Jump to content

Review Innokin Cool fire IV


lucky

Recommended Posts

INLEIDING


 


Via een PM bericht een tijd geleden kreeg ik een verzoek of ik geïnteresseerd zou zijn om dampspullen van Gearbest te reviewen. Hierop was mijn antwoord Ja maar alleen van zaken die mij persoonlijk leuk lijken om te reviewen.


Deze keer de Innokin Cool Fire IV. De review zal wat korter zijn dan normaal aangezien ik ‘m nog wil plaatsen voordat ik op vakantie ga.


 


INNOKIN


 


http://www.innokin.com/about-us-en


Innokin is een van de bekendste merken in de dampwereld . Ze bestaan sinds 2011 en liepen vaak voorop met variabele wattage en voltage apparaten.


Vorig jaar vielen ze een beetje weg door al het hoge wattage en subohm geweld maar de laatste tijd komen ze weer uit met mooie dampspullen.


 


SPECIFICATIES COOL FIRE IV


  • Boxmod van (een soort geborsteld) aluminium.
  • Hoogte 8.6 cm diepte 2.5 cm en breedte 4 cm.
  • Verende 510 connector.
  • Oled schermpje (draaibaar).
  • 6 – 40 watt.
  • 3 – 7.5 volt.
  • Stepdown (met pwm bij  normaal gebruik rms-dc).
  • Na 15 seconden stop hij automatisch met dampen.
  • Via micro usb te laden met passthrough dampen.
  • Ingebouwde 2000mAh batterij (zelfde als van de Istick die hem als 2200mAh verkopen).
  • 0.2 – 3.1ohm weerstand.
  • Uitzetbaar door 3 x klikken of met mechanische schakelaar.
  • Kleuren led in de vuurknop waaraan je kan zien hoeveel procent er nog in de batterij zit.
  • Beschermingen tegen kortsluiting, oververhitting,  verkeerde weerstand enz.

 


UITERLIJK


 


Het uiterlijk van de  Cool Fire IV is best wel uniek. Echt een eigen design. Aan een kant is hij rond (daar waar de batterij zit) en aan de andere kant smal en recht. Het geheel heeft een luxe uitstraling. Het gebruikte aluminium lijkt een beetje geborsteld en voelt degelijk aan.


De 510 connector zit op een plaats waardoor alle 22mm en kleinere atomizers er flush opzitten.  Aan de bovenkant is het zilver kleurig gedeelte geschikt om een 22mm tank er mooi op te laten zitten waarna het omsloten wordt door het zwarte gedeelte van de buitenkant.


Als je bijv. een 25mm subtank pakt zit die er ook flush op aangezien deze op het zwarte gedeelte zit. Een mooie oplossing om verschillende tank diameters er flush op te laten zitten.


 


JmPtjZ0.jpgAXvAqUq.jpg


 


De afwerking is heel erg goed. De boxmod was verpakt in een stevig plastic doosje met daarin als extra een micro usb oplaadkabel, handleiding, ego adapter en een paar stickers.


De handleiding bevat alle belangrijkste zaken. De verende 510 connector zit dusdanig in de mod verwerkt dat je er alles flush kan opdraaien. De 510 pin is denk ik van messing en het materiaal van het schroefdraad is van RVS. Het geheel ziet er erg duurzaam uit.


 


EYSmCaa.jpgq82GE5j.jpg


 


GEWICHT EN HANTEERBAARHEID


 


Het gewicht van de Cool Fire IV is 147 gram (met batterij). De mod blijft goed rechtop staan.  


Hij voelt erg fijn in de hand. Geen scherpe randjes en het geborsteld aluminium zorgt ervoor dat hij niet makkelijk uit je hand zal glijden.


 


EVsbOl8.jpgKwnNvh8.jpg


 


De vuurknop zit op een goede plaats. Zowel te gebruiken met duim of andersom met je vinger. Hij had iets hoger mogen zitten maar daar heb je nu de opening om er een lanyard aan te bevestigen.


De meeste tanks die ik heb zijn 22mm er dat past er perfect op. Zelfs de grote subtank ziet er normaal uit op de mod.


 


KM6qQ8e.jpg9QGp4je.jpg


 


De vuurknop klikt goed. Hij steekt een beetje uit en het materiaal van de knoppen voelt kwalitatief  goed aan. De plus en min knopjes rammelen een beetje als je schudt met de mod.


Er is niet heel veel in te stellen. 3 keer klikken om hem aan te zetten en weer 3 keer klikken om hem uit te zetten. Met het indrukken van de + en – knopjes tegelijk zie je de puf counter en als je ze wat langer vasthoud draait het scherm. Door de drukken op de + en de vuurknop kom je in de wattage mode en met het drukken op de – en de vuurknop in de voltage mode.


Om de puf counter te resetten moet je de mod uit zetten door 3 keer op de vuurknop te drukken en hem dan uit te zetten met de mechanische schakelaar aan de onderkant.


 


sLWsxBE.jpgsXRjHk6.jpg


 


Het aanpassen van de wattage of voltage gaat door eerst even de + of de – knop vast te houden totdat het display gaat knipperen en daarna kan je hem instellen. Op de vuurknop drukken om je instelling vast te zetten. Het voordeel hiervan is dat je niet snel per ongeluk het wattage of voltage aanpast.


 


IN DE PRAKTIJK


 


Het laden van de mod gaat met een micro usb lader (die je zelf moet kopen). Via mijn lader (die 2a kan geven) ging het redelijk met 0.8 amp.  Tijdens het laden zie je een lampje bij de vuurknop en als het vol is gaat dat lampje uit. In het display staat een batterij indicator maar ook tijdens het vuren zie je een kleurtje in de vuurknop. Groen voor een nog volle batterij, geel voor een halfvolle batterij en als ie rood kleurt moet je de batterij opladen. Je kunt passthrough dampen. De usb aansluiting zit aan de voorkant dus je kunt de mod tijdens het laden makkelijk dampen.


Geen enkel probleem tegengekomen in de praktijk. De mod werkt erg goed. Hij vuurt meteen als je op de vuurknop drukt. Dus ook na 3 keer aan klikken of met de mechanische schakelaar en ook als het scherm uit staat. Nergens een vertraging wat ik een groot pluspunt vind.


Het schermpje gaat wel snel uit (5 seconden). Ondanks dat het een klein schermpje is vind ik het heel duidelijk afleesbaar.


De wattages lijken te kloppen zover ik kan beoordelen. Als ik hem op 6 watt zet komt er bijna geen damp uit dus de stepdown lijkt goed te werken.


De 510 connector ziet er goed uit en voelt stevig en soepel bij het vastdraaien.  De verende centerpin is heel erg prettig. Alles wat ik er op gedraaid heb (Nautilus, subtank, erlkonigin clone, magma, protank 3 en Lemo2) werkt zonder probleem.


Hij is geschikt voor subohm en zover ik heb kunnen vergelijken kloppen de getoonde ohm waardes.  Het max. voltage is 7.5 volt De batterij van 2000mAh lijkt weinig maar gaat heel lang mee. Na een volle dag dampen was ie nog maar op 50%. Zo te horen en te dampen een vlak signaal.


In de 3 dagen dat ik hem nu gebruikt kan ik geen enkele klacht bedenken. Deze mod is nu mijn favoriete meeneem mod. Vooral de mechanische aan en uit schakelaar aan de onderkant geeft een veilig gevoel als ik hem een tijd lang in mijn broekzak laat zitten.


 


BATTERIJ VERWISSELEN


 


De batterij is eigenlijk niet te verwisselen. Op youtube staat een review van Dirk Oberhaus waarin hij laat zien dat met een beetje technisch inzicht dit toch wel te doen moet zijn.


 


https://youtu.be/9EcytsZH8CM?t=10m14s


 


 


Voordelen:


  • Goed in de hand liggende mod
  • Verende 510 connector.
  • Duidelijk (draaibaar) schermpje.
  • Vuurt altijd zonder pauze.
  • Instelbaar van 6 – 40 watt
  • Uitzetbaar met 3x klikken. Met 3 klikken ook direct weer aan.
  • Uitzetbaar met een mechanische schakelaar en bij het aanzetten ook direct weer aan.
  • Subohm mogelijk (vanaf 0.2 ohm).
  • Oplaadbaar met micro USB aan voorkant met passthrough dampen.
  • Bescherming tegen kortsluiting, oververhitting enz.
  • Klein genoeg om mini te noemen en dus makkelijk mee te nemen.
  • RVS 510 connector.
  • Alles zit er flush op.
  • Prachtig design (mijn subjectieve mening).
  • De kwaliteit straalt er vanaf en dat voel je ook tijdens het gebruik.

Nadelen:


  • Knopjes rammelen een beetje als je schudt.
  • Batterij niet verwisselbaar.

CONCLUSIE:


 


Voor een bedrag van rond de 40 euro bij Gearbest http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_196964.html (op dit moment kun je kortingscode  AUG15GB gebruiken voor 6% extra korting) koop je een echte kwaliteits-boxmod.  


En ja volgens de scratch code op de doos die ik op de website van Innokin heb ingegeven is het een originele Cool fire IV !


Ik durf te zeggen dat dit nu mijn beste boxmod is. Een dikke duim omhoog voor de Cool Fire IV :duim


 


YSbcd89.jpg


  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...