Jump to content

Review Dovpo E-Mech

L0rdj3

Recommended Posts

Sinds kort heb ik hier een Dovpo E-Mech in huis (gekocht bij Hadivape).

Vandaar ook deze review.

Uitpakken

De Dovpo E-Mech word geleverd in een nette zwarte giftbox met magneetsluiting.

0244f2672068b669044831fa99a362d6.jpg

Bij het openen van de box valt meteen de enorme (want echt klein is die niet), en in mijn geval mooi rode, E-Mech op ZONDER frontlogo!!

Dat was een hele opluchting, althans voor mij dan.

[img width=168 height=300]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/22/02900ba16089ceec88f1524c52ff14c5.jpg

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het Transformer logo wel mooi vinden op deze mod.

Daarom zit er onder de mod, in het doosje een zakje met 4 stickers; 2 verschillende zilverkleurige en 2 verschillende goudkleurige logo's.

Kun je ze zelf opplakken als je dat leuk of mooi vind. Ik heb het in ieder geval niet gedaan.

[img width=300 height=168]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/22/f2ff6e1172dc3713648126b799e4494f.jpg

Verder zit er een handleiding bij die keurig achter een elastiekje aan de klep van het doosje zit.

[img width=300 height=168]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/22/fe1d2a4d243c0f2b6748ee0f35a2fbbf.jpg

Het apparaat

Wat meteen opvalt als je het apparaat uit het doosje haalt is het gewicht.

Van zichzelf is het apparaat al best wel zwaar. Het ligt daarin tegen wél erg lekker in de hand.

Daarnaast valt op dat de mod 2 schermpjes heeft en maar 1 fysieke knop!!

Het brede scherm aan de voorkant is het scherm waarop je de informatie kunt aflezen en waarop je de instellingen doet; Het schermpje aan de achterzijde laat alleen het logo zien als je de vuurknop ingedrukt houdt.

[img width=300 height=168]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/22/bc06b0fbcbc376e09554ac5e9a3174d0.jpg

De E-Mech heeft bovenaan een beautiring zitten die je er af kunt draaien en heeft zowel een ego- als 510 aansluiting.

Onderaan zijn een soort voetjes zichtbaar maar écht blijven staan doet ie niet.

Zéker niet als je ook nog een flinke clearomizer of RTA hebt gemonteerd op de E-Mech!

Nou zul je dat niet echt missen want waarschijnlijk zit de mod de meeste tijd 'vastgeplakt' in je hand.

Batterijen

Batterijen worden  niet meegeleverd dus die moet je meebestellen als je die niet hebt liggen.

Het is overigens aan te raden gewoon nieuwe batterijen mee te bestellen aangezien ze als "paartje" in de mod gaan (er gaan twee 18650 batterijen in).

Flattop batterijen hebben de voorkeur aangezien díe al strak in de mod liggen!!

Wil je gaan subohmen op de mod dan is het aan te raden High Drain batterijen te gebruiken.

Eenmaal de batterijen opgeladen kunnen deze worden geplaatst.

Dit gaat dankzij de sluiting, aan de achterzijde van de mod, met de druppelvormige borgjes érg makkelijk.

Er zit een lintje in de batterij unit. Het is aan te raden deze ONDER de batterijen door te doen want ze liggen nogal strak in de mod. Doe je dat niet dan kun je wat problemen ervaren als je de batterijen wil verwijderen.

De displays op de E-Mech knippert 3 keer als je de batterijen plaatst.

Dat geld als een soort test om te kijken of de mod werkt.

Bediening

De E-Mech aanzetten doe je door 3 maal(!!) op de vuurknop te drukken. Je krijgt nu het menu te zien. Druk dan nogmaals op de menuknop om de E-Mech aan te zetten.

Nu zie je de display waar je de volgende informatie kunt aflezen:

• Batterij indicator
  • Weerstand van de coil (als er geen Atomizer/RBA bevestigd is dan staat hier 'open')
  • Puffmeter (aantal trekjes dat je hebt genomen)
  • Dag
  • Datum en tijd
  • Ingestelde Voltage/Wattage (afhankelijk van je instelling)

[img width=300 height=168]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/22/79a176eafae315469498f38da690dced.jpg

Op (of eigenlijk naast) het scherm zie je ook een + en een - staan.

Deze gebruik je om door het menu te gaan, om je voltage/wattage te verhogen of verlagen, en om de extra functies in te schakelen.

Beide (dus + en -) tegelijk aantippen (want het zijn tiptoetsen) resulteert in het locken van het scherm.

Houd je de + in voor 3 seconden dan (de)activeer je daarmee de zaklamp (een ledje boven op de mod); Houd je de - voor 3 seconden in dan (de)activeer je de powerbank (waarmee je bijvoorbeeld je mp3 speler of je mobiel kunt opladen).

Heb je één van deze opties gebruikt dan moet je daarna wel weer je instelling van het voltage/wattage aanpassen naar de juiste instelling.

Het Menu

Druk je 3 maal op de vuurknop dan verschijnt het menu.

Je kunt hierin met de + en - toets doorheen scrollen.

Één keer klikken op de vuurknop om te bevestigen.

Het menu bestaat uit 5 icoontjes.

van links naar rechts zijn dat dan:

• Power (aan/uit)
  • Voltage
  • Wattage
  • Tijd instellen
  • Exit menu

[img width=300 height=168]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/22/7f90a6af68b87c0d4ede540b10fa2b23.jpg

Overige informatie

0.5 ohm tot en met 10 ohm (waarbij gezegd moet worden dat mijn 0.3 ohm ook werkte)

Het wattage loopt van 3W tot en met 30W en is per halve Watt te verhogen of verlagen.

Het Voltage loopt van 3V tot en met 6V en is per één tiende instelbaar.

Wissel je van bijvoorbeeld wattage naar voltage en later weer terug dan onthoudt de E-Mech je laatste instelling.

De E-Mech heetf een 10sec cut-off.

Hij is op te laden via usb (doe ik zelf niet. Ik laad de batterijen altijd op in de lader).

Con's en Pro's

Con's:

• Hij blijft niet goed rechtop staan
  • Gewicht (hij is vrij zwaar)
  • je moet je V/W opnieuw instellen na gebruik van de zaklamp/powerbank functie
  • Formaat/hij valt erg op

Pro's

• Loopt tot 30Watt/6V
  • Goede ligging in de hand
  • Simpel maar duidelijk menu
  • Batterije verwisselen erg makkelijk door simpele sluiting
  • Opvallend door zijn formaat
  • Gewicht (je voelt wel dat je 'm bij je hebt)

Guest Randy010

Waarom moet je je vw opnieuw instellen na gebruik van zaklamp/power bank ? Daar heb ik geen last van hoor .

â™§â™§â™§â™§

Waarom moet je je vw opnieuw instellen na gebruik van zaklamp/power bank ? Daar heb ik geen last van hoor .

â™§â™§â™§â™§

Bij het aanzetten van de powerbank gaat het vv of vw een stap omhoog en bij het uitzetten ook weer.

Dit zelfde geld voor de zaklamp alleen gaat het vv of vw dan een stap omlaag.

Dus als je die gebruikt hebt moet je je instelling weer ff bijstellen

Guest Randy010

Ow zo bedoel je ik dacht dat de hele zooi resette ofzo . Ik vind dat niet zo erg gebruik het niet eens hahaha

â™§â™§â™§â™§

Ow zo bedoel je ik dacht dat de hele zooi resette ofzo . Ik vind dat niet zo erg gebruik het niet eens hahaha

â™§â™§â™§â™§

Ik gebruik het ook niet (of nauwelijks eigenlijk want ik wil de zaklamp nog wel eens gebruiken).

Maar ik geef in de review ook alleen aan wat een pro of con kán zijn.

• 1 month later...