Jump to content

Review Muji en Koh Gen Do cotton

tommie

Recommended Posts

Omdat mijn voorraadje katoen de afgelopen weken aardig aan het slinken was, koos ik ervoor dit eens in China te bestellen.

Deze order is gedaan op 6 juli, een kleine 2 weken onderweg geweest.

Begin van de week ontving ik van Gearbest:

140 sheets Authentic Muji: (prijs $ 8.71, zo'n 7.90 Euro, incl verzendkosten)

http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_166690.html

en

80 sheets Koh Gen Do (prijs $14.59, zo'n 13.50 Euro, incl verzendkosten)

http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_159309.html

beide zijn bedoeld om in mijn Subtank Mini te gebruiken.

Inmiddels enkele dagen verder, enkele sheets gebruikt van beide (ter test) en ik wil jullie graag informeren over deze.

Hieronder mijn review, veel plezier!

Laten we beginnen met het Muji katoen:

MUJI COTTON:

Het Muji katoen is om te beginnen voordeliger dan het Koh Gen do en je ontvangt er meer (140 tov 80).

Ik vind het wat moeilijker om deze van elkaar te halen, ze 'plakken' wat meer aan elkaar. De sheets zijn kleiner dan het Koh Gen Do. Dit ondanks dat het op de website aangetoond wordt als even groot. (zou 5x6cm moeten zijn). Het katoen zelf is dik, geurloos en ziet er niet anders uit dan het katoen dat ik eerder in Nederland kocht. Het is makkelijk te knippen en je kan, omdat deze dik is, makkelijk in 2-en delen om door een dunnere coil te halen.

Enkele afbeeldingen:

De zak Muji

87e7f4422966685.jpg

Sheet vanaf boven gezien:

15bf6c422966698.jpg

Dikte goed te zien:

e51387422966707.jpg

Koh Gen Do:

Dit katoen ziet er wat steviger uit dan het Muji. Het is makkelijk van elkaar te halen, rafelt niet en is uiteraard ook geurloos. De sheets zijn wat dunner en groter dan het Muji. Het knipt makkelijk(er) en wickt makkelijk(er), net als het Muji. Het rafelt bij het knippen wat minder dan het Muji en -vind ik- is hierdoor makkelijker wicken. Niet dat het Muji moeilijker is, maar het Koh Gen Do is net iets fijner.

Enkele afbeeldingen:

De zak waarin het geleverd wordt:

b63ef5422966641.jpg

Sheet van bovenaf gezien:

2ad797422966664.jpg

Dikte goed te zien:

aec8e2422966673.jpg

Vind ik het extra geld tov de Muji waard? Ja, persoonlijk vind ik het makkelijker te wicken en te knippen. Beide zijn geurloos en ruim voldoende voor vele wicks! 80 sheets....ik denk dat ik uit 1 sheet zo'n 8 tot 12 wicks kan halen. Ik wick meestal om de 3 a 4 dagen en met 80 sheets, (ga het niet uitrekenen :e33) kan ik wel ff vooruit!

Enkele afbeeldingen samen:

Naast elkaar, links is de Koh Gen Do. Het linkersheetje is ook de Koh Gen Do.

c72e3e422966722.jpg

De 2 sheets naast elkaar. Je ziet duidelijk dat de Koh Gen Do groter is dan de Muji.

4d7808422966736.jpg

• Like 1

Dat is wel vreemd. Ik weet dat je deze pads in allerlei maten en 2 verschillende diktes hebt. Ik had wat Koh Gen Doh sheets en die heb ik indertijd vergeleken met Muji en PuFF padjes. Die waren allemaal exact even groot en even dik en op het oog stomweg niet uit elkaar te houden. Ik denk dat ze gewoon 2 verschillende maten hebben gestuurd, ondanks dat ze op de site als identiek vermeld staan.