Jump to content

Joyetech e-roll

Guest gast

Recommended Posts

• Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Heb nu de eroll en paar dagen in gebruik en moet zeggen dat ie niet tegen valt. Het was mijn bedoeling om te gaan minderen met dampen en daar leek dit me uitstek een goed apparaat voor. Ook goede dampproduktie. Helaas lukt het minderen nog niet echt, stop gewoon steeds de lege ecig in de pcc en neem de volgende.

Vroeger begonnen met de mini 901 en daar lijkt deze zoveel op.  Geen knopje meer om te drukken :e001, het was een gevoel van thuiskomen weer. :knuf Heb nog steeds wel mijn ego en lava er naast, maar met weggaan gaat toch echt de eroll mee. Nu nog ff een stuk of wat tankjes kopen om thuis te vullen mee te nemen. Wat ik nu al merk is dat elke dag meer de ato het beter gaat doen, echt een kwestie van inroken.

Vandaag bij schoonfamilie geweest en 1 volledige pcc is al ingepikt door zwager die die ego maar veels te groot vond, ben zeer benieuwd hoe hij deze gaat vinden om te starten.

Guest Coopje

Ik gebruik de Eroll  nu iets meer dan 2 weken en ik moet zeggen dat hij prima bevalt  :cigar

Ik heb zelfs geen sigaret meer aangeraakt sinds ik begonnen ben met de Eroll. Het is mijn eerste damper, dus kan nog niet echt veel vergelijken, maar ik probeer wel eens een Ego of de Evic van mijn broer en weet daardoor dat de Eroll een prima dampertje is. Kunst is om niet te hard te hijsen, dan wordt ie ook niet zo warm. Nadeel is dat de tankjes snel leeg zijn, maar smorgens vul ik er een paar, dopje erop en ben voor heel de dag klaar.

Ik ga zeker nog andere dampers aanschaffen, maar dat is meer voor de fun, zoals bv het oliespuitje en misschien nog de Ego Queen.

Al met al is de Eroll een prima dampertje om helemaal van het a-roken af te komen en voor buiten de deur, zal deze altijd mijn favoriet blijven, alleen al om het ideale formaat...

• 2 weeks later...
Guest brobart

Ik gebruik de Eroll  nu iets meer dan 2 weken en ik moet zeggen dat hij prima bevalt  :cigar

Ik heb zelfs geen sigaret meer aangeraakt sinds ik begonnen ben met de Eroll. ...

Ik gebruik de e-roll nu 2 maanden en hij bevalt nog altijd goed, hoewel ik (nog) niet geheel van de a-tjes af ben.. Ik heb wel het analoog roken met ongeveer 3/4 gereduceerd, wellicht mede dankzij 'WTA-liquids'..

... Al met al is de Eroll een prima dampertje om helemaal van het a-roken af te komen en voor buiten de deur, zal deze altijd mijn favoriet blijven, alleen al om het ideale formaat...

Jammer dat ie net niet in een standaard cigaretten verpakking past.. En als je de e-roll met vol tankje vervoert, kan ie ietsje gaan lekken. Verder is het inderdaad een prima ding.  :ja

Guest tinkerbell297

:hi

Ik ben echt een groentje op het gebied van dampen. Heb inmiddels wel al aardig wat eurotjes uitgegeven aan diverse e sigaretten waaronder een cleversmoke en e health. Mijn ervaring hiermee is zacht uitgedrukt niet zo best. Ben dus weer overgestapt op mijn normale peukje ( zelfgedraaide filtersigaret van rode pall mall) Nu wil ik wel heel graag van die zgn a sigaret af en het e roken lijkt me nog steeds de ideale manier.

Nu even to the point. Ik ben ook op de e roll gestuit. Aangezien ik graag een dampertje wil wat op een normale sigaret lijkt zou dit het proberen nog wel eens waard kunnen zijn. Zeker na het lezen van deze topic heb ik toch weer het verlangen om het weer te proberen maar dan nu met een hopelijk goede e sigaret. Ik begrijp dat deze wel goed dampt en dat je dat ook goed in je keel voelt want dat was bij de vorige dus echt niet het geval.

Heb ik nog even een vraagje over de liquids.( als ik die hier mag stellen )

Welke raden jullie mij aan om te gaan gebruiken als rookster van rode pall mall shag in een filterhuls zo'n 20 a 25 per dag. 

Hoop op adviezen en tips die me net dat duwtje geven om er toch maar weer een 50,= aan uit te geven.

Tot hoors

Ik denk dat je nog wat meer dan die 50 euro uit moet geven  :wink  Als je op een pakje sigaretten per dag zit, is het met de eRoll heel vaak vullen.

Heb zelf ook een eRoll, echt een goed ding, maar ik gebruik hem ook alleen maar buitenshuis. Hier thuis gebruik ik ego Twist, ego T met een clearomizer. Je kunt hier

wat langer mee doen qua batterij en ook met de liquid die in de clearomizer gaat.

eRoll gaat bij mij vooral mee naar het werk, waar hij prima zijn werk doet, en naar een feestje ofzo.

Guest tinkerbell297

Bedankt voor je reactie Nets. Dat bijvullen vind ik niet zo'n probleem als ie maar dampt.  :jahsmke

De vorige die ik heb gehad deden dat dus echt niet had net zo goed een balpen tussen m'n lippen kunnen nemen :haha.

Guest tinkerbell297

Heb de knoop doorgehakt en de E roll besteld is net binnen gekomen :duimen:ponpon

Ligt nu op te laden.

Ben benieuwd :duimen

• 2 weeks later...

tinkerbell297 ben wel benieuwd hoe hij is bevallen. Dus laat maar gauw wat horen :-)

Heb sinds vandaag dan ook eindelijk een E-cig. besteld. Het is dus de E-Roll geworden na veel onderzoek en reviews gelezen te hebben van verschillende E-cigs. Ben van mening dat deze het beste bij mij past.

Nu ben ik helemaal nieuw op dit gebied en vraag ik me af hoe vaak je de e-liquid tank (cartridge) mag/kan re-fillen voordat je er een gloednieuwe op moet zetten.

Ook ben ik benieuwd hoelang een verdamper meegaat en wanneer je deze moet vervangen.

Ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden.

Beetje lastig te antwoorden, het tankje mag je zo vaak je wil bijvullen en je merkt eigenlijk vanzelf wel als het niet meer goed is, dan is het gaatje wat je op de atomizer klikt wat uitgelubberd, het tankje gaat dan lekken. Je kunt het tankje eventueel tussendoor wel schoonspoelen.

De atomizers eigenlijk hetzelfde verhaal, ze doen het zolang ze het doen  :e33 Ligt er aan hoevaak je de eRoll gebruikt en welke liquid, ik heb de mijne nu 2 maanden en nog steeds de eerste atomizers in gebruik en pas 1 tankje weg hoeven gooien. Moet ik er wel bij zeggen dat ik hem maar 2 a 3 dagen in de week gebruik.

De atomizers kun je evt. tussendoor ook schoonmaken.

Het handigst is gewoon om een paar atomizertjes en tankjes op voorraad te hebben.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :weetnie

Kijk daar heb ik inderdaad wat aan! Bedankt.

Nu weet ik tenminste dat ik met een gerust hart het tankje kan her-vullen net zolang ik denk van dat het nog wel gaat :-)

Ik ben bang dat de moeilijkste opgave nog komt en dat is het vinden van een lekkere smaak.....

Heb namelijk 2 tabak-achtige smaken besteld maar vrees dat ik toch voor menthol of iets van fruit had moeten gaan, maar daar kom ik hopelijk gauw genoeg achter :)

• 2 weeks later...
Guest k-0en

Ik denk dat je nog wat meer dan die 50 euro uit moet geven  :wink  Als je op een pakje sigaretten per dag zit, is het met de eRoll heel vaak vullen.

Heb zelf ook een eRoll, echt een goed ding, maar ik gebruik hem ook alleen maar buitenshuis. Hier thuis gebruik ik ego Twist, ego T met een clearomizer. Je kunt hier

wat langer mee doen qua batterij en ook met de liquid die in de clearomizer gaat.

eRoll gaat bij mij vooral mee naar het werk, waar hij prima zijn werk doet, en naar een feestje ofzo.

Ik gebruik de eroll ook alleen buiten de deur, met name als ik naar feestjes ga of dat soort plaatsen waar ik niet teveel wil opvallen.

Thuis lekker de spinner + maxi :)

• 4 weeks later...
Guest tinkerbell297

He he. Na bijna 2 maanden kom ik dan eindelijk met mijn bevindingen over mijn e roll.

Ik heb hier half juni een bericht geplaatst dat ik een e roll aan zou schaffen en mijn bevindingen met jullie zou delen. Nou hier gaat ie dan.

Ik heb de e roll nu dus bijna 2 maanden in gebruik. Jeetje wat een geweldige ervaring :ponpon  het rookt/dampt fantastisch bijna beter als een normale sigaret. Wel is het idd een beetje jammer dat de tankjes vlug leeg zijn maar ach of ik nu filterhulzen moet stoppen of tankjes moet vullen. Dat laatste geeft overgens minder rommel haha.

Wat betreft het opladen. Ik heb er niet zoveel last van dat ik met een lege baterij zit. 1 keer in de 3 dagen gaat de dat mooie doosje op de oplader en na ieder gebruik van mijn sigaretje gaat die weer in het mooie doosje om op te laden. Ik moet hier wel bij vertellen dat ik mijn goede sigaret ( zo noemt mijn zoon  van 9 de e roll) ook als een normale sigaret probeer te gebruiken. Dus ongeveer een minuut of 5 dampen en dan stoppen. Dit doe ik bewust omdat ik anders bang ben dat ik de hele dag aan die "goede sigaret" zit te lurken, en is ie dan nog wel zo goed?

Wat betreft smaakjes, ik geloof dat ik niet uitgeprobeerd raak in dit wereldje. Ik was al fan van smaakjes sigaretten ( black devil, kretek, menthol enz. ben zelfs mijn shag die ik op het laatst ging roken vanwege de kosten zelf gaan aromatiseren. Hoe lekker vinden we de orginele tabaksmaak kan je je afvragen)

Kortom ik ben nu een heel tevreden dampertje geworden met helaas toch nog wel de drang naar een a tjes. Waarom? Ik heb werkelijk geen idee. De goede smaakt me een stuk beter dan de foute. Ik kan binnen dampen maar moet buiten roken dus wat bezielt me? Maar ik blijf dagelijks nog hunkeren naar die vieze foute peuk en dat vind ik nou zo jammer. Is de verslaving toch erger dan ik had verwacht. Maar ik blijf doorzetten en hoop toch op een bepaald moment van die foute a tjes af te wezen.

Zo dit was weer een hoop :blab

Mocht iemand nog tips voor me hebben dan hoor ik dat graag.

Guest Splinter

Ik heb ook sinds een paar dagen een eRoll, en ik heb nog een vraagje.

Wanneer vul je het tankje opnieuw?

Damp je door tot hij leeg is, of controleer je tegen het einde of er nog een beetje in zit?

Ik heb tot nu toe het laatste aldoor gedaan, omdat ik bang ben dat leeg roken me de atomizer of een vieze smaak kost, maar als het niet nodig is zou ik liever onbezorgd door blijven gaan totdat ik merk dat hij leeg is.

Ik gebruik de eroll nog steeds elke dag, vaak alleen maar die. (heb er meerdere, moet wel met mijn dampgedrag) Ik vul meesta het tankje pas als je een hijs neemt en een vreemde smaak komt, dus dat ie op is. Vullen en gewoon weer doordampen met je eigen gevulde smaak, geen last van verbrande smaak achteraf

@Tinkerbell, ik weet niet hoe hoog je nicotinegehalte is. Ik gebruik bij de eRoll altijd een fractie hoger dan dat ik bij de andere dampers gebruik.

Als voorbeeld, ik begon met 12 in de "thuis"dampers en gebruikte in de eRoll 16mg

Nu zit ik in mijn gewone dampers op 9 en in de eRoll op 12.

Misschien zou je dat kunnen proberen om van de zin in een gewone peuk af te komen.

@Splinter, ik gebruik het tankje ook gewoon helemaal op. Ik kijk tussendoor wel af en toe hoe ver ik ben en soms vul ik hem tussendoor bij, maar normaal gesproken maak ik m ook helemaal leeg, net als CIMDA dus.