Jump to content

Halo Tribeca clone

Marcel loves E6

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Vandaag hebben mijn twee flesjes 4 weken gesteept. met 3 protank 3 getest. Post 1, kritikalmass en tribeca.

Verbazend.Ik vond tribeca lekker maar deze viel het eerst af, veel minder smaak dan de andere twee, die niet veel van elkaar schelen,vind ik. De kritikalmass heeft meer smaak, maar vind ik ook iets scherper dan post 1 ,die dus een zachtere smaak heeft.

Van allebei ga ik nu een batch van 100 ml maken. Een vraag. Ik heb nu 50/50% base gebruikt. Als ik nu 80/20% VG/PG gebruik, moet ik er dan ook meer flavour in doen om ongeveer dezelfde smaak te krijgen en naar welke verhouding,bv dubbel zoveel?

Nogmaals, wat een heerlijke smaak heeft deze clone, daarbij valt het origineel in het niet.

• Like 1

• 2 months later...

Ondertussen heb ik alle combinaties uitgetest, en viel de kriticalmass niet in de smaak.

Ik hou mij nu bij volgend recept, wat me zeer goed bevalt (50VG/50PG) :

Tribeca clone

TPA RY4 double

10,00%

TPA whipped cream

1,00%

TPA graham cracker

0,50%

TPA acetyl Pyrazine

0,50%

TPA brown sugar

1,00%

• Like 2

3 hours ago, Hannes62 said:

Net weer een voorraadje gemaakt... Nu nog even steepen in de YM

29p2fc0.jpg

P.S. Sorry voor de gekantelde foto, ik heb geen idee hoe ik dit goed moet krijgen

Flesjes van 30ml ?

On 9-4-2016 at 11:00 AM, sabine said:

Ondertussen heb ik alle combinaties uitgetest, en viel de kriticalmass niet in de smaak.

Ik hou mij nu bij volgend recept, wat me zeer goed bevalt (50VG/50PG) :

Tribeca clone

TPA RY4 double

10,00%

TPA whipped cream

1,00%

TPA graham cracker

0,50%

TPA acetyl Pyrazine

0,50%

TPA brown sugar

1,00%

Handig om dit recept zo concreet te zien :duim. Nu nog eens gaan speuren naar de verschillende aroma's :). Ik zou bijna willen voorstellen om een proefje (paar ml) van iemand die dit zo maakt (hint hint ;)) uit te proberen haha..

• Like 1

31 minutes ago, MrSmiley said:

Handig om dit recept zo concreet te zien :duim. Nu nog eens gaan speuren naar de verschillende aroma's :). Ik zou bijna willen voorstellen om een proefje (paar ml) van iemand die dit zo maakt (hint hint ;)) uit te proberen haha..

En ik heb net  150ml gesteepte juice van deze:tong

• Like 1

7 hours ago, MrSmiley said:

Grmph.. ja ja.. wrijf het maar in :duim. Als ik mag @sabine, hoe lang steep je dit recept? En doe je dat middels de YM of door het in de kast te zetten?

Ik heb geen ym, dus steepen in de kast.

Deze laat ik minstens 1 maand steepen, maar het verbeterd nadien nog steeds.

Sabine, wat is voor jou het grote verschil tussen batch nr 1 en kritikalmass. Ik heb nu een probeersel staan waarbij ik de flavours van beide heb samengevoegd. Ik heb van beide de flavours dus is het het zonde om voor een te kiezen.

@Waldo95

Ik had het gevoel dat ik pure aroma aan het dampen was met die hoge mengpercentages. En ik was toen al dagelijks het eerste recept aan het dampen. Dat zal ook wel een rol hebben gespeeld. Ik vermoed, als je enkel kritikalmass test, je dit wel zal lekker vinden.. 

@Marcel loves E6 jij had zelfde mening niet ?

Op sommige fora kom je ook wel eens het bericht tegen dat FA Soho erg veel weg heeft van Halo Tribeca, afhankelijk van het megpercentage. Heeft iemand van de Tribeca-fans dat al eens op waarheid getest. Zal mogelijk ook geen toeval zijn dat FA de naam Soho heeft uitgekozen. Is net zoals Tribeca een benaming van een wijk in New York, dus er zijn al overeenkomsten.

@Waldo95 en @sabine, het 1e recept heb ik een 8 gegeven en de krtikallmass kreeg een 7. Van beide had ik een grotere voorraad gemaakt en de 1e smaakt nog steeds goed maar die van KM werd duidelijk veel te sterk. daar heb ik toen weer wat base toegevoegd (ongeveer een kwart extra) en nu is ie weer prima te dampen. Ik denk dat die KM erg lang door blijft steepen en dat ie daardoor op den duur te sterk wordt idd. Maar vaak gebruik ik het nu ook alsof het aroma is, gewoon een paar druppeltjes door een fruitsapje als banaan of appel is ook heel lekker.

Als ik het verschil in smaak moet benoemen zou ik zeggen dat bij de KM de verschillende smaken veel meer in elkaar overvloeien en bij de andere heb ik meer het gevoel dat de laagjes smaak over elkaar heen liggen maar niet in elkaar overvloeien.

Edited by Marcel loves E6
typo
  • Like 2

5 minutes ago, MrSmiley said:

Is er ergens dit onderdeel te koop?

TPA acetyl Pyrazine

Ik vind het helaas niet op de savevape site, hun eigen versie is uitverkocht :(.

En kun je zomaar een soortgelijke nemen van een ander merk?

Diee heb ik bij dym.pl gekocht van Inawera https://e-dym.pl/gb/new-products/1356-5-glikolowy-roztwor-2-acetylpyrazina.html?search_query=acet&results=1

TPA/TFA http://www.e-sigaretnederland.nl/a-39843661/aroma-s-tfa/acetyl-pyrazine-tfa/

Edited by Maria
  • Like 1

3 minutes ago, Maria said:

Mag ik uit je reactie opmaken dat het merk niet uitmaakt voor deze Tribeca clone?

On 4/10/2016 at 9:24 PM, MrSmiley said:

Tribeca clone

TPA RY4 double

10,00

TPA whipped cream

1,00%

TPA graham cracker

0,50%

TPA acetyl Pyrazine

0,50%

TPA brown sugar

1,00%

Just now, MrSmiley said:

Mag ik uit je reactie opmaken dat het merk niet uitmaakt voor deze Tribeca clone?

Ik denk het niet maar pin me er niet op vast :weetnie is wel een behoorlijk prijs verschil maar ja alles is bij dym.pl stukken goedkoper

• Like 1