Jump to content

Smowell DPV-50 50 watt boxmod review


lucky

Recommended Posts

INLEIDING


 


Via een PM bericht kreeg ik een verzoek of ik geïnteresseerd zou zijn om dampspullen van Gearbest te reviewen. Hierop was mijn antwoord Ja maar alleen van zaken die mij persoonlijk leuk lijken om te reviewen.


Nadat ik een lijstje had gemaakt werd er door Gearbest nu als 2e de Smowell DPV-50 gekozen. Deze heb ik een paar dagen geleden ontvangen en getest. Hieronder mijn ervaringen.


 


nXw9nJh.jpg9wXBwcj.jpg


 


SMOWELL


 


http://www.smowelltech.com/


 


Van het merk Smowell is niet zo veel te vinden. Ze hadden een paar goedkope mechmods gemaakt maar verder nog niet veel. Ik vermoed dat het een sub merk is van het merk Smok. De gebruikte chipset in de DPV-50 is duidelijk van Smok (Xpro M50).


 


SPECIFICATIES DPV-50


  • Aluminium boxmod.
  • Hoogte 8.6 cm diepte 2.3 cm en breedte 3.4 cm
  • Verende 510 connector.
  • Oled schermpje.
  • 6 – 50 watt. (geen voltage stand)
  • Na 10 seconden stop hij automatisch met dampen.
  • Verwisselbare 18650 batterij (niet meegeleverd).
  • Mechmode (vv mode met het voltage van de batterij).
  • Via micro usb te laden met max. 2a .
  • 0.2 – 4ohm weerstand.
  • Uitzetbaar door 5 x klikken.
  • Beschermingen tegen kortsluiting, oververhitting, verkeerd om plaatsen batterij, verkeerde weerstand enz

 


UITERLIJK


 


Het uiterlijk van de DPV-50 is vrij standaard. Het is een redelijke mini mod. Iets hoger dan bijv. de Istick of de Cloupor mini ,maar verder ongeveer net zo breed en diep. In het midden zit een knik waar de batterij zit en daar begint de ronding van de batterij.


De 510 connector zit iets naast het midden waardoor clearomizers van 22mm of groter bij de knik een beetje uitsteken ,maar niet aan de voorkant of achterkant.


 


cwDglFc.jpgLYL3M6Q.jpg


 


De afwerking is prima. Het gebruikte materiaal is vrij dun aluminium. De boxmod was verpakt in een stevig klein doosje met daarbij een micro usb laad kabel, handleiding en een sleuteltje om de schroeven eruit te halen.


De handleiding bevat wat technische specificaties en hoe je de batterij kan vervangen ,maar verder niets over bijv. het menu systeem.


De verende 510 connector zit dusdanig in de mod verwerkt zodat je er alles flush kan opdraaien.Ik twijfel of het roestvrij staal is. Bij het vastdraaien van een clearomizer voelt het wat blikkerig aan. Het schermpje wat erin zit is erg duidelijk.


 


7UJ8fnf.jpg


 


GEWICHT EN HANTEERBAARHEID


 


Het gewicht van de DPV-50 is 111 gram (met batterij). Dus vrij licht. Hij blijft goed rechtop staan.  Hij voelt heel fijn in de hand. Geen scherpe randjes en de rondingen ,waar de batterij zit achter, geeft een heel natuurlijk gevoel.


Als je de vuurknop van je af hebt plaats je automatisch je duim op de plaats waar de ronding begint en als je de vuurknop naar je toe hebt plaats je automatisch je vingers op de plaats waar de ronding begint.


Veel mensen zullen het niet mooi vinden dat veel clearomizers bij de knik, waar de ronding van de batterij begint, een beetje overhangt ,maar daar maakt het gevoel van de mod in de hand een hele boel goed denk ik.


De vuurknop klikt goed. Hij steekt een beetje uit en het materiaal van de knoppen voelt degelijk aan.De knopjes rammelen wel een beetje als je schud met de mod. Zover ik kon vinden is het niet mogelijk de informatie op het scherm te draaien.


 


iq1paX2.jpg


 


Er is niet veel in te stellen. 5 keer klikken om hem aan te zetten en weer 5 keer klikken om hem uit te zetten. 3 keer klikken voor het menu waarbij je hem in de mech mode kan zetten of de wattage mode.


 


ngL6rJS.jpg


 


Je kunt hem ook uitzetten via het menu ,maar aangezien dat ook kan met 5 keer klikken zal niemand dat via het menu doen.


Je kunt de mod niet locken. Dit kan wel met bijv. de Xpro M50 van Smok ,dat gaat dan met 5 keer klikken. Ze hebben dat dus bij deze firmware aangepast in uitzetten waardoor het locken wegvalt.


 


Ga2n05C.jpg


 


IN DE PRAKTIJK


 


Het laden van de mod gaat met een micro usb lader (die je zelf moet kopen). Via mijn lader (die tussen de 1a en 2a geeft) ging het redelijk snel (een paar uur). Het mooie is dat hij dan het percentage aangeeft. Dus bijv 42% charge. Je kunt niet passthru dampen. Als ie aan het laden zit reageert de vuurknop niet meer. Ik had in het verleden al reviews gezien van de Xpro M50 van Smok. Daarbij kwam naar voren dat het maximale wattage zakt tijdens het leeg gaan van de batterij. Dus als de batterij nog maar 50% vol is gaat ie niet meer boven de 40watt, 40%vol 30watt  enz.  Ik damp normaal op 17 watt en heb er dus geen last van gehad maar wel getest met een 1.4 ohm coil en een batterij die tussen de 40 en 50 procent vol zit en toen ging ie tot max 35 watt. Het geeft ook weer aan dat er dus echt de smok chipset in zit. Ik heb er een Sony VTC5 inzitten die tot max 35 ampère gaat dacht ik. Wil je dus echt de volle 50 watt tot je beschikking hebben tijdens de hele batterij duur en heb je daarom de Xpro M50 weggedaan dan moet je deze ook niet kopen.


Verder geen enkel probleem in de praktijk. De mod werkt heel goed. Hij vuurt meteen als je op de vuurknop drukt. Als het scherm uit staat en je drukt op de vuurknop zit er een minimale vertraging in van een fractie van een seconde ,maar bijna niet merkbaar en dus ook niet vervelend (zoals bijv. met de Cloupor mini). De wattages lijken te kloppen zover ik kan beoordelen. Als ik hem op 6 watt zet krijg ik er bijna geen damp meer uit dus de mod heeft volgens mij ook step down. De mechmode heb ik verder niet gebruikt ,aangezien ik daar niet goed de zin van in zie. Wellicht voor mechmod gebruikers een leuke functie maar voor mij niet.


De 510 connector ziet er goed uit en voelt stevig bij het vastdraaien. Zoals eerder gezegd volgens mij geen roestvrij staal dus de toekomst zal moeten uitwijzen hoe die zich gaat houden. De verende centerpin is heel erg prettig. Alles wat ik er gedraaid heb (Nautilus, subtank, erlkonigin clone, magma, protank 3) werkt zonder probleem.


Het is geschikt voor subohm en zover ik heb kunnen vergelijken kloppen de getoonde ohm waardes.  Het max. voltage weet ik zo niet, waarschijnlijk hetzelfde als de Xpro M50. Dus 12 volt.


Zo te horen en te dampen een vlak signaal. Met de plus en de min knopjes kan je het wattage aanpassen. Hoe langer je een knopje indrukt des te sneller loopt het getal op. In de 5 dagen dat ik hem nu gebruikt kan ik eigenlijk geen enkele klacht bedenken. Echt een fijne mod.


 


rqaCzNj.jpg


 


BATTERIJ VERWISSELEN


 


De batterij is vrij eenvoudig te wisselen maar het kost even wat tijd. De 2 onderste schroefjes los draaien (en die zijn best wel lang), klepje eraf, batterij erin en weer dicht drukken en vast schroeven. Niet iets om dat iedere keer te doen dus je zult hem verder moeten opladen met een micro usb lader ,maar wel fijn dat als de batterij zijn levensduur heeft gehad je hem eenvoudig kan vervangen.


5HreRh4.jpg  http://i.imgur.com/huEqwuW.jpg


 


Voordelen:


 


  • Goed in de hand liggende mod
  • Verende 510 connector.
  • Door de rondingen ligt ie lekker in de hand.
  • Duidelijk en mooi schermpje.
  • Vuurt altijd zonder pauze.
  • Instelbaar van 6 – 50 watt
  • Batterij is verwisselbaar.
  • Uitzetbaar met 5x klikken.
  • Subohm mogelijk (vanaf 0.2 ohm).
  • Oplaadbaar met micro USB
  • Bescherming tegen kortsluiting (getest met een coil die kortsluiting heeft).
  • Klein genoeg om mini te noemen en dus makkelijk mee te nemen.
  • percentage batterij bij het laden.
  • Mechmode stand (voor degene die dat prettig vind).

 


Nadelen:


  • Niet de volle 50 watt als de batterij leeg raakt.
  • Geen variabele volt stand.
  • Wattage niet te locken.
  • Scherm niet te draaien.
  • Kleine overhang bij veel clearomizer in het midden.

 


CONCLUSIE:


 


Voor een relatief laag bedrag van 28 dollar (met gebruik code DPV50) bij Gearbest http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_154196.html ) koop je een hele goede boxmod. Als ze 1 jaar geleden hadden gezegd dat je nu voor dit geld deze boxmod kan kopen had ik het niet geloofd :e33


Van mij krijgt de DPV-50 dan ook een :duim


  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Ik heb 'm nu een avond gebruikt en ik vind het een heerlijk dingetje. Hij ligt heel prettig in de hand, hij is lekker licht en heeft geen tijd nodig om wakker te worden. De knopjes rammelen wat, waardoor-ie een beetje goedkope indruk maakt, maar ja -- hij is ook erg goedkoop. Een aanrader!


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

En hij is binnen...net op tijd voor het dampersprotest :meisje

Mijn 2 vamo's zijn overleden ...steeds 02 melding en m'n ego twist kan alleen nog m'n iclear's op......

Mijn nemmi had ik vernageld (kleine pinnetje verloren) maar die heb ik weer aan de praat gekregen...zonder pinnetje dus steeds de switch in de gaten houden :lol

Vind het wel n nadeel dat je de batterij niet gemakkelijk kan wisselen, maar dat wordt gewoon even wennen.
Binnenkort maar ff n nieuwe vamo en nieuwe switch bestellen, heb ik ook weer wat betere back up dan de ego's die ik nog heb liggen....al moet ik zeggen dat ik het wel heb overleefd in combinatie met m'n gefixte nemmi.
 

Link to comment
Share on other sites

En hij is binnen...net op tijd voor het dampersprotest :meisje

Mijn 2 vamo's zijn overleden ...steeds 02 melding en m'n ego twist kan alleen nog m'n iclear's op......

Mijn nemmi had ik vernageld (kleine pinnetje verloren) maar die heb ik weer aan de praat gekregen...zonder pinnetje dus steeds de switch in de gaten houden :lol

Vind het wel n nadeel dat je de batterij niet gemakkelijk kan wisselen, maar dat wordt gewoon even wennen.

Binnenkort maar ff n nieuwe vamo en nieuwe switch bestellen, heb ik ook weer wat betere back up dan de ego's die ik nog heb liggen....al moet ik zeggen dat ik het wel heb overleefd in combinatie met m'n gefixte nemmi.

 

wat dat pinnetje betreft: neem een spijkertje (eventueel van RVS) van dezelfde diameter en knip/zaag/vijl deze op de juiste lengte en je bent klaar.

Link to comment
Share on other sites

wat dat pinnetje betreft: neem een spijkertje (eventueel van RVS) van dezelfde diameter en knip/zaag/vijl deze op de juiste lengte en je bent klaar.

Heb zojuist ff n nieuwe switch besteld.......maar bedankt voor de tip...

Zal mijn Bob de bouwer eens vragen...liggen genoeg spijkers hiero.....

Vrees wel dat Fasttech wat sneller is dan mijn kerel............heb een drippertje dat al n paar maand zit te wachten om wat uitgeboord te worden :lol

Link to comment
Share on other sites

Zo jammer bij deze apparaten dat de batterij niet gewoon makkelijk vervangbaar is door een normaal klepje of iets.


Dit is gelijk een no go voor mij, terwijl het verder een zeer mooi apparaat is voor die prijs.


Link to comment
Share on other sites

O, maar de batterij is best makkelijk te vervangen hoor. Je moet alleen uit je hoofd laten om gebruik te maken van het bijgeleverde piel(inbus) sleuteltje.


Daarna is het gewoon twee schroefjes uitdraaien, batterij wisselen en weer dichtdraaien.

Link to comment
Share on other sites

Nou de batterij is niet even snel te vervangen zoals bij bijv. de VTR of de Cloupor mini. Maar of dat nu zo erg is... Hij laad best wel snel op met de ingebouwde usb poort en als de batterij op is heb je hem in een minuut of 5 vervangen.


Link to comment
Share on other sites

Nou de batterij is niet even snel te vervangen zoals bij bijv. de VTR of de Cloupor mini. Maar of dat nu zo erg is... Hij laad best wel snel op met de ingebouwde usb poort en als de batterij op is heb je hem in een minuut of 5 vervangen.

Even timen dan maar.....

 

Goed, na enig gestuntel, dat krijg je als je het te snel wilt doen, duurde het toch niet langer dan 45 seconden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...