Jump to content

EHPro Kayfun V4 Clone - Vaping Toos

VapingToos

Recommended Posts

Leuk filmpje en weer goed gedaan.

Het wicken werkt niet bij mij op die manier. Ik krijg dan totale droge wick, de liquid bereikt de coil niet verbrand dan.

Bij mij werkt het beste nog "less is more" en net aan op het dek gedrapeerd op de liquid gaten.

Guest HÃ¥mre

Toos, ik heb van jou al hele leuke revieuws gezien.

Deze heb ik echter afgezet na 2,5 minuten en ik ga er dan ook geen commentaar op geven. Ik wil enkel even dit kwijt:

Ik ben een absolute EHPro fan en ik heb aardig wat van hun clones (o.a 5 Lite +). Maar met deze zijn ze té snel geweest, waardoor hij, ik zal vriendelijk blijven, compleet PRUT is

Toos, ik heb van jou al hele leuke revieuws gezien.

Deze heb ik echter afgezet na 2,5 minuten en ik ga er dan ook geen commentaar op geven. Ik wil enkel even dit kwijt:

Ik ben een absolute EHPro fan en ik heb aardig wat van hun clones (o.a 5 Lite +). Maar met deze zijn ze té snel geweest, waardoor hij, ik zal vriendelijk blijven, compleet PRUT is

Toelichting?

Nee kan je nu al vertellen dat er nog geen fatsoenlijke clone is. Je moet net bij FT geluk hebben dat het allemaal een "beetje" past, maar echt goed is het nog niet.

En hoe leuk ook die review, ik zie iemand die voor een shop aan het reviewen is om het ding aan te prijzen, maar hij komt om in de fouten van de clone.

Het origineel is mij ook te duur, maar om geld weg te gooien aan iets wat niet naar behoren werkt, is niet mij manier van doen.

Mijn Ehpro kloon is na het schuren van de chimney (1.5 mm) helemaal perfect, geen lekkage alles draait soepel en goede smaak.

Ik zal dan wel geluk gehad hebben.

Als ik aan iets moet gaan schuren wat me 50 euro heeft gekost dan vind ik 50 euro veel te duur. Daarnaast is het een probleem van de shop die de clones verkoopt, en niet van de koper die daar zijn geld in gestoken heeft.

Als ik een clone koop die me een tientje kost dan maakt mij het geen bal uit, dan is het proberen en klooien om met geluk het ding goed te krijgen. En anders is het een maar tientje, maar ook daar kan ik me voorstellen dat mensen dat geld ook hard nodig hebben en geen prul in handen willen hebben.

We willen allemaal graag dampen en zo veel als mogelijk rokende mensen over halen om te gaan dampen, dan moet je geen rommel aan die mensen gaan verkopen wat niet werkt, of waar je nog een beetje aan moet gaan schuren of O-ringen laten vervangen die niet goed zijn.

Ik vind het een slechte zaak dat er een review gedaan word en daar niet de kwalen aan het daglicht gebracht worden, nee er word keihard gezegt dat het ding goed is. Sorry maar dat kan er bij mij niet in, zeker niet als ik de rubbers om zie krullen en er dan gezegt word dat je maar gewoon door moet draaien. Vol stampen met watten en dan lekt tie niet meer, nee me dunkt lekken zal ie niet meer doen als je van watten dampen houd.

Ik heb 2 verschillende clones van FT. Beide hadden buiten het standaard reinigingsbadje en het her en der verwijderen van wat braampjes, geen aanpassingen nodig en dampen, zonder te lekken, uitstekend.

Maar om eerlijk te zijn gebruik ik net zo lief de KFL+. Qua smaak/damp geen verschil met de KF 4, maar lang niet zo gecompliceerd.

Ik kan er wel mee instemmen wat je allemaal zegt, alleen ik koop met een andere instelling, of hij nou 10 of 50 euro kost het is een blijft een kloon en bij kloons moet je vaak priegelen om het goed werkend te krijgen met een beetje ervaring weet je dat. Koop ik een origineel dan had ik hem dezelfde dag nog terug gestuurd. 

Ik kan er wel mee instemmen wat je allemaal zegt, alleen ik koop met een andere instelling, of hij nou 10 of 50 euro kost het is een blijft een kloon en bij kloons moet je vaak priegelen om het goed werkend te krijgen met een beetje ervaring weet je dat. Koop ik een origineel dan had ik hem dezelfde dag nog terug gestuurd.

Ben ik met je eens Mike, ik doe dat ook maar een clone van 50 euro is me net te duur om daar ook mee te gaan klooien om het goed te krijgen. en daarbij het moet niet vanzelf sprekend worden dat je aan clones moet gaan klooien om die goed te krijgen en daar komt het nu wel op neer.

Klopt helemaal het zou niet vanzelfsprekend moeten zijn. Alleen het feit is dat het wel zo is en de kans dat het niet 100% goed is altijd zal blijven, vooral als je benieuwd bent en snel het nieuwste product wilt hebben en geen geduld hebt, zoals ik met deze V4.

Juist Mike, jij gaat uit van wat je zelf kunt maar ik ga uit van de onervaren damper, die eindelijk zo ver is om z'n ego of wat dan ook te gaan vervangen door iets wat meer gevorderd is. En dan is dit misleidend, ik koop dan iets van 50 euro waar ik meteen mee wil gaan dampen. Ik heb de ervaring niet met klooien en zelf doen en dat wil ik ook helemaal niet.

Maar een prachtige RBA word hier aangeprezen die goed zou werken, nou echt niet en dan zit ik thuis met iets wat het niet doet of uit alle gaten lekt.

Daar ga ik van uit Mike, mensen die de kunde niet hebben maar wel willen blijven dampen om niet meer te hoeven roken. En dan vind ik het triest dat er niet onafhankelijk een review te voorschijn komt uit deze video.

Ik ben het weer eens met je :grins Alleen ik kan mij niet voorstellen dat je je niet inleest als je de volgende stap wilt gaan maken.

Wat betreft de review heb je gelijk, als ik zo achteraf bedenk, had deze ook wel de bekende negatieve punten ook mogen gaan melden want die waren in een topic al opgenoemd en boven water, dus een beetje research was wel handig geweest. De wick erin proppen vond ik dan ook wel een simpele en niet constante oplossing die niet echt bijdraagt aan het potentieel van de tank, vandaar dat ik daar ook op reageerde.

Guest RetroGrey

Of deze niet onafhankelijk is weet ik niet. Wat ik wel weet is, dat hij niet helemaal correct is.

Dit is toch wel de understatement van het prille jaar.

Als je je als 'beginnende' damper aan een iets of wat geavanceerde RTA wilt wagen en je volgt deze review denk ik dat je teleurgesteld zal zijn met het resultaat.

Met de hoeveelheid watten die daar inzitten kan je een assortiment RTA's voorzien van een wick.

Ik wick in mijn KF4 hetzelfde als in de KFL+ en 3.1 en nog nooit lekkages gehad.

Less is more inderdaad  :duim

Zo dat zijn behoorlijk wat reacties en een hele discussie. Laten we duidelijk zijn dat ik mijn prima kan redden met deze clone en er op deze manier erg fijn mee kan dampen (ook met de hoeveelheid watten). Het is een persoonlijke mening en ervaring met het apparaat en daar mag een ander absoluut anders over denken. Ik "vind" het zelf een fijn apparaat ;).

Daarnaast ben en blijf ik gewoon een onafhankelijke reviewer ;).

Zo dat zijn behoorlijk wat reacties en een hele discussie. Laten we duidelijk zijn dat ik mijn prima kan redden met deze clone en er op deze manier erg fijn mee kan dampen (ook met de hoeveelheid watten). Het is een persoonlijke mening en ervaring met het apparaat en daar mag een ander absoluut anders over denken. Ik "vind" het zelf een fijn apparaat ;).

Dat is naar mijn mening onmogelijk als je in de dampbusiness werkt.

Naar ik meen noemt men dat belangenverstrengeling, als je een review maakt, van een product uit eigen bron.

En zelfs met de beste intenties, zal het niet geloofwaardig zijn.

Dan vraag ik me af waarom er op jouw youtube kanaal rechts groot in beeld een webshop staat? Waarom je niet de gebreken aan het licht brengt maar verteld dat het gewoon een goede clone is. En sorry maar zoveel wick in een tank proppen dat is niet goed. Heb je al een origineel in je handen gehad? Klaarblijkelijk niet, want dan had je dit zo niet gedaan.

Doe eerst eens onderzoek en informeer jezelf goed, dit is een KF4 krijgen van een shop en zeggen dat je er wel een review van maakt.

Ik vind het schandalig dat dit naar beginners getoont word zonder enige schaamte.

Als ik dit in handen krijg als ik mijn egotje aan de kant zet en een gevorderde tank wil gaan proberen, dan smijt ik alles in de hoek en ga weer ROKEN.

Dan als je hier zelf achter staat dan denk ik dat je verkeerd bezig bent. Je hoort me niet vaak over iets op dit forum maar dit gaat me toch een stap te ver wat je doet. Als je er geen verstand van hebt dan bemoei je er niet mee. En ga niet de ervaren reviewer uithangen.