tijdje terug op die site gekeken, en toen was er een bestel-stop, en stond er explicit vermeld dat er niet naar het buitenland verstuurd werd. Ben je ook iets te weten gekomen over de verzendkosten? Ik zie dat de flavourless DIY nog steeds uitverkocht is, maar misschien dat ik de Dark Honey Tobacco WTA 12mg/ml (ook $12 voor 10ml) eens wil proberen.

De verzendkosten zijn blijkbaar ongeveer $23 voor maximaal 15 x 10ml liquid. Ik bestel zelf 5 x 10ml, dus ik kan voor jou 10 x 10ml extra bestellen :)

… De engelstalige Wikipedia pagina over nicotine geeft aanzienlijk meer informatie over die "andere stoffen" dan de nederlandstalige:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine

Tobacco smoke contains anabasine, anatabine, and nornicotine. It also contains the monoamine oxidase inhibitors harman and norharman.[33] These beta-carboline compounds significantly decrease MAO activity in smokers.[33][34] MAO enzymes break down monoaminergic neurotransmitters such as dopamine, norepinephrine, and serotonin. It is thought that the powerful interaction between the MAOIs and the nicotine is responsible for most of the addictive properties of tobacco smoking.[35] The addition of five minor tobacco alkaloids increases nicotine-induced hyperactivity, sensitization and intravenous self-administration in rats.

Yep, het schijnt dat MAO-inhibiters (WTA) voorkomen dat (o.a.) serotonine (aangemaakt als gevolg van nicotine) wordt afgebroken. :)

10 flesjes is misschien wat veel van het goede, maar 5 stuks zou ik wel graag willen proberen! En uiteraard de verzendkosten delen. Laat maar weten als je wilt gaan bestellen.

Guest brobart
… Laat maar weten als je wilt gaan bestellen.

Eigenlijk zo snel mogelijk :) Ik heb begrepen dat het bij de douane simpelweg als 'aroma' wordt aangegeven, maar dat het soms wel weken kan duren voor je je liquids hebt. Dus zeg maar wat je hebben wilt. :)