Jump to content

Sony VTC5 nu bij Nkon!

Rickw57

Recommended Posts

Vandaag een notification mail gekregen van Nkon over de sony VTC5's.

"Originele VTC5. We hebben er een paar kunnen kopen maar zijn helaas niet goedkoop."

Ik heb er eentje mee kunnen pikken, samen met nog 2 samsung batterijen. Ik vertrouw ze er op dat het de originele is.

Eentje is voor mij wel voldoende nu. Over een tijdje zullen er vast wel betere zijn. Waarschijnlijk nu al.

Wist even niet waar ik dit draadje kon plaatsen,, dus maar in deze rubriek gedaan.

• Like 2

Het zijn inderdaad maar accu's, maar toch door alle verhalen er in geïnteresseerd geraakt. Waarom dan niet eentje meepikken als het kan?

Snap wel dat er goede alternatieve zijn, maar een originele in mn bezet hebben is toch fijn. :weetnie

Nkon verkoopt geen namaak en ja het zijn goede en veilige batterijen die mij een geruststellend gevoel geven en dat vind ik ook best belangrijk.

Bedankt voor het bericht! 

Ik heb er inderdaad eentje aangeschaft voor het geruststellende gevoel. Al helemaal omdat ik de laatste tijd wat meer in de mechs ben gestapt en veiligheid boven alles stel.

En graag gedaan :clap

• Like 1

Guest Freaky667

Ik kreeg ook hun notificatie mail,... had vorige week al 5 efests besteld (Sony's zouden pas 23 april weer leverbaar zijn) maar nu toch nog maar 2 besteld (en 2 Samsungs) ter vergelijking met de Efest's.

Ik doe niet aan subohmen, dus mijn efest accu's zijn goed genoeg.

Als je niet aan subohmen doet, zijn inderdaad alle andere accu's goed genoeg.

In mijn geval doe ik wel aan subohmen en wil ik de meest betrouwbare batterijen. De vtc 5 vind ik dan ook een goede betrouwbare batterij. Vandaar dat ik dit topic ook opende, zodat andere dampers ook wellicht een betrouwbare batterij kunnen kopen of de kans er voor krijgen ;)

• Like 1

.....met een Cloupor(!) onderweg toch ook maar eentje besteld; 2600mAh en 39A begrijp ik!

Je bedoelt 35A?

De cloupor gaat tot 30w, met als laagst 0.45 ohm. Betekend dat hij 8.16A trekt. Met een vtc5 zit je dus dik binnen de marge. Desalniettemin een prima batterij :D

Je bedoelt 35A?

De cloupor gaat tot 30w, met als laagst 0.45 ohm. Betekend dat hij 8.16A trekt. Met een vtc5 zit je dus dik binnen de marge. Desalniettemin een prima batterij :D

2600 mAh c-rating van 15 ..ik dacht dat de som dan 2.6x15=39A was?

Guest Redbenz

vtc5-25r.png

Mooie grafiek op de site van NKON, weinig prestatieverschil tussen de VTC5 en de Samsung 25r zo te zien, tenminste bij 35A.

De gele LG HE4 is ook een toppertje trouwens..

Niet te geloven wat zo'n cel aan vermogen kan leveren, met een coil van 0,09 ohm zakt de spanning naar rond de 3,3V en kom je met een stroom van zo'n 35A op een vermogen van 120Watt.

Hier balanceer je wel op het randje van veiligheid trouwens.......

Kom zelf zelden onder de 0,5 ohm.

Wel cool trouwens dat hij zelf de 25r aanprijst als "zelfde prestatie voor half geld".

Guest Redbenz

Hij heeft trouwens ook de Sony Konion US18650V3 op de site staan voor €2,85

Da's geen geld voor zo'n batterij.

2250mAh en max 10A.

Prima voor de huidige 0,5ohm subohm tanks.

Hij heeft trouwens ook de Sony Konion US18650V3 op de site staan voor €2,85

Da's geen geld voor zo'n batterij.

2250mAh en max 10A.

Prima voor de huidige 0,5ohm subohm tanks.

daar heb ik er van de week 6 van gekocht,topbatterijen,gebruik ze in 30watt boxen en mech mods rond de 1 ohm.

vtc5-25r.png

Mooie grafiek op de site van NKON, weinig prestatieverschil tussen de VTC5 en de Samsung 25r zo te zien, tenminste bij 35A.

De gele LG HE4 is ook een toppertje trouwens..

Niet te geloven wat zo'n cel aan vermogen kan leveren, met een coil van 0,09 ohm zakt de spanning naar rond de 3,3V en kom je met een stroom van zo'n 35A op een vermogen van 120Watt.

Hier balanceer je wel op het randje van veiligheid trouwens.......

Kom zelf zelden onder de 0,5 ohm.

Wel cool trouwens dat hij zelf de 25r aanprijst als "zelfde prestatie voor half geld".

Sterker nog, als je de grafiek goed bekijkt, zie je dat de Samsung beter presteert dan de de Sony.