Guest Poops_McGhee Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 De Vapor Giant Mini V2 RTA, by Niko Vapor Afgelopen donderdag werd mijn lief aangenaam verrast door de pakketbezorger die, helaas voor haar, mij een pakje kwam brengen... van E-Wolk! Hierin trof ik de Vapor Giant Mini V2 tank aan en een Vapor Giant tooltje, om te gebruiken bij deze tank. Ik moest eerst even goed kijken waar het tooltje het goed bij zou doen en vond daar een nuttige toepassing voor. Heel fijn, want ik ben gek op dit soort tooltjes. De Vapor Giant Mini V2 is, inderdaad, een vervolg versie van de Vapor Giant Mini tank. Voor zover ik kan zien is het grootste verschil in het vulsysteem en de O-ringen. Bij de eerste versie had je een schroevendraaiertje nodig om je tank te vullen en waren de o-ringen zwart. Bij de V2 is die schroevendraaier niet meer nodig en zijn de o-ringen rood. Bovendien, en zeker niet onbelangrijk, is de prijs beduidend lager bij de V2, maar de kwaliteit gelijk. Outsourcing? Welnee, de productie is opgeschroefd en de beschikbaarheid dus ook. De Vapor Giant is geheel vervaardigd uit 304 stainless steel, met uitzondering van de tank (alhoewel deze ook in SS versie leverbaar is) en de koperen verstelbare centerpin. Het machinewerk is erg mooi gedaan, afwerking is puntje precies zonder bramen of oneffenheden. Precies de kwaliteit die je mag verwachten van een hoogwaardig apparaatje van Oostenrijkse bodem. De meegeleverde tank is van copolymeer en komt in een frosted uitvoering. Indien je tankcrackende liquids wilt dampen, dan is er een SS versie beschikbaar. Met de copolymeer tank heeft deze rba een totaal gewicht van 94 gram. De lengte van de tank zonder drip tip en 510 aansluiting meegerekend is 56 mm. Geen kleine jongen, dus. Dat moet ook niet als je een Vapor Giant heet. De 510 drip tip aansluiting kan worden gebruikt voor iedere 510 drip tip, maar of je dat in dit geval moet willen... die 42,5mm tellende drip tip is toch wel een heel fijne aanschouwing op dit geheel. Maar, je kunt hem vervangen door elke andere 510 drip tip, in ieder geval die ikzelf heb. De tank zelf heeft een diameter van 23mm, dus zal op de meeste mech mods niet helemaal flush zitten. Daar hebben ze bij Niko Vapor uiteraard de beste oplossing voor, zoals velen weten, door er een aparte mod voor te leveren. Helaas heb ik die nog niet in bezit, maar heb de tank zo lang op mijn Panzer staan, waar hij zeker niet op misstaat. Dit stukje vernuft is overigens ook verkrijgbaar in de echte 30mm giant versies van de Vapor Giants. Ik heb de Mini gekozen, omdat ik zelf geen 26650 mods in bezit heb. De Vapor Giant tank is werkelijkwaar een giant qua liquid inhoud. Waar voorheen de Erlkönigin binnen mijn collectie de kroon spande met haar 6ml liquid inhoud, doet de Vapor Giant Mini V2 er nog een schepje bovenop en behelst 7ml liquid achter de frosted Copolymeer tank. Daar kom je de dag wel mee door. Voor een Mini versie is dat toch behoorlijk maxi en daar baal ik zeker niet van. Goed! Het pakje dat werd geleverd bevatte een heel mooi doosje, waar ik absoluut een zwak voor heb, met daarin deze heerlijk gestyleerde tank en de kenmerkende drip tip, evenals een zakje met reserve O-ringen en 4 schroefjes om de airflow te stremmen, alsmede reserve schroefjes voor op de terminals. Allemaal mooi verpakt in een stevig "schudt maar raak, ik houd alles heel" doosje. [img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1372_zpscd322e2d.jpg[img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1378_zps3e3d0b69.jpg E-Wolk heeft me ook een tooltje gestuurd, die je voor het afstellen van de juiceflow kunt gebruiken en, tot ik zover ontdekt heb, de centerpin van de tank mee kunt verstellen. Als we de tank in delen uit elkaar halen, dan komen we tot het volgende rijtje onderdelen, welke ik van links naar rechts zal benoemen en uitleggen en gedeeltelijk uitlichten. [img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1377_zps38d87805.jpg Om te beginnen zien we de verstelbare centerpin liggen. Deze is voorzien van 2 mooie rode o-ringen, om lekkages je mod in te voorkomen. Het verstellen gaat bijzonder soepeltjes en de centerpin blijft netjes in positie staan. Daarnaast zien we de base, de chimney, tank sectie, top cap deel 1, top cap deel 2 en de ondertussen erg herkenbare drip tip. De base zal voor velen best herkenbaar zijn. Die lijkt namelijk erg sterk op die van de Kayfun, maar met veel diepere juice gootjes. En niet zonder reden. Tevens beschikt de base over 4 airflowkanaaltjes, die met individuele schroefjes af te dichten zijn. Ik damp graag met veel airflow, dus die schroefjes zijn voor mij overbodig. Voor de review heb ik ze wel stuk voor stuk uitgeprobeerd. De airflow is merkbaar strakker als je steeds 1 gat afdicht en totaal afgeblocked als alle gaatjes dichtzitten (duh!). Het is nog te doen om met 1 gat open lung inhales te doen, maar echt lekker makkelijk is het niet. Dat gaat al een stuk makkelijker als je 2 gaten open hebt. Het verschil tussen 2 en 3 gaten open is minder goed merkbaar en van 3 naar 4 eveneens. [img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1380_zpsf6e99e37.jpg We zien hier dus het builddeck met het bekende positive block met airflow gat naast de negatieve terminal, zoals we dat kennen van de Kayfun. De opbouw heb ik dan ook á la Kayfun gedaan, met uitzondering van de wicks. Deze laat ik in de juicekanaaltjes lopen. Waarom ik dat gedaan heb? Omdat deze rba over een juiceflowcontrol beschikt. Meer hierover later in deze review. Mijn setup bestaat uit een 1,4 Ohm microcoil, 0,30mm kanthal met een diameter van 2mm , voorzien van Muji cotton. [img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1399_zpse7a99a66.jpg Nadat we de build hebben gewicked, komt de chimney aan de beurt. Die is uit 1 stuk, in tegenstelling tot de Kayfun chimneys, maar ik kan er geen nadelen in zien. Misschien om nader te controleren of je wick niet verschoven is, maar die zitten veilig in mooie diepe juicekanaaltjes. [img width=225 height=300]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1383_zps0f29b836.jpg Dan gaat de tank sectie erop: [img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1392_zps46318367.jpg. En als laatste de drip tip: [img width=225 height=300]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1393_zpsc697afd1.jpg En je raket is klaar. En da's best een imposante! Het vullen van deze rba gaat simpeltjes. Drip tip eraf, bovenste ring van de topcap eraf en de vulgaatjes komen bloot te liggen. Let er wel op dat de kleine o-ringen op hun plek blijven liggen, want die zitten niet zo heel stevig vastgeklemd. Ben je er 1 kwijt, dan heb je reserve ringen in de doos, maar als die op zijn, dan heb je lekkages. Hup, naaldflesje in de vulgaatjes en pompen maar. Een Flavourtec flesje klaart de klus overigens ook gewoon. Die gaatjes zijn groot genoeg voor die tuutjes. Is me met m'n Erlkönigin niet gelukt, trouwens... [img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1391_zpsf3b48c93.jpg Airflowcontrol afstellen: De airflow is bij de hedendaagse rba's en clearo's tegenwoordig wel goed af te stellen. Elke heeft zijn eigen systeem (of pikt het van een ander), en zo heeft ook deze rba een eigen manier van afstellen van de airflow. Dit gaat door middel van het afdichten van airflowkanaaltjes, waarvan er 4 in een Noord-Oost-Zuid-West configuratie in de base zijn aangebracht. [img width=300 height=144]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/28c589b8-4d30-427b-938d-30f901620b49_zpsa79635a4.jpg Deze kunnen worden afgedicht met schroefjes die meegeleverd worden bij deze rba: [img width=300 height=294]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/6a5df9bb-a308-46cd-883b-24bd9a7795d5_zpsac13c6d3.jpg[img width=300 height=212]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/456d605d-4b6e-4fba-8f93-4fee8dd24a20_zps962fe26d.jpg Je hebt wel een ander schroevendraaiertje nodig hebben dan het Vapor Giant tooltje. Deze schroefjes zijn best klein. De juiceflow control nader bekeken: De Vapor Giant Mini V2 beschikt over juiceflowcontrol. We kennen het fenomeen airflowcontrol natuurlijk allemaal al. Daarmee kunnen we niet alleen de trek, maar ook de dampproductie en smaak van onze vape aanpassen. Echter zal je met enkelt airflowcontrol moeten kiezen tussen de een of de ander. Meer airflow voor meer damp, of minder airflow voor meer smaak. Eigenlijk is dat ook een soort van juiceflowcontrol, maar het werkt dan niet onafhankelijk van elkaar. Met een aparte juiceflowcontrol is dat wel zo en hoef je niet meer te kiezen. Hou je van een luchtige trek en veel smaak, dan ben je bij deze rba aan het goede adres. Gooi de airflow open en de juiceflow ook. Je kunt nu van beide walletjes tegelijk snoepen. De juiceflowcontrol wordt geregeld door de chimney te draaien en daarmee de toegang van de liquid naar je wicks Zoals op deze foto te zien is, sluit de chimney geheel aan op de base. De juicekanaaltjes zijn niet meer zichtbaar, evenals een gootje die richting die kanaaltjes loopt. Hier komt de juiceflowcontrol aan bod. [img width=225 height=300]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1383_zps0f29b836.jpg De top van de chimney heeft namelijk een soort schroefkop, waar het tooltje perfect op past: [img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1384_zpse4d8ca60.jpg[img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1385_zpsbd02a7c1.jpg Indien de tank geheel is opgebouwd en gevuld, kun je de chimney via dat schroefdraad én Vapor Giant tooltje gemakkelijk afstellen. Hoe het in zijn werk gaat? Wel, als volgt! Ik heb voor de volgende foto de chimney een stuk losgedraaid, zodat de juicekanalen met wicks erin goed zichtbaar worden. [img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1387_zpsbdc279c5.jpg Zoals je kunt zien ligt de wick aan deze zijde nu lekker ontbloot en kan dus lekker juice naar de coil transporteren. Bij een volledig gemonteerde tank verwijder je de drip tip om bij de kop van de chimney te kunnen komen: [img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1397_zpsc479972e.jpg Door tegen de klok in te draaien, draai je de chimney omhoog en leg je dus meer wick bloot. Liquid kan dus makkelijker opgezogen worden en naar de coil vervoerd worden. Met een regelbare juiceflow kun je dus met een erg open airflow toch extra juice naar de coil transporteren voor een betere smaakbeleving. En meer smaak is bij mij altijd een plus Doordat je de liquidflow kunt afstellen is het dus een tank waar je zowel dunnere als dikkere liquids in kunt dampen, zonder flooden of dryhits te krijgen. 99,8% VG base lukte me prima om te dampen tijdens een kort smakeloos testje hiermee. Mocht je dus een PG allergie hebben en toch lekker met een tank willen dampen, zoek dan niet verder. Damp ervaring met de Vapor Giant Mini V2 Na een weekendje heerlijk ontspannen met dit beestje gedampt te hebben en wat met de juiceflowcontrol gespeeld te hebben, kan ik best concluderen dat dit wel een tankje naar mijn hart is. Met een 50/50 PG/VG liquid uit eigen brouwerij geeft het ding lekker veel damp en door de juiceflowcontrol is de smaak super. En die smaak blijft constant. Mijn uiterst mannelijke Orange Creamsicle-, Banaan-, Appeltaart- en Hazelnootjessmaken bleven allen perfect smaken al naar gelang de tank leger en leger raakte. Het gebruik van deze rba is heel makkelijk. Kun je een Kayfun opbouwen, dan heeft deze rba geen geheimen voor je en hervullen is ook supermakkelijk. Niet dat je dat vaak gaat doen, want er past genoeg in de tank om mij 2 dagen en de gemiddelde damper 1 dag bezig te houden bij normaal gebruik. Tijdens het uittesten van deze heerlijke rba ging dat echter wat sneller en mocht ik de tank een 2e keer bijvullen op dag 1 van gebruik. Het beestje is wat groot (98,5mm inclusief drip tip) en maakt van je mod echt een flinke combinatie. Hij is met recht een giant van een tank. En met 7ml liquid in z'n buik weegt ie 103 gram. Er is echter wel 1 puntje waar ik nog wat vraagtekens bij heb bij deze rba, namelijk de airflowcontrol. Die is goed aanwezig, alleen is het afstellen ervan iets omslachtig. Het knoeien met schroefjes is niet iets wat je even snel en overal gaat doen. Mocht je onderweg zijn en je airflow willen aanpassen, dan zul je een schroevendraaiertje bij je moeten hebben die klein genoeg is om die schroefjes los te draaien. Het tooltje is in ieder geval te groot. [img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1405_zpsccbc70d6.jpg Voor wie is deze rta een geschenk uit de hemel? Ik denk voor iedereen die een grote tank zoekt die er imposant uitziet, goeie damp- en smaakproductie heeft, makkelijk op te bouwen is en zeer gunstig geprijsd is. Dit is een heel fijn ding waar je veel genoegen uithaalt. En voor de prijs van €. 72,99 is het een zeer goed betaalbare tank, met de kwaliteiten en ervaring van diverse tanks in een hoger prijssegment. Dit heeft te maken met het feit dat men bij Niko Vapor heeft gekozen om de productie op te schroeven, waardoor hun devices voor veel meer dampers beschikbaar worden en de prijzen naar beneden kunnen, terwijl de kwaliteit gegarandeerd kan blijven. Heerlijk ding is dit! Voor deze prijs is deze rba een directe concurrent voor de Kayfun, echter qua prestaties en damp ervaring denk ik dat deze rba een stapje meer geeft dan de Kayfun. Het puntje liquidflowcontrol is bijvoorbeeld een grote plus. De airflow is ook veel beter dan bij de huidige Kayfuns het geval is. Persoonlijk vind ik de Vapor Giant er een stuk mooier en behoorlijk wat stoerder uitzien. Als je de Kayfun als een VW Golf zou zien, dan is deze tank een Mercedes CLK 200 Kompressor. Qua genot durf ik deze rba direct naast de Erlkönigin te plaatsen, dus voorbij de Kayfuns en Taifuns. Wat zou een nadeel kunnen zijn van deze rba? Voor sommigen is de grootte een zegen, voor de ander een zorg. Ben je net zo'n debiel als ik en stoor je je eraan dat je rba breder is dan je mod, dan heb je een probleem als je enkel 22mm mods in bezit hebt. Deze badboy wijkt iets af van de norm (heerlijk) en is 23mm breed. Gelukkig kun je genoeg mods kopen waar hij flush op zit (bijvoorbeeld de bijbehorende mod van Niko Vapor). Op de Panzer is het ding een plaatje, evenals op een V3 Flip. De flinke tank inhoud kan ook wat nadelig zijn, als je liquids dampt die nogal snel aankoeken op je coils en wicks. Ik heb hem vandaag mee op kantoor en volgegooid met Dutch Chocolate Mint. Chocolade smaakjes koeken heerlijk aan en dat is wel te merken. Alhoewel ik denk dat dit op dezelfde manier merkbaar is bij andere rba's, kan het lastig zijn als je nog veel liquid in je tank hebt om weg te vapen, voordat je de boel kan schoonmaken. En ik ben toch stiekem wel erg gecharmeerd dat het Vapor Giant logo netjes uitlijnd met het Panzer logo van mijn mod. Dat tooltje.... Het tooltje dat ik meegeleverd heb gekregen is best wel een handig dingetje om erbij te hebben. De schroefkop is 5,9mm breed en daar heb ik er geen van in mijn gereedschapsbak zitten. Die gaan van 5,5 naar 6mm. 5,5 is te smal en 6 is te breed. Plus het feit of ik wel met een schroevendraaier op zak wil lopen, tja, ik denk het niet. Dit tooltje past makkelijk in je zakken of ergens in een klein doosje dat je voor andere doeleinden al bij je hebt. De mijne ligt gezellig tussen 2 accu's in een accu doosje. Even snel wat afstellen is dus geen probleem. Ook niet midden op straat. Dat tooltje zou ik zeker niet vergeten om mee te bestellen. Je kunt waarschijnlijk best zonder, maar het is toch wel erg handig om erbij te hebben. En voor die paar pieken.... gewoon in het mandje leggen [img width=300 height=225]http://i1331.photobucket.com/albums/w584/poops_mcghee1/IMG_1404_zps8d97c7dd.jpg Conclusie Dit is een hele goeie rba van Oostenrijkse bodem en kwaliteit. Het machinewerk is perfect gedaan, afwerking is zoals je van een highend rba mag verwachten. Voor deze prijs is het een rba die je eigenlijk niet kunt laten liggen. Deze heb ik nu de afgelopen 5 dagen niet meer uit mijn handen gelaten, naast m'n favoriete dripper. Hij heeft alles wat je nodig hebt om een heerlijke vape ervaring mee te beleven. Dikke duim omhoog Zou ik er €. 72,99 voor betaald hebben na 5 dagen gebruik? Hell yeah! Dit ding is net iets goedkoper dan een originele nieuwe Kayfun, maar gooit er wel een schepje performance bovenop. Dit ding is het dik dubbel en dwars waard. Korte lijst van specs: - diameter 23mm - grootte zonder drip tip: 56mm - drip tip: 42,5 mm - Peek insulators (dus fijn bestand tegen hogere temperaturen bij lagere weerstand coils) - 304 stainless steel - copolymeer tank (stainless steel tank is beschikbaar) - Airflowcontrol - Juiceflowcontrol - droog gewicht van 94 gram - Top filling systeem Ik wil E-Wolk graag bedanken voor de gelegenheid om deze geweldige rba te kunnen reviewen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Donderwolkje Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Impressive! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Statyl Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Mooie uitgebreide review. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Heerlijke review Poops. Ik heb het met veel plezier gelezen. Een klein puntje voor de mensen die deze RTA willen kopen: draai de liquid control niet gelijk vol open, maar experimenteer een beetje. Draai het bijvoorbeeld telkens een kwartslag open. Testen en bij een snelle dry hit draai het nog een stukje open. Dus niet in een keer op gevoel opendraaien, anders ligt er ineens 7 ml op je tafel. Ik kan uit ervaring spreken... Twee keer zelfs Indien dit een dure Five Pawns liquid is, dan is dat namelijk best een beetje zuur. Verder een heerlijke RTA (alhoewel ik niet volledig kan meespreken aangezien ik de v1 heb ipv de v2, maar het verschil zit hem in de top cap, dus verder is die eigenlijk hetzelfde). Verder ben ik het volledig eens met deze review. De Vapor Giant is een Kayfun, maar dan een verbeterde versie. De liquid control is top voor dikke VG liquids en de Airflow is perfect, ik hou van luchtig, dus er is geen enkel schroefje wat de luchttoevoer moet afknijpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poops_McGhee Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 2 keer 7ml Five Pawns lekken is niet alleen zuur, maar ook duur! Dan laat je toch even gauw 14 piek aan juice de tafel over rollen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 2 keer 7ml Five Pawns lekken is niet alleen zuur, maar ook duur! Dan laat je toch even gauw 14 piek aan juice de tafel over rollen Jep I know, daarom heb ik snel weer Five Pawns nodig haha. Ik heb nog net een beetje Gambit kunnen redden, maar de laatste keer zag ik de tank letterlijk leeglopen. Tip: ga nooit rebuilden als je moe bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poops_McGhee Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 2 keer 7ml Five Pawns lekken is niet alleen zuur, maar ook duur! Dan laat je toch even gauw 14 piek aan juice de tafel over rollen Jep I know, daarom heb ik snel weer Five Pawns nodig haha. Ik heb nog net een beetje Gambit kunnen redden, maar de laatste keer zag ik de tank letterlijk leeglopen. Tip: ga nooit rebuilden als je moe bent Hij is bij mij nog niet gaan lekken. 1 keer een beetje geborrel gehad, maar snel de chimney een stukje naar beneden gedraaid. Dat tooltje is echt makkelijk daarvoor. Heb je die al binnen? Kan zomaar weer 7ml juice schelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Hahahaha ja ik hoop het. Moet er wel bij zeggen dat ik de Vapor Giant nog wickte op de Kayfun manier, dus niet met wick in de kanaaltjes. Maar als die gaat flooden en je bent even weg dan is het al te laat haha. Indien je de wick in de kanaaltjes doet, dan is de kans op flooden aanzienlijk kleiner heb ik gemerkt. Waarom zeg ik kanaaltjes? Die dingen zijn zo groot als het Panama kanaal . Anyway, ik verwacht mijn bestelling morgen. Ik had al met DHL gebeld of ik op voorhand de bestelling naar de avond kan verplaatsen. Gek genoeg doen ze dit niet. Dit kan alleen als de bezorger voor Jan met de korte achternaam bij je langs is geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poops_McGhee Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Hahahaha ja ik hoop het. Moet er wel bij zeggen dat ik de Vapor Giant nog wickte op de Kayfun manier, dus niet met wick in de kanaaltjes. Maar als die gaat flooden en je bent even weg dan is het al te laat haha. Indien je de wick in de kanaaltjes doet, dan is de kans op flooden aanzienlijk kleiner heb ik gemerkt. Waarom zeg ik kanaaltjes? Die dingen zijn zo groot als het Panama kanaal . Anyway, ik verwacht mijn bestelling morgen. Ik had al met DHL gebeld of ik op voorhand de bestelling naar de avond kan verplaatsen. Gek genoeg doen ze dit niet. Dit kan alleen als de bezorger voor Jan met de korte achternaam bij je langs is geweest Je kan je inderdaad verstoppen in die juice kanalen. Ik heb ze inderdaad ingestopt met Muji, want ik had al het idee dat juice hier ongeremd flink hard in kan stijgen. Ik mistte het bordje ANP nog ergens in het midden van de kanaaltjes. Mijn wick is half Kayfun, half Erlkönigin. Ik knip het laatste eindje in en leg een deel in de kanaaltes en de rest opgekruld in een S-bocht op het deck. Heel erg fijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fog Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Top review Poops! Trivia-tje; goed om te zien dat juice control nu ook door Niko wordt toegepast. Dit systeem zit al jaren op alle RTA's van Golden Greek. Ik heb nooit begrepen waarom dit niet op veel meer verdampers zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bootsman Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Deze staat zeker op mijn shortlist. Design is heel mooi, liquid capaciteit en liquid control zijn leuke extra's. Ik twijfel zelf alleen een beetje over de driptip eigenlijk. Ondanks dat hij onlosmakelijk met het design verbonden is, ben ik normaal niet zo gek op zo'n spoetnik In ieder geval een mooie review Poops, dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poops_McGhee Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Deze staat zeker op mijn shortlist. Design is heel mooi, liquid capaciteit en liquid control zijn leuke extra's. Ik twijfel zelf alleen een beetje over de driptip eigenlijk. Ondanks dat hij onlosmakelijk met het design verbonden is, ben ik normaal niet zo gek op zo'n spoetnik In ieder geval een mooie review Poops, dank! Als je niet goed tegen PG kan, dan kun je ook dikkere liquids in dit beestje dampen. En jij had toch iets met PG laatst? Wat betreft die drip tip: dat was even wennen, maar dat was heel snel klaar. Ik ben helemaal verknocht aan dat ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Deze staat zeker op mijn shortlist. Design is heel mooi, liquid capaciteit en liquid control zijn leuke extra's. Ik twijfel zelf alleen een beetje over de driptip eigenlijk. Ondanks dat hij onlosmakelijk met het design verbonden is, ben ik normaal niet zo gek op zo'n spoetnik In ieder geval een mooie review Poops, dank! Als ik bij je op bezoek kom en je hebt hem nog niet, dan zal ik hem meenemen. Dan kun je hem even uittesten als je wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RetroGrey Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Meer dan tevreden dat ik deze op de beurs kon scoren. Na 2 dagen aan die stand te lopen kwijlen heeft de verkoper hem toch maar losgelaten Ik heb wel de grote versie daar ik momenteel in een 26650 tijdperk ben beland. Mooie review en kan er niets aan toevoegen, enkel dat hij dampt als een beest eens je de wicks goed onder de knie heb. De eerste opbouw was niet echt een volledig succes. Wicks te kort en bij het openzetten van het juicekanaal kreeg ik de liquide op het bureaublad. direct ook maar de dripper erbij gekocht [img width=300 height=168]http://i27.photobucket.com/albums/c176/RetroGrey/20141012134128_IMG_0115_zps925e4082.jpg [img width=300 height=300]http://i27.photobucket.com/albums/c176/RetroGrey/Mobile%20Uploads/IMG_20141016_140051_zpsm4bsy2v9.jpg [img width=300 height=199]http://i27.photobucket.com/albums/c176/RetroGrey/20141012151558_IMG_0122_zps29e9331a.jpg [img width=300 height=199]http://i27.photobucket.com/albums/c176/RetroGrey/20141012151819_IMG_0123_zps82d8359b.jpg De 2e keer (bovenste) was beter dan de 1e (onderste) Teveel wikkelingen met te dikke kanthal waardoor de gloeitijd opliep. Nu dampt ie zoals voorzien op 0.12 Ik heb nog een kort filmpje van het opgloeien maar krijg dit hier niet gepost Dat tooltje heb ik niet meer kunnen bemachtigen maar zag ze staan bij E-Wolk dus ga ik dit eens moeten bestellen want je kan eigenlijk niet zonder. Ik wacht wel tot de miniversie van de mod daar op voorraad is want die komt er ook nog bij, samen met de 23mm RTA. edit: gefixt [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BmJWtFywIXU Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bootsman Posted November 8, 2014 Share Posted November 8, 2014 Ook ik heb deze in mijn bezit sinds vandaag en prima tevreden! En ziet er nog mooi uit ook op een chi you. Ik had jouw review alleen niet goed gelezen Poops, want met het afspoelen van de topcap is er gelijk één o-ring in de gootsteen verdwenen. En bij mij zijn de reserve o-ringen die erbij geleverd zijn te dik. Heb het op kunnen lossen door een (iets te kleine) o-ring te gebruiken die ik nog had liggen, maar wel vreemd? Zou een andere eigenaar kunnen controleren of de reserve o-ringen voor de topcap ook te dik zijn? Ik heb de liquid control 1,5 slag openstaan met 50/50 liquid, en heb 2 schroefjes erin gedaan om de airflow wat te verkleinen. Nog geen druppel lekkage gehad gelukkig 1.3 ohm, .28 kanthal, 2,5 mm, muji, kick op 12 watt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 Iemand al ervaringen met dikke pure >99% VG? Dat zou voor mij wel eens doorslaggevend kunnen zijn. Hoe wel ik nog wel over die 23mm twijfel .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RetroGrey Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 @bootsman: reserve O-ringen zijn dezelfde als deze die er standaard inzitten (de grote versie) @sledge: met dikke 99% VG nog geen ervaring in deze, ik gebruik 70VG/30PG en dat gaat goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 Bedankt Retro, maar dat gaat bijv in de kayfun ook goed. 99% in de kayfun is een gevecht tegen dryhits (veel blazen, met luchtgat dicht, is een oplossing om overdruk in je tank te krijgen. Maar knap irritant hahaha) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bootsman Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 @bootsman: reserve O-ringen zijn dezelfde als deze die er standaard inzitten (de grote versie) @sledge: met dikke 99% VG nog geen ervaring in deze, ik gebruik 70VG/30PG en dat gaat goed Vreemd, misschien dat mijn reserve o-ringen al gebruikt zijn (heb hem 2ehands), dit is wat ik erbij heb: De enige o-ringen die erbij zitten die in aanmerking zouden komen zijn de ringen die linksboven liggen, maar als ik die naast de o-ring van de topcap leg dan is het verschil gelijk duidelijk: [img width=300 height=225]http://i.imgur.com/6mHqA7N.jpg Links is de goede. Of zijn die ergens anders voor? @Sledge: Door de liquid control kan ik me niet voorstellen dat 100% VG niet zou werken. 80VG gaat prima in ieder geval. En 23 mm kan een dealbreaker zijn, ik heb de VM juist gekocht omdat ik een 23 mm mod had staan die werkeloos stond te zijn. Ik heb wel het tooltje besteld om de liquid control af te stellen, zou er eigenlijk standaard bij moeten zitten vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RetroGrey Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 Ik heb wel het tooltje besteld om de liquid control af te stellen, zou er eigenlijk standaard bij moeten zitten vind ik. aan die prijzen vind ik dat dus ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poops_McGhee Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 @bootsman: reserve O-ringen zijn dezelfde als deze die er standaard inzitten (de grote versie) @sledge: met dikke 99% VG nog geen ervaring in deze, ik gebruik 70VG/30PG en dat gaat goed Vreemd, misschien dat mijn reserve o-ringen al gebruikt zijn (heb hem 2ehands), dit is wat ik erbij heb: De enige o-ringen die erbij zitten die in aanmerking zouden komen zijn de ringen die linksboven liggen, maar als ik die naast de o-ring van de topcap leg dan is het verschil gelijk duidelijk: [img width=300 height=225]http://i.imgur.com/6mHqA7N.jpg Links is de goede. Of zijn die ergens anders voor? @Sledge: Door de liquid control kan ik me niet voorstellen dat 100% VG niet zou werken. 80VG gaat prima in ieder geval. En 23 mm kan een dealbreaker zijn, ik heb de VM juist gekocht omdat ik een 23 mm mod had staan die werkeloos stond te zijn. Ik heb wel het tooltje besteld om de liquid control af te stellen, zou er eigenlijk standaard bij moeten zitten vind ik. Het lijkt erop dat de reserve o-ringetjes al verbruikt zijn. De iets dikkeren zijn voor je 510 pin. In mijn review foto's staat ook het meegeleverde zakje ringen. Daar staan de kleine ringetje toevallig ook op. Vapor Giant verkoopt reserve setjes op hun site, in meerdere kleuren verkrijgbaar. Misschien dat E-Wolk ze in huis kan halen, aangezien ze dealership voor Vapor Giant hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bootsman Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Het lijkt erop dat de reserve o-ringetjes al verbruikt zijn. De iets dikkeren zijn voor je 510 pin. In mijn review foto's staat ook het meegeleverde zakje ringen. Daar staan de kleine ringetje toevallig ook op. Vapor Giant verkoopt reserve setjes op hun site, in meerdere kleuren verkrijgbaar. Misschien dat E-Wolk ze in huis kan halen, aangezien ze dealership voor Vapor Giant hebben. Naar aanleiding van jou tip heb ik afgelopen zondag e-wolk een mailtje gestuurd en had gelijk dezelfde avond al antwoord. De reserve setjes o-ringen waren al onderweg, en gisteren zag ik ze al online staan. Als het goed is komt er vandaag een dhl-meneer langs om een heel klein zakje met o-ringen te bezorgen Nu ga ik weer verder met redenen te bedenken waarom ik de bijpassende mech niet ga bestellen, lukt nog niet zo goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poops_McGhee Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Het lijkt erop dat de reserve o-ringetjes al verbruikt zijn. De iets dikkeren zijn voor je 510 pin. In mijn review foto's staat ook het meegeleverde zakje ringen. Daar staan de kleine ringetje toevallig ook op. Vapor Giant verkoopt reserve setjes op hun site, in meerdere kleuren verkrijgbaar. Misschien dat E-Wolk ze in huis kan halen, aangezien ze dealership voor Vapor Giant hebben. Naar aanleiding van jou tip heb ik afgelopen zondag e-wolk een mailtje gestuurd en had gelijk dezelfde avond al antwoord. De reserve setjes o-ringen waren al onderweg, en gisteren zag ik ze al online staan. Als het goed is komt er vandaag een dhl-meneer langs om een heel klein zakje met o-ringen te bezorgen Nu ga ik weer verder met redenen te bedenken waarom ik de bijpassende mech niet ga bestellen, lukt nog niet zo goed Hahaha, die mech komt er bij mij zeker, alleen nog niet dit jaar. Mijn budget is allang overschreden voor het hele jaar én er staat een nieuwe uitgavenpost op de balans Maar hij gaat er zeker komen. De enige zorg die ik heb is dat het logo op de tank misschien niet netjes uitlijnd met de vuurknop Sent from my iPad using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bootsman Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Helaas kan ik eigenlijk voor mezelf stiekum wel een paar redenen bedenken. Ik heb de VGM gekocht omdat ik een chi you heb en op zoek was naar een mooie 23 mm rta voor erop. Als ik de VG mech erbij koop, dan staat de chi you weer werkeloos...en het staat best mooi vind ik. En ik damp eigenlijk liever gereguleerd, en zou het liefst in de toekomst een DNA40 tubemod willen. Eigenlijk hoop ik dat de EDNA binnenkort met een DNA40 chip komt. En als dat zo is dan heb ik waarschijnlijk al mijn budget nodig om die te kunnen kopen. keuzes, keuzes...wat een luxeproblemen allemaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poops_McGhee Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Bij mij staat de Vapor Giant mini op een Panzer, wat ook heel mooi staat. Maar toch komt die Vapor Giant mech er nog onder. Het hoort er gewoon teveel bij om het niet te doen en ik ben gek genoeg op deze tank om hem compleet te maken door de mech te kopen. Ik ben veel meer van de mechs dan gereguleerd dampen. Van de 14 sets die ik heb staan zijn er 2 gereguleerd en daarvan is er 1 ongebruikt; m'n VTR. M'n IPV v1 gebruik ik nog wel, maar meestal om te coilen. Mechs en drippers, veel meer mijn ding dan gereguleerd en tanks. Deze tank, however, zit wel in mijn vaste rotatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts