Guest Xreasonz Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Vandaag de Squape Reloaded kloon van Gearbest mogen in ontvangst mogen nemen. Hieronder ga ik proberen om een zo goed mogelijk omschrijving van product te geven. Vragen en kritiek zijn zeer welkom. Squape Reloaded Gearbest kloon: Verpakking van deze kloon is basic, geen merk vernoeming, geen verwijzing naar originele producent. Inhoud van verpakking -Squape Reloaded kloon RTA -2 extra decks, C en W -Extra o-ringen (van andere materiaal als geinstaleerd) -Voorgemaakte coils (niet getest) -Fiber wiekjes -Ster schroevendraaier dat totaal geen nut heeft aangezien de vijzen een grotere ster formaat hebben -Drip tip (die losjes zit) Alle onderdelen van de Squape Reloaded kloon. Reiniging was nodig, er was een geur van machine olie aanwezig en een olie achtige film op meeste onderdelen. Het S deck zat er standaard in. Vergelijking van decks komt dadelijk. De verschillende Decks, S, C en W S en C zijn vrijwel identiek kwa kanaal breedte, enig verschil is de insnij diepte (zie volgende foto voor detail). W is bedoeld voor 3mm coils en wat meer wick materiaal. wijder kanaal maar minder diep. Materiaal van deze decks zijn anders dan de originele, de Coating is duidelijk verschillende, maar niet-conductief gelukkig. Hieronder de verschillen tussen C en S deck Het C deck is duidelijk dieper uitgesneden. Hieronder een close-up van een Deck. Hier zie je dat de ene post dieper zit dan de andere. Fabricage fout. Goed gekeken of de post wel goed ingeschroefd waren. Het geeft welliswaar geen probleem bij de coils vast te zetten. En een snappie met men oude Beyond Vape Spire mod. (zo krijgt hij ook nog wat spotlight ) Als eerste wil ik opmerken dat de kwaliteit gematigd te noemen is. Afwerking is gematigd, hier en daar nog wat rest afval van tijdens productie, spanen van het schroefdraad tappen enz. De airflow ring zit ook heel losjes, hij werkt maar voelt niet kwalitatief aan. Dus QC laat de wensen over. Olie resten in tank en vrijwel elk onderdeel laat een nalatigheid tonen. Deck constructie (in zijn totale vorm), heb ik enige vraagtekens bij. Met name de Post lengtes die verschillen en toen ik die voor het eerst op een ohm meter stak, gaf die 0.4 ohm aan zonder coil in. . . Rap gekeken hoe het deck in mekaar zat, en ja hoor, er was een oring vergeten die het deck insuleerd van de rest van de tank (onderin). Die gaf rechtsreeks door van + naar - (massa). Na dit e hebben opgelost, begonnen met een build. Een 3mm coiltje van 1.8 ohm, puff katoen. Eerst ervaring was als volgt. "Hmmm, precies wat droog" Bij nadere inspectie bleek men katoen volledig droog te staan, geen wicking? Teveel katoen gebruikt blijkt het. Dus opnieuw gewicked met minder en dan ging het wel. User error dus. Moet ik toegeven dat men smaak beleving met deze tank ook niet super is. Vergeleken met men TaifunGT 'origineel' en Kayfun V4 cloon van Infinite is deze niet super kwa smaak. Conclusie: Pro's -Prijs Con's -Afwerking -Olie resten -constructie fout bij de post's -materiaal keuze haalt vraagtekens op Zou ik deze aanraden? Neen. Om eerlijk te zijn, zelfs voor zijn geld, is dit niet een echt super product. Mss heb ik een lemon, maar in deze staat is hij totaal niet aan te raden. Kloon is kloon, i know. . . Maar onderling verschil tussen klonen is ondertussen groot te noemen Kan niet direct de fabrikant noemen van deze kloon maar wel de link ernaar hieronder http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_130255.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Dit is wel een goede. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xreasonz Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Dit is wel een goede. Hmm, ben niet bekend met die site, al enige ervaring met? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opikanoba Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Die RS verkopen ze bij gearbest ook, is nog goedkoper ook zelfs op dit moment! http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_211747.html Redelijke clone maar de centrepin is bij die van mij niet helemaal goed (weerstand schommelde wat) en heb hem uiteindelijk zelf gefixed met een andere schroef en insulator. Ook kan bijvullen wat lastig zijn (te weinig ruimte tussen chimney en glas), met de plastic tank geen last van. Zelf ben ik wel te spreken over dat B-deckje en dampt wel tof. (er zijn clones waar de los te kopen deckjes niet op passen omdat ze bredere posts hebben, weet niet zeker of jouw versie daar last van heeft). Jammer dat je die clone hebt gekocht Xreasonz, als je volgende keer wat wil kopen en twijfelt kun je hier op het forum een balletje opgooien en kijken of mensen er ervaring mee hebben. Maar dan nog kun je eens pech hebben. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xreasonz Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Mja, kheb inderdaad een zure kloon liggen voor mij, terwijl dat men kayfun 4 kloon echt geweldig is. . . En ja je kunt altijd pech hebben met kloons, zelfs met authentieke producten . . . Nuja, Kheb er wel een leuk drippertje erbij, de freakshow mini (origineel). Daar komt ook nog een reviewtje over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opikanoba Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Ow ja wat ik meestal doe als ik wat bij Gearbest ofzo wil kopen dan kijk ik of ze het bij FT ook hebben, daar vind je veel meer gebruikers info omdat er discussies bij elk product mogelijk zijn (en dat wordt ook behoorlijk gebruikt).Het is maar een tip voor de volgende keer.En ja die infinite kayfun v4 clone is wel tof :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xreasonz Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Khad inderdaad, beter eens eerst rondgevraagd voor een goeie squape cloon in plaats van op het goede te hopen.Had wel al veel goeds gelezen over die Infinite kloon, en dat klopt, super kwaliteit. Even goed als de originele zou ik durven zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Ow ja wat ik meestal doe als ik wat bij Gearbest ofzo wil kopen dan kijk ik of ze het bij FT ook hebben, daar vind je veel meer gebruikers info omdat er discussies bij elk product mogelijk zijn (en dat wordt ook behoorlijk gebruikt). Het is maar een tip voor de volgende keer. En ja die infinite kayfun v4 clone is wel tof :) De 23 reviews bij Gearbest geven gemiddeld een 4,6 uit 5, zonder lagere waardering dan een 4?! Toch een aardig aantal en een goede waardering dus dan verwacht je niet het product dat Xreasonz beschrijft. Bij dezelfde kloon bij FT (of een andere bezorgchinees) is het soms lastig te weten of deze van dezelfde producent komt, dus dan zou je appels met peren kunnen vergelijken. Maar zoals je al zegt: hoe meer goede gebruikersfeedback, hoe meer kans op een goed product. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opikanoba Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Ja ik zag dat ook Bobby, dit is wel een lastige en had dezelfde fout kunnen maken.Alleen had ik al wel door na het lezen van deze post dat er veel gezeik is met die squape clones https://www.fasttech.com/forums/1941301/t/1502069/i-re-designe-all-three-of-mine-squape-r-clonesMaar op zich had ik dezelfde fout kunnen maken met die clone van GB, met zo'n rating verwacht je wel wat goeds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xreasonz Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Dat was inderdaad men gedachten gang . . . Wat ben ik mooi mis . . . Was zo blij toen die aankwam tot ik die nader begon te bestuderen . . . Zure pruim ahoy ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opikanoba Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Ach ik heb ook wel wat prullebakwaardige clones gekocht hoor, dat is het risico ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
M3NN0 Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Hmm, ben niet bekend met die site, al enige ervaring met? Heb dezelfde als wahanassatta........... heb 'm alleen niet zelf bij 3fvape vandaan. Dit is echt wel een goede clone. Was zelf sceptisch over een Squape R/s clone vanwege de coating op de decks, en dan of deze wel isolerend genoeg is. Tot nu toe doet ie het geweldig met het W deck met een twisted coil op 1.6Ohm en 13Watt. Wat ik nu op 3fvape in bestelling heb staan is het keramiek W deck en de "centerpin isolator" voor de Squape, "just to be sure" mochten er weerstand schommelingen komen........ Denk dat de site/shop wel oke is, al zal de praktijk dat bewijzen. M'n eerste kennismaking met clone zelfwikkelaars was een Erlkonigin waarvan ik er twee bestelde. 1 zogenaamde 1:1 clone en een V2 versie, en die V2 versie had ik eigenlijk in m'n mandje gegooid vanwege de SS driptip die erbij zat.......... De 1:1 clone lekte als een zeef en de V2, waarvan ik dacht dat het niks was, is eigenlijk m'n lieveling! Het kan raar lopen en je moet er een beetje geluk mee hebben. Overigens heb ik ook "authentic" materiaal gehad, een UD Goblin Mini en een Steam Crave RDTA, maar konden mij toch niet bekoren, ondanks de goede bouw kwaliteit van deze, en hadden het veld al snel weer geruimd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xreasonz Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 De bestelling geplaatst bij 3F. . . Ben eens benieuwd. Mja heb hier ook nog een billow V2 en AGA t5 liggen die mij totaal niet kunnen bekoren.Beiden origineel. Blijf naar de kayfun 4 en TaifunGT grijpen, voor in den avond is het de freakshow mini dripper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Hmm, ben niet bekend met die site, al enige ervaring met? Ik heb geen klachten over 3Fvape. Drie keer een tank besteld, drie keer netjes in twee weken in huis. En een snelle en goede service. Ik had wat vragen en die werden snel en vakkundig beantwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opikanoba Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Ik heb ook goede ervaringen met 3fvape, ook een paar x wat besteld.Boven de 15 dollar is het gratis verzenden met track en trace, na verzenden werd het na 10-14 dagen bezorgd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts