Guest hendrik77 Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Vandaag een nieuwe mod gekregen voor op mijn Vamo, De Naja Laurenti, Ik heb hem in Duitsland bij Intaste.de besteld het is schijnbaar een kopie van de cobra. Er waren 2 versies de verchroomde versie van +/- 22,-euro en de edelstaal van 27,50. Ik heb de edelstaal versie. Looks: ziet er mooi uit,hij kwam in een kartonnen box met schuim waar hij in past plus een extra screen, kanthal draad en een inbus. de box was bedekt met kunstleer en beschreven met COBRA in gouden letters. 52mm lang(zonder driptip) 72mm lang (met DT) 18mm breed Gebruiksgemak: Hij kwam kant en klaar bij me aan,screens waren al geoxideerd, ik kon dus gelijk vullen en beginnen. de edelstaal versie is robuust en het is even wennen gewicht. na een halve tank indampen smaakt hij erg goed, en trekt hij lekker zonder fluitgeluiden, wat ik altijd erg irritant vind. lekken doet hij ook niet, wel heb ik een schroef verwijderd om een betere liquid stroom te krijgen maar dit kan aan mijn teug kracht liggen die is nogal fors. als ik hem vergelijk met de smok r tank moet ik zeggen dat hij aanzienlijk beter is, hij is ook wel wat duurder. Wil je met zelf wikkelen beginnen kan ik hem alleen maar aanraden, Makkelijk en niet te duur. adios, Hendrik77 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TheSkyer Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Hey hey, Ben zelf ook aan het denken om een cobra aan re schaffen voor te rebuilding (heb al een smoktek RDA). Even wat vragen: - waar koop jij je mesh / wire? - hoe oxideer jij je wicks? - hoe voorkom je lekkage bij de opening waar de mesh wick doorheen gaat? - hoe werkt dat schroeven verwijderen voor een betere liquid flow (wist niet dat dat kon....) Gr, theskyer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hendrik77 Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 tja als je het mij vraagt dan zeg ik kies iets anders mesh is best moeilijk je moet je mesh oxideren en rollen en dat komt nogal nauw.daarna komt het wikkelen waar ik de meeste moeite mee had ik kreeg steeds hotspots en de draad brande door mijn ervaring is dat ik het niet lang heb gedaan wikkelen met een stainless steel mesh wick(ssm). maar ik wil je wel zeggen hoe ik het deed je moet het zeker een keer proberen om te weten of het je bevalt ik had mesh 400 gekocht in duitsland bij www.intaste.de ook mijn Cobra clone trouwens dat kan nu ook bijwww.dampertje.nl In duitsland zijn ze een stuk verder met het zelfwikkelen en daar heb je een paar goede shops die clones aanbieden van Cobra, Genesis,DID enz op youtube kun je zien hoe je een ssm wick moet maken van stap tot stap oxideren deed ik in een gasvlam van een brander niet van een aansteker doen daat zit teveel onzuiverheden in het gas meet 5,5 bij 4,5 en knip uit dan strak oprollen met een pincet of iets anders vastpakken en in de vlam houden tot het rolletje gelijkmatig gloei en dan laten schrikken in mineraal vrij water (niet in leiding water daar zit teveel kalk enz. in) dit 3 keer herhalen. dan natmaken met je liquid en vlam eraan houden tot dit brand en laten doven.ook 3 keer herhalen daarna is je wick goed. lekken voorkom je door goed strak te wikkelen maar je moet hem niet op de kop hoeden dan gaat uiteindelijk elke mesh lekken.maar als je geen gekke dingen erme doet lekt je cobra niet. het verwijderen van de schroefjes heeft met het vacuum in de tank te maken maar daar heb ik nooit iets van gemerkt het ligt vooral aan je mesh en je wikkelkwaliteit. ik wil je ook zeggen dat de eerste 4 keer meestal mislukken je moet niet opgeven gewoon weer opnieuw doen. nog even dit van mij persoonlijk ik vind het allemaal erg omslachtig het wikkelen met mesh veel gedoe en als je mislukt moet je weer helemaal opnieuw starten en dat vond ik echt een nadeel met glasvezel gaat dat wat makkelijker.Maar dat is mijn persoonlijke meening. kijk eens bij intaste of www.vapor-freak.de daar zijn genoeg rba te zien. veel succes Hendrik77 [youtube]http://youtu.be/ujJfj1ba9cM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts