Jump to content

Aspire Triton - Cvapor

tommie

Recommended Posts

Frank van Cvapor vroeg me via PB om de Aspire Triton te testen en te reviewen. Ik had al enkele recencies hier gelezen en wilde deze graag testen en mijn bevindingen hier beschrijven.

Hij is via onderstaande link te bestellen, voor momenteel 34 dollar, zo'n 31 Euro:

http://www.cvapor.com/aspire-triton-rba-tank-newest-atomizer-with-3-5ml-capacity.html

Om te beginnen de kenmerken:

Hoogte: 73.5mm

Breedte: 22.5mm

Materiaal: Stainless Steel

Inhoud: 3.5ml

Glas: Pyrex

Enkele voordelen:

- Top filling; één van de beste uitvindingen! Nu met mijn dagelijkse tankje, de Youde Goblin Mini, moet dit met een schroefje onderin

- RBA optie (niet meegeleverd)

- Mooi design!

Na ongeveer 2 weken kwam de tank binnen in een stevige enveloppe en een moooi plastic doosje;

P1070547.JPG

Het is een vrij simpel doosje, prima, want die gebruik je nadien toch niet meer.... In het doosje zitten, naast de tank, ook 2 coils. Eén van 0.4 Ohm en één van 1.8 Ohm. Ik vind het jammer dat de RBA er niet bij gedaan wordt maar dat je deze extra moet aanschaffen. Hieronder heb ik de tank 'ontleed':

Rechtsboven de driptip met heatsink en mogelijkheid om hier extra lucht toe te voeren (later meer hierover). Dit werkt in de praktijk erg goed, de tank wordt er erg luchtig door.

Ook de heatsink werkt perfect, op zo'n 40 Watt wordt de tank zelf heet, de driptip blijft lekker koel. Schuin onder de driptip de tank zelf. Verder dan dit kan deze helaas niet uit elkaar. Mocht je ooit het glaasje breken dan moet je de hele tank opnieuw aanschaffen....Ook met schoonmaken is dit lastiger dan een andere tank, je krijgt hem niet helemaal goed droog.Schuin daaronder de 2 coils en daaronder de base.

Mijn tank zag er erg goed uit, geen bramen, krassen oid.

P1070537.JPG

Aan de zijkanten van het doosje vind je verder de scratch laag om te checken of ie origineel is. Ik heb gezocht maar het blijkt dat je de code niet online kan checken maar moet opsturen naar Aspire. 

P1070548.JPG

De beste optie aan deze tank vind ik het vullen via de bovenkant. Dit gaat echt heel simpel. Je haalt de driptip eraf, schuift de bovenkant naar het druppeltje en je kunt hem via de bovenzijde vullen. Hieronder zie je het druppeltje. Als je goed kijkt zie je dat in deze stand ook de coils 'afgesloten' worden. Er kan dus geen liquid naar de coil lopen op deze manier. Dit voorkomt het lekken.

P1070538.JPG

Wanneer je hem in deze stand hebt gezet kun je via de bovenkant je liquid toevoegen, je ziet dan 2 grote vulgaten aan de zijkant zitten. Niet je vloeistof in het midden vullen, anders loopt het door je coil door de luchtgaten naar buiten!

P1070540.JPG

Als je de tank hebt gevult kun je hem verschuiven naar de 'roker'. Zie onderstaande afbeelding. Dit topfll systeem vind ik echt super, geen geknoei en lekkages meer en je hoeft de tank niet meer van je MOD te halen. Ideaal! Nu zie je ook weer dat de toevoer naar de coil open is. 

P1070539.JPG

De base heeft een enorme airflow en openingen hiervoor. Deze zijn makkelijk te openen en te sluiten.

P1070542.JPG

Hieronder nog een closeup van de base. De coils schroeven er makkelijk in zonder weerstand. Ook is de base makkelijk op de tank te schroeven. Je ziet geen bramen, de kwaliteit is erg goed van deze base!

P1070543.JPG

De heatsink en de airflow in de driptip zijn echt goed doordacht. Hier zie je er een close-up van. Uiteraard kan je deze airflow zelf regelen. Voor direct to lung vind ik het persoonlijk erg fijn om extra lucht toe te kunnen voeren. 

P1070546.JPG

Een closeup van de coil. Je ziet 4 enorme luchttoevoer gaten onderin de coil zitten. Alles is mooi met rubberen ringen afgwerkt om lekken tegen te gaan. Het kanthal is verticaal geplaatst om de luchttoevoer niet te hinderen, aan de bovenzijde wordt het katoen tegengehouden door een dun gaasje. Het katoen steekt aan 4 zijden uit om de liquid toevoer goed te laten verlopen.

P1070544.JPG P1070545.JPG

Hoe ziet er dan uit met liquid? Mooi! De tank kan helemaal gevuld worden en je ziet geen 'loze' ruimte meer als bij de subtank mini.

Ik heb hem hier op een Kbox Mini geplaatst. De tank vind ik net te groot op deze MOD. 

P1070550.JPG

Conclusie:

Persoonlijk:

Dagelijks gebruik ik meerdere tankjes waaronder de subtank mini en de Youde Goblin Mini. Ik damp alleen direct to lung en daarvoor is deze tank perfect geschikt. Toch moet ik concluderen dat ik deze tank minder pak dan de andere 2. Dit komt denk ik voornamelijk doordat de dampproductie behoorlijk minder is dan de andere 2, ondanks de enorme luchttoevoer. Qua smaak is deze wel echt véél beter dan de andere 2. Ik proefde in de red astaire duidelijk verschil tussen de verschillende tanks met als duidelijke winnaar de Triton. De keus die dan gemaakt moet worden is of je dampproductie of smaakproductie belangrijker vind. Deze keus is persoonlijk en ik vind de Youde wat dat betreft beter dan deze tank.

Voordelen:

Een absloute winnaar is het topfill systeem. Wat maakt dit het vullen van de tank enorm veel makkelijker en beter! De Goblin mini is wat dat betreft echt veel lastiger om bij te vullen. Ik hoop echt dat op veel meer tanks in de toekomst deze optie zit.

Qua uitstraling is deze tank echt top. Hij ziet er echt fantastisch uit en heeft echt 'body'. De bijna gehele stainless steel constructie trekt echt bekijks bij anderen. Heel mooi!

De airflow....een genot. Zelden een tank gehad of geprobeerd die zoveel airflow heeft die ook nog eens compleet ingesteld kan worden naar wens. En ook bij te regelen is bij de driptip.

Nadelen:

Ik damp 50/50 base met Red Astaire. Hoe hoog of laag ik hem in wattage zet maakt niet uit, na verloop van tijd verzameld zich in de driptip toch liquid en moet je hem vaak schoonmaken. 

De tank wordt onderin bij de base na verloop van tijd erg warm, de driptip blijft daarentegen wel koel door de heatsink die erin is verwerkt.