Jump to content

Batterijen: handige weetjes

Guest Serge.P

Recommended Posts

Bij veel 18350 modellen waar 900mah op staat, zit er bij lange na geen 900mah in.

Dit zijn vaak 400/450mah accu's met een mooi plaatje,

Ik ken maar 1 merk dat daadwerkelijk een 900mah 18350 heeft, en deze is in nl niet te koop.

De plaatjes zien er vaak wel mooi uit, heb zelfs al een 4500mah 18350 gezien online.

Vandaar geloof de plaatjes niet, en je zult minder versteld staan, dat een 900mah het minder lang kan doen als een 650 of 800mah

deze misschien: Tensai LC18350 950 mAh

http://www.nkon.nl/tensai-18350-950mah-battery.html

(toch nog een plaatje!) :wink

"Die einzige UL-zertifizierte 18350 Zelle der Welt"!!

Zijn zeker goede accu's

Hebben 778mah werkelijke waarde, en datscheeld niet extreem met wat ze zeggen, en 120mah verschil is echt niet slecht

Edit, test van de Tensai LC18350 900mah de 950 is er nog niet in de test)

Bij veel 18350 modellen waar 900mah op staat, zit er bij lange na geen 900mah in.

Dit zijn vaak 400/450mah accu's met een mooi plaatje,

Ik ken maar 1 merk dat daadwerkelijk een 900mah 18350 heeft, en deze is in nl niet te koop.

De plaatjes zien er vaak wel mooi uit, heb zelfs al een 4500mah 18350 gezien online.

Vandaar geloof de plaatjes niet, en je zult minder versteld staan, dat een 900mah het minder lang kan doen als een 650 of 800mah

• 2 weeks later...
Guest Fusebox

Ja, handig als je geen voltmeter hebt toch?  :haha

Oke dan had ik je goed begrepen :D

Nee dit truukje gaat niet op voor lithium (ion) batterijen,

Bij Protected lithium batterijen kan het zelfs risico met zich meebrengen omdat door de stuiter mogelijk de beveilingschip (PCB) los kan komen. Je kan dit niet zien want deze zit in de batterij met als gevolg dat je beschermde batterij ineens niet meer beschermd is tegen te ver over- of ontladen.

Hopelijk is het een beetje duidelijk?

Guest Pieter Bas

ok, dacht al zoiets maar vond het toch wel een grappig filmpje. Hoop overigens niet dat iemand dit echt serieus neemt, want dan gaat het z'n doel voorbij.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Royphilippi

Help als ik aan m'n coolfire wil lurken krijg ik dat gevoel in m'n mond net als je aan n blokbaterij likt !!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gisteren een SVD binnen gekregen en 6 verschillende Chinese protected 18650 batterijen geprobeerd met Fire in de naam. Lang verhaal kort. Eentje werkte 10 minuten terwijl ie vol was de rest helemaal niet. Dus daarna de bijgeleverde 18500 batterij erin gedaan en die hield het een uur of 4 vol. Meteen maar 2 panasonic 3400mAh batterijen besteld bij Nkon  :wink

Help als ik aan m'n coolfire wil lurken krijg ik dat gevoel in m'n mond net als je aan n blokbaterij likt !!!

Direct contact opnemen met de verkoper. en het ding niet meer gebruiken. Kennelijk is je Coolfire niet goed geïsoleerd, er staat spanning op de behuizing.

Gisteren een SVD binnen gekregen en 6 verschillende Chinese protected 18650 batterijen geprobeerd met Fire in de naam. Lang verhaal kort. Eentje werkte 10 minuten terwijl ie vol was de rest helemaal niet.

Waarom zou je protected batteries in een SVD stoppen? Die heeft van zichzelf al bescherming ingebouwd... En dingen met fire in de naam kun je inderdaad beter niet gebruiken.

Guest Royphilippi

Direct contact opnemen met de verkoper. en het ding niet meer gebruiken. Kennelijk is je Coolfire niet goed geïsoleerd, er staat spanning op de behuizing.

dankje voor je reactie alleen heb ik vandaag gewoon kunnen dampen met een andere clearomizer erop zou t ook kunnen zijn die iets niet goed meer heeft zitten ofzo ?

Gisteren een SVD binnen gekregen en 6 verschillende Chinese protected 18650 batterijen geprobeerd met Fire in de naam. Lang verhaal kort. Eentje werkte 10 minuten terwijl ie vol was de rest helemaal niet.

Waarom zou je protected batteries in een SVD stoppen? Die heeft van zichzelf al bescherming ingebouwd... En dingen met fire in de naam kun je inderdaad beter niet gebruiken.

Omdat ik die 6 heb liggen voor mijn zaklampen  :wink

dankje voor je reactie alleen heb ik vandaag gewoon kunnen dampen met een andere clearomizer erop zou t ook kunnen zijn die iets niet goed meer heeft zitten ofzo ?

Ik zou het er niet op wagen. Spanning op je batterijhouder is foute boel.

Dan zou jik ze maar voor die zaklampen bewaren :)

Dan zou jik ze maar voor die zaklampen bewaren :)

Guest Royphilippi

Ik heb een effest soda lader staat deZe bekend om oo recordtijd 2 18350 batterijen op te laden ?

Ik stel mijn vraag hier ook maar even, ik heb een LUC lader nu en heb alle batterijen erin opgeladen .

Sommige laden niet verder dan 4,1 volt .

Hoe kan je nou zien dat je batterij aan vervanging toe is , bv bij die 4,1 ?  omdat die niet meer helemaal vol laad?

• 1 month later...

Ik stel mijn vraag hier ook maar even, ik heb een LUC lader nu en heb alle batterijen erin opgeladen .

Sommige laden niet verder dan 4,1 volt .

Hoe kan je nou zien dat je batterij aan vervanging toe is , bv bij die 4,1 ?  omdat die niet meer helemaal vol laad?

hoeft niet perse te betekenen dat ze aan vervanging toe zijn, beste is dit te zien aan hoelang ze nog mee gaan

als ze beduidend minder meegaan dan voorheen is dit een indicatie, of ze moeten een 300 a 400 keer opgeladen zijn geweest (maar niemand die dat bijhoud ;)  )

Ik heb een effest soda lader staat deZe bekend om oo recordtijd 2 18350 batterijen op te laden ?

Voor 18350 wordt aangeraden om de schakelaar achterop op 0,5A te zetten, dan gaat t gelijk iets minder snel.