Marcel loves E6 Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 (edited) Als base heb ik 9 mg. 50/50 pg/vg gebruikt. 10% TPA RY4 double1% TPA whipped cream1% TPA Graham Cracker0,5% TPA Acetyl Pyrazine Na 12 uur in de YM en 9 dagen naturel steepen wel al heel lekker, maar nog geen exacte clone. Wordt vervolgd ... Edited October 15, 2015 by Marcel8700 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Ook een tijdje mee bezig geweest. Uiteindelijk uitgekomen op: 6,5% TPA RY4 double 0,8% TPA Cotton Candy 0,4% TPA Acetyl Pyrazine En allang vergeten hoe Tribeca smaakte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel loves E6 Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Bij mij staat nu, 8% TPA RY4 double1% TPA whipped cream0.5% TPA Graham Cracker0,5% TPA Acetyl Pyrazine1% TPA Brown sugar te steepen. Die van jou ga ik ook nog even proberen.Maar ... als de test batches al zo lekker zijn (misschien wel lekkerder dan de echte) ... kan ik me voorstellen dat je de echte smaak van Tribeca vergeet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Gebruikt Jop ook 50/50 als base? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meidoorn Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Ik heb deze ook gemaakt, een paar weken geleden, maar dan het 'originele' kloonrecept van Kritikalmass alleen maar omdat dit recept zoveel goede recensies had - ik ken de originele smaak niet. Het is hier een succes, het wordt me onder de handen vandaan getrokken... ('ach, mag ik nog een keertje mijn tankje vullen?'). Ik vind 't wel een idee om eens wat Brown Sugar toe te voegen, dat wordt de volgende stap - naast het aanleggen van een basisvoorraad van wat nu bevalt. Overigens is mijn base 50/50.12.5% Double RY42.5% Graham Cracker2% Pyrazine3% ethyl maltol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Ja 5050 base en goed steepen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest defonz Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Ik heb deze ook gemaakt, een paar weken geleden, maar dan het 'originele' kloonrecept van Kritikalmass alleen maar omdat dit recept zoveel goede recensies had - ik ken de originele smaak niet. Het is hier een succes, het wordt me onder de handen vandaan getrokken... ('ach, mag ik nog een keertje mijn tankje vullen?'). Ik vind 't wel een idee om eens wat Brown Sugar toe te voegen, dat wordt de volgende stap - naast het aanleggen van een basisvoorraad van wat nu bevalt. Overigens is mijn base 50/50. 12.5% Double RY4 2.5% Graham Cracker 2% Pyrazine 3% ethyl maltol Zo meng ik em ook , best lekker . Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted October 10, 2015 Share Posted October 10, 2015 ik maak hem exact hetzelfde als marcel8700 - is inderdaad geen exacte tribeca copy, maar voor mij persoonlijk veel lekkerder dan de echte tribeca.Die Pyrazine kieper ik ondertussen bij alle tabak smaakjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannes62 Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 (edited) Als ik de beschrijvingen lees ga ik deze ook proberen. Ben nog nieuw in DIY-land, dus ik moet het qua mengverhoudingen hebben van de "oude rotten" Edited October 16, 2015 by Hannes62 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel loves E6 Posted October 15, 2015 Author Share Posted October 15, 2015 Ik heb de verschillende recepten uit dit draadje allemaal wel eens gemaakt.Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het Kritikalmass recept wat Meidoorn inbracht het originele Tribeca het meest benaderd.Maar de lekkerste vind ik mijn eigen recept uit post 1 en het recept van Jop uit post 2, deze hebben iets meer pit dan gewone tribeca.Het Kritikalmass recept smaakt wat "smoother", het nadeel is ook dat er wel erg veel aroma in zit, iets wat ik liever niet heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 is die 6,4% RY4 wel voldoende ? is groot verschil met 12% niet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel loves E6 Posted October 15, 2015 Author Share Posted October 15, 2015 is die 6,4% RY4 wel voldoende ? is groot verschil met 12% niet ?Ikzelf vond het recept van Job lekkerder dan die van kritikalmass, dus voor mij wel. Maar het gaat wel om de RY4 Double, niet de RY4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannes62 Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 ik maak hem exact hetzelfde als marcel8700 - is inderdaad geen exacte tribeca copy, maar voor mij persoonlijk veel lekkerder dan de echte tribeca. Bedoel je dan het recept van post 1 of die aangepaste van post 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel loves E6 Posted October 17, 2015 Author Share Posted October 17, 2015 (edited) Bedoel je dan het recept van post 1 of die aangepaste van post 3 Die van post 1 is goed, die aangepaste van post 3 was geen succes.Edit : sorry was niet voor mij bedoeld [emoji33] Edited October 17, 2015 by Marcel8700 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannes62 Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 Edit : sorry was niet voor mij bedoeld [emoji33] Maar het is wel een duidelijk antwoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 Ik gebruik het eerste recept, hannes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 Ik heb geen ym, en laat alles een 4-tal weken in de kast steepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannes62 Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Bij mij staat het recept uit post 1 nu te steepen.....Eerst een weekje op vakantie en daarna gaan we proeven Het is nu gewoon een kwestie van wachten, ik ben benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindfak Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 (edited) Mijn versie en ook adv: 12% TFA RY4 Double 2% TFA Acetyl Pyrazine (5% PG) 1% CAP Graham Cracker v2 1% CAP Caramel v2 1% SOL Ethyl Maltol 8u cap off speed steepen in yogurt maker, dan nog eens 14 dagen laten staan. Edited November 1, 2015 by Mindfak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannes62 Posted November 7, 2015 Share Posted November 7, 2015 Vandaag het recept van Post 1 voor het eerst in de tank gedaan. het sapje heeft 12 uur in de YM gestaan en uiteindelijk 2 weken op de plank in de kast gestaan. De smaak is heerlijk. Ik mag dus wel stellen dat dit een geslaagde eerste poging van mijn DIY activiteiten is 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 (edited) Ondertussen al vele batchen gemaakt van recept 1. ondertussen ben ik ook begonnen met sub ohmen, en dit recept smaakt nog lekkerder op 0,5 ohm ! Bedankt marcel voor deze gouden tip ! Edited November 8, 2015 by sabine 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldo95 Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Ik ben vorige week begonnen met diy en omdat tribeca een favoriete smaak is voor mij maar meteen dit recept gekozen. Ik heb 2 flesjes van 10 ml genomen en recept 1 en recept Kristalmass gekozen. Helaas had savevape de helft van de flavours niet. In plaats van whipped cream heb ik tpa sweet cream genomen en acetyl pyrazine en ethyl maltol bij Zwoofs besteld ( merk Revolute). Als ik op de geur afga, dan moet dit wel heerlijke liquid gaan worden, waarbij die van Kristallmass het meest ruikt naar de originele Tribeca. Nu laat ik het 4 weken steepen. Moet ik de flesjes zo af en toe ook open een poosje open laten staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 (edited) 1 hour ago, Waldo95 said: Moet ik de flesjes zo af en toe ook open een poosje open laten staan? Er is, zover ik weet, geen algemene beleidsregel voor, net zo als de manier van steepen; Iedereen heeft zo z'n eigen manier/voorkeur. Sommige laten na het mixen het flesje open staan voor 'n uur of 8. Sommige schudden af en toe gedurende het steepen en knijpen vooraf in het flesje om de 'oude' lucht in het flesje te verversen. Sommige doen beide of hebben weer een andere combinatie. Het 'luchten' is volgens mij voornamelijk om eventuele alcoholdampen (wat in sommige aroma's zit) te laten vervliegen en (in navolging van het antichambreren van goede wijn) het niet-bewezen idee dat het ook goed is voor het steepproces van e-juice. Ik ben daar een kuddedier en doe het ook, zonder zeker te zijn dat dit werkelijk iets toevoegt. Edited January 12, 2016 by Bobby typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannes62 Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 11 hours ago, Waldo95 said: Nu laat ik het 4 weken steepen. Moet ik de flesjes zo af en toe ook open een poosje open laten staan? Ik doe het 12 uur in de YM en dan laat ik het nog een weekje rusten met de dop erop. Altijd succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NetNiet Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 (edited) Waar kopen jullie TPA Acetyl Pyrazine ? edit: en ethyl maltol? Edited January 21, 2016 by NetNiet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts