Jump to content

SMOK Xpro M80 Plus - Gearbest

tommie

Recommended Posts

Afgelopen week ontving ik de zilveren SMOK Xpro M80 Plus MOD van Gearbest. Ik wilde proberen om wat hoger in de wattage te gaan maar wel met een ingebouwde batterij.

De SMOK leek me hiervoor prima geschikt.

Hij is te bestellen via:

http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_174708.html 

Hij kost een kleine 50 Euro (59 Dollar)

Enkele specificaties:

- Wattage te regelen van 6-80 Watt

- Te gebruiken met coils van 0.2 - 4 Ohm

- Spring loaded 510 connector (!)

- 4400 Mah batterij erin verwerkt (2x 18650 accu intern, 20A)

- TC

- LED display met veel instelmogelijkheden (kom ik later op terug)

- 197 gram

De firmware versie die ik ontving is 0007, ik las op internet dat veel SMOKs met v6 geleverd werden. De firmware is te updaten, informatie hierover vind je via:

http://www.smoktech.com/hotnews/products/x-pro-plus-m80-box-mod-firmware-upgrade-guide

Zover ik kon lezen is er in 7 versie een verbetering doorgevoerd voor TC. (uiteraard is de update op eigen risico)

De SMOK kwam binnen in een mooi doosje met enkele spot UV elementen. Niet dat je er veel aan hebt, maar het oog wil ook wat :)

P1070952.JPG

Hier zie je de MOD in het doosje. Het heeft een supermooie finish, korrelig zilver lijkt het, je ziet dit op de volgende afbeeldingen beter. In witte letters staat er het merk SMOK op. Wanneer je de MOD eruit gehaald hebt, zitten eronder nog enkele onderdelen:

-       Handleiding

-       Micro USB kabel voor opladen

-       EGO adapter. Naast de verende 510 connector kan je hiermee je EGO tankjes ook monteren.

P1070954.JPG

Hier zie je de andere zijde, met de hele naam van de MOD. Je ziet hier iets beter de finish die erover ligt. Naast het feit dat dit er mooi uitziet zorgt het ook voor een ruwheid, zodat ie niet wegschiet uit je hand.

Hier zie je de bovenzijde van de MOD. Hij Deze is zo spiegelend dat je m’n plafond erin ziet weerkaatsen…Deze is erg vingervlek-gevoelig. Je ziet rechts de verende 510 connector met de luchtinlaat. Let er dus op dat wanneer je de atomizer er vast opdraait er niet heel veel luchttoevoer is. Ik heb er met mijn atomizers geen probleem mee.

P1070956.JPG

De onderzijde van de MOD met de –bijna gebruikelijke- micro USB lader. Ook deze kant is erg schijnend en je ziet er gaatjes inzitten voor de eventuele hitte-afvoer van de accu’s. Het opladen van de MOD duurt bij mij zo’n 3 a 4 uur daar het 2 accu’s zijn. Ik heb er geen probleem mee –leg hem ‘s nachts aan de lader en ‘s morgens issie weer vol! Hij gaat bij mij met gemak 2 a 3 dagen mee en ik gebruik hem momenteel veel!

P1070957.JPG

Tijdens het laden zie je ook hoe vol deze momenteel zit:

IMG_20150815_195140.jpg

De bedieningsknoppen. Links de grote knop voor het vuren en het instellen van het menu. Kom ik zo op terug. Middenin het display met weergave van hoe vol de accu zit, de Ohmwaarde (tot 2 cijfers achter de komma), daaronder de voltweergave en de ingestelde wattage. Nu zie je de finish erg goed. Rechts naast het display de + en – knoppen met daartussen een resetknopje.

P1070958.JPG

Zoals ik al schreef gaat ie van 6W:

P1070959.JPG

naar 80W:

P1070960.JPG

Hier zie je de MOD naast de Kbox Mini van Kangertech liggen. Hij is een stuk breder en iets hoger. Toch scheelt het qua gewicht niet veel (ondanks dat er in de Kbox 1 accu zit en in de SMOK 2!). Persoonlijk vind ik de Kanger iets makkelijker in de hand liggen daar ie kleiner is.

P1070968.JPG

En de hoogte en breedte nogmaals:

P1070969.JPG

P1070970.JPG

Ik gebruik hem veel met de Goblin Mini van Youde (review ook te lezen op dit forum) en ik vind het een mooie combinatie.

P1070971.JPG

Menubeschrijving:

Nu een stukkie zonder foto’s maar met beschrijving van het menu. Deze MOD werkt iets anders dan de standaard MOD’s die ik al geprobeerd heb.

Aanzetten en standby;
Je zet hem aan door 5x achter elkaar snel op de vuurknop te klikken. Je ziet bij het opstarten het logo van SMOK staan en de geïnstalleerde firmware. In standby zet je hem ook weer door 5x snel te klikken. Zover niets nieuws…

Instellen:
Door –wanneer ie aan is- 3x snel te klikken op de vuurbutton, kom je in het menu waar je de MOD in kan stellen. Hieronder kort beschreven:

Menu optie 1:
Hier kun je de volgende opties kiezen, je kiest deze door eerst naar menu 1 te gaan en dan 1, 2 of 3x te klikken op de vuurbutton en hem daarna op de gewenste optie los te laten:

-       Wattage Mode

Deze kan worden ingesteld van 6-80 Watt. Ik gebruik hem alleen op deze optie. (en dan op 25W met een 0.4 Ohm coil in de Goblin and I love it!)

-       MECH mode

Ik heb nooit een MECH MOD gehad maar deze MOD is ook met deze optie te gebruiken. Ik heb dit kort getest en het werkt. Daar ik dit verder niet gebruik ga ik hier niet dieper op in. Het is een grappige extra dat het erop zit voor de liefhebber.

-       TC (Temperature Control)

De MOD is in te stellen van 200F tot 900F. In andere forums op internet lees ik dat met deze firmware versie de TC verbeterd is. Dit heb ik echter nog niet getest. Ik lees wisselende verhalen over de TC op deze MOD….de één is er wel happy mee, de ander niet….

Menu optie 2:
Niet heel nuttig maar hier kan je het aantal puffs zien dat je hebt gedaan en je kan een maximum instellen…..ik heb hem direct op 999 gezet….

Menu optie 3:
Tijd en datum instellen. Dit is wel grappig om te zien….Wanneer je de MOD in standby hebt staan en je drukt de vuurknop in zie je de datum en tijd staan.

Menu optie 4:
Temperatuur instellen. Je kan hem met Kanthal wel instellen op een bepaalde waarde maar hij doet er dan niet mee. Wanneer je in optie 1 gekozen hebt voor TC en NI200 of Titanium coils gebruikt kan je hier je temperatuur instellen van 200 tot 900 Fahrenheit.

Menu optie 5:
Hier kan je de MOD helemaal uitschakelen. Power on, spreekt voor zich, power off ook lijkt me. Wanneer je power off kiest, toont ie Goodbye in het display en gaat ie helemaal uit.

Het lijkt lastig om hem in te stellen, dit is echter reuzemakkelijk! Je klikt zo door het menu heen en –dat vind ik- wanneer je hem eenmaal goed instelt, verander je dit niet snel meer.

Conclusie;

Aanrader? Ik vind de MOD erg mooi met zijn finish, hij start snel op, is lekker licht en makkelijk in de hand te houden. Ik heb een Tesla 60W een Kbox Mini en deze als MOD’s en moet eerlijk bekennen dat ik deze van alle 3 het mooist vind. Gebruik ik 80W….nee dat niet maar mocht het in de toekomst wel zo zijn, dan heb ik dit alvast.

Een groot voordeel, maar ook direct nadeel, is het feit dat je geen extra accu’s nodig hebt. Deze zitten erin verwerkt en zijn met de meegeleverde USB kabel aan een PC of muurlader makkelijk op te laden. Mochten je accu’s ooit minder worden….er zitten schroeven aan de bovenzijde en onderzijde van de MOD, wellicht kan je zo je accu vervangen…..ik heb niet geprobeerd om deze los te draaien.

Voor degenen die een alles in één MOD willen, dus ook met MECH optie is dit zeker een aanrader. Klein (net zo groot als een normaal pakje sigaretten), licht en dus handzaam.

De Kbox met 1 accu kon ik elke dag opladen, de SMOK gaat echt meerdere dagen mee! Zeker een voordeel!

Al met al een fijne MOD die ik elke dag met veel plezier gebruik!

Vragen? Vragen!