Jump to content

Review iStick 40TC + GS-Tank Cvapor.com

Recommended Posts

Posted

Review Eleaf iStick 40TC en Eleaf GS-Tank

Met dank aan Cvapor.com heb ik de mogelijkheid gekregen om de Eleaf iStick te testen, tevens in combinatie met de GS-Tank met daarin de standaard meegeleverde Air TC coil op 0.15ohm.

Het volgende heb ik reeds ontvangen en getest:

Eleaf iStick 40TC

- eGO converter opzet stuk

- USB Kabel

- Handleiding

GS-Tank

- GS-Tank mondstuk

- GS-Tank Atomizer Tube

- GS-Tank Atomizer Base

- 2x GS Air TC Coil (0.15ohm) Ni

- Handleiding

iStick%20en%20tank%20verpakt.jpg

Toen ik mijn pakket ontving van Cvapor was ik verbaast over de 2 kleine doosjes die ik aantrof in de grotere verzendverpakking.

Snel ben ik een van me favorieten liquids aan het pakken om vervolgens snel aan de slag te kunnen.

Verpakking openen en WAUW! Wat is die klein! Eenmaal uit de doos genomen ligt hij even in mijn hand.

De iStick ligt fijn in de hand en de knoppen zijn makkelijk te bedienen.

Wat mij gelijk opvalt buiten het gewicht is het mooie en heldere OLED scherm. Niet te groot en zeker niet te klein, alle waardes zoals de weerstand van de coil, batterij status en temperatuur waarop je heerlijk aan het dampen bent is goed te af te lezen.

Wat betreft gewicht en dimensies is het een handzaam formaat en bijna schattig te noemen. Gaat makkelijk mee in de binnenzak en is daarom super geschikt als een outdoor oplossing om te dampen. Mijn Evic gebruik ik enkel nog maar thuis.

iStick%20TC40W_02.jpg

Wat technische specificaties:

- Heeft een batterij capaciteit van 2600 mah

- 510 draad (standaard)

- Output vanaf 1 watt tot 40 watt

- Temperatuur instelbaar vanaf 100 tot 315C of 200 tot 600F

- Weerstanden in TC mode gaan vanaf 0.05 tot 1 ohm

- Weerstanden in VW mode gaan vanaf 0.15 tot 3.5 ohm

Dit is een veelzijdig apparaat en in combinatie met de GS-Tank een goed geprijsde starterskit.

istick%20evic.jpg

Na het bewonderen van de iStick ben ik maar meteen de meegeleverde coil van de GS-Tank gaan voorbereiden doormiddel van de coil alvast van wat liquid te voorzien en daarna meteen de tank gevuld. In opbouw is de tank erg makkelijk. De tank word vanaf de onderkant gevuld wat voor sommige een negatief punt is maar dit vind ik zelf verder geen probleem. Het is geen ingewikkelde tank waar van 100 onderdelen losgehaald kunnen worden maar gewoon een recht toe recht aan systeem. Eenmaal gevuld met mijn geliefde Kryptonite van Cosmic fog ben ik aan het dampen begonnen. Standaard damp ik op vrij hoge temperaturen omdat ik dit persoonlijk erg fijn vind.

De smaken en damp productie zijn prima in orde, mede mogelijk gemaakt door de goede tank en de mogelijkheid om lage weerstanden te gebruiken, in dit geval 0.15 ohm. Doormiddel van de draaischijf aan de onderkant van de tank kan je snel de airholes zichtbaar maken of juist verbergen. Mouth to long of direct long is allebei mogelijk op deze tank. Dit maakt de set iStick met GS-Tank een mooie combinatie en tevens goed geprijsd.

Ik moet hierbij wel vermelden dat mijn draaischijf voor de airholes iet wat stroef is, dit maakt het soms wat lastiger om te draaien. Wellicht is dit enkel in mijn exemplaar aangezien ik nog niet meerdere mensen hierover gehoord heb.

Complete set is nu voor $50.43 beschikbaar bij bijvoorbeeld Cvapor

http://www.cvapor.com/eleaf-istick-40w-kit-temperature-control-box-mod-with-gs-tank-best-matching-kit.html

Mocht je nog van specifieke dingen een foto zien of je wilt iets door mij laten testen. Laat het gerust weten.

Conclusie:

De prijs maakt de set uitermate geschikt voor beginnende dampers. Ik vind dit persoonlijk de meeste bang for buck op dit moment.

Handig in gebruik, laag gewicht, ligt goed in de hand.

Prijs technisch scherp op de markt gezet.

Enkele nadeel wat ik nu kan vinden is de stroeve draaischijf voor de airholes.

• 3 weeks later...
Posted

Heeft er iemand nog suggesties of vragen en of opmerkingen over de review?

Zo ja, hoor ik dat graag! 

Posted

Mooie review. Vind het alleen raar dat de 2 items los goedkoper zijn dan als set bij cvapor.com

Dat zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn. Helaas kan ik hier verder niks over kwijt omdat ik zelf niet voor of bij hun werk.

Posted

Met alle respect hoor, maar voor wat betreft de Istick lees ik niets meer dan de door de fabrikant opgeven specificaties en niets over ervaringen tijdens het gebruik. Bijvoorbeeld met verschillende verdampers, coils, weerstanden en dergelijke.

Posted

Met alle respect hoor, maar voor wat betreft de Istick lees ik niets meer dan de door de fabrikant opgeven specificaties en niets over ervaringen tijdens het gebruik. Bijvoorbeeld met verschillende verdampers, coils, weerstanden en dergelijke.

Dank voor je opmerking, dit was voor mij de eerste review op het forum en van daar nog de summiere informatie. Dit word nog aangevuld in de komende week. Zover ik kan zien staat er wel degelijke stukken tussen die uit eigen ervaring gekomen zijn en vermeld heb en niet enkel specificaties van de website?

Guest Pneumo-Thorax
Posted

Hoi,

Ik heb hem al een 1 1/2 maand in gebruik.

Het is een leuk modje! Ik gebruik hem met de volgende clearo's : UD Zephyrus & Ego one mega.

Met de Zephyrus damp ik op een duo coil op .6 ohm, ongv 30watt in VW stand. De batterij gaat dan ongeveer 1 tank mee +/- 4.5 ml.

Met de ego tankje damp ik op 1 ohm, ongv 15 watt. Dan haal ik er bijna 2 tanks mee +/- 8ml.

TC control werk erg goed met nikkeldraad. dan haal ik met de Ego tank ongv 10 ml. Dus iets zuiniger in gebruik.

Titanium draad heb ik helaas niet goed aan de praat gekregen. Hij vuurt wel, maar de temperatuur is niet goed genoeg in te stellen. Je krijgt of te weinig damp eruit, of het word veels te heet. Hij heeft geen aparte titanium stand, dus je moet gaan gokken ermee. Er is een omreken tabel voor: http://www.dampforum.nu/topic/27156-temperature-controlhoe-gebruiken/

Al met al gebruik ik hem voornamelijk in VW stand. Dit omdat ik Kanthal wat beter vind smaken en ook makkelijker is om een coiltje te draaien.

Hoop dat je er wat aan hebt.

P-T

aangepast wegens foute info

Guest Pneumo-Thorax
Posted

Sorry,

Was gisteren te moe & iets te enthousiast !

Door gestreepte info is fout, dit is nog gestest met de gewone Ego One tank. Dus minder !

Kom er later vandaag op terug, even opnieuw testen. :ratje

Nogmaal sorry voor de verwarring.

P-T

Guest Pneumo-Thorax
Posted

Ok,

Korte update. ik heb ongv. 5.5 a 6 ml gehaald op 1.0 ohm & 14.7 watt op een volle batterij.

P-T

Posted

halllos,

Ja met TC (heb ik uit ervaring gemerkt) gebruik je toch beduidend meer stroom. Dan is er toch echt het nadeel

dat de batterij van de Istick erg klein is en bovenal niet verwisselbaar. Voor fatsoenlijke TC de hele dag zou ik

toch echt een goede mod willen hebben met 2 verwisselbare 18650 batterijen.

Mijn 2 centen

Have fun!

Caved

Posted

zit te denken deze GS-Tank aan te schaffen vanwege zijn geringe lengte....heb je wellicht een subtank mini en/of nautilus mini om ze eens naast elkaar op de foto te zetten?

Posted

5c7a2adfe88768c57b0ed8041d765a45.jpg

De subtank mini naast de GS Tank. Hoop dat je hier een goed beeld mee krijgt. Zo niet, laat even weten wat je nog meer wilt zien.

Sent from my A0001 using Tapatalk

Posted

Ik heb de iStick 40W al een tijdje in gebruik en 't is inderdaad een handig klein ding.

Ik heb er ook meteen 2 Authentic siliconen sleeves bij gekocht, die perfect passen en het apparaat een fijne grip geven.

Het apparaat is echter niet geschikt voor titanium.

• 1 month later...
Guest Kendje Miewel
Posted

De mijne gisteren ook binnen gekomen.

Top formaat en een goeie combi met de gs-tank.

Enkel het ratelende vuurknopje is een minpuntje.

Heb de zilveren versie gekocht en die is mooi icm met de zilveren tank.

Posted

De mijne gisteren ook binnen gekomen.

Top formaat en een goeie combi met de gs-tank.

Enkel het ratelende vuurknopje is een minpuntje.

Heb de zilveren versie gekocht en die is mooi icm met de zilveren tank.

Dat ratelende knopje heb ik helaas ook last van. Ondanks dat blijft het een mooi kleine en eenvoudig modje.

Sent from my A0001 using Tapatalk

• 2 weeks later...
Posted

Heb de eleaf istick 40w tc met gs-tank nu ongeveer 3 maanden in gebruik en denk dat het handig is om deze te reviewen omdat ik een aardig beeld van de stick heb gekregen.

GS-Tank.

Het blijft een juweel op elke mod. Klein compact, goedkope coils, redelijk makkelijk te vullen.Op het uiterlijk is niets aan te merken.

Wat als eerste opvalt aan deze tank bij gebruik is dat hij heel weinig lucht doorlaat en daarmee eigenlijk alleen geschikt is voor mouth to long. Geschikt dus voor de gebruiker die net af is van het roken. Hij doet op temperatuur goed zijn werk al heb ik af en toe mijn bedenkingen bij het gebruikt. Het lijkt of er soms wat mis gaat bij het gebruik, juice onder de coil, spetteren, temperatuur regeling niet goed. Wanneer je alles weer schoonmaakt aandraaid en laat afkoelen doet hij het weer goed. Ik heb het idee dat door de kleine coil en de hitte soms ruimte ontstaat waardoor vloeistof lekt of temperatuur controle niet goed werkt. De ene keer is 190 graden voldoende dan komt ie er niet met 315 graden. Als alles werkt is het een heerlijke mouth to long die niet teveel juice slurpt en meer damp geeft dan een huis tuin en keuken e sigaret. Waar ik zelf nog na al die weken niet uit ben is het enorme smaakverschil tussen deze gs-tank en andere atomizer. Dit komt het beste tot uitdrukking bij tabacsmaken. Over het algemeen smaakt hij in de gs-tank naar tabak en een zoetje terwijl hij op mijn andere atomizers echt naar rook smaakt met tabac. Heb alles geprobeerd om de smaken overeen te laten komen maar de gs-tank zorgt echt voor een andere smaak. Het is iets van de atomizer zelf want heb diverse mods geprobeerd. Het komt vaak niet overeen met de smaakbeschrijving bij een recept of juice. Wel lekker maar anders.

IStick 40w TC

Mooi en klein ding. Batterij leven is inderdaad een probleem. Beetje hoog in de wattage of temperatuur ben je er echt in een halve dag doorheen. Voor een Sub ohm tank schiet hij in wattage tekort bij lage Ohms (temperatuur). Hij kan aardig warm worden. Hij werkt ook niet met alle coils (Kanger) of wijkt iets af in gemeten weerstand. Na 3 maanden dagelijks gebruik zie ik ook dat de aan en uit knop iets minder wordt en de batterij al iets minder.

Samengevat:

Denk een hele aardige set om temperatuur controle en wattage eens te proberen na een e-sigaret. Leuke instap prijs. Betrouwbaarheid is wel een dingetje. Lees vaker dat er uitval is of onnauwkeurigheid. Ook dat hij de coils niet leest van een Kanger is vreemd. Het meest vreemde is wel het smaakverschil tussen de GS-Tank en andere atomizers (3 stuks bij met name tabakssmaken). De set heeft mij na een kleine e sigaret overtuigend over laten gaan naar dampen. Klein compact en gebruikersgemak zijn de pre's, betrouwbaarheid op lange termijn kan beter maar weet niet of je dit kan verwachten van een ding voor iets meer dan 25 euro inclusief batterij. Ga waarschijnlijk de 60w TC kopen want die compactheid is toch wel heel lekker. 

Als mensen ook vragen hebben over die smaak dan hoor ik het graag het is mij niet duidelijk. (ja heb ook de coils vervangen met dezelfde resultaten)

Posted

Ook hier lees ik weer (heb het meen ik elders ook al een paar keer gelezen) dat de Eleaf Istick 40TC niet geschikt zou zijn voor titanium.

Omdat ik hiervoor niet direct een plausibele reden kan bedenken en ik van nature ook al niet erg gelovig ben denk ik dan al snel: "Dat zullen we nog wel eens zien!"

En dan probeer ik dat vanzelfsprekend met een KayfunV4 waarvan immers nogal eens beweerd wordt dat die niet of matig geschikt zou zijn voor TC.

Gisteren dus maar weer eens een titanium coil op één van mijn Kayfuns gefrut en huppatee... op de 40TC.

Vervolgens flink ermee aan het dampen geslagen, vol spanning wachtend op wat er allemaal fout zal gaan. Nou, en inmiddels zijn we 24 uur verder, ik kan jullie verzekeren, er gaat hier helemaal niets fout! Werkt allemaal als een tierelier.

Voor mij is het dus nog steeds een raadsel waar die beweringen (en ik weet, beweringen kunnen zo maar vleugeltjes krijgen) vandaan komen.

Dus, op zijn "van Gaal's": Doen jullie nou iets heel erg fout of doe ik iets heel erg goed?

Posted

ik heb ook met titanium op de istick met tc gedampt en dat ging prima.

Wel de temperatuur een graad of 40 lager dan met een ni coil.

Posted

Je hebt het voor de zekerheid 2 keer getest?

Dat doe je goed..

• Like 1