Jump to content
Let op! Inloggen gaat de komende maanden veranderen! ×

Halo Tribeca clone

Marcel loves E6

Recommended Posts

Als base heb ik 9 mg. 50/50 pg/vg gebruikt.

10% TPA RY4 double

1% TPA whipped cream

1% TPA Graham Cracker

0,5% TPA Acetyl Pyrazine

Na 12 uur in de YM en 9 dagen naturel steepen wel al heel lekker, maar nog geen exacte clone.

Wordt vervolgd ...

Edited by Marcel8700

Bij mij staat nu,

8% TPA RY4 double

1% TPA whipped cream

0.5% TPA Graham Cracker

0,5% TPA Acetyl Pyrazine

1% TPA Brown sugar

te steepen.

Die van jou ga ik ook nog even proberen.

Maar ... als de test batches al zo lekker zijn (misschien wel lekkerder dan de echte) ... kan ik me voorstellen dat je de echte smaak van Tribeca vergeet.

Ik heb deze ook gemaakt, een paar weken geleden, maar dan het 'originele' kloonrecept van Kritikalmass alleen maar omdat dit recept zoveel goede recensies had - ik ken de originele smaak niet. Het is hier een succes, het wordt me onder de handen vandaan getrokken... ('ach, mag ik nog een keertje mijn tankje vullen?'). Ik vind 't wel een idee om eens wat Brown Sugar toe te voegen, dat wordt de volgende stap - naast het aanleggen van een basisvoorraad van wat nu bevalt. Overigens is mijn base 50/50.

• 12.5% Double RY4
  • 2.5% Graham Cracker
  • 2% Pyrazine
  • 3% ethyl maltol

Guest defonz

Ik heb deze ook gemaakt, een paar weken geleden, maar dan het 'originele' kloonrecept van Kritikalmass alleen maar omdat dit recept zoveel goede recensies had - ik ken de originele smaak niet. Het is hier een succes, het wordt me onder de handen vandaan getrokken... ('ach, mag ik nog een keertje mijn tankje vullen?'). Ik vind 't wel een idee om eens wat Brown Sugar toe te voegen, dat wordt de volgende stap - naast het aanleggen van een basisvoorraad van wat nu bevalt. Overigens is mijn base 50/50.

• 12.5% Double RY4

2.5% Graham Cracker

2% Pyrazine

3% ethyl maltol

Zo meng ik em ook , best lekker .

• 5 months later...

Ik heb de verschillende recepten uit dit draadje allemaal wel eens gemaakt.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het Kritikalmass recept wat Meidoorn inbracht het originele Tribeca het meest benaderd.

Maar de lekkerste vind ik mijn eigen recept uit post 1 en het recept van Jop uit post 2, deze hebben iets meer pit dan gewone tribeca.

Het Kritikalmass recept smaakt wat "smoother", het nadeel is ook dat er wel erg veel aroma in zit, iets wat ik liever niet heb.

Mijn versie en ook adv:

12% TFA RY4 Double

2% TFA Acetyl Pyrazine (5% PG)

1% CAP Graham Cracker v2

1% CAP Caramel v2

1% SOL Ethyl Maltol

8u cap off speed steepen in yogurt maker, dan nog eens 14 dagen laten staan.

Edited by Mindfak

• 2 weeks later...

Vandaag het recept van Post 1 voor het eerst in de tank gedaan. het sapje heeft 12 uur in de YM gestaan en uiteindelijk 2 weken op de plank in de kast gestaan. De smaak is heerlijk. Ik mag dus wel stellen dat dit een geslaagde eerste poging van mijn DIY activiteiten is :clap

• Like 3

Ondertussen al vele batchen gemaakt van recept 1.

ondertussen ben ik ook begonnen met sub ohmen, en dit recept smaakt nog lekkerder op 0,5 ohm !

Bedankt marcel voor deze gouden tip !

Edited by sabine
  • Like 2

• 2 months later...

Ik ben vorige week begonnen met diy en omdat tribeca een favoriete smaak is voor mij maar meteen dit recept gekozen.

Ik heb 2 flesjes van 10 ml genomen en recept 1 en recept Kristalmass gekozen. Helaas had savevape de helft van de flavours niet. In plaats van whipped cream heb ik tpa sweet cream genomen en acetyl pyrazine en ethyl maltol bij Zwoofs besteld ( merk Revolute). Als ik op de geur afga, dan moet dit wel heerlijke liquid gaan worden, waarbij die van Kristallmass het meest ruikt naar de originele Tribeca. Nu laat ik het 4 weken steepen. Moet ik de flesjes zo af en toe ook open  een poosje open laten staan?

1 hour ago, Waldo95 said:

Moet ik de flesjes zo af en toe ook open  een poosje open laten staan?

Er is, zover ik weet, geen algemene beleidsregel voor, net zo als de manier van steepen; Iedereen heeft zo z'n eigen manier/voorkeur.

Sommige laten na het mixen het flesje open staan voor 'n uur of 8. Sommige schudden af en toe gedurende het steepen en knijpen vooraf in het flesje om de 'oude' lucht in het flesje te verversen. Sommige doen beide of hebben weer een andere combinatie.

Het 'luchten' is volgens mij voornamelijk om eventuele alcoholdampen (wat in sommige aroma's zit) te laten vervliegen en (in navolging van het antichambreren van goede wijn) het niet-bewezen idee dat het ook goed is voor het steepproces van e-juice. Ik ben daar een kuddedier en doe het ook, zonder zeker te zijn dat dit werkelijk iets toevoegt.

Edited by Bobby
typo

• 2 weeks later...