lucky Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 INLEIDING Via een PM bericht kreeg ik een verzoek of ik geïnteresseerd zou zijn om dampspullen van Gearbest te reviewen. Hierop was mijn antwoord Ja maar alleen van zaken die mij persoonlijk leuk lijken om te reviewen. Deze keer de Kamry 60W en dan vooral om zijn apart schermpje. KAMRY http://www.kamry.cc/about-us Kamry gaat al weer een tijdje mee in de dampwereld met wisselend succes. Met hun 2015 lijn hebben ze duidelijk wat meer naar de westerse markt gekeken. SPECIFICATIES KAMRY 60W Boxmod van zink materiaal. Hoogte 9.34 cm diepte 2.56 cm en breedte 4.84 cm Verende 510 connector. Tft schermpje van 1.77 inch. 7 – 60 watt (60 watt haalbaar met 0.3 tot 1 ohm) Max output 20 ampère. Na 10 seconden stop hij automatisch met dampen. Auto dampen. Dus 1x klikken x aantal seconden dampen. Datum en tijd weergave. Verwisselbare 18650 batterij (niet meegeleverd). Via micro usb te laden met passthrough dampen 0.3 – 9.9ohm weerstand. Uitzetbaar door 5 x klikken. Magnetische klep om de batterij te wisselen. Beschermingen tegen kortsluiting, oververhitting, verkeerd om plaatsen batterij, verkeerde weerstand enz. UITERLIJK Het uiterlijk van de Kamry 60W is vrij uniek. Het formaat komt nog het dichtste in de buurt van de eerste Hanamodz. Door het schermpje lijkt hij nog het meeste op een dikke smartphone. Door de sterk afgeronde zijkanten zit bijna geen enkele tank van 22mm of meer er helemaal flush op. Je ziet aan een kant een duidelijk overhang. De boxmod was verpakt in een stevig meeneem tasje met daarbij een micro usb laad kabel en handleiding. Dit tasje was precies hetzelfde als die van de Kamry V2 30W waarvoor ik eerder een review gemaakt heb. De handleiding bevat de belangrijkste zaken en is vrij duidelijk. De verende 510 pin is van messing en het materiaal van het schroefdraad lijkt van koper. Dat is vreemd want de foto’s van de Kamry’s op diverse websites laten een zilver gekleurde 510 connectie zien maar zowel deze als de Kamry 30W V2 hebben een koperen. Alles draait er heel soepel op. De batterij deur zit aan de zijkant en is heel eenvoudig te openen en te sluiten. De binnenkant ziet er mooi afgewerkt uit. Je ziet helemaal niks van de elektronica. GEWICHT EN HANTEERBAARHEID Het gewicht van de Kamry is 255 gram (met batterij). Dus aan de zware kant. De boxmod blijft goed rechtop staan. Hij voelt fijn in de hand. Mooie afgeronde hoeken zodat hij nergens scherp aanvoelt. De grote vuurknop zit op de (voor mij) juiste plaats. Zowel te gebruiken met duim of andersom met je vinger. De meeste tanks die ik heb zijn 22mm. Aan de kant waar het schermpje zit heb je dan een overhang door de sterk afgeronde hoeken. De tank is niet breder dan de mod zelf dus je zult dat niet voelen maar het is visueel wel zichtbaar. Als dat je niet erg stoort dan ziet zelfs de grote subtank ziet er niet idioot uit op de mod. De vuurknop klikt goed. De knop is behoorlijk groot en dus makkelijk te vinden. De knopjes rammelen bijna niet als je schudt met de mod. Ik had een Frans filmpje gezien op youtube waar ze wel rammelde en die had ook een andere centerpin. Ik vermoed dat die persoon een pre-productie versie heeft getest. Er is redelijk wat in te stellen. 5 keer klikken om hem aan te zetten en weer 5 keer klikken om hem uit te zetten. 3 keer klikken om naar het menu te gaan. In het menu kan je zaken kiezen zoals automatische damp tijd, na hoeveel seconde het schermpje automatisch uit gaat, damp teller en de datum en tijd. Je kunt hem ook nog locken met het indrukken van de + en - knopjes maar dan lockt hij de hele mod dus dat heeft weinig nut als je hem ook met 5 keer klikken aan en uit kan zetten (bijna zonder vertraging). Dit was ook zo met de Kamry 30W V2. Blijkbaar snapt Kamry niet dat het handiger is om alleen de + en – knopjes te kunnen locken en de vuurknop vrij te laten. IN DE PRAKTIJK Het laden van de mod gaat met een micro usb lader (die je zelf moet kopen). Via mijn lader (die 2a kan geven) ging het redelijk. Ik denk dat de mod tegen de 1A laad. Verder kan je natuurlijk heel makkelijk de batterij wisselen en een externe lader gebruiken. Je kunt passthrough dampen. Het lijkt erop dat als je gaat dampen tijden het laden hij even het laden onderbreekt. Helaas zit de usb aansluiting aan de onderkant. Een vreemde keuze als je toch een relatief grote mod hebt waarmee je passthrough kan dampen. De blikvanger van deze mod is natuurlijk het redelijk grote TFT schermpje. Als je tijdens het dampen op wil vallen dat is dit een mooie mod daarvoor. Bij het rookhok nooit zoveel vragen gehad over m’n damper haha. Zaken zoals kan je er ook mee bellen? Je agenda bekijken? Whatsappen? Enz. Op het bellen na heb ik de meeste dingen bevestigd. Waarbij ik dan blikken kreeg van meent hij dat nu? Het is in ieder geval een goede mod om in gesprek te komen met je rokende medemens over het dampen. Geen enkel probleem tegengekomen in de praktijk. De mod werkt goed. Hij vuurt meteen als je op de vuurknop drukt. Dus ook na 5 keer aan klikken of als het scherm uit staat. Bijna nergens een vertraging wat ik een groot pluspunt vind. De wattages lijken te kloppen zover ik kan beoordelen. Als ik hem op 7 watt zet (met een 1.6 ohm coil) krijg ik er bijzonder weinig damp uit. Het minimale voltage is dan 3.3 volt (hij past het minimale voltage aan adhv van de weerstand). Dus hij lijkt stepdown te hebben. De 510 connector ziet er goed uit en voelt stevig en soepel bij het vastdraaien. Zoals eerder gezegd is het waarschijnlijk koper. Dus de toekomst zal moeten uitwijzen hoe die zich gaat houden. De verende centerpin is heel erg prettig. Alles wat ik er op gedraaid heb (Nautilus, subtank, erlkonigin clone, magma, protank 3 en Lemo2) werkt zonder probleem. Hij is geschikt voor subohm en zover ik heb kunnen vergelijken kloppen de getoonde ohm waardes. Het Max. Voltage is 8 volt. Dus met een 1 ohm coil kan je tot 60watt dampen. Als je coil boven de 1 ohm gaat zal het maximaal wattage dalen. Bijv. een 1.6 ohm coil zal tot 40 watt gaan. De LG batterij die ik gebruik van 3500mah kan tot 10 ampère aan. Als je echt gaat subohmen op een hoog wattage is dat te weinig. De maximale output van de mod is 20A. Dus wil je daar gebruik van maken heb je ook een batterij nodig met minimaal 20A. Voor mijn stijl van dampen is de 10A batterij voldoende. Zo te horen en te dampen een vlak signaal. Met de plus en de min knopjes kan je het wattage aanpassen en dat gaat behoorlijk snel. Hoe langer je de knopjes ingedrukt houdt des te sneller hij gaat. In de 6 dagen dat ik hem nu gebruikt kan ik eigenlijk geen enkele klacht bedenken m.b.t. het dampen. Wat wel hinderlijk kan zijn is de magnetische batterij klep van de mod. Deze heeft speling waardoor hij wat (hoorbaar en voelbaar) kan bewegen als je hem vast hebt en als je dat eenmaal hebt ontdekt ga je dat juist doen (tenminste ik ) Ik heb niet het gevoel dat het schermpje van krasvrij materiaal is gemaakt dus heb er zelf even provisorisch een screen protector uitgeknipt en opgeplakt. Nog even gaan zoeken of er een kant en klare 1.77 inch te vinden is want nu zitten en veel luchtbellen onder. Dat is op sommige foto’s ook te zien. Dat ligt dus niet aan het scherm maar aan mijzelf. Het schermpje zal vast invloed op de batterij duur hebben maar echt gemerkt heb ik dat nog niet. Ik heb ingesteld dat het scherm na 5 seconden niks doen uitgaat (minimaal is 3 seconden en maximaal is 5 minuten) De extra functies zoals de damp teller, het instellen van een damplimiet en het automatisch dampen zijn aan mij niet besteed. Ik kan me voorstellen dat het automatisch dampen voor sommige mensen handig kan zijn. Bijv. Mijn vader heeft reuma en voor hem zou dat heel erg makkelijk zijn. Wat toch eigenlijk wel handig is in de praktijk is de datum en tijd die in het schermpje wordt weergegeven. Ik kijk nu minder op m’n horloge BATTERIJ VERWISSELEN De batterij is echt eenvoudig te wisselen. De klep aan de zijkant haal je er makkelijk af. De batterij heb je er zo uit door aan het lusje te trekken en daarna een andere batterij er weer in te drukken. Het klepje er weer op en verder dampen maar. Het klepje zit vast met 2 magneetjes. Zoals eerder aangegeven zit er wel speling in de klep waardoor je hem tijdens het vasthouden hoorbaar kan voelen bewegen. Visueel is daar niks van te zien (dus geen openingen die zichtbaar zijn). Voordelen: Goed in de hand liggende mod Verende 510 connector. Door de afgeronde randen ligt hij lekker in de hand. Duidelijk en heel groot schermpje. Vuurt altijd zonder pauze. Instelbaar van 7 – 60 watt Batterij is eenvoudig verwisselbaar. Uitzetbaar met 5x klikken. Met 5 klikken ook direct weer aan (minimale vertraging) Subohm mogelijk (vanaf 0.3 ohm). Oplaadbaar met micro USB met passthrough dampen. Bescherming tegen kortsluiting, oververhitting en batterij verkeert plaatsen. Automatisch dampen in te stellen. Nadelen: Wattage niet te locken zonder de hele mod te locken. Geen voltage stand. Batterij klep kan voelbaar en hoorbaar bewegen als je hem vast hebt. Een redelijk grote mod (terwijl er maar één batterij in kan). Waarschijnlijk koperen 510 connector dus niet zo slijtvast. Overhang (visueel)van de meeste tanks. Usb connector zit aan de onderkant van de mod. CONCLUSIE: Voor een bedrag van 53 dollar met de code “kamry60†bij Gearbest koop je een goede boxmod http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_187304.html. In deze prijs range zijn er ook andere mods te krijgen met meer functies en betere bouwkwaliteit zoals bijv. De Joyetech Evic VT 60 watt. Deze kost met code “techeVic†Ook 53 dollar. http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_191658.html?utm_source=facebook&utm_medium=GearBestEcigarette&utm_campaign=GearBest-Ecigarette De Kamry 60 watt koop je dan ook maar voor een ding en dat is dat je het grote TFT schermpje op je boxmod wil hebben. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spattex Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Hee da's toevallig, ik heb de SMY60W gekocht.Zit er bijna hetzelfde uit, maar welke is nu de orginele en welke is gecloned... http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_147180.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chasepoes Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Hee da's toevallig, ik heb de SMY60W gekocht.Zit er bijna hetzelfde uit, maar welke is nu de orginele en welke is gecloned... http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_147180.html Bijna hetzelfde? Ze zien er totaal verschillend uit. Het enige dat ze overeenkomstig lijken te hebben is het kleuren LCD scherm en het feit dat beiden een soort analoge meter gebruiken om het vermogen weer te geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spattex Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Dat bedoelde ik eigenlijk, niet zozeer de vorm van de mod maar het scherm is zowat een kopie.Ik moet de SMY60 nog binnenkrijgen en had hem voor 56,- euro met coupon bij Banggood.IK vind persoonlijk het uiterlijk van de SMY mooier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chasepoes Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 De kans is groot dat ze dezelfde chipset gebruiken met dezelfde interface erop, alleen beiden met een iets andere skin er overheen. Er zullen iet zo heel veel bedrijven zijn die dat soort zaken bouwen...alhoewel.. Maar qua uiterlijk ben ik het helemaal met je eens. De Kamry vind ik persoonlijk ook niet zo mooi. DIe SMY ziet er veel beter uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky Posted June 20, 2015 Author Share Posted June 20, 2015 Hier kan je een (Engelse) review bekijken van de SMY. Ook daarbij beweegt de batterijdeur nogal (maar daar heeft Todd een fix voor met o-rings). Het schermpje ziet er visueel anders uit dus of het dezelfde chipset heeft weet ik niet. http://youtu.be/pw9dvfPAKh0 De Kamry zou volgens hen zelf redelijk krasvast moeten zijn maar ik ga het niet proberen http://youtu.be/mMRWV6S7fyQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts