Jump to content

Youde Goblin Mini - Gearbest

tommie

Recommended Posts

Omdat ik al een hele tijd met een Subtank Mini dampte vond ik het tijd eens iets anders te proberen.

Klein, makkelijk, dualcoil-mogelijkheid waren hierbij enkele eisen.

Bij Gearbest vond ik deze Youde Mini voor 29,90 Dollar, zo’n 27 Euro omgerekend.

EDIT: met code UDGM, kost deze 20,99 dollar! Zo'n 18 Euro!

Je vind hem via;

http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_187803.html

Hij is met de Nederlandse Post als verzending, ongeveer 2 weken onderweg geweest. Netjes vind ik.

Hieronder mijn ervaringen met deze Atomizer. Omdat er al een review was met een single coil heb ik besloten om er een dual in te zetten en mijn ervaring hiermee te beschrijven. Beginnende met de specificaties:

Type: Tank Atomizer, Rebuildable Atomizer

Brand: Youde

Model: Original Youde Goblin mini RTA

Available Color : Silver

Material : Stainless steel, Glass

Thread Type: 510

Overall Diameter: 22mm

Tank Capacity : 3.0ml (ongelooflijk maar waar!)

Sizes: 4.3x2.2x2.2cm (hoogte van 4.3cm)

Toen ik hem binnenkreeg en het doosje opende was mijn eerste gedachte, daar past nooit geen 3ml in! Wat is ie enorm klein! Echt meer een dopje….

Veel kleiner dan de Subtank Mini die ik altijd gebruikte.

Hieronder zie je het doosje waarin de Goblin geleverd is.

31fc2b424285009.jpg

Na openen van het doosje zie je de mooie tank links liggen. Er zit (zie rechts) een extra driptip (beide zijn van glas), een extra glaasje en een zakje met ringetjes, schroefjes en een tussenstukje om hem naar 1 coil om te zetten (hij sluit dan 1 van de luchtgaten af).

Een close-up van de tank. Ik vind hem erg mooi met aan de ene kant op de chimney Goblin Mini en aan de andere kant UD. Helaas zie je nu nog niet hoe klein de tank is. Komt nog….

65c181424285029.jpg

Hieronder is de Goblin uit elkaar gehaald; linksboven de topcap, rechtsboven de chimney. Links onder de base, in het midden de glazen driptip en rechtsonder de glazen tank. Nergens zitten bramen, randen of fouten aan. Hij is echt van hoge kwaliteit!

998ffe424285072.jpg

De base verder ingezoomd. Ik heb de schroefjes allen opengedraaid en je ziet, net onderin de schuifregelaar voor de airflow. Niet met stapjes in te stellen maar lekker analoog, met een schuifregelaar. En lucht, dat geeft ie! Kom ik zo op terug! De lucht komt uit de enorme luchtinlaat die je ziet op het midden van de base.

cce7b2424285081.jpg

Hier zie je de base verder van de zijkant, onderin op de tafel zie je de luchtinlaat weer. De schroeven kan je het beste helemaal opendraaien. Doe je dit niet dan is de coil er lastig in te plaatsen. Niet alleen de tank is klein, ook de base! De schroefjes draaien makkelijk en snel.

55646f424285089.jpg

Hieronder zie je het zakje met spulletjes en reserve onderdelen. Ik gebruik dit niet (nog niet) en heb het nog niet open gehaald. Ik plaats de foto om goed te kunnen laten zien dat je echt een compleet tankje krijgt. In het midden, net boven de 2 schroefjes, zie je de ‘klep’ die je aan 1 kant kan plaatsen om hem single-coil te bouwen. Zoals gezegd, er is hier al een review van te vinden, ik test hier de dual coil build.

1965db424285103.jpg

De onderzijde van de base. Je ziet een verstelbare schroef voor je 510 connector. 2 enorme luchtinlaten, 1 schroefje om hem te vullen en de schuifregelaar voor de luchttoevoer. Alles ziet er prima uit, geen krassen, bramen of beschadigingen te zien!

38a019424285111.jpg

Genoeg gezien van de tank! Let’s built it! Ik gebruik Kanthal, 26 AWG, 9 a 10 wraps om 2mm heen. Hier zie je 1 coil klaar zijn, de ander ligt erboven.

e81284424285119.jpg

De eerste coil is geplaatst. Omdat alles zo klein is, is het wel een gepriegel om alles mooi erin te krijgen. Ik ben de Subtank gewend daar zit ruimte zat in! Draai ook vooral de schroefjes niet te strak aan, vast is vast. Doe je dit wel dan snijd het schroefje de kanthal af in de opening, waardoor ie (bij mij in ieder geval) weer los kwam en ik een nieuwe coil moest draaien. Plaats de coil mooi boven de eerste luchtinvoer. Je ziet nu ook heel duidelijk de grote liquid kanalen. (voor diegene die het niet ziet, links en rechtsboven de 2 buitenste schroeven).

39f76b424285139.jpg

Ik heb de base op de Subox (kbox MOD eigenlijk) gedraaid en de 2e coil zit er nu ook in. Lijkt me duidelijk maar de pootjes van de eerste coil zitten in gaatje 1 en 3, de 2e coil zit in 2 en 4. Redelijk uitgelijnd boven de luchtinlaat weer.

596fb5424285147.jpg

Na alles met de schroevendraaier goed gezet te hebben ziet ie er bij mij zo uit. Mooie doorkijk, strak boven de luchtinlaat, ongeveer op gelijke hoogte en dicht tegen de base. Je ziet het schroefdraad van de chimney lopen, daar moet de coil natuurlijk geen contact mee maken! Klein maar fijn, maar best wel gepriegel. Gelukkig hoef je dit niet dagelijks te doen!

1627b6424285160.jpg

Let’s heat it up! Ik druk de zijkanten van de coils pas tegen elkaar aan na het heaten. De ene coil gloeide wat harder dan de andere dus even met een schroevendraaier erovereen wrijven en het werkte perfect. Op de foto is dit niet goed te zien maar het is best lastig om een foto te maken met je foon terwijl je drukt… Het gaat om het idee dat allebei e coils gloeien en dat doen ze!

0ff847424285188.jpg

Beetje katoen ertussen…Net voordat ik ze natgemaakt heb. Je ziet dat er erg weinig wickmateriaal nodig is. Voordat ik de chimney erop draai, heb ik het katoen natgemaakt en in de sleuven van de liquidtoevoer gedrukt.

fa402c424285208.jpg

Als je katoen goedzit, draai je de chimnet erop en dan de topcap. Hij sluit dan mooi af en lekt niet. (let wel goed op je katoen, doe je te weinig dan kan het erdoor lopen). Zo ziet ie er dan uit, ik heb geen grote handen, nu zie je pas goed hoe klein de tank is:

040f5e424285240.jpg

Schroefje onderin eruit halen en vullen maar! Dit ziet er toch fantastisch uit!?

8ca761424285254.jpg

De Kbox ingesteld op 25 Watt en hij heeft een weerstand van 0.4 Ohm. Mooi!

60bb6a424285270.jpg

En zo ziet ie er dan uit op de Kbox. De Kbox is al niet groot. De hele set verdwijnt bijna in m’n hand. Echt heel mooi vind ik!

50f131424285265.jpg

Luchttoevoer vol open (op max) en dampen maar! Doet ie het? Oordeel zelf (ps. de familie zegt dat het mistig is);

e87e01424285282.jpg

Conclusie;

Wát een beest! Als je hem eerst ziet denk je, daar komt niets uit! Maar het tegendeel is waar….wát een smaakproductie en de dampproductie is echt heel, heel veel! De driptip wordt niet warm bij lange hijsen en ik vind hem er echt heel mooi uitzien! Klein, stijlvol, echt heel mooi! Een upgrade tov mijn Subtank Mini? Volmondig ja, 100%! De Subtank ligt al even in de kast….

Zijn er ook nadelen?

Nederlanders als we zijn….helaas wel vind ik. Het grote voordeel van hem is ook zijn nadeel; omdat ie zo klein is, vind ik de base ook erg klein en het is een best gepriegel om hem op te bouwen. Het is geen beginnerstankje en gelukkig hoef je hem niet elke dag op te bouwen.

Een ander nadeel vind ik dat de driptip zich snel verzamelt met druppels liquid. Het komt niet in mijn mond maar –omdat ie doorzichtig is- zie je dit wel goed. De driptip is ook aan de kleine kant. Je zit snel met de lippen tegen het tankje zelf. Het vullen is wennen, maar bij de Subtank draai de onderzijde weg om te vullen, nu moet je echt een kleine schroevendraaier meenemen om hem te vullen via de onderzijde. Ieder zijn ding, ik vind het niet echt makkelijk.

Raad ik hem aan?

Alle voordelen die deze tank heeft wegen veel zwaarder dan de nadelen dus ik raad hem absoluut aan!

Nogmaals, hij is voor zo’n 18 Euro te koop via Gearbest, via; http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_187803.html

EDIT: met code UDGM!!

Op of aanmerkingen? Ik zie ze graag in een reactie hieronder tegemoet! Bedankt voor het lezen!

• Like 1

Geen geduld voor, gewoon bij e-wolk gekocht.

Waardeloos ding om op te bouwen, vullen is een drama. Alles is vlijmscherp, driptip of driptipadaptor zit voor geen meter vast.

En toch blijf ik er naar pakken.

Smaak en damp maken veel goed

Sent from my iPhone using Tapatalk

best kans dat deze code ook nog werkt  

Coupon: UDGM

Price: $20.99

TOP! Dank voor je aanvulling. Het werkt inderdaad, ik heb het in de review opgenomen!

Was eigenlijk niet van plan nog meer aan te schaffen nu ...

Olieslurper heeft, met de code, de keus weer wat makkelijker gemaakt! Tis echt een topper, mits goed opgebouwd!

Geen geduld voor, gewoon bij e-wolk gekocht.

Waardeloos ding om op te bouwen, vullen is een drama. Alles is vlijmscherp, driptip of driptipadaptor zit voor geen meter vast.

En toch blijf ik er naar pakken.

Smaak en damp maken veel goed

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dit is bij de mijne absoluut niet zo...ik zou contact met ze opnemen. Bij mij geen bramen of scherpe randen. Ook de driptip zit goed vast....maandagochtend modelletje ontvangen?