lucky Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 INLEIDING Via een PM bericht kreeg ik een verzoek of ik geïnteresseerd zou zijn om dampspullen van Gearbest te reviewen. Hierop was mijn antwoord Ja maar alleen van zaken die mij persoonlijk leuk lijken om te reviewen. Deze keer heb ik een RBA tank een paar dagen geleden ontvangen en getest. De Lemo 2 (II). Hieronder mijn ervaringen. ELEAF http://www.eleafworld.com/product/detail.php/lemo2-atomizer.html Eleaf timmert het laatste jaar flink aan de weg. Het is volgens mij een sub merk van Joyetech. Hun Istick mods zijn erg populair en ook de eerste Lemo is goed verkocht. SPECIFICATIES LEMO 2 Roestvrij stalen atomizer. Hoogte 7.62 cm diepte 2.2 cm 510 connector. Voor single coils vanaf 0.3 ohm Vulbaar tot 3.8ml Glazen tank. Hervulbaar zonder uit elkaar te halen. Instelbare airflow. UITERLIJK Het uiterlijk van de Lemo 2 is naar mijn mening niet verkeerd. De eerste Lemo zag er een beetje goedkoop uit door het dunne materiaal, maar bij deze versie is dikker roestvrij staal gebruikt en dat geeft meteen een hele andere uitstraling. De afwerking is prima. Hij ziet er uit en voelt aan als een luxe RBA. De Lemo 2 was verpakt in een kleine stevige doos met daarin reserve onderdelen (schroefjes en O-rings) ,een stalen schroevendraaiertje, reserve Japanse watten en wat coil draad. Verder een korte handleiding waar o.a. in staat hoe je hem kan vullen. De 510 connector steekt ver genoeg uit om geen problemen te veroorzaken wanneer je hem op een mod schroeft. GEWICHT EN HANTEERBAARHEID Het gewicht van de Lemo 2 is rond de 70 gram met wat e-liquid erin. Ongeveer 10 gram zwaarder dan mijn meest gebruikte atomizer (De Nautilus met hollowed out tank). Ik heb hem overal flush op kunnen draaien. Ook op bijv. de Istick die geen verstelbare 510 pin heeft. Met zijn 22mm doorsnede past hij goed bij bijna alle mods. Voordat ik hem in gebruik heb genomen heeft hij nog een poetsbeurt gehad. Hij zag er namelijk niet helemaal super schoon uit in de doos. Ik heb hem eerst gedemonteerd en daarna alle losse onderdelen onder de kraan schoongespoeld. Vervolgens alle onderdelen (op het glas na) 1 uur in licht kokend water gelegd en als laatste weer goed afgespoeld en laten drogen. Bij het in elkaar schroeven heb ik op diverse plekken wat liquid gedaan, zoals op de O ringen en de vul poort. Bij een review op youtube van Phil Bursardo https://youtu.be/Z0tAJb8yUiI zag ik namelijk dat bij hem de O ringen van de driptip kapot waren gegaan. Met wat liquid kun je dat voorkomen. Ook heb ik alles hand vast gedraaid. Dus niet te vast. Bij weer een andere review https://youtu.be/GOBOKSzLnHk?t=11m36s bleek dat als je hem te vast draait de onderste O-ring niet helemaal lekker blijft zitten en voor lekkage kan zorgen. IN DE PRAKTIJK De eerste keer heb ik gedampt met de reeds geïnstalleerde subohm coil (0.5 ohm). Aangezien ik altijd ,voordat ik de watten erin doe eerst de coil laat gloeien (voor de smaak en er wordt dan toch nog iets weggebrand van het metaal dat ik liever niet naar binnen damp). Daarom heb ik de aanwezige watten eruit gehaald en na het gloeien weer terug gedaan en goed nat gemaakt met liquid. De coil die er standaard in zit is bevestigd in gaatjes onder de schroeven. Als je handig bent kan je de coil zelf ook zo maken dat je ‘m in die gaatjes kan stoppen https://youtu.be/lI_2xQ0nLLQ?t=9m42s , maar ik ben niet zo handig dus mijn eigen coils gaan rechtstreeks onder de schroeven. Die schroeven zijn vrij klein en het is moeilijk om de draad daaronder vast te draaien. De oplossing is om de draad een keer helemaal onder de schroef rond te draaien i.p.v. hem er onder te leggen. Het vullen is heel eenvoudig. Eerst draai je onder de airflow helemaal dicht en dan draai je bovenaan de vul ring open (je voelt behoorlijk wat weerstand als je draait dus hij gaat niet snel per ongeluk open). Hierna kan je dan je e-liquid in de vulopening stoppen. Met de standaard e-liquid flesjes met dunne punt gaat dat prima maar de Hangsen flesjes die ik (her)gebruik voor mijn eigen e-liquid hebben net een te dikke punt om het comfortabel te vullen. Het gaat prima maar ik moet dan wel goed opletten niet te knoeien. De breedte van de opening is goed maar de hoogte had net wat hoger gemogen. Ik vul hem door de Lemo 2 horizontaal neer te leggen en dan nog wat lucht over te laten als hij bijna vol is. Daarna ‘m verticaal houden op zijn kop en als de liquid naar beneden gezakt is de airfow open zetten en rechtop draaien. Op deze manier heb ik nog geen lekkage gehad. De meegeleverde driptip heb ik meteen eraf gehaald aangezien die voor mij veel te groot was (de opening boven) en vervangen door een van mijn eigen driptips. De Lemo 2 dampt met airflow helemaal open als een stoomtrein. Ik had mijn mod op 25 watt gezet en wat een damp wolken kan ik dan produceren met directe long inhalering. Helaas (of gelukkig, het is maar hoe je het bekijkt) ben ik geen cloudchaser. Bij mij gaat dus de airflow bijna helemaal dicht om prettig te kunnen dampen. En ja dat gaat met deze Lemo 2. Je kunt redelijk prettig mond naar long dampen. Met een subohm coil wat minder dus die heb ik snel vervangen door een eigen coil met 1.4 ohm. Op 20 watt is het dan goed dampen met de airflow een klein beetje open. Wat luchtiger dan de Nautilus (met eigen gemaakte coils) op het grootste gaatje maar goed te doen voor mij. Ik las op het forum dat mensen last hebben van lekkages met strakkere airflow maar daar heb ik geen last van gehad. Wellicht hadden die het probleem dat je krijgt als je hem te strak aandraait (dat dan de onderste O-ring in de knel komt). Verder gebuik ik 50/50 (PG/VG) e-liquid. De smaak van de damp is goed. De damp is zeg maar voller (vochtiger) dan wat ik gewend ben met mijn Nautilus (met eigen gemaakte coils op 17 watt) en ongeveer hetzelfde in smaakbeleving. Dit is eigenlijk de eerste RBA die ik fijn vind dampen. Degene die ik tot nu toe geprobeerd heb zijn de clone versies van de Taifun GT, Squape, Taifun GS en de Erlkoningin. Om een of andere reden legde ik die allemaal na 1 tankje leeg dampen weer weg. Met de Lemo 2 heb ik al 4 tankjes vol gedampt. Doordat er niet zoveel liquid in kan (ik denk dat ik er ongeveer 3.5ml in doe) is hij redelijk snel weer leeg. Door het eenvoudig weer vullen is dat verder geen groot probleem. Hij hoeft niet eens van de mod af bij het vullen. Een nadeel is wel dat als je de watten of de coil gaat vervangen hij weer helemaal uit elkaar moet. Mocht er een Lemo 3 komen dan hoop ik dat ze die zo maken dat je de base eraf kan halen met de liquid er nog in. Dus dat het bovenste gedeelte met het glas in elkaar blijft zitten zoals bij bijv. de Taifun GT(2) en de Subtank van Kanger. Voordelen: Een mooie RBA van RVS(subjectieve persoonlijke mening) Verstelbare airflow die goed zijn instelling blijft behouden. Glazen tank dus geschikt voor alle liquids. Heel eenvoudig te vullen. Produceert heel veel damp voor een single coil RBA. Geschikt voor sub-ohm Veel reserve onderdelen meegeleverd. Past bij mij flush op alle mods. Maakt zeer weinig lawaai bij het dampen. Nadelen: Vulopening had net wat groter mogen zijn. Moet geheel uit elkaar om aan de coil te werken. Moest eerst nog goed schoongemaakt worden. Grote opening bijbehorende driptip (aan de bovenkant, onderkant is niet zo groot) Geen reserve glas meegeleverd. CONCLUSIE: Voor een mooie prijs van nu ongeveer 25 euro bij Gearbest http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_160439.html kan je een goede originele RBA kopen die heel makkelijk te vullen is en een instelbare airlfow heeft voor zowel een luchtige mond naar long als directe long inhalatie. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peeke 1972 Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Heb ook een lemo maar gekocht in nl. In de meeste dingen kan ik volgen maar denk dat het belangrijk is dat erbij gezegd word dat het geen tank is voor beginnende diy en subohmers. Gewoon omdat het voor een beginner vrij moeilijk is om een goede setup te vinden en voor veel mensen de airflow een beetje teveel van het goede is.Ikzelf ben ook een beginner in het diy-wereldje dus het is echt als beginner dat ik dit vertel. De eerste keer dat ik er aan trok met de originele setup had ik het gevoel dat mijn longen uiteen gingen spatten. Het was echt geen leuk gevoel. Nu is dat over en na wat geprul ben ik ermee weg. Maar ik moet zeggen dat de smaak geweldig is. Een smaak die in een gewone damper maar wat flauw lijkt explodeerd op je papillen met deze lemo. Kortom in mijn ogen is het prijskwaliteit een goede rta voor de gevorderde. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JD. Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Peeke, we zijn hier in de 'Reviews Geavanceerde Hardware' sectie. ;)@luckyAlweer een top review. Bedankt en, keep 'm coming. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomtactix Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Goeie review Lucky! Had er eerst geen interesse in maar nu ik dit lees denkik dat ik 'm toch maar aan ga schaffen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky Posted May 6, 2015 Author Share Posted May 6, 2015 Heb ook een lemo maar gekocht in nl. In de meeste dingen kan ik volgen maar denk dat het belangrijk is dat erbij gezegd word dat het geen tank is voor beginnende diy en subohmers. Gewoon omdat het voor een beginner vrij moeilijk is om een goede setup te vinden en voor veel mensen de airflow een beetje teveel van het goede is.Ikzelf ben ook een beginner in het diy-wereldje dus het is echt als beginner dat ik dit vertel. De eerste keer dat ik er aan trok met de originele setup had ik het gevoel dat mijn longen uiteen gingen spatten. Het was echt geen leuk gevoel. Nu is dat over en na wat geprul ben ik ermee weg. Maar ik moet zeggen dat de smaak geweldig is. Een smaak die in een gewone damper maar wat flauw lijkt explodeerd op je papillen met deze lemo. Kortom in mijn ogen is het prijskwaliteit een goede rta voor de gevorderde. Ik denk dat iedere RTA of RDA voor een beginnende damper een groot verschil is. Ik vond deze Lemo 2 nog meevallen eigenlijk. Het is ook hoe je hem maakt. Ik stop er in 1.4 ohm coil in die vlak boven de airflow opening zit. De gier valt dan best wel mee maar het blijft idd een groot verschil met bijv. een ego clearomizer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peeke 1972 Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Ik damp hem nu op 0,5 ohm maar dan met een lager nicotinegehalte. Ben van 12 naar 6 Mg gegaan en rond de 20-22watt. In mijn ogen haal je ook niet het beste uit de lemo als je op hogere ohms gaat dampen qua smaakbeleving dan, dat is ook een van de redenen dat hij in mijn ogen beter geschikt is voor de gevorderde. Is misschien een nadeel tenopzichte van subtanks en consoorten. En het is idd hier een review voor geavanceerde hardware. Maar zoiets mag toch vermeld worden voor de eventueel beginnend subohmer. Er is hier al iemand op het forum die hem gewisseld heeft voor een andere om de reden hierboven beschreven.Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoomketel Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 als er iemand weet waar reserve onderdelen te bestellen zijn..... ook het o-ringetje bovenop de schoorsteen kan niet veel hebben engaat geheid bij elke wasbeurt de gootsteen in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky Posted May 6, 2015 Author Share Posted May 6, 2015 Idd met meer damp minder nicotine in de vloeistof. Het gebruik van subohm is al enige tijd een punt van discussie. Ik hang de stelling aan dat subohm niet nodig is bij een mod met voldoende wattage. Maar dat is een discussie die al op veel andere plekken gevoerd wordt en die zullen we hier maar niet over doen @stoomketel. Een reserve glas kan je bij FT krijgen voor 1 euro en O ringen kan je daar ook vinden als je de maat weet. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L0rdj3 Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Goede review!! Ik heb inmiddels bij Gearbest aangegeven dat ze m mogen verzenden naar mijn adres (Ik had m gewonnen bij de giveaway). Dus ff paar weekjes wachten en dan zou ik m ook in huis moeten hebben. Waarschijnlijk gaat er bij mij meteen een andere coil in van 1.3 ohm of hoger....en dan maar eens kijken wat ik er van vind. (ik heb Gearbest beloofd er ook een review over te maken.....of dat een geschreven of gesproken wordt ben ik nog niet over uit). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Ik ben met mijn vier maanden vapen waarschijnlijk een beginner. Maar Ome Mies gaat er binnenkort toch twee halen. Vraag me alleen af of mijn IPV Mini 2 het trekt. Hij is geschikt voor sub-ohm, maar ik denk dat hij toch snel leeg is. Ome Mies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peeke 1972 Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Uit hetgeen wat ik ondervonden heb is dat de lemo2 op zijn best is boven de 20 watt. Ik damp hem met 0,5 ohm op 20-22watt. Maar dat hangt van persoon tot persoon af. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Nou, moet lukken dan. Al is het maar om van die pre-made coils af te zijn. Ome Mies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Een paar kleine dingen aangepast aan de review. Ten eerste bij de voordelen erbij gezet dat ie bijna geen lawaai produceert tijdens het dampen en dat ik 50/50 (PG/VG) e-liquid heb gebruikt bij mijn review. Ook de prijs aangepast van ongeveer 26 euro naar ongeveer 25 euro. Ik had contact gehad met Gearbest dat een concurrent iets goedkoper was en daar zijn ze nu met 28,10 dollar onder gaan zitten. Ze moeten wel de goedkoopste zijn bij de producten die ik voor ze review haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Goed review ! Ik ben het eens met alles. De lemo 3 moet inderdaad de mogelijkheid hebben om te sleutelen aan de RBA zonder je liquid te verspillen Ik heb nu 4 builds achter de rug met de lemo 2 en merk ook dat het moeilijk is om op de makkelijke wijze de coils onder de schroeven vast te maken, zodoende doe ik het ook op de "Dirk Oberhaus manier" . Ik denk dat bredere schroeven dit misschien zouden kunnen verhelpen. Een reserve glas kan je bij FT krijgen voor 1 euro en O ringen kan je daar ook vinden als je de maat weet. Heb je hier misschien een linkje van Lucky? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Goed review ! Ik ben het eens met alles. De lemo 3 moet inderdaad de mogelijkheid hebben om te sleutelen aan de RBA zonder je liquid te verspillen Ik heb nu 4 builds achter de rug met de lemo 2 en merk ook dat het moeilijk is om op de makkelijke wijze de coils onder de schroeven vast te maken, zodoende doe ik het ook op de "Dirk Oberhaus manier" . Ik denk dat bredere schroeven dit misschien zouden kunnen verhelpen. Heb je hier misschien een linkje van Lucky? Ik zal ook een proberen met dat buigen. Ziet er makkelijk uit als Dirk het doet maar zal wel een gepruts worden De link voor de reserve tank. https://www.fasttech.com/products/0/10011393/2315302-replacement-glass-tank-for-eleaf-lemo-2-rta 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Ik zal ook een proberen met dat buigen. Ziet er makkelijk uit als Dirk het doet maar zal wel een gepruts worden De link voor de reserve tank. https://www.fasttech.com/products/0/10011393/2315302-replacement-glass-tank-for-eleaf-lemo-2-rta Bedankt! Even bestellen Moet wel lukken, je hebt ongetwijfeld meer ervaring dan ik. Ik verhit de coil eerst met een cremebrulee brander en een tang zodat de coil stevig is en niet al te veel uit vorm raakt tijdens het builden. succes ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts