Jump to content

Als 180 Watt te laag is.....

Cor

Recommended Posts

Voor diegene die de 180 Watt van SMY te laag vinden hebben ze er nu 1 uitgebracht met  260 Watt..

Ik heb um besteld zodat ik als het nodig is de komende winter er ook m'n auto mee kan starten...    :zoef

rkms1x.jpg

Guest roeljansen69

Deze ziet er wel een stuk beter uit dan de GOD180. Nu nog de prestaties. Ik vraag me af tot hoe laag hij vuurt. De 0.5 van de GOD180 stond mij een beetje tegen.

Edit: 0.3 dus. Beter dan de GOD180, maar nog steeds niet geweldig.

Waarom zou je op een gereguleerde mod zo laag in weerstand willen gaan. Dat is toch helemaal niet nodig? De essentie van een gereguleerde mod is dat je veel meer opties hebt voor het bouwen van coils omdat het voltage wordt aangepast. Ik gebruik in mijn Rose v2 een 2,2 ohm coil en op 18 watt dampt en smaakt dat geweldig omdat het voltage boven de 6 volt wordt gezet.

Als je 250 watt op een mech wilt dampen heb je een coil van 0,07 ohm nodig. En op een gereguleerde mod is dat dus helemaal niet nodig. Met een 0.3 ohm coil op iets van 8,5 volt bereik je hetzelfde...

Guest smurfin

Voor diegene die de 180 Watt van SMY te laag vinden hebben ze er nu 1 uitgebracht met  260 Watt..

Ik heb um besteld zodat ik als het nodig is de komende winter er ook m'n auto mee kan starten...    :zoef

rkms1x.jpg

Ik wil van de winter ook wel mijn auto kunnen starten als mijn accu leeg is. Hoeveel kost deze mod, en waar heb je hem besteld?

Precies roeljansen69. Dat is de essentie van die hoge vermogens. je hoeft niet meer te sub-ohmen om coils met grote oppervlakten te voorzien van voldoende energie. Dat sub-ohmen is alleen noodzakelijk op een mech-mod, omdat je daar vastzit aan max 4.2 Volt.

Ik ben wel benieuwd waar deze te bestellen is en wat hij kost. Het vermogen heb ik niet nodig, maar ik vind hem wel erg mooi

Deze ziet er wel een stuk beter uit dan de GOD180. Nu nog de prestaties. Ik vraag me af tot hoe laag hij vuurt. De 0.5 van de GOD180 stond mij een beetje tegen.

Edit: 0.3 dus. Beter dan de GOD180, maar nog steeds niet geweldig.

Waarom zou je op een gereguleerde mod zo laag in weerstand willen gaan. Dat is toch helemaal niet nodig? De essentie van een gereguleerde mod is dat je veel meer opties hebt voor het bouwen van coils omdat het voltage wordt aangepast. Ik gebruik in mijn Rose v2 een 2,2 ohm coil en op 18 watt dampt en smaakt dat geweldig omdat het voltage boven de 6 volt wordt gezet.

Als je 250 watt op een mech wilt dampen heb je een coil van 0,07 ohm nodig. En op een gereguleerde mod is dat dus helemaal niet nodig. Met een 0.3 ohm coil op iets van 8,5 volt bereik je hetzelfde...

Dat klopt. Maar met coils van bijvoorbeeld GPlat of Nichrome kom ik altijd wel een stukje lager uit dan 0.3 ohm en die mogelijkheid wil ik gewoon hebben.

Inderdaad achterlijk hoog vermogen maar qua vormgeving spreekt ie mij heel erg aan. 3x 18650, lekker veel capaciteit. De laadpoort helaas onderop, dat dan weer wel.  :mmm

Mwaah. Ik zou 3 batterijen stacked sowieso niet willen opladen via een simpel intern ladertje. Dus die poort ga ik niet gebruiken

Inderdaad achterlijk hoog vermogen maar qua vormgeving spreekt ie mij heel erg aan. 3x 18650, lekker veel capaciteit. De laadpoort helaas onderop, dat dan weer wel.  :mmm

Mwaah. Ik zou 3 batterijen stacked sowieso niet willen opladen via een simpel intern ladertje. Dus die poort ga ik niet gebruiken

Tsja, heb jij ook weer gelijk in. Als het een standaard laadchip is, dan duurt dat toch veel te lang.

Maar de desbetreffende specs schitteren nog door afwezigheid  :wink

De Specs:

[table]  [tr] [td]Model Number[/td] [td]:SMY260[/td] [/tr] [tr] [td]Color[/td] [td]:red/ blue/black[/td] [/tr] [tr] [td]Battery capacity[/td] [td]:3*18650[/td] [/tr] [tr] [td]Size[/td] [td]:118.5 * 69 * 30[/td] [/tr] [tr] [td]Threading[/td] [td]:510 thread[/td] [/tr] [tr] [td]wattage[/td] [td]:5-260watt[/td] [/tr] [tr] [td]Charging time[/td] [td]:5-8hours[/td] [/tr] [tr] [td]Puff[/td] [td]:1000[/td] [/tr] [tr] [td]Certificates[/td] [td]:CE,ROHS[/td] [/tr] [tr] [td]Packing[/td] [td]:Gift box[/td] [/tr][/table]

Een vraag aan de techneuten hier.

Iets wat ook al gold voor de GOD-mod.

Zijn deze batterijen stacked??

En moet je dan dus een drietal batt's speciaal voor deze mod apart houden bij laad en ontlaad cicli?

Want in dat geval ontstaat het volgende probleem/ de volgende vraag.

Mijn intellicharger laad met 750 Mah

Maar als er  batt zitten in slot 1 en 3 of 2 en 4 dan laad deze nog maar met 375 mah. Ergo, 2 krijgen er dus 375 mah en 1tje 750 mah.

Wat dus een afwijkend laadgebeuren is. Blijven deze batt's dan wel een drieling om gestacked te gebruiken?

Dank voor het verlichten van deze techniek-noob

De Specs:

[table]  [tr] [td]Model Number[/td] [td]:SMY260[/td] [/tr] [tr] [td]Color[/td] [td]:red/ blue/black[/td] [/tr] [tr] [td]Battery capacity[/td] [td]:3*18650[/td] [/tr] [tr] [td]Size[/td] [td]:118.5 * 69 * 30[/td] [/tr] [tr] [td]Threading[/td] [td]:510 thread[/td] [/tr] [tr] [td]wattage[/td] [td]:5-260watt[/td] [/tr] [tr] [td]Charging time[/td] [td]:5-8hours[/td] [/tr] [tr] [td]Puff[/td] [td]:1000[/td] [/tr] [tr] [td]Certificates[/td] [td]:CE,ROHS[/td] [/tr] [tr] [td]Packing[/td] [td]:Gift box[/td] [/tr][/table]

Charging time had ik overheen gelezen. 5 tot 8 uur valt nog mee te leven maar is ook afhankelijk van de stroombron. Met een usb2 aansluiting op een pc gaat dat niet lukken denk ik.

Guest Dickie67

De God 180 leek me ook mooi tot ik 'm op youtube zag, die gerenderde 3d plaatjes laten het heel anders over komen... ben bang dat het met deze niet anders is.

Charging time had ik overheen gelezen. 5 tot 8 uur valt nog mee te leven maar is ook afhankelijk van de stroombron. Met een usb2 aansluiting op een pc gaat dat niet lukken denk ik.

De charging time maak ik mij ook niet zo druk over. Het is meer dat als je 3 batterijen stacked oplaad je niet de individuele batterijen in de gaten houdt, maar alleen het geheel. Als 1 de geest aan het geven is, kan dat tot nare gevolgen lijden bij het laden of ontladen. Door ze appart te laden in een losse lader kan ik per cel beoordelen hoe goed/slecht deze nog is en of de cellen nog een beetje in balans zijn. Zo voorkom ik nare verrassingen.

Guest smurfin

Jajaja. Allemaal leuk maar ik wil haar kopen maar ik weet niet waar. Een cadeautje voor mijzelf omdat ik al meer dan een jaar niet meer heb gerookt.

Jajaja. Allemaal leuk maar ik wil haar kopen maar ik weet niet waar. Een cadeautje voor mijzelf omdat ik al meer dan een jaar niet meer heb gerookt.

Voor zover ik begrijp, is hij nog niet te koop. Behalve met 10 tegelijk op Alibaba, maar daar kan ik geen levertijd vinden.