Guest Manny4pacman Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Kayfun V4 (clone) from Code Vape from hate to love relationship ! WARNING ( dit kan wel eens een heel verhaal /review worden ) In het kort voor de mensen die niet graag alles lezen : Een Kayfun V4 clone waardoor lekkage is opgelost door o-ring nr 16 (11x1.5) vervangen is door een (12 x1.5 ) + aanbrengen van een originele 4S sub omh kit en "gouden veer ) Okey je denk nu misschien alweer een Kayfun clone ! Dus ik heb ff liggen googlen en vond er geen direct terug die door Code Vape werd gemaakt ! Deze was/is te koop via Ebay en komt in 3 versies : De normale SS versie , een zwarte en goude versie . Ik ben hier gegaan voor de gewone SS versie - Prijs 21 Dollar 17 Dollar verzending Bij deze store berekent Ebay zelf de import taxen uit : Gelukkig was deze niet van toepassing op het bedrag . SS : http://www.codevape.com/kayfun-v4-rda-clone-ss/ Gold : http://www.codevape.com/kayfun-v4-rda-clone-gold/ Black : http://www.codevape.com/kayfun-v4-rda-clone-black/ De Kayfun V4 from Code Vape : Deze kwam in een zwarte doos met het licht blauwe logo van Svoemesto en een hologram sticker aan de zijkant . Inside the box : De volledige stalen tank , een klein glas , de polycarbonaat tank en een pak reserve o-ringen kruis + inbusschroefjes , de befaamde blauwe schroevendraaier en een inbussleutel . Ook hierbij komt een Duits/Engelse handleiding en een onderdelenlijst van de Kayfun V4 De eerste indruk : De eerste indruk was zeer goed ik stond versteld van de onderdelen , mooi gepolierde body , gegraveerde logo s , de schroefdraad piekfijn nergens braam te bespeuren al bij al een goed stuk engineering. De tank uit elkaar ( op een stukje na ) dit op aanraden om de tank goed zuiver te maken voor gebruik. Dus nu kom de pret beginnen , vol ongeduld begonnen met een simpele kanthal build 1.2 ohm. Dus gecoiled ,gewicked en geprimed zoals het moet. ( Dit met de base volledig naar beneden geschroefd , dus open ) Ook omdat ik veel gelezen had dat de insulators van de Kayfun in combinatie met de veer ( nr 12 ) niet echt aan geraden worden voor Sub Ohm of nikkel builds Alles zag er goed uit de ohmwaarde zat goed in de buurt, en bij het terug open van de juicecontrole zag ik de luchtbelletjes komen . Maar toen wat was dat na een tiental minuten liquid aan de buitenzijde , ik gaf niet op misschien had ik hem slecht gewickt na een 3/4 pogingen steeds het zelfde het befaamde Kayfun clone probleem "de lekkage" Ik contacteerde de verkoper hierop , en ik mocht hem retour sturen .....Maar dit was het gewoon niet waard (verzend ,nogmaals wachten en was het probleem dan opgelost ?)..Hierbij vermelde hij dat het probleem kon liggen aan een slechte o-ring of een productiefout van het onderste gedeelte van het deck. Gelukkig kon ik het 2de al uitsluiten dus het moest een van de o-ringen nr 6 nr 16 of nr 27 ...nr 6 en nr 27 zijn ringen van 17 x 1 deze 2 verving ik met 17 x 1.5 ....ik dacht dat het nr 27 was deze kon ik al uitsluiten want hier was 17x 1.5 te dik . Na deze 2 vervangen gehad te hebben had ik nog steeds lekkage , ik had al veel opzoek werk gedaan via google en YouTube dus in het achterhoofd wist ik al lichtje dat o-ring nr 16 diam. 11 x1.5 de boosdoender ging zijn. Gelukkig had ik nog een 13 x 1.5 liggen deze werd door een filmpje op YouTube aangeraden .... Nou vergeet het dus maar , met alle wil en kracht kreeg ik deck niet volledig dicht geschroefd . Ik was het beu de tank de lekkage voor mij was het van een Kayfun origineel of clone je moet het geprobeerd hebben echt BS geworden , ik maakte hem goed zuiver en hij ging terug de doos in .... ik dacht ach gewoon een slechte koop. Enkele dagen gingen voorbij ik had al heel wat nagedacht , nog meer opgezocht en zo kwam ik ergens o-ringen tegen van 12 x 1.5 Paar dagen later kreeg ik ze aan ik ging de Kayfun nog een kans geven dus nu de 11 x 1.5 vervangen door de nieuwe 12 x 1.5 ... bij de eerste poging zag ik de bui al hangen nog zeer stroef dus hier aan de o-ring een beetje liquid gedaan en uiteindelijk zat het deck met de nieuwe ring op zijn plaats Yes het werkte mijn Kayfun was lekvrij opnieuw een build erin .... krijg nu wat de inhaal was een echte tegenvaller , de airflow was echt niets .ik verwijderde schroefje nr 13 hier kun je de airflow regelen naar nog het was beter maar niet naar mijn norm Waarschijnlijk ligt het aan het feit dat ik 80 % TC of anders subomh builds damp. Ik kom er geen vrienden mee worden en had er al zoveel tijd en moeite in gestoken ... Er was nog 1 optie de 4S kit ( deze kit bevat een peekinsulator en een open center post met grotere lucht toevoer ) Bij Fasttech was deze uitverkocht en kon hem enkel nog vinden op Engelse sites of bij Svoemesto zelf ( geloof me ik heb hard gezocht en gemaild , dit ding was nergens te vinden of er hingen verzendkosten boven het hoofd ) Ok dit was het laatste dat ik er voor ging doen , en ik bestelde een originele 4s kit en een "gouden" veer voor beter contact ....... Was ik blij dat deze kit paste ( toch een goede clone als het originele in een clone past ? ) Maar ik had er genoeg van het was alles of niets een nikkel build zou hem op de proef stellen ! Een Ni200 build 0.10 ohm Tip zorg bij het coilen dat je juice controle volledig open staat ( dus platform volledig naar beneden ) Dit omdat als je gaat dampen de juiceflow volledig open zet ! Zodat je terug op je ohmwaarde komt. En nu tijd om te dampen, ik verwachte er niets van , ik was al een paar keer teleurgesteld. Ik kon wel een gat in de lucht springen , De Ni200 buid en de TC modus werkte na behoren en de smaak de airflow , die waren gewoon geweldig ...Ik was van niets naar alles gegaan ! De Kayfun V4 op de Kangxin Mini VP Sinds alle aanpassingen zie ik dat ik deze toch vaak gebruik en een vaste plaats gekregen heeft in mijn dagelijks dampen . De build die ik gebruik ..Ni200 28 G 8 tot 10 rondingen deze diameter 2.5 mm waarde 0.10 /0.12 omh De omh waardes blijven tot mijn verbazing zeer stabiel af en toe een schommeling van 0.02 dit na het vullen ! Ik ga bij deze geen pro s of con s geven denk dat het verhaal genoeg vertelt . Zou ik hem opnieuw kopen ? Met het geen dat ik heb meegemaakt in het achterhoofd ...neen Zou ik hem weg doen ? Neen na alle tegenslagen heb ik er nu veels te veel plezier aan . en het blijft voor mij een prachtige clone . Ik hoop dat het verhaal / review een beetje aangenaam is gebleven en me niet als gek verklaren Mvg Manny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xreasonz Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 Zelf ben ik heel tevreden over de Infinite versie van de kayfun V4 (Via Fasttech).Geen lekkages, wicking is super te noemen, materiaal keuze is super alsook de schroefdraden. Enige probleem dat ik heb, zijn de schroefjes om je coil vast te zetten, de kopjes van de vijsjes zijn niet afgeplat genoeg aan de onderkant.Waardoor je de draad er volledig rond moet wikkelen om een goeie hechting te hebben. Verder van dit, alsook een goeie kloon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoshuaB Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 Het klinkt wel heel erg bekend dit verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts